Permalänk
Medlem

Ny TV till sovrummet ca 40" ~ 4000 kr

Hej!

Är ute efter en tv till sovrummet så man kan koppla av lite innan man somnar. Vad ska man ha? 4k, ambilight etc..

Det jag vet garanterat är iaf:

minst 1080p
ca 40"
och den får kosta ca 4000 kr
GÄRNA vit men inget avgörande.

Tacksam för hjälp här!

Permalänk
Inaktiv

Har en sån här: https://www.netonnet.se/art/ljud-och-bild/tv/39-43tum/lg-43uh...

Köptes dock på rea för ca ett halvår sedan.

Har gått upp lite nu men väldigt nöjd.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Okej tack för bra svar! Ingen som har något mer att tillägga eller vad man ska tänka på?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Bildexpert 📺

@Eavo: Din kravnivå – utöver vit färg, vilket inenbär en tunn ram runt en svart LCD-panel, är så pass låg att det mesta duger.

Vad som kan vara värt att tänka på för ett sovrum är att IPS-paneler ofta lämpar sig bättre pga av de bättre betraktningsvinklarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

@Eavo: Din kravnivå – utöver vit färg, vilket inenbär en tunn ram runt en svart LCD-panel, är så pass låg att det mesta duger.

Vad som kan vara värt att tänka på för ett sovrum är att IPS-paneler ofta lämpar sig bättre pga av de bättre betraktningsvinklarna.

Fast samtidigt kan en VA vara trevligt pga bättre kontrast och svärta. Har själv en VA i sovrummet som sitter på ett väggfäste som går att vinkla ut så tvn hamnar perfekt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Bildexpert 📺

@220volt: Fungerar bra om man är solo i sovrummet. Eller om den andra sömntutan inte bryr sig om blek bild.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

@220volt: Fungerar bra om man är solo i sovrummet. Eller om den andra sömntutan inte bryr sig om blek bild.

Haha sant! I mitt fall har sambon noll krav på bildkvalitén så självklart vinklar jag tvn till min fördel

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

https://www.prisjakt.nu/list.php?l=2046547

Har hittat dessa 3, vilken ab dessa tror ni är bäst?

Skickades från m.sweclockers.com