Surfplatta vill inte starta

Permalänk

Surfplatta vill inte starta

Hej!

Hade surfplattan igång igår och satte den på laddning och när jag kom tillbaka och skulle väcka den hände det inget. Prövat att både trycka och hålla inne start knappen och även hållt ner start och volym knapparna utan att det funkar. Något man kan göra för att felsöka den?

Tacksam för svar!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Töm batteriet. Låta den stå påslagen. Tryck och håll sen in start knappen för att vara säker på att den är död.

Koppla in ström kabeln igen och försök igen med start och volym knapparna osv.

Permalänk
Permalänk

Har prövat allt men inget funkar. Får väl bli en ny då.. Tack för hjälpen!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

vad är det för modell då en billig skit eller nåt bra? men det låter ju som den är kaputt ja..

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

vad är det för modell då en billig skit eller nåt bra? men det låter ju som den är kaputt ja..

Det var en Acer! Ruggigt fin så länge den funkade! Köpte en ny Acer nu vilket räcker för min del.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Har prövat allt men inget funkar. Får väl bli en ny då.. Tack för hjälpen!

Skrivet av Swedish Berserk:

Det var en Acer! Ruggigt fin så länge den funkade! Köpte en ny Acer nu vilket räcker för min del.

En sak att kolla kan ju vara om laddaren och kablaget är ok, kan ju ev vara fel på dem så batteriet inte laddades och tog slut.
Prova med en annan sladd, och koppla till annan laddare eller datorn, och se om den vaknar till liv igen..

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Skrivet av serpent29:

En sak att kolla kan ju vara om laddaren och kablaget är ok, kan ju ev vara fel på dem så batteriet inte laddades och tog slut.
Prova med en annan sladd, och koppla till annan laddare eller datorn, och se om den vaknar till liv igen..

Har prövat både andra laddare och uttag och den startar ändå inte.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

har en surfplatta som stått på hyllan i flera månader, skulle försöka starta den nu men den fryser och stängs av när jag försöker starta den. (det är en ''skräp platta'' men har funkat bra tidigare) andvänder en denver surfplatta, fast ska få en ny nästa vecka me ville se om jag kunde göra något åt denna :L