Permalänk
Medlem

They are billions

They are billions är en realtidsstrategi där spelare bygger mänskliga kolonier för att överleva en post-apokalyptisk värld där miljarder infekterade zombies försöker utplåna de få återstående människorna.

Är helt såld på detta spel, är det några fler som spelar?

Finns på Steam:

http://store.steampowered.com/app/644930/They_Are_Billions/

Bilder:

Visa signatur

got root?

Permalänk
Medlem

Ja, ett mycket bra spel Rekommenderas om man gillar RTS, basbyggande och simulering

Permalänk
Inaktiv

Köpte detta alldeles innan jul. Redan kommit av mig men gillar upplägget även om jag gärna sett ett annat tema än just steampunk. Väl värt att titta närmare på!

Permalänk
Avstängd

Där ser man! Tack för tipset, kanske blir ett köp då detta spel faller på de mesta i vad jag gillar för lir.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk

Utmaning: Vad är bra med detta spelet?

Bilden längst ner är ett montage, eller från en icke officiell version, finns varken såna väggar eller såna mängder med zombies!
Ryktas om en kampanj dock, är det ett faktum?

Permalänk
Medlem

Det är hyffsat bra, gäller att få en bra start site.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Kul spel jag lagt många timmar på! Det är svårhetsgraden som gör det så kul. Alltid en utmaning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoilBleed:

Utmaning: Vad är bra med detta spelet?

Bilden längst ner är ett montage, eller från en icke officiell version, finns varken såna väggar eller såna mängder med zombies!
Ryktas om en kampanj dock, är det ett faktum?

Det är från deras officiella blog
http://www.numantiangames.com/2017/08/07/they-are-billions-up...

Permalänk
Medlem

Spelet är värdelöst, allt jag gör är att dö. Absolut inte fel på mig, måste vara något som är kodat fel.

Skämt åsido så såg jag detta på en livestream och blev direkt intresserad. Hann få in några timmer i det igår, men jag var urusel på det. Hade dock sjukt kul så jag kan absolut rekommendera det.

Permalänk
Avstängd

Rekommenderar starkt detta game riktigt svårt och roligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoilBleed:

Utmaning: Vad är bra med detta spelet?

Bilden längst ner är ett montage, eller från en icke officiell version, finns varken såna väggar eller såna mängder med zombies!
Ryktas om en kampanj dock, är det ett faktum?

Vad är inte bra med spelet? Här handlar det om att bygga en riktigt bra strategi. Nästan så att ett litet felsteg i börjar kan skapa kaos längre fram i spelet. Det är inte något negativt tycker jag!
Det är age of empires stuk över det hela men ingen fokus på varken epoker eller känslan av att "bygga snyggt".

Här handlar det om att rädda mänskligheten, och utan att känna dig så är jag säker på att det vill du också!
Det bästa med spelet är att dö faktiskt, missförstå mig inte. Man behöver dö många, många gånger för att fatta spelet och dess strategi. När du en dag vinner första mappen, känns allt blod som spillt lätt värt det!

Kanske också ett svar på din fråga är om man gillar Zombies, ja då är det så jävla bra.
Lätt värt att köpa, iaf testa!

Vi får ha i tanke att det är ett Early Access spel, bilderna kanske är exakt som spelet men det det kommer säkert!

Skrivet av Matsson:

Spelet är värdelöst, allt jag gör är att dö. Absolut inte fel på mig, måste vara något som är kodat fel.

Skämt åsido så såg jag detta på en livestream och blev direkt intresserad. Hann få in några timmer i det igår, men jag var urusel på det. Hade dock sjukt kul så jag kan absolut rekommendera det.

skulle nog säga samma sak, allt jag gör är att dö... men det är det som är grejen. Gör om, gör rätt! så himla bra

Visa signatur

got root?

Permalänk
Skrivet av edroon:

Vad är inte bra med spelet? Här handlar det om att bygga en riktigt bra strategi. Nästan så att ett litet felsteg i börjar kan skapa kaos längre fram i spelet. Det är inte något negativt tycker jag!
Det är age of empires stuk över det hela men ingen fokus på varken epoker eller känslan av att "bygga snyggt".

Här handlar det om att rädda mänskligheten, och utan att känna dig så är jag säker på att det vill du också!
Det bästa med spelet är att dö faktiskt, missförstå mig inte. Man behöver dö många, många gånger för att fatta spelet och dess strategi. När du en dag vinner första mappen, känns allt blod som spillt lätt värt det!

Kanske också ett svar på din fråga är om man gillar Zombies, ja då är det så jävla bra.
Lätt värt att köpa, iaf testa!

Vi får ha i tanke att det är ett Early Access spel, bilderna kanske är exakt som spelet men det det kommer säkert!

skulle nog säga samma sak, allt jag gör är att dö... men det är det som är grejen. Gör om, gör rätt! så himla bra

Inte bra? Grafiken, banorna, de tre "gubbarna", variationer på uppgraderingar och försvar.
Älskar zombies men är det zombies eller en grå massa med "ååahh,-ljud som sveper in från söder fast de sa "from the east"...
Har man tid att spela detta spel då kortaste spelet a la 80 dagar tar flera timmar att spela igenom och ja, att bygga fel och därmed dö på några sekunder efter en timme är inte kul, vet inte ens varför det finns en animering när de attackerar command centret när dennes hp inte avgör när det är game over...
Bygga snyggt är väl det enda som gör det spelbart. Det lär säkert komma en uppdatering till spelet... eller fyra om dagen, helst utan patch notes ^_^
Men jag ska inte ta upp mer av tråden med min klagan, det blir säkert bättre. Tror att de är moderna utvecklare som kommer att jobba länge till med detta spelet.

