Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av anon5930:

Tacksamt att det håller i sig ett par dagar, småsugen på Rocket League, Steamworld Dig 2 och Oceanhorn. Men har så mycket att spela redan, hinner nog bli både en eller två reor till innan jag hunnit beta av bara min Switch-backlog.

Steamworld dig 2 är en riktig höjdare. Sjukt beroendeframkallande!
Oceanhorn ska jag testa demot på. Ser lite Zelda-aktivt ut

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbe-san:

Det här är jättebra alternativ till XCOM skulle jag säga, iaf gillar jag bägge spelen trots att de är rätt olika.

Låter bra.

Skrivet av anon5930:

Kan vara ett bra förslag faktiskt. På många vis väldigt likt XCOM. Förstår jag dig rätt om du inte spelat något XCOM-spel tidigare eller något liknande strategispel? Synd det inte finns ett demo på spelet bara, det är en speltyp som kan vara bra att kunna testa för att känna av.

Precis, jag har inte spelat något sådant spel tidigare. Eller ja, inte de senaste typ 15 åren i varje fall. Vill minnas att jag kört något ish liknande men i WW2 miljö på den gamla goda Pentium 2 tiden.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Tacksamt att det håller i sig ett par dagar, småsugen på Rocket League, Steamworld Dig 2 och Oceanhorn. Men har så mycket att spela redan, hinner nog bli både en eller två reor till innan jag hunnit beta av bara min Switch-backlog.

Sugen på Rocket League, men jag har Pokken, Disgaea 5, Mario Odyssey och Fire Emblem som jag knappt hunnit spela. Och till jul kommer jag garanterat få några extra spel till, så nästa rea kanske.

Permalänk
Inaktiv

Ryktas om Burnout: Paradise: http://www.nintendolife.com/news/2017/12/rumour_burnout_parad...
Inte mig emot, Burnout-serien var rätt trevlig (hade personligen hellre sett Burnout 3: Takedown då det var höjdpunkten för min del) och trist att den dog ut.

Skrivet av NordhNet:

Steamworld dig 2 är en riktig höjdare. Sjukt beroendeframkallande!
Oceanhorn ska jag testa demot på. Ser lite Zelda-aktivt ut

Gillade föregångaren så vore nog inte ett dåligt köp för min del. Men lite fullt upp nu dock.
Värt att testa demot, personligen har jag lite svårt för kloner men utöver att spelet "inspirerats" mycket av Zelda så verkar det vara ett rätt okej spel. Har PC-versionen sedan innan, kom till andra ön innan jag kom av mig.

Skrivet av Daz:

Låter bra.

Precis, jag har inte spelat något sådant spel tidigare. Eller ja, inte de senaste typ 15 åren i varje fall. Vill minnas att jag kört något ish liknande men i WW2 miljö på den gamla goda Pentium 2 tiden.

Ah, får mig att tänka på Commandos-serien men behöver inte vara den heller. Annorlunda gameplay också förstås.
Det är ett bra spel men mycket beror ju dock på hur man gillar XCOM-spelstuket. Osäker på om videos gör detta rättvisa. Kan du köpa fysisk version av spelet så du har möjlighet att sälja om det visar sig vara ett felköp kanske det vore en bättre lösning. Spelet brukar sjunka i pris emellanåt men kostar förstås lite mer så.

Skrivet av wargreymon:

Sugen på Rocket League, men jag har Pokken, Disgaea 5, Mario Odyssey och Fire Emblem som jag knappt hunnit spela. Och till jul kommer jag garanterat få några extra spel till, så nästa rea kanske.

Haha, jo, känns ju rätt dumt att köpa på sig mer än man rimligtvis hinner spela också. :/

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon5930:

Eurogamer är positiva till Yooka Laylee till Switch: http://www.eurogamer.net/amp/digitalfoundry-2017-yooka-laylee...

Skickades från m.sweclockers.com

Mitt nästa spel på Switch blir nog Yooka-Laylee. Det låter ju som en bra portning. DIgital Foundry gav det tummen upp, så det känns ju bra! Har väntat på Switchversionen rätt länge nu. Kan nog bli ett bra spel för julledigheten på språng!

