Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Early Access, kanske klumpigt uttryckt.

hehe, det borde jag ju kunna koppla till, vet inte varför jag tänkte på EA-games

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

kör på 55% och har inte klarat första kartan än, säkert 25 försök minst, ska prova igen nu.

haha mer försök kommer.

själv kör jag på 22% och har sista Horde. håll tummarna!

Visa signatur

got root?

Permalänk
Medlem

Tack vare den här tråden så köpte jag det nu ikväll. Och fan vad svårt det är, men ändå så jäkla kul Kör ju givetvis på ganska lätt svårighetsgrad nu i början innan man lär sig, men är riktigt roligt

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem

Ser riktigt roligt ut. Kanske inte något jag kommer spela (eller minnas) om femton år, men då kommer jag väl knappt minnas vad jag heter.

Har lagt till den i önskelistan på steam. Nu gäller det bara att vänta på en rea eller att CSN får tummen ur. (Igår satt jag i telefonkö i en timme för att bli mött med "personen du söker är inte anträffbar *klick*)...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerban:

Tack vare den här tråden så köpte jag det nu ikväll. Och fan vad svårt det är, men ändå så jäkla kul Kör ju givetvis på ganska lätt svårighetsgrad nu i början innan man lär sig, men är riktigt roligt

Jag borde få lite kredit för det hehe .
Sjukt beroendeframkallande, lycka till!

Skrivet av Trunk:

Ser riktigt roligt ut. Kanske inte något jag kommer spela (eller minnas) om femton år, men då kommer jag väl knappt minnas vad jag heter.

Har lagt till den i önskelistan på steam. Nu gäller det bara att vänta på en rea eller att CSN får tummen ur. (Igår satt jag i telefonkö i en timme för att bli mött med "personen du söker är inte anträffbar *klick*)...

Verkar vara rea på deras sida: http://www.numantiangames.com/store/
€18,89

Osäker om det går att köpa via deras hemsida och köra på steam.
Men det är lätt värt att ha i önskelista!

Visa signatur

got root?

Permalänk

SinglePlayer only.. synd hade köpt annars.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

SinglePlayer only.. synd hade köpt annars.

Det är ju Early access så man vet aldrig...

citerar Numantian Games: "Hi! Multiplayer mode is not planned right now, but if the game is successful enough perhaps we will add it later. "

Visa signatur

got root?

Permalänk

Det är ju stor skillnad på vilken omgivning man får genererad, vissa gånger kan man vara helt skyddad från tex söderut, jag börjar med att scouta omgivningen för att se att det ens känns gångbart.. Ej överlevt än, men inte spelat RTS sedan Total Annihilation

Visa signatur

Strix 1080 ti
Intel i7 7700k
DDR4 16GB 3200mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

SinglePlayer only.. synd hade köpt annars.

Jag är inte säker på att själva spelkonceptet, survival RTS, lämpar sig för multiplayer.
Kanske någon form av co-op, typ du har en resurs, den andra spelaren en annan och ni måste har bägge för att bygga etc.

Permalänk
Medlem

Bara jag som undrar vem som räknat antalet zombier och konstaterat att det är minst 2 miljarder stycken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av edroon:

Det är ju Early access så man vet aldrig...

citerar Numantian Games: "Hi! Multiplayer mode is not planned right now, but if the game is successful enough perhaps we will add it later. "

Vore roligt om det var turnbaserat. En byggde bas, den andra styrde horde
eller dubbelt så stor karta och co-op basbyggande.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Bara jag som undrar vem som räknat antalet zombier och konstaterat att det är minst 2 miljarder stycken?


Jag gillar summeringen man fick i Left 4 Dead: "xxxx number of zombies were harmed in this movie"

Permalänk
Medlem

Har bara provat snabbt. Tyckte det ibland var lite moment 22.
Man kunde inte bygga någon hydda för man inte hade någon mat och man kunde inte bygga någon jaktstuga för man inte hade någon arbetare.

För att få en arbetare behövde man bygga en hydda.

Så då var man tvungen att döda av 2-3 vakter för att ens kunna komma vidare.

Sen de gånger jag spelade så dog jag alltid vid första vågen pga ovan nämde moment 22.
Jag har inte tålamod för ett sånt här spel Men ska definitivt kolla upp nå streamers som kör!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Skrivet av ThomasLidstrom:

Jag är inte säker på att själva spelkonceptet, survival RTS, lämpar sig för multiplayer.
Kanske någon form av co-op, typ du har en resurs, den andra spelaren en annan och ni måste har bägge för att bygga etc.

Syftade på Co-op kolla på typ Factorio fantastiskt co-op spel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Har bara provat snabbt. Tyckte det ibland var lite moment 22.
Man kunde inte bygga någon hydda för man inte hade någon mat och man kunde inte bygga någon jaktstuga för man inte hade någon arbetare.

För att få en arbetare behövde man bygga en hydda.

Så då var man tvungen att döda av 2-3 vakter för att ens kunna komma vidare.

Sen de gånger jag spelade så dog jag alltid vid första vågen pga ovan nämde moment 22.
Jag har inte tålamod för ett sånt här spel Men ska definitivt kolla upp nå streamers som kör!

hehe, du har många timmar kvar att detta roliga spel!
Du vet att du kan pausa quarrys, saw mills etc?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Har bara provat snabbt. Tyckte det ibland var lite moment 22.
Man kunde inte bygga någon hydda för man inte hade någon mat och man kunde inte bygga någon jaktstuga för man inte hade någon arbetare.

För att få en arbetare behövde man bygga en hydda.

Så då var man tvungen att döda av 2-3 vakter för att ens kunna komma vidare.

Sen de gånger jag spelade så dog jag alltid vid första vågen pga ovan nämde moment 22.
Jag har inte tålamod för ett sånt här spel Men ska definitivt kolla upp nå streamers som kör!

Det går att pausa produktionen i vilken produktionsbyggnad som helst för att frigöra dess arbetare för annat, sedan kan du bara klicka igång den igen när du har folk över eller behöver mer av den resursen igen.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

hehe, du har många timmar kvar att detta roliga spel!
Du vet att du kan pausa quarrys, saw mills etc?

Skrivet av era909:

Det går att pausa produktionen i vilken produktionsbyggnad som helst för att frigöra dess arbetare för annat, sedan kan du bara klicka igång den igen när du har folk över eller behöver mer av den resursen igen.

aah! Det förklarar saken!

Jag körde inga tutorials eller något utan bara startade

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Det går att pausa produktionen i vilken produktionsbyggnad som helst för att frigöra dess arbetare för annat, sedan kan du bara klicka igång den igen när du har folk över eller behöver mer av den resursen igen.

Har jag missat helt! Detta är väldigt användbart mär man saknad resurser på andra ställen. Tack för denna!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

got root?

Permalänk
Medlem

Helt GALET så många det kommer på sista vågen, riktigt skoj e de men så jävla svårt.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Får ta och prova, någon som vet om man kan lägga till det i stram om man köper på hemsidan?

Det var en steam key man fick för 19 eur tydligen

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Har bara provat snabbt. Tyckte det ibland var lite moment 22.
Man kunde inte bygga någon hydda för man inte hade någon mat och man kunde inte bygga någon jaktstuga för man inte hade någon arbetare.

För att få en arbetare behövde man bygga en hydda.

Så då var man tvungen att döda av 2-3 vakter för att ens kunna komma vidare.

Sen de gånger jag spelade så dog jag alltid vid första vågen pga ovan nämde moment 22.
Jag har inte tålamod för ett sånt här spel Men ska definitivt kolla upp nå streamers som kör!

Som andra sagt innan, Du kan pausa för att fria upp arbetare. Jag bygger stenhuggare tidigt och sen pausar, men då är den klar sen iaf.
Bygg inte hus, powerplants, tesla towers på gröna område, spara dem till farms. Bygg en soldat barrack tidigt så du får lite extra skjutare:P. Bygg fler än 1 skogshuggare så du kan bygga walls och towers snabbare.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Köper aldrig Early-Access games längre, 99% av alla som har early access releases får in pengar sen skiter i att fixa de mesta buggarna utan bara lägger till extra content och sedan drar ut på tiden.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

Köper aldrig Early-Access games längre, 99% av alla som har early access releases får in pengar sen skiter i att fixa de mesta buggarna utan bara lägger till extra content och sedan drar ut på tiden.

Det här en diskussionstråd om spelet i sig, inte om man ska köpa early access-spel. Då hade topic varit annorlunda.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av SoilBleed:

Utmaning: Vad är bra med detta spelet?

Bilden längst ner är ett montage, eller från en icke officiell version, finns varken såna väggar eller såna mängder med zombies!
Ryktas om en kampanj dock, är det ett faktum?

du behöver vara en jävel på multitasking. spelet analyserar hela tiden vad du gör och Zombies rör sig i "fog of war" och attackerar där ditt försvar är svagast.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Inaktiv

Ett av få spel där jag inte ser något fel i att misslyckas. När zombierna väller fram, och de lyckas tränga sig in och infektera ens befolkning och skiten bara exploderar är fantastiskt att se trots risken att misslyckas drar iväg rejält.

Finns mycket kvar att göra utvecklingsmässigt i spelet men detta spel har i det utvecklingsläge den är idag en väldigt intressant upplevelse.

Humble Store kostar spelet 17 euro om man har Monthly, bör vara billigast bland legitima sidor.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Detta spel var ju svårare än vad jag trott, men jag expar för dålig och springer mest runt och dödar zombies med scouts på kartan för att sedan se dem äta upp hela min stad under en större attack.
Måste lära mig att expa mera och hela tiden utnyttja mina resurser.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

Har inte provat spelet själv än då jag hellre väntar på färdig produkt, men har ju sett folk som är nya på spelet lira genom twitch/youtube och ser hur mycket problem de har och hur svårt det faktiskt är och sedan kollar man på folk som t.ex AznElite123 som får spelet att se lekande lätt ut med sina nopause 500% runs, eller 320% no pause no walls etc.

Lär bli ett köp när spelet blir färdigt förutsatt att det faktiskt blir det, speciellt om de får in en kampanj som ju verkar vara målet.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

... t.ex AznElite123 som får spelet att se lekande lätt ut med sina nopause 500% runs

Länk om är intresserad. Snubben är i en klass för sig.
https://www.youtube.com/watch?v=2ZNsS9Xm7xE&t

Här gör han en "tutorial run" på svåraste nivån. Har inte sett den men den kanske kan vara något om man är intresserad:
https://www.youtube.com/watch?v=ej5erezJ1vY

Permalänk
Medlem

Köpte detta nu på deras hemsida; http://www.numantiangames.com/theyarebillions/

194 kr, koden gick att lösa in på Steam : )

Ska bli kul att pröva, gillar hur det ser ut.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Köpte detta nu på deras hemsida; http://www.numantiangames.com/theyarebillions/

194 kr, koden gick att lösa in på Steam : )

Ska bli kul att pröva, gillar hur det ser ut.

Mvh

Super, tack för info. Då vet vi att det går att lösa in på Steam

För er som väljer att vänta så säger jag bara, ni missar något underbart.
Jag tycker det är något extra med att spela early access spel. Få känslan av att spela tillsammans med utvecklarna. Känna att man bidrar med något.

Köp bah!

Visa signatur

got root?