Permalänk
Medlem

Är detta farligt?

Hej har byggt min första dator på ett tag och inser att mitt moderkort vilar på distanser som inte har något hål.så jag kan inte sätta skruvar där.

kan jag låta det vara eller bör jag byta något?

Moderkort : Ausus Prime 350
Chassi Phantek P300

Tacksam försvar

Permalänk
Medlem

kortslutning fick jag när jag råkade göra den tabben för cirka 15 år sedan, moderkortet gick sönder så du bör undvika detta

Permalänk
Medlem

Du ska endast ha i distanserna som har skruvhål så ta bort dom andra innan du kortsluter brädan.

Visa signatur

W10 Pro N | i7-6700K @ 4.8 GHz | NH-D15 | RTX 3060 Ti | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000MHz CL15 | M.2 2TB | EVGA 750W G2 | Fractal Design Define S | Logitech G502 X | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz »

Permalänk
Medlem
Skrivet av phreec:

Du ska endast ha i distanserna som har skruvhål så ta bort dom andra innan du kortsluter brädan.

håller helt med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lars_W:

Hej har byggt min första dator på ett tag och inser att mitt moderkort vilar på distanser som inte har något hål.så jag kan inte sätta skruvar där.

kan jag låta det vara eller bör jag byta något?

Moderkort : Ausus Prime 350
Chassi Phantek P300

Tacksam försvar

Det blir kortslutning. "Farligt" är det väl inte i den meningen att strömmen är så svag att personskada knappast kan uppstå. Men om du inte gillar rostat moderkort till frukost så bör du ögonaböj sätta i distanser med skruvhål.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.