Investeringstråden [Kryptovalutor]

Permalänk

Är Coinbase att föredra framför Bitstamp, Kraken och de andra "ingångarna". Vad använder ni andra?

Visa signatur

Asus Rampage V Extreme U3.1 | Intel I7 5960x w. Corsair H110i GTX | Corsair Vengeance LPX 32gb 2666 Mhz | Asus GeForce GTX 1080 TI OC | Samsung 850 Pro + WD lagring | Corsair RM850x i ett Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Semireject:

Är Coinbase att föredra framför Bitstamp, Kraken och de andra "ingångarna". Vad använder ni andra?

Gör du banköverföring, och flyttar pengarna till Gdax efter så är det ett väldigt smidigt sätt att få in pengar via.
Nybörjare brukar ju ofta köra kortbetalning och sedan köpa Eth på Coinbase och skickar från Coinbase.

Jag själv gör ju också kortbetalningar när det är brådis att hoppa på en valuta, men det som är bra att hålla sig till en exchange är just Deklarering i framtiden, underlag m.m.

Decentralicerad Fiatexchange är på G snart, då slipper vi dagens elände baserad på Neo och heter NEX.

https://neonexchange.org/

Permalänk
Medlem

@Xcm: Tycker du det är värt att köpa in sig i Neo nu?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hymer:

@Xcm: Tycker du det är värt att köpa in sig i Neo nu?

Guldläge, definitivt.

Permalänk
Medlem

@Xcm: Kanske skulle slänga in lite i den då, I min värld ser den ut att ha peakat men jag är inte påläst.

Man ångrar lite halft att man inte köpte på sig BTC tidigare xD Så länge som jag har följt den och alltid tänkt nää blir nog aldrig värt mer än så här xD Nu när jag väl slänger in pengar i BTC så gör jag det i superpeaken så det är nog den sämsta investeringen jag gjort.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hymer:

@Xcm: Kanske skulle slänga in lite i den då, I min värld ser den ut att ha peakat men jag är inte påläst.

Man ångrar lite halft att man inte köpte på sig BTC tidigare xD Så länge som jag har följt den och alltid tänkt nää blir nog aldrig värt mer än så här xD Nu när jag väl slänger in pengar i BTC så gör jag det i superpeaken så det är nog den sämsta investeringen jag gjort.

Man kan slänga in pengar i BTC idag också, men det är som jag tidigare nämnt en förlust i form av potentiell vinst i andra valutor, man förlorar.

BTC kan du absolut dubbla pengarna inom ett tag. Men ser övriga valutor som jag nämnt ovan i ett inlägg, låg risk, snabba/medium långsiktiga, som bättre.

Man kan egentligen köpa vad som helst idag och tjäna pengar, men bättre med hängslen, kondom och livrem.

Permalänk
Medlem

Har förnärvarande investerat i Tron, Stellar Lumens, Ripple och Ethereum. Innan dess hade jag Bitcoin och lightcoin också. Handlar mest via Gdax och Binance.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Gör du banköverföring, och flyttar pengarna till Gdax efter så är det ett väldigt smidigt sätt att få in pengar via.
Nybörjare brukar ju ofta köra kortbetalning och sedan köpa Eth på Coinbase och skickar från Coinbase.

Jag själv gör ju också kortbetalningar när det är brådis att hoppa på en valuta, men det som är bra att hålla sig till en exchange är just Deklarering i framtiden, underlag m.m.

Decentralicerad Fiatexchange är på G snart, då slipper vi dagens elände baserad på Neo och heter NEX.

https://neonexchange.org/

Jag började med kryptovalutor förra veckan så jag är inte jätteinsatt men jag läste lite övergripande om de 10 största. Det som slog mig var just att alla kryptovalutor förespråkar decentralisering och låga/inga transaktionsavgifter men det finns ingen börs som erbjuder detta.

NEX lät först att det skulle vara svaret men nu när jag läser whitepaper så är det både en ny token, inte speciellt decentraliserat pga NEO och kinesiska staten och de tar ut transaktionsavgifter. Vad är då skillnaden mot tex Binance?

Nån borde kasta sig på handgranaten och utveckla en avgiftsfri börs för kryptovalutor. Det är ganska lukrativt att ta en liten transaktionsavgift på kryptobörser så den som gör en utan, gör det inte för pengarna.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem

@Xcm: du verkar ändå påläst. Jag har 20 000sek som jag slänger in. Hur tycker du att jag ska fördela dom på dom olika coinsen?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hymer:

@Xcm: du verkar ändå påläst. Jag har 20 000sek som jag slänger in. Hur tycker du att jag ska fördela dom på dom olika coinsen?

Egentligen skulle jag säga allt på Neo, men jag brukar sprida ut pengarna lite ändå.

