Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Föredrar i princip alltid en riktig D-pad, men rent konkret (har bara hunnit att spela två av ca 10 spel jag köpt till Switchen) i Mario när man kör banorna i 2-D, och även Puyo Puyo Tetris.

Återkommer när jag hunnit att spela fler spel, men redan här med dessa två så ser jag en klar brist.

Om inte annat, eftersom du verkar prioritera att optimera Switch för två som spelar portabelt (har aldrig hänt mig, och tror det kommer vara i minoritet av fallen/tiden), och jag vill optimera Siwtch för mig egoistiskt när jag spelar själv handhållet; så borde Nintendo sälja två versioner av Switch och den vänstra JoyCon; en med knappar, och en med riktig D-pad.

Då kan vi båda få som vi vill. Du en Switch som är optimerad för dig att spela två på språng, och jag en Switch för den som vill spela själv på språng.

Men jag tycker allt en riktig D-pad borde vara standard, speciellt för ett företag som i princip uppfunnit den.

Jag spelar aldrig på språng och definitivt inte multiplayer men baserat på reklamkampanjerna är det ganska tydligt att det är tanken med bärbarheten.

Å andra sidan är D-paden helt överflödigt enligt mig och jag har aldrig använt det på en modern konsol (läs: de senaste 15 åren). Det enda vettiga användningsområdet är som du säger VC/2D-spel och då är Switchkontrollen rätt värdelös i alla fall med tanke på utformningen och en dedikerad kontroll är att föredra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Jag spelar aldrig på språng

Då kan jag förstå att du inte bryr dig alls om Switchen som handhållen (förutom att försvara den i det läget som du själv inte använder den i).

Skrivet av ågren:

Jag spelar aldrig på språng och definitivt inte multiplayer men baserat på reklamkampanjerna är det ganska tydligt att det är tanken med bärbarheten.

Kanske bra reklam, men frågan är hur många och stor del av tiden som det görs?

Är det värt att optimera en plattform för ett potentiellt ganska nischat "use case", och på bekostnad av de vanligaste?

Jag tycker inte det.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Ja har planer på att slå till på en switch under Julen, och undrar lite saker?
Appar? Kommer det någon gång?
Webbläsare?
Viktigast av allt, kommer Nintendo kanske släppa äldre spel till Switchen som man kan köpa på deras E-handel? Typ Mario64 :)? Det hade varit något.

Läst mycket om att kanske Vice City görs om i HD till Switch? Men det är ju såklart Rykten :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Då kan jag förstå att du inte bryr dig alls om Switchen som handhållen (förutom att försvara den i det läget som du själv inte använder den i).

Kanske bra reklam, men frågan är hur många och stor del av tiden som det görs?

Är det värt att optimera en plattform för ett potentiellt ganska nischat "use case", och på bekostnad av de vanligaste?

Jag tycker inte det.

På vilket sätt försvarar jag det? Jag talar bara om vad Nintendos vision verkar vara baserat på deras egna marknadsföring. Jag har inte heller sagt att jag inte spelar bärbart, bara att jag inte spelar på språng. Att kunna ligga i soffan och spela på Switchen är en väldigt trevlig USP och jag kommer definitivt att använda den en hel del i bärbart läge.

Jag tror snarare att du är i minoritet som använder och saknar D-pad, jag har varit flitig konsolspelare i många år och har inte använt funktionen sen analoga styrspakar introducerades i och med PS2 (bortsett från ovan nämnda 2D-spel och spel där man tvingas använda den).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Kanske bra reklam, men frågan är hur många och stor del av tiden som det görs?

Är det värt att optimera en plattform för ett potentiellt ganska nischat "use case", och på bekostnad av de vanligaste?

Jag tycker inte det.

Även om jag normalt till 99% spelar single-player så tycker jag möjligheten till multiplayer på resande fot utan extra tillbehör är mycket mer intressant än vad en riktig D-pad vore.
D-pad används ju egentligen bara till just gamla spel med några undantag.

Gruppen som absolut måste ha handhållen enhet med riktig D-pad är nog lätträknad. Både hemma och på flygplan/i hotellrum kan man lika gärna spela med separat handkontroll om man absolut vill ha sån.

Jag tror att en separat modell med D-pad mest bara förvirrat kunderna. Kanske hade fungerat om den säljs som någon halvexklusiv specialmodell, kanske bara direkt från nintendo, ordentligt utmärkt så att ingen köper fel.

Jag håller med om att analoga triggers vore ett plus så synd att de skippade såna.
Samtidigt är det väldigt få spel där dessa är ett måste. Bilspel fungerar egentligen lika bra med ena spaken för gas/broms som med triggers som ändå har ganska kort rörelselängd. Det kräver lite övning dock. Vet inte riktigt vilka andra spel jag haft nytta av det.

Generellt tycker jag de fått till joycons bättre än jag trodde. De är skönare med greppet på än jag trodde de skulle vara.
Korta spakar är också riktigt bekväma för tummarna, men ger såklart sämre precision än långa. Som bärbar är det ändå en solklar kompromiss att göra och jag gillar att de är ett klart steg upp från 3DS-varianternas riktigt korta spakar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

På vilket sätt försvarar jag det? Jag talar bara om vad Nintendos vision verkar vara baserat på deras egna marknadsföring. Jag har inte heller sagt att jag inte spelar bärbart, bara att jag inte spelar på språng. Att kunna ligga i soffan och spela på Switchen är en väldigt trevlig USP och jag kommer definitivt att använda den en hel del i bärbart läge.

Fast nu börjar vi spåra ut lite från ämnet och komma in på en semantisk diskussion vad som är "bärbart" eller på "på språng".

Jag tror vi kan skippa det, och alla vet vad som avses utan att börja med den typen av metadebatter.

Skrivet av ågren:

Jag tror snarare att du är i minoritet som använder och saknar D-pad,

Det kanske jag är (och du får om inte annat gärna tro så om det passar dig bra).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

Även om jag normalt till 99% spelar single-player så tycker jag möjligheten till multiplayer på resande fot utan extra tillbehör är mycket mer intressant än vad en riktig D-pad vore.

...

Både hemma och på flygplan/i hotellrum kan man lika gärna spela med separat handkontroll om man absolut vill ha sån.

Så du är inte villig att ha med en extra separat kontroller för de få tillfällen när du skall spela flera på resande fot, men samtidigt är villig att släpa på en extra separat kontroller när du själv är på resande fot på flyg och andra ställen?

Does not compute.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Så du är inte villig att ha med en extra separat kontroller för de få tillfällen när du skall spela flera på resande fot, men samtidigt är villig att släpa på en extra separat kontroller när du själv är på resande fot på flyg och andra ställen?

Does not compute.

Det verkar som att du tolkar inlägget lite som du vill.

Jag värdesätter att kunna spontant spela med en annan utan att ha planerat för det i förväg. Det tror jag att många andra också ser som en klar fördel.

Gruppen av folk som absolut kräver D-pad men samtidigt nöjer sim med joycons i övrigt tror jag är väldigt liten. Nintendo offrade den senare till förmån för den första gruppen. Den lilla gruppen kan släpa med sig pro-kontroller medan de turnerar för att propagera för D-padens förträfflighet och den analoga styrspakens idioti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Det kanske jag är (och du får om inte annat gärna tro så om det passar dig bra).

Det finns i stort sett inga moderna spel som använder D-pad till annat än inventory, kartor, menyer och andra sidofunktioner så du är definitivt i minoritet. Jag förstår inte varför du blir så upprörd och går in i försvarsställning när vi för en helt normal diskussion om konsolens funktioner.

Jag ber om ursäkt om du uppfattar mig som otrevlig eller att jag försöker att skjuta ner dina argument utan anledning för så är inte fallet.

