S8 + Messenger fungerar dåligt

Permalänk
Medlem

S8 + Messenger fungerar dåligt

Hej!

Jag köpte en S8 på BlackFriday och uppgraderade mig från en S6. På min S6:a hade jag aldrig problem med Messenger appen och det plingade alltid till i fickan när man fick ett nytt meddelande. Nu får jag dock inga meddelanden när telefonen är i viloläge utan bara när jag går in och öppnar appen laddas de nya meddelanden in.

Jag har provat att:
-Ominstallera appen
-Kontrollera Samsungs optimiserings alternativ och stängt av allt med batterisparsfunktioner
-Påtvingat "visa överst" i programhantering
-Aktiverat aggressiv övergång mellan WiFi och mobilnät

Har någon haft samma problem och hittat en lösning? Skitstörigt när folk tror att man bara ignorerar dom, men man inte fått något meddelande ens.

Tack på förhand.

Visa signatur

Intel i5 10600k | ASUSTeK TUF GAMING B460-PLUS | NVIDIA GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 1000W PSU |

Permalänk
Medlem

Har du kontrollerat aviseringsinställningarna i appen?

Permalänk

Har också samma problem med min S8, en kollega har även samma problem på sin iPhone. Tror inte felet ligger i telefonen utan i appen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lowke:

Har du kontrollerat aviseringsinställningarna i appen?

Ja och det är tillåtet, den får även visas "överst".

Skrivet av Artoodeetoo:

Har också samma problem med min S8, en kollega har även samma problem på sin iPhone. Tror inte felet ligger i telefonen utan i appen.

Märkligt.. Jag har en Samsung A5 (eller va den heter) som jobbtelefon och där plingar de till hej vilt, så när den plingar vet jag att jag får ta upp min S8 och kontrollera vem som skrivit. Sjukt irriterande.

Visa signatur

Intel i5 10600k | ASUSTeK TUF GAMING B460-PLUS | NVIDIA GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 1000W PSU |

Permalänk

Testa att kolla inställningar - enhetsunderhåll - batteri - appar alltid i vila, om det råkat hamna där.

Visa signatur

MacBook Pro 13" 2018

Permalänk
Medlem

@JohnSmith13:

Har kollat där. Har satt programmet i "aldrig vila läge"...

Visa signatur

Intel i5 10600k | ASUSTeK TUF GAMING B460-PLUS | NVIDIA GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 1000W PSU |

Permalänk

Har en Oneplus 5T och har exakt samma problem, min hypotes är att det är appen som inte fungerar som den ska då alla andra appar fungerar som de ska

Visa signatur

5600 - 3600 MHz 16 GB - B550-F - 2060 SUPER - ENTHOO EVOLV - NH-D15

Permalänk
Inaktiv

Du har data på när den är i viloläge? Andra appar aviserar osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av r0ad:

Hej!

Jag köpte en S8 på BlackFriday och uppgraderade mig från en S6. På min S6:a hade jag aldrig problem med Messenger appen och det plingade alltid till i fickan när man fick ett nytt meddelande. Nu får jag dock inga meddelanden när telefonen är i viloläge utan bara när jag går in och öppnar appen laddas de nya meddelanden in.

Jag har provat att:
-Ominstallera appen
-Kontrollera Samsungs optimiserings alternativ och stängt av allt med batterisparsfunktioner
-Påtvingat "visa överst" i programhantering
-Aktiverat aggressiv övergång mellan WiFi och mobilnät

Har någon haft samma problem och hittat en lösning? Skitstörigt när folk tror att man bara ignorerar dom, men man inte fått något meddelande ens.

Tack på förhand.

Hade samma problem med min före detta Elephone P9000.
Jag kom fram till att det är appens fel och inte telefonen.
Nu har jag en Samsung Galaxy S6 och den plingar alltid.
Så med andra ord så har Facebooks messenger-app utvecklare lite att jobba på.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk

Har också fått detta fel ibland, så tror inte felet ligger i din telefon. Utan mer i appen, nätet.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenix96:

Har en Oneplus 5T och har exakt samma problem, min hypotes är att det är appen som inte fungerar som den ska då alla andra appar fungerar som de ska

Skrev till Facebooks "Rapportera ett problem". Kanske ligger på deras sida att fixa.

Skrivet av anon176726:

Du har data på när den är i viloläge? Andra appar aviserar osv?

Japp. Allt annat fungerar utmärkt. Snapchat, Instagram etc.

Visa signatur

Intel i5 10600k | ASUSTeK TUF GAMING B460-PLUS | NVIDIA GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 1000W PSU |

Permalänk
Inaktiv

Testa Messenger-lite och se om du har samma problem med den eller om det funkar

Permalänk
Medlem

@anon265474: Har testat den appen innan, men kan inte komma åt och skriva i vissa gruppchatter med den. Riktigt dålig app imo. Men får väl testa om jag inte hittar någon lösning!

Visa signatur

Intel i5 10600k | ASUSTeK TUF GAMING B460-PLUS | NVIDIA GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 1000W PSU |

Permalänk
Medlem

Ingen som har något svar? Sitter med samma problem efter att ha uppdaterat från S6 till S8...

Permalänk
Skrivet av Jonde:

Ingen som har något svar? Sitter med samma problem efter att ha uppdaterat från S6 till S8...

Hade samma problem, googlade och gick in på program-tre prickarna - särskild åtkomst- optimera batterianvändningen och stängde av det för Messenger. Har funkat klockrent ever since.

Permalänk
Medlem

@Alligatorn: Hej! fattar inte riktigt vad du menar med att gå till program -> tre prickar?

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av blondino:

@Alligatorn: Hej! fattar inte riktigt vad du menar med att gå till program -> tre prickar?

Tror han menar Settings; Apps; tryck på de tre prickarna uppe till höger; Special access.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Tror han menar Settings; Apps; tryck på de tre prickarna uppe till höger; Special access.

Ok, Messenger fanns inte ens med i den listan....

Permalänk
Skrivet av blondino:

Ok, Messenger fanns inte ens med i den listan....

Efter special access / Särskild åtkomst, står det batterioptimering överst. Gick in och kollade nu, på min fanns messenger där! Så stänger man av det med slidern till höger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Efter special access / Särskild åtkomst, står det batterioptimering överst. Gick in och kollade nu, på min fanns messenger där! Så stänger man av det med slidern till höger.

Jag var tvungen att först välja "allt" under Batterioptimering, annars syntes inte alla appar. Nu sitter jag bara och väntar på mitt första mess...

Permalänk
Medlem
Skrivet av blondino:

Jag var tvungen att först välja "allt" under Batterioptimering, annars syntes inte alla appar. Nu sitter jag bara och väntar på mitt första mess...

Nej, funkar fortfarande inte...