Neo (NEO) 15.000
Substratum (SUB) 2.500
Blackmoon Crypto (BMC) 2.500

Se till att inte behöva röra pengarna på ett bra tag och var inte rädd när du över en dag går minus upp mot 50-60%. Det vänder alltid (om man nu vågar säga så på detta forumet).

Bara håll i, och lita på att du har gjort rätt val från dag 1 oavsett om du ser andra valutor sticka iväg.

Kan komma Bitcoin-vändor när BARA bitcoin går upp, och alla andra står still.

Det går i vändor helt enkelt.

Det är i en nedgång nu, frågan är när den tar slut, men valutorna står väldigt lågt nu, så det är absolut inte dåligt att köpa nu, även om det KAN vara bättre imorgon eller om 4 dagar.

Men jag skulle inte ta risken att vänta

Som sagt, jag ger gärna investeringstips baserat på min info, men risker osv måste ni avgöra själva. Så allt står ni själva för, men rekommenderar detta starkt.

Permalänk

Electroneum bör ni handla

Visa signatur

Strix 1080 ti
Intel i7 7700k
DDR4 16GB 3200mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Men jag skulle inte ta risken att vänta

Att vänta är aldrig en risk. Att hoppa på coins som sjunker är däremot en stor risk.

Som det ser ut just nu är BTC ganska svag och ingen större support finns i närheten. Om den nu skulle dippa igen, så kommer den dippa hårt. Förvänta er riktigt bra priser på många alts. Om vi får en bull run så kan man alltid hoppa på den på vägen upp när den är 'confirmed'.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rockstone:

Electroneum bör ni handla

En valuta som marknadsför sig på Instagram och Tinder. Vad mer har du att dela med dig om denna?

Valutor talar för sig själva eller så är det ofta ett väldigt stort frågetecken bakom.

Kan inte rekommendera Electronum eller Tron till någon förutom att följa marknadshype och tjäna korta pengar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Beatnutz:

Att vänta är aldrig en risk. Att hoppa på coins som sjunker är däremot en stor risk.

Som det ser ut just nu är BTC ganska svag och ingen större support finns i närheten. Om den nu skulle dippa igen, så kommer den dippa hårt. Förvänta er riktigt bra priser på många alts. Om vi får en bull run så kan man alltid hoppa på den på vägen upp när den är 'confirmed'.

Vi är redan inne i andra dippen, botten nås snart och håller sig en vecka till ungefär.
Att det sjunker mycket mer är mer risk än jag skulle ta. Men det är klart att det finns utrymme för mer dipp.

När det går upp snart så kommer det gå väldigt fort.

Permalänk
Skrivet av Xcm:

En valuta som marknadsför sig på Instagram och Tinder. Vad mer har du att dela med dig om denna?

Valutor talar för sig själva eller så är det ofta ett väldigt stort frågetecken bakom.

Kan inte rekommendera Electronum eller Tron till någon förutom att följa marknadshype och tjäna korta pengar.

Den kommer snart till nya exchanges, vilket ökar tillgängligheten, vilket ökar värdet.

Michael Stollaire jobbar med detta arbete, vilket han visat tidigare att han är bra på (Verge).
Han har dessutom en ICO på G, dock är alla "bars" slutsålda.

ETN Kommer med en App till telefonen som på något intelligent sätt kommer mina utan att den drar ut batteri/datatrafik.
Finns mycket att läsa om ETN, känner själv inte till att dom marknadsför sig på instagram/tinder.

Den ökade 100% av en nyhet om partnership med ett telebolag, Ligger dock relativt lågt just nu. -> $0,118431 köp!

Visa signatur

Strix 1080 ti
Intel i7 7700k
DDR4 16GB 3200mhz

Permalänk
Medlem

Jag har funderat på att investera lite i EOS på senaste tiden. EOS 3.0 har release i slutet av månaden och förväntar att priset skall skjuta i höjden, iaf kortsiktigt. Tror ni att plattformen kommer att leverera på sina löften om skalbarhet och att det således är det en säker investering i det långa loppet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Idag gör du det enklast på Coinbase. Därefter gör du transaktion till Gdax.

Från Gdax skickar du till Exchanges, som Binance, BitRex, Liqui, KuCoin m.fl.

www.CoinMarketCap.com, väljer du en valuta, sen kollar "Markets", så ser du vilken Exchange den trade'as mest på.
Välj sedan den exchange som har det du vill köpa för, tex:

Eth mot NEO.

Bäst för detta är att skicka till ditt Binance -konto, då NEO trade'as mest där.

Varför flytta från Coinbase till Gdax? Jag brukar skicka direkt från Coinbase till någon av de exchanges jag använder iställlet. Dumt att betala för två överföringar...