När jag spelat lite ser jag till att skriva vad jag tycker! Väldigt delade meningar om om spelet är bra eller inte. Ska bli kul att testa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grukk:

Mitt nästa spel på Switch blir nog Yooka-Laylee. Det låter ju som en bra portning. DIgital Foundry gav det tummen upp, så det känns ju bra! Har väntat på Switchversionen rätt länge nu. Kan nog bli ett bra spel för julledigheten på språng!

När jag spelat lite ser jag till att skriva vad jag tycker! Väldigt delade meningar om om spelet är bra eller inte. Ska bli kul att testa!

Samma här, kommer troligtvis köpa yooka laylee nästa gång jag har speltorka. Just nu har jag för mycket (som vanligt), både mario odyssey och nya zelda dlcn motiverar inte ännu ett spelköp.

Jag hoppades lite på en fysisk utgåva, men det ser mörkt ut för tillfället. Då kan man lika gärna vänta på att det prissänks i eshopen.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Någon som testat monopoly på switchen?
Ska ut på långresa med familjen på måndag. Blev strul med flygen så har blivit ombokade och resulterade i en 10 och 12 timmars väntan på flygplatser och 2 st långflyg á 7 timmar ditresan + 2 kortare flyg så switchen kommer gå varm kan jag garantera. Har lovat barnen ska få välja varsitt nytt spel men tänkte också något som alla kan vara med på, även frun som inte alls gillar "TV-spel" men brädspel funkar så tänkte Monopoly borde kunna slå ihjäl någon/några timmar för oss. Var dessutom på rea nu. Hade 4 spel jag tänkt ladda hem (inkl barnen) och 3 var nu på rea så det var ju passande.

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Segge:

Ska ut på långresa med familjen på måndag. Blev strul med flygen så har blivit ombokade och resulterade i en 10 och 12 timmars väntan på flygplatser och 2 st långflyg á 7 timmar ditresan + 2 kortare flyg så switchen kommer gå varm kan jag garantera. Har lovat barnen ska få välja varsitt nytt spel men tänkte också något som alla kan vara med på, även frun som inte alls gillar "TV-spel" men brädspel funkar så tänkte Monopoly borde kunna slå ihjäl någon/några timmar för oss. Var dessutom på rea nu. Hade 4 spel jag tänkt ladda hem (inkl barnen) och 3 var nu på rea så det var ju passande.

De har haft problem med laddningstiderna om du tänker köpa det på e-shop. Ironiskt nog fungerar den fysiska bättre med laddningstiderna.
Men de ska ha fixat det ska själv köpa det fysiska istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segge:

Har du flera kontroller? Vi slog ihjäl en del tid på en flygplats med overcooked. Lite svårt med den lilla skärmen och många spelare men var grymt roligt

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Vill spela Enter The Gungeon i helgen men det kommer ut först nästa vecka i Europa, redan ute i amerikat. Jag har försökt köpa via USA shoppen tidigare men den ville inte ta emot mitt paypal konto. Hur löser jag det smidigast?

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Mirialia:

Vill spela Enter The Gungeon i helgen men det kommer ut först nästa vecka i Europa, redan ute i amerikat. Jag har försökt köpa via USA shoppen tidigare men den ville inte ta emot mitt paypal konto. Hur löser jag det smidigast?

Du köper amerikanska prepaid kort.
Paypal för US e-shop gäller endast med amerikanskt kort och adress.

Permalänk
Medlem

https://www.thegamecollection.net/the-binding-of-isaac-afterbirth-switch/

Rätt schysst deal, frakt går på mellan 2-4£ enligt reddit. Närmast på prisjakt är power för 425kr.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk

Är väldigt sugen på Switch! Funderar dock på att vänta till mellandagsrean. Kan det vara så att det blir några hundra i rabatt någonstans? Kommer inte ihåg om det var någon rabatt på black friday.

Är det någon som törs spekulera?

Visa signatur

strong like horse smart like tractor

Permalänk
Skrivet av Soir:

Jag har noll koll på detta, men hittade tråden av eget intresse.

Vilka spel finns det idag till Switchen som är värda att spelas? Jag känner till Zelda, Mario Kart, Mario Odyssey, Xenoblade, samt Splatoon.

Gillar du platformsspel? Isf är shovel knight riktigt roligt. Jag spelar det dock bara om jag har en kompis över då jag tycker att det är mycket roligare med co-op.

Gillar du detektivarbete och klurigheter och kan leva med ett spel med halvkass action? Isf är LA noire riktigt riktigt grymt! Lite fps drops här och där men det stör mig inte då det aldrig händer i viktiga situationer.

Har du 2-3 polare att spela med? Isf är overcooked helt sinnessjukt roligt! Krävs mycket samarbete och taktik om man vill få högsta poäng.

Sen finns ju skyrim. Skyrim är alltid skyrim..

Splatoon som du nämnde tycker jag själv är totalt värdelöst. Kanske hade varit roligt om det fanns voice chat... Har spelat max 10h men sen tröttnade jag totalt, var roligt så länge det varade dock..!

Permalänk
Medlem
Skrivet av foretshaun:

Är väldigt sugen på Switch! Funderar dock på att vänta till mellandagsrean. Kan det vara så att det blir några hundra i rabatt någonstans? Kommer inte ihåg om det var någon rabatt på black friday.

Är det någon som törs spekulera?

Det blir troligtvis ingen rea att tala om. Konsolerna säljer sig själva och är en bristvara i många länder så det finns ingen anledning att rea ut dem men det kommer säkert gå att hitta dem någon hundring eller två billigare.

Bästa köpet gjorde nog de som köpte Switch inkl. Zelda för 3499kr vid lansering. I och med kemikalieskatten och bristen på enheter är priset nästan högre nu, nio månader senare, helt utan spel dessutom.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem

Är detta SD-kort prisvärt? https://www.icahemma.se/minneskort-micro-sdhc-evo-plus-128gb-...

Kan switchen fullt ut nyttja kortets hastighet?

Permalänk
Medlem

@hultron: Prisvärt kan jag inte svara på men Switchen kan utnyttja de hastigheterna. T ex LA Noire rekommenderas min. 60MB/s läshastighet.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soir:

Jag har noll koll på detta, men hittade tråden av eget intresse.

Vilka spel finns det idag till Switchen som är värda att spelas? Jag känner till Zelda, Mario Kart, Mario Odyssey, Xenoblade, samt Splatoon.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Är detta SD-kort prisvärt? https://www.icahemma.se/minneskort-micro-sdhc-evo-plus-128gb-...

Kan switchen fullt ut nyttja kortets hastighet?

Switchen har inte hårdvara för U3 men det är väll ett bra pris ändå. Men troligen är iops viktigare än sekventiell läshastighet

Permalänk
Medlem
Skrivet av varget:

Switchen har inte hårdvara för U3 men det är väll ett bra pris ändå. Men troligen är iops viktigare än sekventiell läshastighet

Finns det något som är "det bästa" 128GB kortet för switchen? Runt 500kr helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Finns det något som är "det bästa" 128GB kortet för switchen? Runt 500kr helst.

Nä, inte direkt. Den stödjer inte de högre hastighet som dyrare kort har. Väl det billigaste du hittar från t.ex. samsung eller sandisk så kommer du vara good to go Jag köpte ett från 3 när de hade en superdeal för ett par månader sedan, fungerar alldeles utmärkt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3006707

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

En sak som jag stört mig på som nybliven Switchägare; Varför släpper inte Nintendo en version av Switchen, eller en version av den vänstra JoyCon, med en riktig D-pad?

Tycker nuvarande knappar är rätt så värdelöst jämfört med en klassisk riktig D-pad. Trist på en annars så bra konsol. Känns som de frångått sitt egna recept med D-pad på kontrollers ända sedan NES. Speciellt som en stor del av Switchens försäljningsargument/USP över mobil/ipadspelande är just de fysiska kontrollers.

Sedan är jag även lite störd/förvånad att de inte har analoga triggers som alla andra (Sony, Microsoft, Steam, etc), men det har jag förstått att de skippat ända sedan introduktionen med Wii som fokuserade på viftningar/fäktande med kontrollen (Game Cube var väl den som hade analoga triggers senast i Nintenvärlden).

Vilket kommer in på nästa kritik från mig gällande vissa Switchspel som Mario Odyssey; är klar nackdel att vissa moment/rörelser baseras på skakningar, och att man skall helst köra JoyCon "löst". Vilket är synd då jag tycker Switch är trevligast som ren bärbar konsol.

Missförstå mig inte; jag är jättenöjd med Switchen som helhelt, och en fantastiskt trevlig bärbar konsol. Ångrar verkligen inte köpet (kan varmt rekommendera andra), men jag tycker de gjort vissa grova missar på den fysiska kontrollsidan.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]

Permalänk
Medlem

@ågren: Du kan väl inte tycka att det finns en brist på enheten hos svenska återförsäljare?
Läste ditt inlägg en gång till och du skriver ju faktiskt om bristen hos utländska säljare, dock är väl ändå bristen "där" inget som drabbar oss, eller?

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

@ågren: Du kan väl inte tycka att det finns en brist på enheten hos svenska återförsäljare?
Läste ditt inlägg en gång till och du skriver ju faktiskt om bristen hos utländska säljare, dock är väl ändå bristen "där" inget som drabbar oss, eller?

Nej, Sverige verkar vara ett av få länder där konsolen inte är en bristvara men det har funnits ett par tillfällen där den varit slut i laget hos flera återförsäljare.

Samtidigt är Sverige en extremt smal marknad och jag tror inte direkt att Nintendo kör några Sverigespecifika kampanjer. Det skulle i så fall vara om ÅF på eget bevåg sänker priset men det känns inte särskilt troligt heller p.g.a. ovan nämnda kemikalieskatt och att enheterna säljer sig själva ändå även med dagens priser.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

En sak som jag stört mig på som nybliven Switchägare; Varför släpper inte Nintendo en version av Switchen, eller en version av den vänstra JoyCon, med en riktig D-pad?

Tycker nuvarande knappar är rätt så värdelöst jämfört med en klassisk riktig D-pad. Trist på en annars så bra konsol. Känns som de frångått sitt egna recept med D-pad på kontrollers ända sedan NES. Speciellt som en stor del av Switchens försäljningsargument/USP över mobil/ipadspelande är just de fysiska kontrollers.

Sedan är jag även lite störd/förvånad att de inte har analoga triggers som alla andra (Sony, Microsoft, Steam, etc), men det har jag förstått att de skippat ända sedan introduktionen med Wii som fokuserade på viftningar/fäktande med kontrollen (Game Cube var väl den som hade analoga triggers senast i Nintenvärlden).

Vilket kommer in på nästa kritik från mig gällande vissa Switchspel som Mario Odyssey; är klar nackdel att vissa moment/rörelser baseras på skakningar, och att man skall helst köra JoyCon "löst". Vilket är synd då jag tycker Switch är trevligast som ren bärbar konsol.

Missförstå mig inte; jag är jättenöjd med Switchen som helhelt, och en fantastiskt trevlig bärbar konsol. Ångrar verkligen inte köpet (kan varmt rekommendera andra), men jag tycker de gjort vissa grova missar på den fysiska kontrollsidan.

Dpaden är borta då den pajar idén med att varje joycon ska agera minikontroll i multiplayer. Jag kan förstå att den saknas i vissa spel, men då finns ju prokontrollen. Så denna "defekten" har jag lärt mig acceptera.

Avsaknaden av analoga triggers och tvånget att använda rörelsekontroller är bara löjligt. I zelda kan man iaf. slå av rörelsekontrollerna, som ändå bara används för att sikta med båge etc.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk

Det blev en Switch, ett fodral och Zelda från Clas Ohlson. Med 10% studentrabatt på alltihop så blev det en rätt bra deal.

Hur är det med spel från Nintendos eshop? Finns alla spel där eller är det bara utvalda? Jag tänkte köpa skyrim och la noire, finns dessa på eshopen och vad kostar de isf?

