Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Vapemail!!

Stig Helix dna30 med 2st risers custom batterycap och 26650/18650 adapter

Nice!

Snygg fortfarande! Jag minns att jag såg denna för runt 3 år sedan första gången. Är det samma modell eller har dom ändrat på den?

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av DunderHoken:

Nice!

Snygg fortfarande! Jag minns att jag såg denna för runt 3 år sedan första gången. Är det samma modell eller har dom ändrat på den?

Denna är ifrån första batchen dvs dna 30 chip men stig har gjort både v2 och v3 och numera finns dom i flera olika material metall, resin eller stabwood

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Har varit riktigt sugen att dra igång igen. Sålde mitt Pico mod till en kompis som ville sluta röka. Sen blev det aldrig att jag själv köpte ett nytt mod.

Men nu har jag fått ett sug att köra igång med det som hobby igen. Men sen jag slutade har en del saker ändrats. Nya lagar har tydligen gått igenom. Vad betyder de nya lagarna för oss i eu?

Slutligen tänkte jag kolla med er, jag har spanat in en Smok v8. Väldigt simpel men ser fortfarande väldigt intressant ut. Är V8'n något ni kan rekommendera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matsson:

Har varit riktigt sugen att dra igång igen. Sålde mitt Pico mod till en kompis som ville sluta röka. Sen blev det aldrig att jag själv köpte ett nytt mod.

Men nu har jag fått ett sug att köra igång med det som hobby igen. Men sen jag slutade har en del saker ändrats. Nya lagar har tydligen gått igenom. Vad betyder de nya lagarna för oss i eu?

Slutligen tänkte jag kolla med er, jag har spanat in en Smok v8. Väldigt simpel men ser fortfarande väldigt intressant ut. Är V8'n något ni kan rekommendera?

De nya lagar gör att tankarna inte får ha större volym än 2ml. De får heller inte sälja e-jiuce i större flaskor än 10ml. De får nog sälja slut på sina lager med större förpackningar (100/30 ml). Jag kan fortfarande beställa 100ml av den e-juicen jag köper (Nordic E-juice). Det sura med att de bara får sälja 10ml-flaskor gör att det blir dyrare eftersom en 100ml-flaska är billigare per ml.

Vet inte om du menar Smok Stick V8 men jag har just en sådan. Det man bör tänka på är att man i princip måste ladda den varje dag. Håller typ en och en halv dag för mig. Köpte den för ett halvår sedan och den börjar kännas lite risig. Till exempel har knappen man trycker på har börjat glappa. En annan sak är att man måste tänka på är att man måste ta några bloss direkt efter man fyllt på (så det bildas ett vakuum i tanken). Annars så läcker den. Men det kanske gäller för alla tankar? Man kan heller inte ändra watten. Det som är bra med den är att den är ju rätt så liten i förhållande och att den är okomplicerad. Fast jag har inget att jämföra med då det är den första e-ciggen jag ägt. Överlag är jag ändå nöjd med den.

Är själv på jakt efter en ny e-cigg och funderar på Smok Alien + extra batterier så man aldrig är utan ström. Jag är otroligt glömsk och glömmer alltid att ladda upp min e-cigg.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazy:

De nya lagar gör att tankarna inte får ha större volym än 2ml. De får heller inte sälja e-jiuce i större flaskor än 10ml. De får nog sälja slut på sina lager med större förpackningar (100/30 ml). Jag kan fortfarande beställa 100ml av den e-juicen jag köper (Nordic E-juice). Det sura med att de bara får sälja 10ml-flaskor gör att det blir dyrare eftersom en 100ml-flaska är billigare per ml.

Vet inte om du menar Smok Stick V8 men jag har just en sådan. Det man bör tänka på är att man i princip måste ladda den varje dag. Håller typ en och en halv dag för mig. Köpte den för ett halvår sedan och den börjar kännas lite risig. Till exempel har knappen man trycker på har börjat glappa. En annan sak är att man måste tänka på är att man måste ta några bloss direkt efter man fyllt på (så det bildas ett vakuum i tanken). Annars så läcker den. Men det kanske gäller för alla tankar? Man kan heller inte ändra watten. Det som är bra med den är att den är ju rätt så liten i förhållande och att den är okomplicerad. Fast jag har inget att jämföra med då det är den första e-ciggen jag ägt. Överlag är jag ändå nöjd med den.

Är själv på jakt efter en ny e-cigg och funderar på Smok Alien + extra batterier så man aldrig är utan ström. Jag är otroligt glömsk och glömmer alltid att ladda upp min e-cigg.

Kan starkt rekommendera dig att satsa på en GX2/4 istället, mindre än alien men med expansionsmöjligheten att köra 4 batterier, funkar klockrent, har en sån mod hemma och kör den tillsammans med en TF-V8 Cloud Beast, så är du ute efter något nytt och spännande så kolla dom.

Permalänk
Medlem

Fan vad det är tråkigt att vänta på att juicer skall steepa... är ju sugen på att börja på mina 3 liter olika juicer jag har stående men köpte allt osteepat så får ta slut på det lagret jag har först .

Permalänk
Medlem

Vad använder ni för RTA? För tillfället använder jag smoke´s baby beast men den kortsluter om man skruvar den i botten så jag letar efter något annat. Tanken i fråga fungerar perfekt om man använder färdigbyggda coils.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SexMachine:

Vad använder ni för RTA? För tillfället använder jag smoke´s baby beast men den kortsluter om man skruvar den i botten så jag letar efter något annat. Tanken i fråga fungerar perfekt om man använder färdigbyggda coils.

Trillium av eden mods

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av SexMachine:

Vad använder ni för RTA? För tillfället använder jag smoke´s baby beast men den kortsluter om man skruvar den i botten så jag letar efter något annat. Tanken i fråga fungerar perfekt om man använder färdigbyggda coils.

Personligen kör jag hellre RDA istället för RBA, då använder jag mig av en Tsunami 25 vilket är helt underbar att bygga i .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Personligen kör jag hellre RDA istället för RBA, då använder jag mig av en Tsunami 25 vilket är helt underbar att bygga i .

Är det inte ett jävla droppande med RBA? Är helt öppen för förslag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Trillium av eden mods

Tack ska kolla in den

Permalänk
Medlem
Skrivet av SexMachine:

Är det inte ett jävla droppande med RBA? Är helt öppen för förslag.

Inte med en squonk mod.

För test så rekommenderar jag Pico Squeeze

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Inte med en squonk mod.

För test så rekommenderar jag Pico Squeeze

Ofan det där va nytt för mig. Kan tillägga att idag kör jag med en alien mod och baby beast men deras pre made coils är för dyra det är därför jag kollar efter nytt samt att deras RTA däck får kortslutning när det är helt nerskruvat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SexMachine:

Är det inte ett jävla droppande med RBA? Är helt öppen för förslag.

Nja tycker jag inte, tar 10-15 bloss innan jag behöver drippa på mer vätska på bomullen, tar inte speciellt lång tid att göra det heller .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Nja tycker jag inte, tar 10-15 bloss innan jag behöver drippa på mer vätska på bomullen, tar inte speciellt lång tid att göra det heller .

Okej kanske borde prova en sådan. Problemet med att droppa för mig är att jag röker ute

Permalänk
Medlem
Skrivet av SexMachine:

Okej kanske borde prova en sådan. Problemet med att droppa för mig är att jag röker ute

Bara att ha några påfyllningsflaskor med sig i plastformat går att köpa på wish och kostar 9:- för fem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Bara att ha några påfyllningsflaskor med sig i plastformat går att köpa på wish och kostar 9:- för fem

Jo flaskor har jag, jag blandar egen juice. Mest strängt att ta med sig både vape och flaska ut på balkongen. Men jag borde kanske ge det en chans. Ingen större kostnad. Hur är det med spit back i den RDA:n?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SexMachine:

Jo flaskor har jag, jag blandar egen juice. Mest strängt att ta med sig både vape och flaska ut på balkongen. Men jag borde kanske ge det en chans. Ingen större kostnad. Hur är det med spit back i den RDA:n?