Visa signatur

En vis man sa: "Uppdatera inte drivrutiner om inte hårdvaran krånglar!!!"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av scritz:

Varför flytta från Coinbase till Gdax? Jag brukar skicka direkt från Coinbase till någon av de exchanges jag använder iställlet. Dumt att betala för två överföringar...

Coinbase och gdax är samma. Transaktionerna är instant och utan fee.

Gdax slipper du fee sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semireject:

Är Coinbase att föredra framför Bitstamp, Kraken och de andra "ingångarna". Vad använder ni andra?

Jag använder också Coinbase, men om jag vill köpa större summor ETH eller BTC snabbt och inte har pengar inne i Coinbase använder jag bt.cx (svensk sida https://bt.cx). De tar direkt banköverföring. Det kostar lite mer iom att de har sämre växlingskurs, men ingen avgift. Dock behöver man inte vänta dagar på att pengarna ska kunna växlas över till tex. ETH. Det kan vara värt det i en nergång om man tror det ska vända.
Som @Xcm skriver så är det ju smidigt att ha få vägar in/ut om/när man tänkt att deklarera för vinst/förlust (vilket man bör om man inte vill råka ut för tråkig restskatt om det upptäcks).

Visa signatur

En vis man sa: "Uppdatera inte drivrutiner om inte hårdvaran krånglar!!!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Coinbase och gdax är samma. Transaktionerna är instant och utan fee.

Gdax slipper du fee sedan.

Ah! Det visste jag inte. Bra tips, tackar!

Visa signatur

En vis man sa: "Uppdatera inte drivrutiner om inte hårdvaran krånglar!!!"

Permalänk
Medlem

Hoppade på tåget för några veckor sedan, eller snarare sagt så gick jag med på bitstamp för att köpa lite ripple eller XRP. Även för att det gick att köpa med kort på den sidan. Men börjar sakta men säkert intressera mig för andra valutor, som t.ex. NEO. Jag vill ju helst inte behöva regga mig på alla sidor som finns så vilka är bäst om ni skulle ranka dem? och vilka exchangesidor är bäst? vet att det har tipsats höger och vänster här men en schysst lista vore trevligt om något är sugen.

Är XRP fortfarande köpvärt? hör hela tiden att "nu är det den här som gäller" sedan nästa dag så vänder det helt. Om jag köper ETH hur byter jag till mig t.ex. NEO lättast? har hört att shapeshift ska vara bra, någon som kan confirma det, och kan man byta till alla valutor där?

Slutligen, hur ser ni på avanzas certifikat? är det vettiga?

/vilsen kille

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JHN:

Är XRP fortfarande köpvärt? hör hela tiden att "nu är det den här som gäller" sedan nästa dag så vänder det helt.

Ett vanligt amatörmisstag när det gäller finansiella instrument är att köpa vad som är populärt just nu. Det är inte så man tjänar pengar. Med det sagt, utgörs kryptomarknaden i dag av 90% spekulation och vi befinner oss i en bubbla, som kan spricka eller fortsätta växa. Spelreglerna är inte satta ännu som i andra marknader, men om du vågar chansa kan du tjäna stort.

Investerar du för att bli rik inom 6 månader, eller 10 år? Fundera på syftet, varför du ger dig in på marknaden. Studera också gärna ekonomi på ett bredare plan och undvik att lyssna för mycket på folk på reddit, forum osv. Det är mestadels unga män utan erfarenhet av investerande, vissa har dock tjänat pengar snabbt och är nu självutnämnda experter, "buy this, sell that". Cringar varje dag när jag ser folk som sitter och analyserar charts på Ripple, finns inga mönster att analysa, marknaden är för ung och som sagt 90% spekulation.

Med den kängan åt Ripple-communityt har jag personligen sålt av mitt innehav av Bitcoin och satsat 100% på XRP. Håller även stora mängder Siacoin, detta lär explodera snart p..a. ASCI-miners. Både XRP och Siacoin kopplas till en faktisk produkt på marknaden, till skillnad från många (inte alla, men de flesta) kryptos som "bara" är valutor där säljargumentet mestadels består av framtidsdrömmar om att bli nästa stora grej på marknaden.

Finns mycket stora likheter med dotcom-bubblan. Var försiktig och följ vad som händer. Jag tror personligen att XRP kommer att stiga kraftfullt i värde, men det är fortfarande spekulation. With high risk comes high reward. Kanske.

