Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Skrivet av Mirialia:

Haha! Svårt det där. Kanske är spelet i sig inget för dig? Tycker inte att man borde motivera sig själv till att spela igenom spel. Antigen har man roligt med spelet eller så har man det inte.

Men försök sätta så bra combos som möjligt?

Man måste åtminstone ge spelet en chans innan man drar en slutsats. Det tar bara olika tid komma in i det. Jag behöver ge det tid.

Tack för tipset

Permalänk
Medlem

Ont om bra erbjuden på Nintendo Switch men idag kan man köpa den på Clas Ohlson för 3141 kr.

https://www.clasohlson.com/se/Spelkonsol-Nintendo-Switch/38-8...

Använd koden CLAS74858 för 10% rabatt online (gäller hela sortimentet). Länken nedan ger gratis frakt också:

https://www.rabble.se/clas-ohlson-rabattkod-388

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

@Swe.Stars: Självklart hinner jag också spela lite då och då men jag lägger inte alls samma tid som när man t.ex gick i grundskolan.
Lägger jag ett par timmar varje dag på att spela så kommer ändå spelen räcka för mig väldigt länge, det där med att springa igenom spel så snabbt det går är inte riktigt min melodi.
Och nu är det helg så nu ska vi spela lite Super Mario Odyssey.

Samma sak här!
Jag har en specifik co-op buddy som är som jag, vi går runt och tar in allt i miljön. Bland annat spelar vi igenom Resident Evil: Revelations 2 på PS4, som i vanliga fall bara erbjuder couch-coop - men eftersom man kan speldela/share a controller så kan vi spela som om vi satt bredvid varandra. Funkar riktigt jäkla bra. Vi måste bara gå in och förnya speldelningen varje timme, men det går på under 60 sekunder.

Skrivet av solemn:

Jobbar du och pluggar samtidigt? Jobbar på dagen och pluggar på natten?
Säg upp dig från jobbet, sluta plugga, släng gymkortet, gör slut med flickvännen och ge bort katten = massa tid att spela på.

Jag har fyra barn = inte så mycket tid att spela på näe.

Allt handlar om prioriteringar. Föräldrar till småbarn är de enda som kan komma undan med att säga "jag har inte tid".

HAHAHA! Får jag fundera på saken? Min flickvän tycker jag ska få dig bannad från Sweclockers. Försökte förklara att det förmodligen slutar med att jag blir portad.

Men du har så rätt.
Har bara en kompis som skaffat barn och han spelar ALDRIG nu för tiden
Är livrädd att jag också hamnar där. Har kollegor på jobbet som spelar så fort barnen lagt sig (småbarn) som lägger sig vid 19-20-ish.

Men t ex som nu i helgen skulle jag aldrig haft tid att installera mitt nya grafikkort om jag hela tiden skulle underhålla ett litet liv (som inte är min katt eller flickvän).

... gud vad jag längtar tillbaka till grundskolan...

Permalänk
Moderator
Forumledare

Oooh Enter The gungeon den 18:e

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Har du redan förhandsbokat The Shantae: Half-Genie Hero: Ultimate Edition var kan man förhandsboka den?

Finns att förhandsboka nu!

https://www.amazon.co.uk/gp/product/B077Y3GCSW/

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@tyvar1: najs tackar för info.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Bayonetta [Non-Stop Climax Edition] finns på play-asia nu med frakt + moms blir det 161.87 USD.

Nin nin game har haft uppe flera ex men de har höjt priset 101,58 € med ekonomi frakt det går att lägga till frakt via Amazon 120,78 euro för att slippa tull och moms de skickas från Frankrike via amazon.

Hoppas nu att det är engelsk text när de släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

HAHAHA! Får jag fundera på saken? Min flickvän tycker jag ska få dig bannad från Sweclockers. Försökte förklara att det förmodligen slutar med att jag blir portad.

Men du har så rätt.
Har bara en kompis som skaffat barn och han spelar ALDRIG nu för tiden
Är livrädd att jag också hamnar där. Har kollegor på jobbet som spelar så fort barnen lagt sig (småbarn) som lägger sig vid 19-20-ish.

Men t ex som nu i helgen skulle jag aldrig haft tid att installera mitt nya grafikkort om jag hela tiden skulle underhålla ett litet liv (som inte är min katt eller flickvän).

... gud vad jag längtar tillbaka till grundskolan...

Sorry, det var inte meningen att hon skulle bli sårad. Du får hälsa din flickvän och be om ursäkt.

Nu vet jag inte hur gammal du är, men vem vet, du kanske sitter i samma sits om 5-10 år... låt mig måla upp en bild.

Kl är 23 och du spelar på tv:n utan volym, flickvännen har tjatat på dig att du ska komma och lägga dig men du "ska bara klara den här banan/bossen först". Du sitter ständigt på helspänn och väntar dig att höra skrik från barnrummet när som helst..

Det är värst att spela med bebisar i huset som vaknar stup i kvarten och när dom är vakna kräver dom 100 % uppmärksamhet. Några år senare brukar de flesta sova hela natten och då lugnar det ner sig. Sen kanske man får en liten gamer att spela med om man har tur

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt på förhand då det nämnts tidigare i tråden, men finns det någon aktuell deal nu för Nintendo Switch med t ex. Mario Odyssey inkluderat? Har en kollega som ska köpa det och vill gärna ha något spel inkluderat till sin 11-åriga dotter.

Stort tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

Sorry, det var inte meningen att hon skulle bli sårad. Du får hälsa din flickvän och be om ursäkt.

Nu vet jag inte hur gammal du är, men vem vet, du kanske sitter i samma sits om 5-10 år... låt mig måla upp en bild.

Kl är 23 och du spelar på tv:n utan volym, flickvännen har tjatat på dig att du ska komma och lägga dig men du "ska bara klara den här banan/bossen först". Du sitter ständigt på helspänn och väntar dig att höra skrik från barnrummet när som helst..

Det är värst att spela med bebisar i huset som vaknar stup i kvarten och när dom är vakna kräver dom 100 % uppmärksamhet. Några år senare brukar de flesta sova hela natten och då lugnar det ner sig. Sen kanske man får en liten gamer att spela med om man har tur

Hahaha!
1. Tjatet "Kom och lägg dig nu! GUD vad oromantisk du är!"
2. UTAN VOLYM o0

... min katt och flickvän har accepterat att jag kan sitta upp vissa kvällar/nätter till efter 23.00 (ordinarie läggdags för mig, gärna 22.00 så jag kan ligga och läsa skräck innan jag somnar och har mardrömmar i 6 till 7 timmar). Främst då hon snällt kallar det för att "acceptera att hennes pojkvän har en hobby". Något jag är oerhört tacksam för, även om det låter som att jag samlar på frimärken eller är ornitolog (no shame in that).

Men jag bävar lite inför just den biten med barn. 100% attention. All. The. Time.
Det är inte precis så att jag har särskilt mycket större utrymme för något annat. Men... only time will tell
.. och tack för den vivida och målande beskrivningen.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Tossitoker12:

Låter gött, ska höra på vår discord om nån är sugen och börja lira det,

Hur gick det fick du tag på folk att spela med?
Har spelat igenom hela spelet online mest solo.

Tog säkert över 5 timmar. Fattade inte att det var ett finskt spel massa finska namn i eftertexterna.
Var ett riktigt roligt spel helst att spela online ett flertal har addat mig efter jag har spelat Nine parchment.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Bayonetta [Non-Stop Climax Edition] finns på play-asia nu med frakt + moms blir det 161.87 USD.

Nin nin game har haft uppe flera ex men de har höjt priset 101,58 € med ekonomi frakt det går att lägga till frakt via Amazon 120,78 euro för att slippa tull och moms de skickas från Frankrike via amazon.

Hoppas nu att det är engelsk text när de släpps.

Vågar inte boka innan man vet om det har engelsk text eller ej! 1200 kronor är lite mycket pengar att lägga ut :/ Sen känns det som om man väntar så kommer man inte få ett exemplar!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av tyvar1:

Vågar inte boka innan man vet om det har engelsk text eller ej! 1200 kronor är lite mycket pengar att lägga ut :/ Sen känns det som om man väntar så kommer man inte få ett exemplar!

Det är ju det. Fick campa vid datorn för att få tag på ett exemplar sen fick jag beställa till brorsan via play-asia. Nu är det slut där med.
Sen har de höjt priset på den lite överallt. De tog slut på ett par minuter på Nin Nin game fick 3 mejl i morse. Tror start pris var 74,55 Euro med.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Det är ju det. Fick campa vid datorn för att få tag på ett exemplar sen fick jag beställa till brorsan via play-asia. Nu är det slut där med.
Sen har de höjt priset på den lite överallt. De tog slut på ett par minuter på Nin Nin game fick 3 mejl i morse. Tror start pris var 74,55 Euro med.

tråkigt med alla scalpers :/ Har Bayonetta 1+2 Special Edition på Wii U men ville också ha denna version! Får se hur det slutar!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Billiga Joy Cons

Nintendo Joy Cons för lägsta priset jag sett dem för: 677 kr på CDON. Verkar gälla just "Neon Red + Neon Blue".

Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4111408
CDON: http://cdon.se/spel/nintendo_switch_joy-con_pair_neon_red_%2f...

Köpte precis ett par!

Köpte ;)
Permalänk
Medlem

Kan även tipsa om Mario + Rabbids Kingdom Battle ifrån CDON för 299:-
http://cdon.se/spel/mario_%2b_rabbids_kingdom_battle-40583820

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Funderar på att skaffa denna kontroller till främst Switchen:

https://youtu.be/y4-UhNTfwS4

Någon som vet när den dyker upp i Sverige?

Verkar redan vara ute på Cdon. www.cdon.se/spel/8bitdo_sn30_pro_bluetooth_gamepad-41468026

Permalänk
Inaktiv

Lite intressanta nyheter jag noterade på förmiddagen:

Titan Quest (Diablo-liknande hack'n'slash) släpps till Switch: http://www.nintendolife.com/news/2017/12/sharpen_your_blades_...

Wasteland 2 släpps också, Brian Fargo har publicerat en smaskig teaser: http://www.nintendolife.com/news/2017/12/wasteland_2_director...

Rocket League patchas, bättre prestanda för Switch-utgåvan blandannat: http://www.nintendolife.com/news/2017/12/rocket_league_gettin...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Latka:

Kul! Hoppas att den med knapparna i fyra färger (Europeisk/Japansk) också kommer snart. Tycker den är lite snyggare och mer klassisk (även om jag gillar lila som färg).

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem

Wow, många spel som portas över till Switch! Riktig nostalgi-maskin

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Moderator
Forumledare

@anon5930: Titan quest börjar komma upp i skyrim-klass när det gäller utgivningar

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zelxi:

Wow, många spel som portas över till Switch! Riktig nostalgi-maskin

Hehe jo, nästa år lär det nog bli mer nya titlar också så här inledningsvis går det ju förstås snabbast att få ut portar, speciellt för tredjeparts utvecklare/utgivare. Kan bli ett riktigt bra spelår nästa år med.

Skrivet av NordhNet:

@anders190: Titan quest börjar komma upp i skyrim-klass när det gäller utgivningar

Haha, jag har lite för dålig koll på just Titan Quest men jämförelsen med Skyrim säger ju en del förstås.
Hade inte varit dumt med ett TES VI under 2018.

Permalänk
Medlem

Den här är rätt kul. Han spår spelåret 2018 för Switch:

Permalänk
Medlem

Gief me GC-VC on NX

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Inaktiv

Eurogamer är positiva till Yooka Laylee till Switch: http://www.eurogamer.net/amp/digitalfoundry-2017-yooka-laylee...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

"Festive offer" i e-shop nu till 28e. Rocket League för 121:- bland annat.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av wargreymon:

"Festive offer" i e-shop nu till 28e. Rocket League för 121:- bland annat.

Tacksamt att det håller i sig ett par dagar, småsugen på Rocket League, Steamworld Dig 2 och Oceanhorn. Men har så mycket att spela redan, hinner nog bli både en eller två reor till innan jag hunnit beta av bara min Switch-backlog.

Permalänk
Medlem

Noterade Mario+Rabbids för 366kr. Ska spendera sisådär 20 timmar på tåg runt julhelgen och funderar om det kan vara något. Har iofs redan en backlog men vill gärna ha något som är lite sådär lagom långa rundor (BOTW tar mig ofta 2-3h per session) och har hört bra saker om detta. Har tidigare varit lite sugen på XCOM men det har alltid känts övermäktigt krånligt så kanske är detta spelet för mig?

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daz:

Noterade Mario+Rabbids för 366kr. Ska spendera sisådär 20 timmar på tåg runt julhelgen och funderar om det kan vara något. Har iofs redan en backlog men vill gärna ha något som är lite sådär lagom långa rundor (BOTW tar mig ofta 2-3h per session) och har hört bra saker om detta. Har tidigare varit lite sugen på XCOM men det har alltid känts övermäktigt krånligt så kanske är detta spelet för mig?

Det här är jättebra alternativ till XCOM skulle jag säga, iaf gillar jag bägge spelen trots att de är rätt olika.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Daz:

Kan vara ett bra förslag faktiskt. På många vis väldigt likt XCOM. Förstår jag dig rätt om du inte spelat något XCOM-spel tidigare eller något liknande strategispel? Synd det inte finns ett demo på spelet bara, det är en speltyp som kan vara bra att kunna testa för att känna av.