Anmäl dig till Roborock Challenge!

PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Avstängd

Okej, nu är mitt favoritfordon motorcykeln av förklarliga skäl. Har kört runt som en demon sedan i juni, men på senare tid blir jag nedskjuten DIREKT någon ser mig. Lyckades fånga det hela på video nu, vad är det som händer? Det är liksom gång på gång, AK från halva mappen när man cruisar i 134 km/h.

Jag är föraren av fordonet i videon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

2:50 in i denna videon gör han sånt som jag inte kan. Han siktar exakt likadant men fienden blir oneshottad.
https://www.youtube.com/watch?v=KjsjoCt_diw

Han står uppskattningsvis 50 meter ifrån dock, siktar du likadant på 10m så skjuter du över.

Skrivet av Renrakad:

Okej, nu är mitt favoritfordon motorcykeln av förklarliga skäl. Har kört runt som en demon sedan i juni, men på senare tid blir jag nedskjuten DIREKT någon ser mig. Lyckades fånga det hela på video nu, vad är det som händer? Det är liksom gång på gång, AK från halva mappen när man cruisar i 134 km/h.

Jag är föraren av fordonet i videon.

https://youtu.be/MjicsRqJYvA

Från detta avståndet är det dock sjukt enkelt att spraya ner någon, även i den hastigheten, alltid vart enligt mig.

Citat
Permalänk
Inaktiv

Jag lider verkligen varje gång jag spelar detta spel. Är narkoman beroende av det men samtidigt vill jag bara spränga det.

Det mest intensiva som finns är landning. Dock förstör utvecklarna detta. Vad rubberbanding beror på vet jag ej, kodning eller kassa servrar, no clue. Men det dödar hela glädjen!

Du kan loota en pistol, 15 skott, 5 sekunder tidigare än din motståndare. Men på de fem sekunderna du missar pga rubberbanding så laddar han om ett 30 skott smg och skjuter hål i dig. Han vinner för att han har fler kulor och kan spraya tokigt.

suuuuuuuck...

Permalänk
Medlem

Någon annan som stött på något liknande? Låg halvt om halvt AFK när jag hörde en kille under mig. Dock eftersom jag låg mot något objekt flyttades min gubbe när jag försökte snurra runt varpå han hörde mig. Vet även att min spectator view är buggad och att han antagligen kollade upp mot taket hela tiden, MEN att han kunde skjuta igenom kändes inte helt rätt?

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Blir så sjukt trött på rubberbandingen...!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Haha ja i början är det mycket rubberbanding 😂

Permalänk
Medlem

Wow, ingen rubberband ikväll. Första rundorna var så sjukt flyt så jag hade svårt att koncentrera mig

Permalänk
Medlem

Är det någon fler än mig som upplevt att spelet blivit... fps-mässigt sämre efter releasen av 1.0?

På testservern för någon vecka sedan hade jag stadigt över 100 i fps, medan jag nu är nere på mellan 70-90. :-/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Crazy:

Någon annan som stött på något liknande? Låg halvt om halvt AFK när jag hörde en kille under mig. Dock eftersom jag låg mot något objekt flyttades min gubbe när jag försökte snurra runt varpå han hörde mig. Vet även att min spectator view är buggad och att han antagligen kollade upp mot taket hela tiden, MEN att han kunde skjuta igenom kändes inte helt rätt?
https://youtu.be/CxP5x4Y3UcY

Ska inte gå, antingen fuskar han eller så är det där träbjälklaget buggat.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Det ser ju grymt skumt ut. Först och främst, varför skulle han överhuvudtaget smyga omkring där om han inte vet att nån är där, men å andra sidan om han myglar borde han ju vetat att du låg där redan innan. Tyvärr händer det rätt ofta att det ser ut på killcamen som att nån skjuter en ur en omöjlig vinkel eller rätt in i en vägg när de egentligen inte gjorde det. Det händer mig ett par gånger varje dag.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Entusiast

Dagen efter det här med att bli knockad av falling på udda ställen... verkar ha missat den här platsen där man fastnade och knockades. Fastnade tidigare samma dag på de där blå stålställningarna som brukar gå mellan stora reservoarer. På inget av ställena kom jag lös, ens med granat från polaren...

Desync och rubberbanding skulle också ha förbättrats, men verkligen inte här...

Deathcam gjorde mig inte gladare eller klokare... tänkte att det på deathcam kanske syntes att han träffade mig mer tydligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albanach:

Är det någon fler än mig som upplevt att spelet blivit... fps-mässigt sämre efter releasen av 1.0?

På testservern för någon vecka sedan hade jag stadigt över 100 i fps, medan jag nu är nere på mellan 70-90. :-/

Jag har bara sett förbättringar av min FPS sedan 1.0

Likaså några av mina vänner som har sämre datorer än mig.

Allt känns mer smooth och stabilt sen 1.0 , inte för att det var instabilt för oss innan men ändå.

Visa signatur

3060ti med nån 11600

Windows 11...

Permalänk
Medlem
Skrivet av F0rss:

Haha ja i början är det mycket rubberbanding 😂

Jag upplever dock bara rubberbanding på nya banan och endast de första 5 - 10 sekunderna efter att man har landat.

Efter det så flyter det på utan några problem

Visa signatur

3060ti med nån 11600

Windows 11...

Permalänk
Medlem

Körde ett gäng matcher och inget gummiband idag heller

Är dock så jävla usel på att sikta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Körde ett gäng matcher och inget gummiband idag heller

Är dock så jävla usel på att sikta...

Tänk vad vi korpenlirare kommer åka på pisk när spelet är fullt optimerat. Undrar hur många d-sync´s, smålagg och gummisnoddar som räddat arslet på en.

Permalänk
Medlem

Är relativt ny på spelet, spelat 40ish matcher, och det har gått helt ok. Många topp 10, en andraplats. Dock ingen vinst.
Men undrar om ljudet är buggat för nu har jag dött minst 2 gånger av spelare jag borde hört.
Den senaste sitter jag utanför ett hus där jag hör någon inne (ruta krossas, hör fotsteg på golvet), det blir tyst och jag sitter kvar och täcker en riktning. Pang så kommer han från andra riktningen och knäpper mig, ser på deathcam att han öppnar en dörr och SPRINGER ungefär 5 meter i från mig för att sedan komma runt hörnet och knäppa mig.

Den andra var nog det sjukaste. Har lite bråttom till cirkeln och ser en bil vid en väg, löper mot den längs vägrenen och PANG, blir överkörd av en sån där buggy som kommer i maxfart. Hör ljudet av den ungefär 0,2 sekunder innan jag blir mosad. Hur fan är det möjligt att jag inte hör den innan?

Kör med hörlurar och HÖG volym och solo/duo FPP om det har ngn betydelse.

Permalänk
Medlem

Äntligen! Winner, Winner, fu***** chicken dinner!
I Duo med, med en polare, spelade tight, och höll ihop hela tiden, inga onödiga skottdueller, utan bara när vi va tvungna, och lootade inte ihjäl oss heller, utan typ 120 i ammo till bössorna var sammanlagt, och nån granat, och lite medikament! Tror man går in för att loota för mycket ibland, och går in i onödiga eldstrider, vi såg flera duogrupper som tog ut varandra utan att vi gjorde nåt, bara kollade på när dom hade kol på varandra, dödade 4st sammanlagt ändå, och polaren 3!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinhead:

Är relativt ny på spelet, spelat 40ish matcher, och det har gått helt ok. Många topp 10, en andraplats. Dock ingen vinst.
Men undrar om ljudet är buggat för nu har jag dött minst 2 gånger av spelare jag borde hört.
Den senaste sitter jag utanför ett hus där jag hör någon inne (ruta krossas, hör fotsteg på golvet), det blir tyst och jag sitter kvar och täcker en riktning. Pang så kommer han från andra riktningen och knäpper mig, ser på deathcam att han öppnar en dörr och SPRINGER ungefär 5 meter i från mig för att sedan komma runt hörnet och knäppa mig.

Den andra var nog det sjukaste. Har lite bråttom till cirkeln och ser en bil vid en väg, löper mot den längs vägrenen och PANG, blir överkörd av en sån där buggy som kommer i maxfart. Hör ljudet av den ungefär 0,2 sekunder innan jag blir mosad. Hur fan är det möjligt att jag inte hör den innan?

Kör med hörlurar och HÖG volym och solo/duo FPP om det har ngn betydelse.

Jag kan tycka att ljudet kommer från fel håll ibland när nån skjuter på en, så tar man skydd från fel håll, och ligger mot fienden som skjuter mot en...

Permalänk
Medlem

Jag tror också att ljudet buggar ibland.
Upplever att ljuden kommer från fel håll.
Men oftast är det rätt, jag tror på tillfälliga buggar

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Varit med om liknande och det är helt enkelt att spelet laggat ut fullständigt.
Han var inte där i verkligheten just då men för dig var han där.
Man ser detta ofta när man speccar, dock inte så här grovt att dom skuter ofta inte där man själv är utan på sidan om men det registreras som träffar för att man var där för den som sköt.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Jag fick min första 1vs squad vinst igår och är så stolt så jag måste visa resultatet. Kul att en sån noob som jag även kan få en fullträff ibland. Och jävlar vad mycket (menlösa) poäng man fick

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Ska inte gå, antingen fuskar han eller så är det där träbjälklaget buggat.

Skrivet av killawife:

Det ser ju grymt skumt ut. Först och främst, varför skulle han överhuvudtaget smyga omkring där om han inte vet att nån är där, men å andra sidan om han myglar borde han ju vetat att du låg där redan innan. Tyvärr händer det rätt ofta att det ser ut på killcamen som att nån skjuter en ur en omöjlig vinkel eller rätt in i en vägg när de egentligen inte gjorde det. Det händer mig ett par gånger varje dag.

Skrivet av Molotov:

Varit med om liknande och det är helt enkelt att spelet laggat ut fullständigt.
Han var inte där i verkligheten just då men för dig var han där.
Man ser detta ofta när man speccar, dock inte så här grovt att dom skuter ofta inte där man själv är utan på sidan om men det registreras som träffar för att man var där för den som sköt.

Dubbelkollade Replay och tydligen hade han följt efter mig ett tag och antagligen tappat bort mig innan jag kom till huset. Sen smög han mot huset och när han var under mig så hörde han mig till 100% eftersom jag råkade rörde på mig. Han siktar mot taket i några sekunder och sen bara skjuter han. Antingen buggat att han ens kunde skjuta mig eller så körde han någon form av fusk. Finns en hel del fusk tyvärr. Vart dock mest bara chockad då jag under mina timmar aldrig hade stött på någon form av object penetration.

Skrivet av Swennis:

Jag kan tycka att ljudet kommer från fel håll ibland när nån skjuter på en, så tar man skydd från fel håll, och ligger mot fienden som skjuter mot en...

Skrivet av Molotov:

Jag tror också att ljudet buggar ibland.
Upplever att ljuden kommer från fel håll.
Men oftast är det rätt, jag tror på tillfälliga buggar

Jag har några bekanta som brukar säga detta, men själv har jag aldrig upplevt det. Kör ni med Stereo eller 5.1/7.1 igång?

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Jag fick min första 1vs squad vinst igår och är så stolt så jag måste visa resultatet. Kul att en sån noob som jag även kan få en fullträff ibland. Och jävlar vad mycket (menlösa) poäng man fick

http://i63.tinypic.com/10qc5km.jpg

Utdelningen i 1-Man Squad är aldrig helt fel. Grattis!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Crazy:

Jag kör 2.0 lurar Corsair.

Permalänk
Medlem

Ny på spelet, är det här vanligt förekommande? Blev så direkt jag landade

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Ny på spelet, är det här vanligt förekommande? Blev så direkt jag landade

https://i.imgur.com/YRFmcyh.jpg

https://i.imgur.com/mnx2T3b.jpg

En bugg. Innan matchen startar finns det alltid någon som hämtar crossbowen och skjuter pilar i ansiktet på folk. För att det ska bli just sådär. Hade en idag men den försvann efter ett tag.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

fuskare är det ingen brist på alls, samma kille tog mig för en vecka sen. Reporta gör inget

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

https://www.youtube.com/watch?v=_2r2okyfPq8

fuskare är det ingen brist på alls, samma kille tog mig för en vecka sen. Reporta gör inget

Ser inget fusk i det där? Deathcamen är buggad han satt och siktade dit ett tag innan han sköt så han såg ju säkert din arm eller något. Vad är fusk enligt dig?

Visa signatur

| i7-8700K @ 5.0 Ghz | Fractal Design S24 AIO | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 Advanced | Asus ROG STRIX Z370-H GAMING | Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz C15 | Samsung 840 EVO 250GB SSD | Kingston 240GB V300 SSD | Seagate BarraCuda Green 1.5TB | Fractal Design C |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SIEMPRE:

Ser inget fusk i det där? Deathcamen är buggad han satt och siktade dit ett tag innan han sköt så han såg ju säkert din arm eller något. Vad är fusk enligt dig?

Deathcamen funkar galant ? inte sett några problem på massor games. Detta är inte legit

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Inget fuskande där inte. Det enda som är dåligt är att killcam är sjukt buggad. Vanlig bugg när man får se personer sikta ner i marken, upp i luften, in i väggen, etc, när personen egentligen ser åt ett annat håll. Du ser ju själv honom klart och tydligt stå och sikta på dig vid 8 sekunder. Han står i dörren. Du stod helt öppet i fönstret när han sköt skottet.

EDIT: Förövrigt tycker jag att ordet "fusk" används väldigt casual. Vet t ex inte hur ofta jag blir kallad fuskare in-game, men det sker otroligt ofta. Visst, fuskare finns där, men när någon dör på ett sätt som de inte kan tänka sig vara möjligt så dras slutsatsen, mer ofta än sällan, att det är fusk inblandat. Är man osäker - kolla, tänk och analysera. Tror personligen att i 9/10 fall så handlar det inte om fusk, utan snarare om frustration från sin egen sida.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Så fint siktet rör sig , väldigt " mjukt " och sen pang