Ingen spitback alls, låt juicen soaka in i coilen först, tänd till modden så den bränner av lite så tar den väck allt vad spitback heter .

Permalänk
Medlem

Det är väl i januari det beslutas om det ska regleras ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hothep:

Det är väl i januari det beslutas om det ska regleras ?

Det började redan i Juli har jag för mig

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

det jag hört är att det i januari ska beslutas om flaskornas storlek (max 10ml) och att det ska införas "tester" på _alla_ smaker. närmare att om du blandar egna smaker för försäljning så ska varje smak (den blandade produkten alltså) skickas in för test till en kostnad i svängarna av 50k. Har för mig att det var någon ytterligare begränsning att smakerna skulle sparas i 6 månader innan dom fick säljas också(?).

Låter taffligt när jag summerar det jag vet, men jag har vänner som sitter på nålar i väntan på beslut då dom investerat en del och jag fått det förklarat lite snabbt.

Har man en folie-hatt vill man dra ner den för öronen och skrika big tobacco, men men. Vi får väl se. Om det beslutas enligt detta kommer det vara slutet för många mindre säljare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Personligen kör jag hellre RDA istället för RBA, då använder jag mig av en Tsunami 25 vilket är helt underbar att bygga i .

Det blev en Tsunami 25 under black friday även en Griffin 25 Plus (RTA), en voopoo mod, ett packe med coils, batterier och typ 12l nikobas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SexMachine:

Det blev en Tsunami 25 under black friday även en Griffin 25 Plus (RTA), en voopoo mod, ett packe med coils, batterier och typ 12l nikobas.

Gött själv drog jag hem 1½ liter vätska från usa för ca 1000:-

Permalänk

Vad roligt att jag hittade hit av en händelse och hoppas nu få goda råd.
Jag har rökt 20-25 cigg om dagen i snart 22år (pipa och cigg oftast utan filter) men börjar äntligen nå den punkt där jag känner att jag nog vill sluta (vilken jag aldrig trodde jag skulle nå). Jag har läst en del i tråden och kommer fortsätta men då det lär ta en tid hoppas jag kunna få tips om vad jag borde köpa på mig som "nybörjare" och vanerökare? Några speciella vape som är bättre än andra osv.
Tacksam för alla råd jag får.

Permalänk
Medlem

Blev en al85, goon 24 lite coils och diy pinkman nu när det var black friday.
Får se om det är tillräckligt för att väcka ett intresse igen

Permalänk
Medlem

Hur förvara ni era tankar? Finns det något smart sätt när man har fler tankar än mods.

Permalänk
Medlem

Kan lätt rekommendera Kangertech's Dripbox. En bra squonker, lätt att hantera även för en nybörjare. Byta bomull är hur enkelt som helst. Coils behöver du inte göra själv, går att beställa färdiga. Den är dessutom inte särskilt dyr.

Inte direkt ett "starter kit", men istället för att köpa något mediokert för en billig penning, köp en squonker och upplev rejäla smaker.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Skrivet av N3P:

Kan lätt rekommendera Kangertech's Dripbox. En bra squonker, lätt att hantera även för en nybörjare. Byta bomull är hur enkelt som helst. Coils behöver du inte göra själv, går att beställa färdiga. Den är dessutom inte särskilt dyr.

Inte direkt ett "starter kit", men istället för att köpa något mediokert för en billig penning, köp en squonker och upplev rejäla smaker.

Tackar för tipset!
Ska kika på detta och ev beställa till kvällen. Behöver googla lite med inser jag för det verkar ha häbt så otroligt mycket!

Permalänk
Medlem

I dag dök det upp en VOOPOO med en Merlin mini 24K GOLD LIMITED EDITION som inhandlades på BF. Bra smak och läckfri än så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Personligen kör jag hellre RDA istället för RBA, då använder jag mig av en Tsunami 25 vilket är helt underbar att bygga i .

Jag är helnöjd med Tsunamin. Det va inte massa droppande som jag va orolig för.