Permalänk
Medlem

Votecoin ser intressant ut. Jag satsar hellre på små nya coins som ser ut att börja ta fart än de stora som alla andra tycker är så bra. Tror votecoin kan dubbla kursen ganska snart. Jag sätter ett par grafikkort på att mina dessa nu.

https://coinmarketcap.com/currencies/votecoin/

Permalänk
Skrivet av scritz:

Jag använder också Coinbase, men om jag vill köpa större summor ETH eller BTC snabbt och inte har pengar inne i Coinbase använder jag bt.cx (svensk sida https://bt.cx). De tar direkt banköverföring. Det kostar lite mer iom att de har sämre växlingskurs, men ingen avgift. Dock behöver man inte vänta dagar på att pengarna ska kunna växlas över till tex. ETH. Det kan vara värt det i en nergång om man tror det ska vända.
Som @Xcm skriver så är det ju smidigt att ha få vägar in/ut om/när man tänkt att deklarera för vinst/förlust (vilket man bör om man inte vill råka ut för tråkig restskatt om det upptäcks).

Ah toppen, tack @Xcm och @scritz!

EDIT:
Jag har hört att vissa föredrar Bitstamp för att snabbare komma åt XRP för att senare dra vidare till exempelvis Binance. Har ni någon erfarenhet av det? Tycker personligen Coinbase upplevs trevligare men det blir ju fler steg till Binance om man vill slippa de höga överföringskostnaderna. Man vill ju som sagt ha så få vägar in och ut som möjligt, och därmed ta rätt beslut från början

Visa signatur

Asus Rampage V Extreme U3.1 | Intel I7 5960x w. Corsair H110i GTX | Corsair Vengeance LPX 32gb 2666 Mhz | Asus GeForce GTX 1080 TI OC | Samsung 850 Pro + WD lagring | Corsair RM850x i ett Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

Vet inte om det har tagits upp i tråden tidigare men vill verkligen lägga mitt tips till er på ICON(ICX)
Första Sydkoreanska coinen som är uppbackad av både regering och stort antal företag i sydkorea. De har en fullt fungerande produkt och Imorgon öppnas Mainnet och den 30 januari har de en konferens (summit) där de antagligen visar upp lite nytt och visar oss vad som händer under 2018.

Jag gick all in på ICX när de öppnades för trading på binance och kommer sälja ungefär 50% i februari. Men resten är full out HODL under hela 2018. Värt och notera är att ICX inte finns att tradea än i korea. Så jag värderar ICX mycket högre än vad den är värd just nu.

https://icon.foundation/en/
Gå in och kika! Kolla gärna videon för att lättare förstå vad de försöker göra!

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stisse:

Vet inte om det har tagits upp i tråden tidigare men vill verkligen lägga mitt tips till er på ICON(ICX)
Första Sydkoreanska coinen som är uppbackad av både regering och stort antal företag i sydkorea. De har en fullt fungerande produkt och Imorgon öppnas Mainnet och den 30 januari har de en konferens (summit) där de antagligen visar upp lite nytt och visar oss vad som händer under 2018.

Jag gick all in på ICX när de öppnades för trading på binance och kommer sälja ungefär 50% i februari. Men resten är full out HODL under hela 2018.

https://icon.foundation/en/
Gå in och kika! Kolla gärna videon för att lättare förstå vad de försöker göra!

Kan understryka denna jag med, absolut värd att kolla på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stisse:

Första Sydkoreanska coinen som är uppbackad av både regering och stort antal företag i sydkorea.

Vad jag kan läsa mig till så stämmer detta inte. Är ett universitet som är statligt ägt som håller på med ett relaterat projekt.

Antar att universitet är lika fristående i sydkorea som i sverige gentemot staten.

Att säga regeringen stödjer det är direkt felaktigt. Om du inte har en källa jag missat :).

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

XLM baby.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Implor:

Vad jag kan läsa mig till så stämmer detta inte. Är ett universitet som är statligt ägt som håller på med ett relaterat projekt.

Antar att universitet är lika fristående i sydkorea som i sverige gentemot staten.

Att säga regeringen stödjer det är direkt felaktigt. Om du inte har en källa jag missat :).

Du har helt rätt.(nästan) ICON är inte stött av regeringen. Men deras teknologi är, Loop-hole. Loop-hole och ICON är i realiteten samma sak. Nu är jag inte helt insatt i hur deras teknologi fungerar men av vad jag har förstått så är Loop-hole nätverket som ICON körs på. Det är Goverment funded och loop-hole nätverket är tänkt att länka samman alla olika universitet,sjukhus och banker och tillslut länka samman olika tokens till ett nätverk. Flera universitet och sjukhus i korea använder redan loop-hole.

Rätta mig om jag har fel nån

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem

@Xcm: Nu har jag pingat in 15k i neo och resten splittades på trx,req,icx och xrp.

Ska bli spännande och se vad som händer med 20k på ett år 😁hoppas på plus men tror på att allt ska försvinna. 😂

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |