Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av martinot:

http://tinymetal.com/ - Vad tror ni om denna?

Tycker den ser intressant ut!

Det är skitcoolt spel som skulle släppts 21:e November men är försenat till den 21:e dec.

Permalänk
Medlem

För den som är sugen att testa Lost Sphear, så finns nu ett demo i e-shoppen!
http://nintendoeverything.com/lost-sphear-demo-now-available-...

Skrivet av martinot:

Finns ju vissa begränsningar i själva hårdvaran som är svårt att komma runt (lite optimeringar kommer dock säkert med tiden).

Ja, vi pratar ju fortfarande en enhet som presterar motsvarande 9 W i bärbart läge, så den orkar ju inte med hur mycket som helst. Jag tänker att minnesläckor och kanske lite optimering av texturer och upplösning på föremål långt bort kan ge en lite stabilare lägsta upplösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

Finns det normalt sett demos för Nintendo Switch-spel? Kommer man åt dessa utan abonnemang eller liknande? Blir en Switch till jul så kul om man testa lite spel.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Laban80:

Finns det normalt sett demos för Nintendo Switch-spel? Kommer man åt dessa utan abonnemang eller liknande? Blir en Switch till jul så kul om man testa lite spel.

Du kan gå in på eshop och välj sök sen välj att söka spel med demo:s där ser du sen vilka som har demos. Ingen vet riktigt hur abonnemanget ser ut det kommer ut nästa år.
Demo på t e x DS var gratis utan abonnemang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Skippar denna själv tills de levererar sitt första projekt, ger de liksom inte ett öre innan.

http://www.pcgamer.com/tiny-metal-delayed-as-accusations-of-k...

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laban80:

Jepp, det finns väl en 10-15 demos tillgängliga nu. I e-shoppen har de lagt till en ruta under sökfunktioner ("games with demos available" eller nåt liknande). Klickar man i den och trycker på Sök så får man upp alla demos.

Synd att det inte finns fler demos. Det är ganska många spel jag är nyfiken på men drar mig för att köpa pga tids- eller pengabrist..

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Tenerezza:

Skippar denna själv tills de levererar sitt första projekt, ger de liksom inte ett öre innan.

http://www.pcgamer.com/tiny-metal-delayed-as-accusations-of-k...

Ja det var väldigt fult la en länk till han i det förra. Sno pengar från Project Phoenix till Tiny Metal och sen anklaga att det var sexuell trakassering.

Permalänk
Medlem

Nån som har testat fifa 18? Värt att köpa pro kontrollen och spel?
Har ingen annan konsol än switch och brukar lira fifa 18 mot polarna på ps4
Kommer jag bli besviken?

Visa signatur

Gammal gamer, numera mest jobb och farsa till nästa generation gamers 😀

Permalänk
Medlem

När ni köper spel från andra regioner (digital) har ni då gjort ett nytt konto eller har ni bytt region med ert huvudkonto? Har sett att Norge har mycket bättre priser än oss och hade tänkt handla därifrån. Kan man använda sitt svenska kort där?

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av frizzy10:

När ni köper spel från andra regioner (digital) har ni då gjort ett nytt konto eller har ni bytt region med ert huvudkonto? Har sett att Norge har mycket bättre priser än oss och hade tänkt handla därifrån. Kan man använda sitt svenska kort där?

Jag har fem konton jag byter det svenska till det norska för att jag är lat. Jag använde även det svenska för att ändra till det franska för att lösa in ett dlc paket från LEGO Marvel Superheroes 2 Deluxe.

Generellt ska det gå att använda sitt svenska kort för Norgeköp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Jag har fem konton jag byter det svenska till det norska för att jag är lat. Jag använde även det svenska för att ändra till det franska för att lösa in ett dlc paket från LEGO Marvel Superheroes 2 Deluxe.

Generellt ska det gå att använda sitt svenska kort för Norgeköp.

Ah, gött. Orkar inte ha ett till konto på min switch eller köpa pre-paid card så det var skönt att höra. Tack!

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Skrivet av opox:

Nån som har testat fifa 18? Värt att köpa pro kontrollen och spel?
Har ingen annan konsol än switch och brukar lira fifa 18 mot polarna på ps4
Kommer jag bli besviken?

Dom jag pratat med säger det är riktigt bra i dockat läge. Men har du tänkt lira mot polare online så kommer du bli besviken för det går inte.

Visa signatur

Sveriges Största Discord för Nintendo switch spelare : https://discord.gg/tJyJDGR Välkommen in!!

Permalänk

Hallå! Börjar närma sig jul och jag behöver lite tips om vad man kan skriva upp på sin lista! Har några spel nu så en Micro SD står garanterat med, 128GB tänker jag mig. Vilka är bäst/mest prisvärda just nu? Helst runt 500:-.

Sedan var det ju det där med spel och jag har sådan grov beslutsångest. Har just nu Zelda, Mario Kart och Mario O. Endast hunnit med kanske 30 timmar Zelda so far.
De spel jag är lite sugen på är;
LA Noire (aldrig spelat på PC eller annan konsol).
Skyrim (har spelat på PC men kanske värt för att kunna spela portabelt?)
Xenoblade chronicles (har aldrig spelat något spel i serien och vet egentligen ingenting om det)
Stardew Valley - kommer förmodligen köpa själv då jag inte hittar någon fysisk version man kan önska sig.

I övrigt, finns det butiker/säkra nätshoppar som säljer presentkort till e-shoppen? I så fall skulle jag kunna skjuta beslutsångesten framför mig och vela en stund till

Vilka av ovanstående spel skulle ni välja och I vilken rangordning? Eller skulle ni välja något annat?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Johannaje:

Hallå! Börjar närma sig jul och jag behöver lite tips om vad man kan skriva upp på sin lista! Har några spel nu så en Micro SD står garanterat med, 128GB tänker jag mig. Vilka är bäst/mest prisvärda just nu? Helst runt 500:-.

Sedan var det ju det där med spel och jag har sådan grov beslutsångest. Har just nu Zelda, Mario Kart och Mario O. Endast hunnit med kanske 30 timmar Zelda so far.
Xenoblade chronicles (har aldrig spelat något spel i serien och vet egentligen ingenting om det)
Stardew Valley - kommer förmodligen köpa själv då jag inte hittar någon fysisk version man kan önska sig.

I övrigt, finns det butiker/säkra nätshoppar som säljer presentkort till e-shoppen? I så fall skulle jag kunna skjuta beslutsångesten framför mig och vela en stund till

Vilka av ovanstående spel skulle ni välja och I vilken rangordning? Eller skulle ni välja något annat?

Xenoblade chronicles 2 (suger i handhållet mode bara)
Skyrim
LA Noire

Stardew Valley kan dyka upp som fysisk release på limited run games nästa år. De har hintat att Golf story kan var deras första fysiska release med.

Min samling blir större och större:

Notis två olika BOI US och EU version.
två st olika Lego Marvel super heroes 2 vanlig + deluxe edition från Frankrike som var faktiskt inplastad vs US deluxe som inte var inplastad.

Collector's edition från NISA är inte med, Retro City Rampage DX collector's edition är med som även tullen tog pris 746:- :/

Ps såg att det fattas en del spel Fire emblem collector's och Tiny barbarian laucnh edition. ittle dew är på väg med.

Permalänk

@Tiamat: så tråkigt det är dålig upplösning handhållet, jag spelar nästan uteslutande handhållet och har önskat mig detta i julklapp... Tror ni man blir missnöjd?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Damponmyboard:

@Tiamat: så tråkigt det är dålig upplösning handhållet, jag spelar nästan uteslutande handhållet och har önskat mig detta i julklapp... Tror ni man blir missnöjd?

Nja beror på var och en själv struntar jag i grafiken och vill hellre ha en bra spelkänsla och ett spel som är kul och Xenoblade fyller ut det utrymme när jag har spelat Zelda. Men jag spelar mest i dockan för att få ut 21:9 känslan dock i 720p.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av doomas:

Tekniknörden i mig är lite besviken på upplösningen, speciellt bärbart. Men så verkar Monolith ha varit väldigt ambitiösa med XC2, på alla plan. Spelet är otroligt vackert. De kanske kan lösa en del saker i framtida uppdateringar (tex fps-buggen).

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, får se om några av problemen går att fixa med patchar. Men vad spelet gör är ändå riktigt imponerande i mitt tycke, tycker inte det tynger titeln även om hårdvaran förstått fått vara kraftfullare. Men så var det också det snabbaste som fanns tillgängligt i formfaktorn när produkten togs fram med.

Skrivet av martinot:

Jag är sugen faktiskt, blir intressant att se recensioner på titeln.

Skrivet av doomas:

Ja, vi pratar ju fortfarande en enhet som presterar motsvarande 9 W i bärbart läge, så den orkar ju inte med hur mycket som helst. Jag tänker att minnesläckor och kanske lite optimering av texturer och upplösning på föremål långt bort kan ge en lite stabilare lägsta upplösning.

Sweet, ska testas! Väldigt tacksamt med demos likt denna och Project Octopath på titlar som fortfarande har en bra bit kvar till lansering. Kul med ett smakprov. Hade gärna sett att fler gör så med.

Skrivet av Johannaje:

128GB är nog bra att sikta in sig på. Har ett Samsung EVO 128GB i min Switch, rymligt (ca 70GB ledigt och då med totalt 19-21 spel installerade). Synd du missade kompletts Black Friday-erbjudande, de var nere på 419kr eller något sådant. Men kanske kommer fler erbjudanden framåt jul förstås. De 32GB inbyggda minnet i Switchen räcker rätt bra även om vissa spel ställer rätt stora krav på utrymmet och då blir detta snabbt för lite förstås.

Alla är bra spel, kan personligen rekommendera alla fyra. Om jag bara fått välja två hade jag nog valt Stardew Valley och Xenoblade Chronicles då dessa ger väldigt många timmar vardera.

Varför Stardew Valley? Jag älskar detta spel, har ett par hundra timmar spelat och att ha detta med sig och alltid tillgängligt med Switchen är riktigt trevligt. Ganska lågt pris med och det går att få ut många timmar av spelet om man gillar genren.

Xenoblade Chronicles 2 då det är en riktig stor titel i JRPG-genren. Jag gillar JRPG så det är rätt givet för min del men kan vara värt att ta en närmare titt på förstås om du är osäker på titeln. Jag spelar detta spel handhållet och det fungerar bra det med. Men överlag en bättre upplevelse dockat till TV'n om man accepterar stationärt spelande då.

L.A. Noire och Skyrim är båda bra spel och just Skyrim kan vara ett säkrare val än Xenoblade då du ändå vet vad du får där. Är ju en fråga om man känner att man vill återvända till spelet med. Jag är van vid PC-versionen innan och tycker kontrollerna tog en del tid att vänja sig vid. Men det är riktigt trevligt att spela Skyrim i portabel form, det är ju hela spelet i handen. Inga moddar kan ses som ett minus om man vill ha sådant.

L.A. Noire skiljer sig mycket från övriga titlar. Kan vara ett bra alternativ för att få lite variation. Jag kom av mig rätt fort (köpte LA Noire och Skyrim samtidigt, Skyrim fastnade jag rätt hårt i på direkten) men det är en trevlig upplevelse, rätt bra story och bra atmosfär spelet målar upp. Finns egentligen ganska mycket att göra i spelet men jag tycker ändå att övriga titlar ger mer valuta för pengarna.

Vad det än blir så lär du nog inte bli besviken iallafall.

Skrivet av Tiamat:

Xenoblade chronicles 2 (suger i handhållet mode bara)
Skyrim
LA Noire

Stardew Valley kan dyka upp som fysisk release på limited run games nästa år. De har hintat att Golf story kan var deras första fysiska release med.

Min samling blir större och större:

http://oi66.tinypic.com/121ppqb.jpg

Notis två olika BOI US och EU version.
två st olika Lego Marvel super heroes 2 vanlig + deluxe edition från Frankrike som var faktiskt inplastad vs US deluxe som inte var inplastad.

Collector's edition från NISA är inte med, Retro City Rampage DX collector's edition är med som även tullen tog pris 746:- :/

Ps såg att det fattas en del spel Fire emblem collector's och Tiny barbarian laucnh edition. ittle dew är på väg med.

Härlig samling!
Mina åtta retail-spel känns plötsligt ganska lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

Ja, vi pratar ju fortfarande en enhet som presterar motsvarande 9 W i bärbart läge, så den orkar ju inte med hur mycket som helst.

Skrivet av anon5930:

Jo, får se om några av problemen går att fixa med patchar. Men vad spelet gör är ändå riktigt imponerande i mitt tycke, tycker inte det tynger titeln även om hårdvaran förstått fått vara kraftfullare. Men så var det också det snabbaste som fanns tillgängligt i formfaktorn när produkten togs fram med.

De borde kört med den då klart modernare Tegra X2 som fanns tillgänglig som alternativ (och som många faktiskt först gissade att Switchen skulle baseras på).

Nvidia's Tegra X1, med Maxwellgrafik var ganska gammal redan då när Switchen togs fram.

Tegra X2 med Pascal GPU och FinFET processorteknik, hade gett bättre prestanda och/eller längre batteritid. 20nm i Maxwell vs 16nm FinFET i Pascal.

Tegra X2 har samma antal CUDA kärnor, men GPU:n klockar 50 procent mer, vilket hade varit trevligt (tvärt emot det val som Nintendo tagit).

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

De borde kört med den då klart modernare Tegra X2 som fanns tillgänglig som alternativ (och som många faktiskt först gissade att Switchen skulle baseras på).

Nvidia's Tegra X1, med Maxwellgrafik var ganska gammal redan då när Switchen togs fram.

Tegra X2 med Pascal GPU och FinFET processorteknik, hade gett bättre prestanda och/eller längre batteritid. 20nm i Maxwell vs 16nm FinFET i Pascal.

Tegra X2 har samma antal CUDA kärnor, men GPU:n klockar 50 procent mer, vilket hade varit trevligt (tvärt emot det val som Nintendo tagit).

Den fanns inte tillgänglig under R&D-tiden och produktion...

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Den fanns inte tillgänglig under R&D-tiden och produktion...

Vet inte. Nu har jag inte källan rakt här, men har för mig att det var Digital Foundry eller Eurogamer som påstod att X2 hade varit en möjlighet för Nintendo, och utan att skjuta på tidsplanerna för lanseringen av Switch.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Moderator
Forumledare

hoppla, lite mer renodlade skräckspel till Switch? Najs

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av martinot:

Frågan är ju när X2 varit redo bara. Och då vara redo för massproduktion i form av Switch. Tar tid att få en produkt på marknaden även om Nvidia kanske hade kämpat med att accelerera processen då någon äntligen ville använda deras Tegra.

Går ju alltid att invänta nyare lösningar för mer prestanda men Nintendo ville förmodligen bara ha ut produkten och X1 var vad Nvidia kunde leverera, produkten fanns dessutom redan jämfört med X2 som var oprövad och nylanserad vid samma tidpunkt. X2 hade kunnat innebära försening av lansering och problem med leveranser då X2an kanske varit undermålig och varit svårtillverkad.

Skrivet av NordhNet:

hoppla, lite mer renodlade skräckspel till Switch? Najs

Hehe nice. Alien: Isolation nästa kanske? Denna typ av spel är nog portabiliteten ett plus ifall man behöver spela på toaletten hehe.

Permalänk
Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Lägger upp filmen för The Champions' Ballad DLC 2:

Standard edition släpps på Måndag igen via vblank.

Monday, December 11th at 10am PT / 1pm ET 29,99 USD

Update: det går nu att ladda ned Champion's ballad 2,1 GB.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Bayonetta 1-2 kommer till Switch 16:e Feb.

Bayonetta 3 kommer exklusivt till Switch:

Det ska även komma en japansk Bayonetta 1-2 edition 9980 Yen:

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Bayonetta 1-2 kommer till Switch 16:e Feb.

https://pbs.twimg.com/media/DQfkbWGVQAATsS0.jpg:large

Bayonetta 3 kommer exklusivt till Switch:

https://www.youtube.com/watch?v=Ti-i40Ez6KY

Det ska även komma en japansk Bayonetta 1-2 edition 9980 Yen:

https://pbs.twimg.com/media/DQfn0OcV4AAhFV6.jpg:large

Någon som vet om man får Bayonetta 1 i fysisk kopia i denna version?
Kommer denna version ha engelsk text/tal ?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av tyvar1:

Någon som vet om man får Bayonetta 1 i fysisk kopia i denna version?
Kommer denna version ha engelsk text/tal ?

Ingen som visste riktigt om det var fysisk kopia det ingår en steelbook med två olika omslag.

Om det är engelskt tal har ingen bekräftat men den kommer att släppas till Europa med så det borde gå att få text med.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Ingen som visste riktigt om det var fysisk kopia det ingår en steelbook med två olika omslag.
https://pbs.twimg.com/media/DQfqBCgVAAAq3pa.jpg:large
Om det är engelskt tal har ingen bekräftat men den kommer att släppas till Europa med så det borde gå att få text med.

Hoppas hoppas!! För då blir det garanterat en import!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Retro City Rampage DX collector's edition är med som även tullen tog pris 746:- :/

För mig med... kostar att gå all in fysiskt :/

Visa signatur