Visa signatur

strong like horse smart like tractor

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Dpaden är borta då den pajar idén med att varje joycon ska agera minikontroll i multiplayer. Jag kan förstå att den saknas i vissa spel, men då finns ju prokontrollen. Så denna "defekten" har jag lärt mig acceptera.

Avsaknaden av analoga triggers och tvånget att använda rörelsekontroller är bara löjligt. I zelda kan man iaf. slå av rörelsekontrollerna, som ändå bara används för att sikta med båge etc.

Håller inte med alls.

Tycker det tvärt om just saboterar Switch som bärbar handkonsol.

Skall du in och köra lös externkontroller så har du ju tappar mycket av charmen med Switch som bärbar konsol på språng. Då är du ju i samma läge som att köra en extern kontroller till din iPad eller mobiltelefon. Då är det inte längre en komplett integrerad handhållen lösning.

Tvärt om; hemma så kan du lätt skaffa till flera kontrollers om du skall spela många personer hemma i soffan. Då kan ju prokontrollen vara ett alternativ (till skillnad från i handhållet läge).

Så ser inte motiveringen med att krippla Switchen som bärbar konsol bara för den sakens skull - rimmar dåligt med konceptet tycker jag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av foretshaun:

Det blev en Switch, ett fodral och Zelda från Clas Ohlson. Med 10% studentrabatt på alltihop så blev det en rätt bra deal.

Kul - grattis!

Skrivet av foretshaun:

Hur är det med spel från Nintendos eshop? Finns alla spel där eller är det bara utvalda? Jag tänkte köpa skyrim och la noire, finns dessa på eshopen och vad kostar de isf?

Ja, de finns både på e-hop och på kort. Minns dock inte vad de kostar (bara att gå in i e-shop på Switchen och kolla). Har dock för mig att de var klart dyrare än för andra konsoler (de har funnits ute i flera år för både PS4 och XB1).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Håller inte med alls.

Tycker det tvärt om just saboterar Switch som bärbar handkonsol.

Skall du in och köra lös externkontroller så har du ju tappar mycket av charmen med Switch som bärbar konsol på språng. Då är du ju i samma läge som att köra en extern kontroller till din iPad eller mobiltelefon. Då är det inte längre en komplett integrerad handhållen lösning.

Tvärt om; hemma så kan du lätt skaffa till flera kontrollers om du skall spela många personer hemma i soffan. Då kan ju prokontrollen vara ett alternativ (till skillnad från i handhållet läge).

Så ser inte motiveringen med att krippla Switchen som bärbar konsol bara för den sakens skull - rimmar dåligt med konceptet tycker jag.

Det har nog mycket att göra med det ska vara portabelt, att man alltid har två kontroller med sig för man är ju sällan fler än så och i dessa fall turas man ändå om.

Att kontrollerna kostar 700 spänn styck kanske också spelar in.

I vilka situationer saknar du D-paden och känner att det skulle fungera bättre än den befintliga lösningen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

I vilka situationer saknar du D-paden och känner att det skulle fungera bättre än den befintliga lösningen?

Föredrar i princip alltid en riktig D-pad, men rent konkret (har bara hunnit att spela två av ca 10 spel jag köpt till Switchen) i Mario när man kör banorna i 2-D, och även Puyo Puyo Tetris.

Återkommer när jag hunnit att spela fler spel, men redan här med dessa två så ser jag en klar brist.

Om inte annat, eftersom du verkar prioritera att optimera Switch för två som spelar portabelt (har aldrig hänt mig, och tror det kommer vara i minoritet av fallen/tiden), och jag vill optimera Siwtch för mig egoistiskt när jag spelar själv handhållet; så borde Nintendo sälja två versioner av Switch och den vänstra JoyCon; en med knappar, och en med riktig D-pad.

Då kan vi båda få som vi vill. Du en Switch som är optimerad för dig att spela två på språng, och jag en Switch för den som vill spela själv på språng.

Men jag tycker allt en riktig D-pad borde vara standard, speciellt för ett företag som i princip uppfunnit den.

Visa signatur