Sälja bilen eller köra slut på den?

Permalänk
Skrivet av Jonathan0101:

Den modellen som är mellan dessa två

Skickades från m.sweclockers.com

Imellan? Det finns ingen imellan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathan0101:

Den modellen som är mellan dessa två

Skickades från m.sweclockers.com

Finns ingen sådan, det är nog en 9-3 ni har

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

I så fall kan det vara dieseln på 179 hk och den får man visserligen bra betalt för i dagsläget.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Skrivet av Flygman:

Stämmer, fel av mig, det är en 9-3a

@Igelkott
Yes, det är 179 dieseln vi har

Visa signatur

ASUS STRIX B450-F, AMD Ryzen 5 2600, Asus Radeon RX Vega 56 Strix, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000Mhz, Corsair RM750x, Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathan0101:

Stämmer, fel av mig, det är en 9-3a

@Igelkott
Yes, det är 179 dieseln vi har

Såvida det inte är den fyrhjulsdrivna och att den är servad enligt servicebok så säger jag passa på å sälj.
Men den fyrhjulsdrivna hade jag behållit.

Men i vilket fall som helst kommer den hålla länge om man tar hand om den och definitivt en billig bil att ha. Jag hade utan tvekan haft den som pendlarbil eftersom den är bränslesnål och bekväm. Och troligtvis har den fjärrstyrd motorvärmare. Att köra lite och korta sträckor är det lite fel bil för.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Såvida det inte är den fyrhjulsdrivna och att den är servad enligt servicebok så säger jag passa på å sälj.
Men den fyrhjulsdrivna hade jag behållit.

Men i vilket fall som helst kommer den hålla länge om man tar hand om den och definitivt en billig bil att ha. Jag hade utan tvekan haft den som pendlarbil eftersom den är bränslesnål och bekväm. Och troligtvis har den fjärrstyrd motorvärmare. Att köra lite och korta sträckor är det lite fel bil för.

9-3 med diesel finns inte med fyrhjulsdrift, så det är inget att oroa sig över

En 9-3 1.9TTid, som motorn heter, är fortfarande värda en del, finns ett flertal på blocket för över 100.000 fortfarande, så om man ändå är sugen på att byta bil kanske det är ett bra läge nu.

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Skalman:

9-3 med diesel finns inte med fyrhjulsdrift, så det är inget att oroa sig över

En 9-3 1.9TTid, som motorn heter, är fortfarande värda en del, finns ett flertal på blocket för över 100.000 fortfarande, så om man ändå är sugen på att byta bil kanske det är ett bra läge nu.

Oops. Det stämmer ju. Skönt att slippa bekymra sig över det då.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Står inte SAAB för: "Sälj aset, annars byt!"
Där har du ju svaret

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |