Lagg? eller vad är det som är fel.

Permalänk
Avstängd

Lagg? eller vad är det som är fel.

Tja, jag hoppas jag kan få svar på mitt olösta mysterium.

Jag och en polare tänkte lira lite Cs go och vi båda har datorer som klarar av med enkelhet.

Det som är så konstigt är att när han spelar så laggar det hela tiden, fps ligger hela tiden stabilt och både gpu/cpu temps är normala "runt 50 grader". När man springer rakt fram eller åt sidan så hackar det och man hoppar automatiskt bak till platsen man befann sig på sekunden innan..

har läst att vissa löst med att uppdatera drivrutiner på ljudkort vilket jag tyckte lät konstigt. Jag har nu provat att uppdatera både ljudkort,grafikkort, avinstallerat spelet och installerat igen. Jag har testat låsa Fps, han kör på 60hz skärm. Problemet har kommit nu på det senaste och har inte varit där innan med samma dator.

någon som vet vad man kan göra?

Permalänk
Medlem

@MrtechAnt: är något program som ligger å spökar. Stäng allt du bara kan. Även antivirus osv.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk

låter som nätverks problem...prova spela offline

Visa signatur

| Thermaltake P3 | i5 13500 3,5GHz | EKWB Water cooling |
| MSI pro B760M-p | gigabyte vision 8GB RTX3070 OC |
| 32Gb Corsair Vengence 3000MHz |
| Msi spatium 390M | Thermaltake RGB 750W |

Permalänk
Avstängd

@Implor:

Det enda som har varit i bakgrunden är steam. Har kollat om gpu/cpu får jobba mycket under spelets gång men allt är som det ska där också.. blir inte riktigt klok på vad det är!

Permalänk
Avstängd

@mooseslayer: Kanske.. Men borde man inte se att ping blir väldigt ostabil då? kan ju testa..

Permalänk
Medlem

@MrtechAnt: Det du beskriver stämmer in på kommunikationsproblem. Vad har du för uppkoppling? Hur är Ni anslutna Wi-Fi/Ethernet? Vilken ISP? Etc... lite lättare att hjälpa med konkreta förslag om man känner till förutsättningarna än att försöka trolla med knäna.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

@MrtechAnt: de du beskriver låter som ”rubber banding”. Kan vara kommunikation eller server problem. Testa offline som de säger.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk

Gör en koll på speedtest olika tider. Har själv ENORMA problem med adsl. Den är inte färsk här i svearike. Åska med annat godis har gått åt hårt åt kabeln. Allt rör sig nått backen även fiber....under årstiderna. Annars om det är mobilt bredband är det ju olika belastning olika tider. Bara å gå igenom ALLT. Testa nya kablar (nätverkskabel) kolla drivisar up to date samt har du en om installation är det säkert inte nyaste drivisarna. Har du trådlöst byt kanal kör du på 2,4 eller 5ghz ja listan kan göras låååång. Vad har du för uppkoppling?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Thermaltake P3 | i5 13500 3,5GHz | EKWB Water cooling |
| MSI pro B760M-p | gigabyte vision 8GB RTX3070 OC |
| 32Gb Corsair Vengence 3000MHz |
| Msi spatium 390M | Thermaltake RGB 750W |

Permalänk
Avstängd

Allt körs med Kabel direkt ifrån väggen med Fiber. Problemet visade sig vara hans uråldriga router som inte var uppdaterad sedan 1870. Den är nu uppdaterad och allt fungerar ;). Tack för alla svar!.