Eftersom inga spel använder D-pad är det ganska uppenbart att det inte efterfrågas och du verkar tro att du representerar majoriteten av spelarna när så inte är fallet. Jag tycker dessutom att du har en rätt tråkig ton bara för att du inte får medhåll, även om man inte tycker lika i alla frågor finns det ingen anledning att vara otrevlig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Skrivet av martinot:

En sak som jag stört mig på som nybliven Switchägare; Varför släpper inte Nintendo en version av Switchen, eller en version av den vänstra JoyCon, med en riktig D-pad?

Tycker nuvarande knappar är rätt så värdelöst jämfört med en klassisk riktig D-pad. Trist på en annars så bra konsol. Känns som de frångått sitt egna recept med D-pad på kontrollers ända sedan NES. Speciellt som en stor del av Switchens försäljningsargument/USP över mobil/ipadspelande är just de fysiska kontrollers.

Här är kanske lösningen?

https://youtu.be/2ujooxmLipc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Ja har planer på att slå till på en switch under Julen, och undrar lite saker?
Appar? Kommer det någon gång?
Webbläsare?
Viktigast av allt, kommer Nintendo kanske släppa äldre spel till Switchen som man kan köpa på deras E-handel? Typ Mario64 :)? Det hade varit något.

Läst mycket om att kanske Vice City görs om i HD till Switch? Men det är ju såklart Rykten :/

Detta har jag missat, var nämns det att gta vice city eventuellt kommer till switch? Jag skulle bli glad om det dök upp, men efter alla timmar på pc med div. mods vet jag inte om vanilla vc är så spännande ens i bärbar form.

Oftast i nintendosammanhang betyder "VC" virtual console, deras emulator för gamla konsoler, kanske har du misstolkat förkortningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Detta har jag missat, var nämns det att gta vice city eventuellt kommer till switch? Jag skulle bli glad om det dök upp, men efter alla timmar på pc med div. mods vet jag inte om vanilla vc är så spännande ens i bärbar form.

Oftast i nintendosammanhang betyder "VC" virtual console, deras emulator för gamla konsoler, kanske har du misstolkat förkortningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Jojo, jag vet vad VC står för Det har skrivits GTA Vice City och San Andreas fler tal gånger. Mycket rykten dock.
Tanken var att en Remastered version av båda skulle dyka upp till Wii U men projekted lades ner. Då Switch är bra mycket bättre inom försäljningssiffrorna börjar folk spekulera att det kommer. Då Rockstar släppte LA. Noire så är inte det långt borta längre Förhoppningsvis

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Grukk:

Mitt nästa spel på Switch blir nog Yooka-Laylee. Det låter ju som en bra portning. DIgital Foundry gav det tummen upp, så det känns ju bra! Har väntat på Switchversionen rätt länge nu. Kan nog bli ett bra spel för julledigheten på språng!

När jag spelat lite ser jag till att skriva vad jag tycker! Väldigt delade meningar om om spelet är bra eller inte. Ska bli kul att testa!

Jo, bra att spelet fick en bra port. Inte vad jag själv väntade med tanke på utvecklarens klagomål

Gillar du Banjo Kazooie/Tooie med allt vad det är och innebär men inte har något emot att karaktärerna bytts ut så är det ett bra köp. Synd på prislappen dock, hade nog inte skadat att sälja spelet för en hundring mindre. Men speltid bör man förstås få ut så kanske inte spelar så stor roll. Typ 2-3 biofilmer eller ca 8 pizzor typ. Känns som spelet lär räcka längre.

Skrivet av foretshaun:

Det blev en Switch, ett fodral och Zelda från Clas Ohlson. Med 10% studentrabatt på alltihop så blev det en rätt bra deal.

Hur är det med spel från Nintendos eshop? Finns alla spel där eller är det bara utvalda? Jag tänkte köpa skyrim och la noire, finns dessa på eshopen och vad kostar de isf?

Priserna brukar vara ganska lika i eShop och vanlig handel. De flesta spel släpps inte i fysisk utgåva utan går bara att hitta i eShop. Gäller speciellt indie-titlarna.

Jag skulle nog ändå föreslå att titta på fysiska utgåvor. Mindre krav på lagring, möjligheten att sälja eller låna ut spelet samt bättre priser emellanåt. Största nackdelen är väl att man får mer prylar att hålla reda på. Spel man ofta vill hoppa in i kan vara bra att ha digitalt. L.A. Noire har en del krav på lagringen.

Skrivet av Hagge:

Ja har planer på att slå till på en switch under Julen, och undrar lite saker?
Appar? Kommer det någon gång?
Webbläsare?
Viktigast av allt, kommer Nintendo kanske släppa äldre spel till Switchen som man kan köpa på deras E-handel? Typ Mario64 :)? Det hade varit något.

Läst mycket om att kanske Vice City görs om i HD till Switch? Men det är ju såklart Rykten :/

Segt med appar, hade väntat mig något vid det här laget. Någon form av VC-liknande utbud ska komma nästa år men fortfarande rätt tyst om detta. Något jag väntar mycket på, även om jag personligen inte känner något större behov tack vare ett stort spelutbud redan.

Vice City-rykten har jag inte hört något om. Men personen som läckte L.A. Noire påstår att Rockstar är på gång med GTA V också.

Skrivet av ågren:

Det finns i stort sett inga moderna spel som använder D-pad till annat än inventory, kartor, menyer och andra sidofunktioner så du är definitivt i minoritet. Jag förstår inte varför du blir så upprörd och går in i försvarsställning när vi för en helt normal diskussion om konsolens funktioner.

Jag ber om ursäkt om du uppfattar mig som otrevlig eller att jag försöker att skjuta ner dina argument utan anledning för så är inte fallet.

Eftersom inga spel använder D-pad är det ganska uppenbart att det inte efterfrågas och du verkar tro att du representerar majoriteten av spelarna när så inte är fallet. Jag tycker dessutom att du har en rätt tråkig ton bara för att du inte får medhåll, även om man inte tycker lika i alla frågor finns det ingen anledning att vara otrevlig.

Skickades från m.sweclockers.com

Just detta, behovet av D-pad är rätt litet idag även om vissa genres (fighters) förstås använder dessa mer. Lösningen som används för Switch fungerar bra nog IMHO, men då har jag ganska stora tummar också.

Personligen ser jag gärna Pro-versioner av Switch-JoyCons där man mer eller mindre delar en Pro-kontroller och fäster den i Switchen. Hade kunnat betala en skaplig slant för det, kontroller är värda att kosta på i mitt tycke. Officiell eller tredjeparts är lite sak samma, bara lösningen fungerar.

Lite så jag undrar över avsaknaden av analoga triggers. Ont om sådant på portabla enheter så finns kanske någon anledning. Är väl inte omöjligt att det kommer med någon form av uppdaterade kontroller om utvecklarna vill ha detta tillräckligt mycket. Tittar man på Microsoft och Sony så har de ju båda uppdaterat sina kontroller vid flertalet tillfällen med ny funktionalitet eller fixar på problem. PS3 lanserades utan skakfunktion exempelvis, dröjde inte länge innan Dual Shock 3-kontrollen släpptes.

Nu är avsaknaden av analoga triggers något jag inte reagerat på förutom nu när det ändå nämns. Hade varit intressant att se motiveringen till att skippa även på Switchen.

Permalänk
Medlem

Funderade på att köpa Overcooked för att ge bort som julklapp. Är det någon som vet om det går att köpa och ge bort spelkoder via e-shop eller hemsidan? Spelet finns att köpa i E-shop men såg inget val att köpa för att ge bort.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelleboj:

Funderade på att köpa Overcooked för att ge bort som julklapp. Är det någon som vet om det går att köpa och ge bort spelkoder via e-shop eller hemsidan? Spelet finns att köpa i E-shop men såg inget val att köpa för att ge bort.

Jag tror inte det men spelet kostar $20 så ett presentkort på motsvarande summa skulle funka: https://www.nintendo.com/giftcards/
Priset listas som £17.99 för UK/EU så jag antar att det ligger på 199kr i svenska eshopen men tyvärr finns inget sätt att bläddra i butiken på nätet så någon med tillgång till e-shop får gärna fylla på med mer info.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Jag tror inte det men spelet kostar $20 så ett presentkort på motsvarande summa skulle funka: https://www.nintendo.com/giftcards/
Priset listas som £17.99 för UK/EU så jag antar att det ligger på 199kr i svenska eshopen men tyvärr finns inget sätt att bläddra i butiken på nätet så någon med tillgång till e-shop får gärna fylla på med mer info.

Bläddra går utmärkt på brittiska nnitendo-sidan och man kan se de svenska priserna där (vet inte om man först måste logga in på my.nintendo eller välja region på annat sätt dock):
https://www.nintendo.co.uk/Games/Nintendo-Switch-download-sof...
160:- nu under julkampanjen (fram till 28/12)

Permalänk
Medlem

Någon som har spelat Yooka Laylee till Switchen? Bra port? Några fördelar mot andra konsoler och PC?

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ac3R:

Någon som har spelat Yooka Laylee till Switchen? Bra port? Några fördelar mot andra konsoler och PC?

Digital Foundry testade och jämförde titeln förra veckan. Jag länkade den då, annars bör den synas ganska snabbt på Eurogamer. Och om du söker på Youtube. Jag sitter med mobilen så möjligheterna att länka är sämre.

Största fördelen är att spelet går att spela portabelt och dessutom fungerar bra. Den enda nackdelen är väl att Playtronic vill ha 400kr för spelet och ingen fysisk utgåva finns (i dagsläget iallafall). Går nog att få tag i spelet billigare från annat land men inget jag själv har koll på. Någon annan som kan flika in?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Jag tror inte det men spelet kostar $20 så ett presentkort på motsvarande summa skulle funka: https://www.nintendo.com/giftcards/
Priset listas som £17.99 för UK/EU så jag antar att det ligger på 199kr i svenska eshopen men tyvärr finns inget sätt att bläddra i butiken på nätet så någon med tillgång till e-shop får gärna fylla på med mer info.

Ja jo, det är ju en lösning. Lite tråkigt med presentkort dock, det var ju inte alls kul att få som barn! (och inte nu heller )

Skrivet av mudde:

Bläddra går utmärkt på brittiska nnitendo-sidan och man kan se de svenska priserna där (vet inte om man först måste logga in på my.nintendo eller välja region på annat sätt dock):
https://www.nintendo.co.uk/Games/Nintendo-Switch-download-sof...
160:- nu under julkampanjen (fram till 28/12)

Det verkar gå att köpa via nintendo.co.uk men när jag loggar in och går till betalning finns det inget alternativ för att köpa till någon annan. Så jag antar att spelet direkt länkas till mitt konto.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Pelleboj:

Ja jo, det är ju en lösning. Lite tråkigt med presentkort dock, det var ju inte alls kul att få som barn! (och inte nu heller )

Det verkar gå att köpa via nintendo.co.uk men när jag loggar in och går till betalning finns det inget alternativ för att köpa till någon annan. Så jag antar att spelet direkt länkas till mitt konto.

Det går att köpa digitala koder till spel för Nintendo Switch men en del är regionstyrda. Har köpt koder från franska amazon t e x.
Du måste logga in på respektive land för att få att koden ska fungera.

Spel som Ninjago säljs som kod i en box webhallen har dessa. Du får en box som har en kod det ser ut som det vanliga spelet skillnaden är att det står att det är en digital kod istället.

Inget jag hade uppskattat i present däremot prepaid kort från USA eller Japan hade jag gillat.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Då har jag ägt Switch sedan Black Friday, som för övrigt blev det tionde Nintendot i hemmet (börjar bli lite fullt i TV-bänken nu..).
Att skriva en recension är jag alldeles för partisk för, så det låter jag bli. Med det sagt, är nog Swtich det bästa som har hänt mig sedan Gameboy. Jag kanske börjar bli gammal, men det känns ungefär lika häftigt att sitta och lira full-force 3D Zelda på tåget till jobbet som när jag för första gången kunde spela Super Mario Land på familjesemestern någon gång på 90-talet.
Mitt i prick Nintendo, för mig åtminstone.

Just nu har jag Zelda, Doom och Mario. Jag har dock bara spelat Zelda än så länge, har kommit till min andra beast. Grymt spel, dock saknar jag overworld theme. Tycker även att det är lite för "ljust". A Link To The Past, Ocarina of Time, Majoras Mask och även Twilight Princess (till viss del), var väldigt kusliga och mörka spel. Får inte riktigt den känslan i BoTW. Dessa kalla kårar man fick när man gick ner i brunnen i Kakariko Village för att leta efter Eye of Truth i OOT, det saknar jag. Annars tycker jag spelet är kanonbra, och ger många speltimmar om man så vill.

Kan man stänga av konsolen helt och hållet? Tycker den drar batteri trotts "power off".

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Äntligen har jag då beställt en Switch, aldrig ägt någon Nintendo-konsol annat än Game & Watch för 25-30 år sedan. Konsolen är officiellt till min dotter men jag är lika taggad jag

Mario Kart och Just Dance är också köpta och kommer nog skaffa mig Odyssey, Tiny Metal, Splatoon eller Rabbids inom kort. Beställde också detta case som känns lovande: https://www.amazon.de/gp/product/B06XSYL18F/ref=od_aui_detail...

Dock skulle jag vilja ha en bra skärmskydd, tempered glass. amFilm verkar vara det bästa, någon som kan rekommendera ett annat som är bättre och/eller billigare (eller kommentera det från amFilm)?
https://www.amazon.co.uk/gp/product/B01N3ASPNV/ref=ox_sc_act_...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thornblom:

Kan man stänga av konsolen helt och hållet? Tycker den drar batteri trotts "power off".

Kul att du diggar konsolen
Jag hade ungefär samma upplevelse som du när jag precis köpt min.

Du kan stänga av konsolen helt genom att hålla in på/av-knappen några sekunder, så får du upp en meny där "stäng av" finns som val (i en undermeny tror jag det är).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laban80:

Äntligen har jag då beställt en Switch, aldrig ägt någon Nintendo-konsol annat än Game & Watch för 25-30 år sedan. Konsolen är officiellt till min dotter men jag är lika taggad jag

Mario Kart och Just Dance är också köpta och kommer nog skaffa mig Odyssey, Tiny Metal, Splatoon eller Rabbids inom kort. Beställde också detta case som känns lovande: https://www.amazon.de/gp/product/B06XSYL18F/ref=od_aui_detail...

Dock skulle jag vilja ha en bra skärmskydd, tempered glass. amFilm verkar vara det bästa, någon som kan rekommendera ett annat som är bättre och/eller billigare (eller kommentera det från amFilm)?
https://www.amazon.co.uk/gp/product/B01N3ASPNV/ref=ox_sc_act_...

Jag kan kommentera amFilms. Köpte det från amazon uk. Jag lyckades dock fucka upp båda filmerna så jag fick stora bubblor som jag inte lyckades få bort. Gjorde tyvärr inte som de skrev i beskrivningen, att ta en varm dusch eller låta varmvatten rinna ett tag och sedan applicera skyddet i badrummet. Så jag stack till webhallen och köpte ett deltaco-skydd som jag lyckades sätta dit på första försöket (böjde skärmskyddet lite lätt denna gången, och applicerade först mitten och sedan tryckte ut sidorna). Skyddet sitter inte lika nära kanterna som amFilm.

En liten bonus: amFilms support ha stor cred. De skickade ett mejl till mig om vad jag tyckte om produkten och bad om en recension till amazon. Förklarade vad som hade hänt för mig för mig och att det troligtvis var jag som hade klantat mig med skärmskydden. Så de skrev en noggrannare beskrivning på hur man sätter på skyddet samt länkade en video. De sa också att om jag hade varit bosatt i USA så hade de kunnat skicka ut en ny produkt till mig men eftersom jag inte gör det, så erbjöd de sig en refund för produkten och för frakten. Kommer definitivt testa deras skydd igen.

Hoppas det gav ett någorlunda svar på din fråga om skydd och inte bara en historia hur det var för mig

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

Så jag köpte aldrig Enter the Gungeon förra veckan från NA. Men såg igår att det säljs i Ryssland för runt 50-lappen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Mirialia:

Så jag köpte aldrig Enter the Gungeon förra veckan från NA. Men såg igår att det säljs i Ryssland för runt 50-lappen.

Det är ju tur att vi kan lita på ryssarna
Mer pengar till Putin. Sonic mania var billigt med på den ryska sidan.

Permalänk
Inaktiv

Portningen av Wolfenstein 2 sköts av samma folk som gjorde DOOM (2016)-portningen: http://www.eurogamer.net/articles/2017-12-19-wolfenstein-2-be...

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Jag kan kommentera amFilms. Köpte det från amazon uk. Jag lyckades dock fucka upp båda filmerna så jag fick stora bubblor som jag inte lyckades få bort. Gjorde tyvärr inte som de skrev i beskrivningen, att ta en varm dusch eller låta varmvatten rinna ett tag och sedan applicera skyddet i badrummet. Så jag stack till webhallen och köpte ett deltaco-skydd som jag lyckades sätta dit på första försöket (böjde skärmskyddet lite lätt denna gången, och applicerade först mitten och sedan tryckte ut sidorna). Skyddet sitter inte lika nära kanterna som amFilm.

En liten bonus: amFilms support ha stor cred. De skickade ett mejl till mig om vad jag tyckte om produkten och bad om en recension till amazon. Förklarade vad som hade hänt för mig för mig och att det troligtvis var jag som hade klantat mig med skärmskydden. Så de skrev en noggrannare beskrivning på hur man sätter på skyddet samt länkade en video. De sa också att om jag hade varit bosatt i USA så hade de kunnat skicka ut en ny produkt till mig men eftersom jag inte gör det, så erbjöd de sig en refund för produkten och för frakten. Kommer definitivt testa deras skydd igen.

Hoppas det gav ett någorlunda svar på din fråga om skydd och inte bara en historia hur det var för mig

Tack för att du delar med dig. Ungefär så jag föreställer mig att det ska gå för mig

Dela gärna filmen dom skickade om du har kvar länken, ska se en hel del sådana innan jag ger mig på det här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laban80:

Tack för att du delar med dig. Ungefär så jag föreställer mig att det ska gå för mig

Dela gärna filmen dom skickade om du har kvar länken, ska se en hel del sådana innan jag ger mig på det här.

Ja, självklart! Hade fått två stycken ser jag nu, en installations guide och en hur man tar bort bubblor. Länkar båda! Hoppas det går bättre för dig än det gick för mig med mina, haha

TechMatte amFilm Screen Protectors: How to remove Dust Bubbles from under your screen protector
https://www.youtube.com/watch?v=H7qkE09VIbs

amFilm Nintendo Switch Glass Screen Protector Installation Guide
https://www.youtube.com/watch?v=UB129dDloSs

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG