Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygglo:

Behöver en batterimod som håller batteriet läänge. Har kikat på ett par med 5000mah inbyggt batteri. Någon som kan tippsa om en mod som ger kraft i sub ohm och räcker till 1-2 dagars aktivt vapande?
min Sigelei 100w med 2 st 18650 batterierier (sony) räcker inte hela dagen.. Vill ha något kraftigare så man slipper byta / ladda batterierna så ofta.
tipps?

Skickades från m.sweclockers.com

http://www.wismec.com/product/reuleaux-rx300/

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Tack!
Den där såg intressant ut!
Beställer nog en sån, ska bara googla runt lite å hitta bästa pris / butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygglo:

Tack!
Den där såg intressant ut!
Beställer nog en sån, ska bara googla runt lite å hitta bästa pris / butik.

Tänk på att den är klumpig och tung som fan

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygglo:

Behöver en batterimod som håller batteriet läänge. Har kikat på ett par med 5000mah inbyggt batteri. Någon som kan tippsa om en mod som ger kraft i sub ohm och räcker till 1-2 dagars aktivt vapande?
min Sigelei 100w med 2 st 18650 batterierier (sony) räcker inte hela dagen.. Vill ha något kraftigare så man slipper byta / ladda batterierna så ofta.
tipps?

SMOK GX350
Räcker utan problem en hel dag plus lite till.
https://www.e-bloss.se/603/smok-gx350-mod/

Permalänk
Medlem

Jag hade burit med mig 2st extra batterier istället. Tar mindre plats, väger mindre och kostar mindre. Samtidigt så har du alltid ström till modden då du inte behöver ladda alla batterier samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

SMOK GX350
Räcker utan problem en hel dag plus lite till.
https://www.e-bloss.se/603/smok-gx350-mod/

Håller utan problem i 2 dagar och lite till xD

Permalänk
Medlem

Funderat länge på att köpa en e-cigg för att ersätta vattenpipan och snuset men kan inte få bort bilden av bortsprängda tänder.

Har tänkt att det ska vara en e-cigg där man kan välja batteri själv för som jag har förstått så hänger det mycket på vilket batteri man använder sig av och att aldrig använda en annan laddare än den som medföljer?

Vart inne på en Smok Alien 220W men är det overkill för en nybörjare eller anses det som en bra och säker e-cigg?

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av FireFox:

Funderat länge på att köpa en e-cigg för att ersätta vattenpipan och snuset men kan inte få bort bilden av bortsprängda tänder.

Har tänkt att det ska vara en e-cigg där man kan välja batteri själv för som jag har förstått så hänger det mycket på vilket batteri man använder sig av och att aldrig använda en annan laddare än den som medföljer?

Vart inne på en Smok Alien 220W men är det overkill för en nybörjare eller anses det som en bra och säker e-cigg?

Bilderna på folk som sprängt bort halva ansiktet är enbart resultatet av korkade användare som inte fattar de mest grundläggande sakerna om baterisäkerhet. Vaping är 100% safe sålänge du som användare inte har total avsaknad av sunt förnuft och ser till att läsa på lite innan.

Till mods som använder separata batterier medföljer oftast inga laddare det är enbart de simplaste versionerna som laddas med usb laddare. Har man en mod ska man köpa en separat laddare som tex Nitecore D4 det är det absolut bästa valet. De inbyggda laddkretsarna i mods fungerar men inte mer vill man vara helt säker kör man extern laddare. Smok 220 är det inget fel på men det är som du säger brutal overkill med 220 watt för en nybörjare.

Har tyvärr inga tips på starterkits eftersom jag efter snart 4 års vaping inte har någon som helst koll på den biten av marknaden

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Bilderna på folk som sprängt bort halva ansiktet är enbart resultatet av korkade användare som inte fattar de mest grundläggande sakerna om baterisäkerhet. Vaping är 100% safe sålänge du som användare inte har total avsaknad av sunt förnuft och ser till att läsa på lite innan.

Till mods som använder separata batterier medföljer oftast inga laddare det är enbart de simplaste versionerna som laddas med usb laddare. Har man en mod ska man köpa en separat laddare som tex Nitecore D4 det är det absolut bästa valet. De inbyggda laddkretsarna i mods fungerar men inte mer vill man vara helt säker kör man extern laddare. Smok 220 är det inget fel på men det är som du säger brutal overkill med 220 watt för en nybörjare.

Har tyvärr inga tips på starterkits eftersom jag efter snart 4 års vaping inte har någon som helst koll på den biten av marknaden

Tack för ditt svar.
Har fastnat just för designen hos Smok Alien modellerna och har också kikat på Smok Alien Baby AL85 vilket inte känns lika overkill. Är vapes.se pålitliga att handla ifrån?

Frågan har förmodligen avhandlats tidigare men tråden är ett par hundra sidor, vilket batteri ska man ha? Såg att det fanns LG, Samsung och Sony.

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av FireFox:

Tack för ditt svar.
Har fastnat just för designen hos Smok Alien modellerna och har också kikat på Smok Alien Baby AL85 vilket inte känns lika overkill. Är vapes.se pålitliga att handla ifrån?

Frågan har förmodligen avhandlats tidigare men tråden är ett par hundra sidor, vilket batteri ska man ha? Såg att det fanns LG, Samsung och Sony.

När det gäller batterier så är det just dom tre märkena som är bäst så vilket av dom du väljer är helt upp till dig. Sen om just den butiken är bra det vet jag inte har aldrig köpt något där

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Tack för ditt svar.

Alien är overkill om du bara skall ha en baby beast på den, då kan du lika väl köpa en GX350 och köra med Cloud Beast som är storebrodern till baby beastsen, Alien baby AL85 är ett bättre val i min mening och en bra start, är du dock inte säker på hur variabel watt funkar så kolla istället på en Smok Stick

https://www.eciggbutik.se/sv/artiklar/smok-stick-v8-tfv8-big-...

Där är det bara att prima coilen, i med vätska i tanken och köra, laddas med vanlig micro usb och funkar super.

Permalänk
Medlem

Fick vejpen (säger man så?) igår, en Smok Alien Baby AL85, tillsammans med en extra coil, laddaren som rekommenderades lite längre upp i tråden, 2st LG HG2 och 4 olika smaker.

Primade den förinstallerade coilen och lät det stå ca 10 minuter och provade på den lägre skalan av vad som rekommenderas (55W). Ångan var varm men god, däremot skvätte det massor och brände på läpparna. Hade lite problem med läckage från lufthålen på sidorna i botten men det kanske är för att jag hade i för mycket vätska i coilen.

Laddar upp en bild på mitt första Vapemail ikväll

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
--

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Fick vejpen (säger man så?) igår, en Smok Alien Baby AL85, tillsammans med en extra coil, laddaren som rekommenderades lite längre upp i tråden, 2st LG HG2 och 4 olika smaker.

Primade den förinstallerade coilen och lät det stå ca 10 minuter och provade på den lägre skalan av vad som rekommenderas (55W). Ångan var varm men god, däremot skvätte det massor och brände på läpparna. Hade lite problem med läckage från lufthålen på sidorna i botten men det kanske är för att jag hade i för mycket vätska i coilen.

Laddar upp en bild på mitt första Vapemail ikväll

En sak med smok produkter är att så fort man primat och fyllt en tank så behöver man ta 2-3 bloss direkt för att bygga upp ett vakum i tanken annars kan den läcka lite :), har den spottat vätska så har du primat för mycket utan tvekan .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

En sak med smok produkter är att så fort man primat och fyllt en tank så behöver man ta 2-3 bloss direkt för att bygga upp ett vakum i tanken annars kan den läcka lite :), har den spottat vätska så har du primat för mycket utan tvekan .

Hade visserligen kollat youtube videos innan men vart nog för mycket.
Tömde ur tanken och sköljde allt ordentligt inklusive coilen som nu fått torka på en servett.

Provade sedan med den andra coilen och då primade jag med hälften och visst spottar den också men inte alls lika mycket och när den väl börjar spotta så har jag tagit mitt bloss

Läste på någonstans att det inte var bra att köra coilen under den effekt som rekommenderas men upplever att 20-30W är tillräckligt bra och ger god smak utan att brännas i halsen. Finns det några nackdelar med att köra för lågt förutom att man inte får ut max av ånga och smak?

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
--

Permalänk
Medlem

Vapemail

Fick detta igår
Batterierna är inte med på bild men det är 2 st LG HG2.

Smakerna är:
Hardcore Love Drops - Milf Juice
Hardcore Love Drops - RU4Real (gillar inte doften på den, inte provad än)
Suave - Bravo
Vape Wild - Blue Harvest

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
--

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Hade visserligen kollat youtube videos innan men vart nog för mycket.
Tömde ur tanken och sköljde allt ordentligt inklusive coilen som nu fått torka på en servett.

Provade sedan med den andra coilen och då primade jag med hälften och visst spottar den också men inte alls lika mycket och när den väl börjar spotta så har jag tagit mitt bloss

Läste på någonstans att det inte var bra att köra coilen under den effekt som rekommenderas men upplever att 20-30W är tillräckligt bra och ger god smak utan att brännas i halsen. Finns det några nackdelar med att köra för lågt förutom att man inte får ut max av ånga och smak?

Om du sköljde coilen under vatten istället för att bara blåsa rent den med lungorna så kan du nog slänga den coilen för dom funkar inte så bra efter att ha varit sköljda under vatten, har testat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Om du sköljde coilen under vatten istället för att bara blåsa rent den med lungorna så kan du nog slänga den coilen för dom funkar inte så bra efter att ha varit sköljda under vatten, har testat.

Provade byta coil till den som fått torka igår kväll och märkte inget speciellt med den.
Fungerade lika bra som innan sköljningen

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
--

Permalänk
Medlem

Tappade min Smoke stick så glasbehållaren gick sönder. Naturligtvis så var glasbehållaren restad överallt. Då jag håller på att sluta röka ville jag inte gå över till vanliga cig tills jag får ett nytt glas. Så vad göra...? Jag började mäta på allt som fanns hemma efter något runt som är exakt 20 mm breda rör som typ flaskor och dyligt. Hade gett upp att hitta något tills jag öppnade medicinskåpet och fick syn på ett Treo-rör. Tänkte att det kanske kan funka.

Här är resultatet på min Treo-E-Cig:

Verktyg:

Nackdelen är ju att jag inte kan se hur mycket juice som finns i så får gå på känsla
Detta får duga tills de får hem glasen i lager.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 7 5700X3D - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Samsung 990 PRO 1TB M.2 - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - Asus Radeon RX7800 XT DUAL OC 16 GB - OS Debian Sid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazy:

Tappade min Smoke stick så glasbehållaren gick sönder. Naturligtvis så var glasbehållaren restad överallt. Då jag håller på att sluta röka ville jag inte gå över till vanliga cig tills jag får ett nytt glas. Så vad göra...? Jag började mäta på allt som fanns hemma efter något runt som är exakt 20 mm breda rör som typ flaskor och dyligt. Hade gett upp att hitta något tills jag öppnade medicinskåpet och fick syn på ett Treo-rör. Tänkte att det kanske kan funka.

Här är resultatet på min Treo-E-Cig:
http://www.bronsaldersvagen.se/Eazy/treoecig.jpg

Verktyg:
http://www.bronsaldersvagen.se/Eazy/treoecigverktyg.jpg

Nackdelen är ju att jag inte kan se hur mycket juice som finns i så får gå på känsla
Detta får duga tills de får hem glasen i lager.

https://www.premiumvape.se/tillbehor/ersattningsglas/smok-tfv...

Kan aldrig tänka mig att ett treo rör kan vara speciellt bra att köra på som tank .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

https://www.premiumvape.se/tillbehor/ersattningsglas/smok-tfv...

Kan aldrig tänka mig att ett treo rör kan vara speciellt bra att köra på som tank .

Det funkar som vanligt och håller tätt, men jag ska ju förstås beställa nytt glas + reservglas. Tack för länken!

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 7 5700X3D - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Samsung 990 PRO 1TB M.2 - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - Asus Radeon RX7800 XT DUAL OC 16 GB - OS Debian Sid

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Fick detta igår
Batterierna är inte med på bild men det är 2 st LG HG2.

Smakerna är:
Hardcore Love Drops - Milf Juice
Hardcore Love Drops - RU4Real (gillar inte doften på den, inte provad än)
Suave - Bravo
Vape Wild - Blue Harvest

https://i.imgur.com/99BbKjs_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=high

Kan skriva lite om dem olika juicerna nu när jag fått prova dem.

Milf Juice - Riktigt god, smakar sött, vanilj och lite jordgubbar i slutet. Lämnar en söt eftersmak på tunga och läppar. Får högsta betyg av dessa fyra.

RU4Real - Inte någon favorit, artificiell tobakssmak med något sött över sig.

Bravo - Mycket god smak med både sött och syrligt, smakar lite som citronmuffins.

Blue Harvest - God blåbärsjuice, läskande. Men lite för mycket throat hit.

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
--

Permalänk

Ny mod

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk

Det jag samlat på mig på lite över ett år. (Coils, juice, batterier med mera vill jag inte ens tänka på)

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte vejpat på några månader men sambon gör fortfarande.
Det jag reagerade och reagerar på är mängden undermåliga produkter. Batchar av coils som blir brända på en vecka, andea håller upp till tre veckor.
Tankar som läcker ibland med beskedet från säljare att "ungefär hälften av tankarna brukar kunna läcka"
Har bara köpt premiumgrejer, mods och tank för runt 1500:-
Att det förekommer så mycket skit även bland premiumgrejerna är extremt förvånande.
Hade våra produkter i våra butiker haft en tusendel av felen som ecigg har hade det blivit försäljningsstoppat direkt.
Skitprodukter om man inte har tur. Men det skall man inte behöva reflektera över på den här nivån.
Vejpade i tre år drygt, samma skit 2014 som 2017.

Nu brukade elciggbutiken byta rätt av, men har slutat med det för att istället "reparera" eller skicka in på service. Vilket gör att man får en sunkug "lånemodd" upp till ett par veckor.
Nej, denna branch behöver en reglering och tydliga konsekventa avtal och kanske varningar på produkterna att den kan vara trasig vid nyköp.
Lyckas man göra bilbromsar och medicinsk precitionsutrustning så borde luffarna på dessa företag kunna göra produkter som fungerar, garanti hur länge de förväntas fungera och coils som fungerar konsekvent lika länge.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Missat helt den här tråden. Vejpar själv och rör inte reglerat utan älskar köra meck och snurrar coils o även sålt till beyondvape. Kör just nu med med SOI Subzero X men älskar high end och när jag sitter vid datorn är det mest squonk som gäller.

Visa signatur

CPU: i7700k (Delided) @ 5Ghz | GPU: Gigabyte GTX 1080 TI Waterforce Xtreme Edition | Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance | Mobo: ASUS PRIME Z270-K | PSU: EVGA Supernova G2 850W | SSD: 2 * Samsung 850 EVO 500GB och HDD: 4TB | Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV | CPU-Kylning: DeepCool Captain 360 EX | Skärm: AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem

Vapemail!

Wohoo vapemail!

Någon som känner igen vilket märke det är på vita flaskan?
Googlat men hittar inte. The Milkman bleknar i jämförelse.

Edit: Den heter tydligen Candy Lab - Milky Creamy

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
--

Permalänk

Hur pass mycket vänjer man sig vid nikotinet i Vape jämfört med Snus? Är väldigt tolerant av mig, tyckte nikokicken var rätt trevlig av Snus dom första 2 dagarma men sedan dess har jag inte fått någon, inte ens av NRG Thunder som är likvärdig/starkare än Siberia. Även fast jag bara snusar normal portion/lös oftast.

Funderar på att gå över helt till min kaffe Vape även om Snus är rätt mild för hälsan också då men.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Vart köper ni er 18650 batterier och till vilka priser?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800x3D | GPU: Asus Prime 5070 Ti OC | Mobo: Asus ROG Strix B650E-F | RAM: 32GB Kingston FURY Beast 6000MHz CL30 | M.2 2 x Kingston FURY Renegade 2TB | SSD: Samsung 860 EVO 1TB | PSU: Phanteks AMP GH 850W ATX 3.1 | Kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Chassi: Lian Li LANCOOL 216 RGB | Monitor: Lenovo Legion Y27q-20 | Tangentbord: Mountain Everest Max MX Brown | Mus: Glorious PC Gaming Race Model I | Hörlurar: Sennheiser HD 560S

Permalänk
Medlem
Skrivet av StenTuff:

Vart köper ni er 18650 batterier och till vilka priser?

nkon.nl

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Den där ser riktigt fin ut. Vad är det för något? Gärna om du har länk till grejerna vore jag tacksam

Har idag en Smok stick V8 med big bayby tank. Den fungerar utmärkt, men jag är otroligt glömsk och glömmer att ladda den över natten. Har prövat att slå mig själv på käften när jag glömt, men hjälper inte. så nu tänkte jag att mig att köpa en ny med utbytbara batterier så jag kan ha ett par extra batterier i en laddare som en backup. Skulle inte vara fel med att den håller ett par dagar. Smok stick håller i 1,5 dagar för mig.

Visa signatur