Permalänk
Medlem

Tycker det är svinkul men det är assvårt å jag är jättedålig. Inte klarat av första kartan än. Spelar på 100% svårighetsgrad.

Permalänk
Medlem

Spelade i helgen så mycket att jag drömde om spelet. Jävla va läskigt!

just nu kör jag på 22% i svårighetsgrad, har sista horde att döda. Önska mig lycka till!

Visa signatur

got root?

Permalänk
Medlem
Skrivet av edroon:

Spelade i helgen så mycket att jag drömde om spelet. Jävla va läskigt!

just nu kör jag på 22% i svårighetsgrad, har sista horde att döda. Önska mig lycka till!

Menar du 122% ? Lägsta är väl 80 men jag kan ha fel

Spelet är hysteriskt beroendeframkallande, bygga och planera och sen se det raseras när man gjort en tabbe eller bara kollar på en annan del av basen. Sjukt roligt att lära sig hur man inte ska göra

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoilBleed:

Utmaning: Vad är bra med detta spelet?

Bilden längst ner är ett montage, eller från en icke officiell version, finns varken såna väggar eller såna mängder med zombies!
Ryktas om en kampanj dock, är det ett faktum?

Vad jag hört är det early access och att de tittar på Campaign. möjligt att bilden är från det.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av gnestaff:

Tycker det är svinkul men det är assvårt å jag är jättedålig. Inte klarat av första kartan än. Spelar på 100% svårighetsgrad.

jag har inte heller klarat 100% ännu, klarade minsta möjliga för att låsa upp alla banor bara

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Varför kostar early access fullpris?

Edit: Det skall tydligen kosta ännu mer än 23€ för detta lilla spel efter EA. Får man något genom att stötta EA förutom att man möjligtvis sparar 5€?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Ser rätt bra ut, det här kanske man skulle slå till på. Tackar för tipset!

Visa signatur

Tidigare nickad: "Samwell"

Permalänk
Medlem

Riktigt bra underhållning bara att titta på folk som streamar på twitch.
Själv sysslar jag inte med early access så väntar på full release för att få njuta av spelet som det är tänkt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Six:

Riktigt bra underhållning bara att titta på folk som streamar på twitch.
Själv sysslar jag inte med early access så väntar på full release för att få njuta av spelet som det är tänkt.

Preciiis så här tänker jag också ;).
Får bli att se vad det handlar om på twitch.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

Menar du 122% ? Lägsta är väl 80 men jag kan ha fel

Spelet är hysteriskt beroendeframkallande, bygga och planera och sen se det raseras när man gjort en tabbe eller bara kollar på en annan del av basen. Sjukt roligt att lära sig hur man inte ska göra

Lägsta är 11% tror jag.
150 dagar + very few infected.

22% är minsta du kan ställa in (few infected + 120 dagar tror jag) för att låsa upp nästa karta om du vinner.
Du behöver ha en vinst med score factor 20%+ för att göra det.

11%-380?% är det väl man ställa in på första banan eller något sånt!
Hur som helst, bra spel! Tiden går otroligt fort när man spelar

Permalänk
Medlem

@Spetch: Aha, har helt missat det

Men grymt roligt spel

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

Är sjukt sugen... Dock har jag fått tvi tidigare för att köpa EA-titlar. Speciellt denna titel känns som den redan är prissatt till fullo. Är det bra utvecklare?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Är sjukt sugen... Dock har jag fått tvi tidigare för att köpa EA-titlar. Speciellt denna titel känns som den redan är prissatt till fullo. Är det bra utvecklare?

Jag tycker prislappen var relativt ok.
Spelet är ensidigt, du gör mer eller mindre samma sak men fördelen är att du är inte klar på en dag.
Du kommer inte klara första banan på lättaste direkt, det kommer ta ett par försök. Varje försök tar minst 2-3 timmar.

Sedan vill du klättra i svårhetsgrader, låsa upp nya banor etc.. Förhoppningsvis kommer mer content i framtiden men för den summan de begär så tycker jag absolut du ska ge det en chans om du gillar sånt här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spetch:

Jag tycker prislappen var relativt ok.
Spelet är ensidigt, du gör mer eller mindre samma sak men fördelen är att du är inte klar på en dag.
Du kommer inte klara första banan på lättaste direkt, det kommer ta ett par försök. Varje försök tar minst 2-3 timmar.

Sedan vill du klättra i svårhetsgrader, låsa upp nya banor etc.. Förhoppningsvis kommer mer content i framtiden men för den summan de begär så tycker jag absolut du ska ge det en chans om du gillar sånt här.

vad kostar en bio med 3D, 150:- för 2h?
Tycker spel är väldigt billigt med tanke på hur mycket underhållningsvärde man får.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Är sjukt sugen... Dock har jag fått tvi tidigare för att köpa EA-titlar. Speciellt denna titel känns som den redan är prissatt till fullo. Är det bra utvecklare?

Detta är inte gjort av EA

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Detta är inte gjort av EA

Early Access, kanske klumpigt uttryckt.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

kör på 55% och har inte klarat första kartan än, säkert 25 försök minst, ska prova igen nu.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Discokungen

Det ser väldigt trevligt ut. Just early access har jag också haft lite svårigheter med men sen har jag också njutit, och njuter, av spel som Factorio och Rimworld. Så det finns definitivt hopp när det kommer till early access.

Kul med den grafiska stilen och jag gillar verkligen RTS med just basbyggande, något som blivit mer ovanligt på senaste. Hoppas att det här har en ljus framtid om inte annat!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld