Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Sist men inte minst Rain World på väg till switch?

(SLUGCAT ON SWITCH} ʕ●.●ʔ RT if you agree

Källa

Detta spel såg ju riktigt trevligt ut! Är en sådan torsk på indie spel!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Själv så har jag helt struntat i originaldockan, och flyttade istället elektroniken över till en snyggare och mer smidig portabel docka. Köpte en billigt på AliExpress: https://www.aliexpress.com/item/Portable-Mini-DIY-Replacement...

https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1BQP_SFXXXXauapXXq6xXFXXXC.jpg

Kan verkligen rekommendera en sådan. Både mer portabel, och du behöver aldrig riskera att repa Switchen (eller slita på skyddsglaset).

Tack för bra tips!

Beställt en sådan idag!

Permalänk
Medlem

Dockan var snygg absolut.. men varför i hvete sätter de inte portarna bak så man slipper ha sladdar utskjutandes från sidan och fuckar upp den cleana looken den annars kunde ha (ja, jag är ett neat freak)

detta med att repa skärmen.. det första jag gjorde var att applicera ett glasskärmskydd på switchen, är aldrig orolig längre, plus att den oftast ligger i min to go bag hehe

jag skäms lite att säga att jag varken spelat klart mitt Oddyseeeey eller Zelda och då är jag ändå ganska speltorskig :/

så kommer Monster Hunter på fredag också, hur fan hinner man detta!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av beardedpear:

Dockan var snygg absolut.. men varför i hvete sätter de inte portarna bak så man slipper ha sladdar utskjutandes från sidan och fuckar upp den cleana looken den annars kunde ha (ja, jag är ett neat freak)

Detta är en budgetvariant där man bara köper ett plastskal för en hundring, och inte en komplett ny docka med egen elektronik. Det bygger på att man flyttar kretskortet som redan sitter i originaldockan, och där så har den portar på två motsatta sidor.

På vänstersidan av dockan så har jag ström (originaladapter), HDMI och nätverksdongle med USB3 till RJ45 (Ugreen), och i en av de två USB2-portarna på högersidan så har jag Mayflash BT/USB-adapter för att kunna köra vilka kontrollers jag vill till Switchen.

Vill man lägga lite mer pengar, och riskera att inte köra med originalelektronik (en fördel tycker jag), så finns det att köpa flera dockor som kommer färdiga med egen elektronik/kretskort. De har som oftast, precis som då är naturligt (och du önskar), portarna på baksidan.

Skrivet av beardedpear:

detta med att repa skärmen.. det första jag gjorde var att applicera ett glasskärmskydd på switchen, är aldrig orolig längre, plus att den oftast ligger i min to go bag hehe

Gott!

Har köpt två glasfilmer, och skall bara orka att få på de på våra Switchar (innan de repas, förhoppningsvis).

Skrivet av beardedpear:

jag skäms lite att säga att jag varken spelat klart mitt Oddyseeeey eller Zelda och då är jag ändå ganska speltorskig :/

Är bara halvvägs i Mario O. Men riktigt trevligt och kul spel (har bara haft lite begränsat med tid, man skall ju jobba och dra in lite kulor också ).

Zelda har jag inte ens startat upp än! Ha kul, och stressa inte att se det som ett tvång - bara ett kul nöje, när du har tid över.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB], Windows: Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Beställde en Nintendo Pro controller och en Hori kontroll för de få tillfällen när vi är 4 spelare. JoyCon funkar ju att köra med om man kopplar loss dem men jag får ju säga att precisionen i själva joystickarna är inte super kul(provade det 1 timme i Mario Odyssey igår).

Tänkte även köpa ett skärmskydd oavsett vilken docka som används så det får kanske bli amFilm om det blir rimligt pris.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Inaktiv

Darkest Dungeon får en fysisk lansering. Varit småsugen på denna så blir nog att invänta denna istället tror jag: http://www.nintendolife.com/news/2018/01/darkest_dungeon_goes...

Föga oväntat säljer Switchen bra i Japan: http://www.nintendolife.com/news/2018/01/almost_half_of_the_g...

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Darkest Dungeon får en fysisk lansering. Varit småsugen på denna så blir nog att invänta denna istället tror jag: http://www.nintendolife.com/news/2018/01/darkest_dungeon_goes...

Föga oväntat säljer Switchen bra i Japan: http://www.nintendolife.com/news/2018/01/almost_half_of_the_g...

Ja den ligger uppe på tyska amazon.de för 42.01 Euro inklusive frakt.

För de som är sugna på den nya Pikachu amiibo:n så gick det innan att beställa den för EUR 25,90 + 9,90 EUR för frakt. men de har tagit bort alternativet att beställa till Sverige. Den kan säkert dyka upp igen för beställning till Sverige base.com tar 40 € för samma amiibo.

Mitt ex av Rocket League Collectors Edition har skickats ifrån CDON idag använde julkoden för att få rabatt på den

Wonder Boy: The Dragon’s Trap finns att beställa billigt via base.com 32,03 € + frakt 1,73 €

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Arena of Valor closed beta

Kommer snart vara tillgängligt i Europa om du ansökte om det i december.

The event begins at midnight UTC on January 27. It’ll run until midnight on January 29, after which all player data will be erased.

OBS! detta är en stängd beta som bara utvalda får testa.

Du som har fått din ansökan godkänd kan joina deras discord kanal: här
För mer info besök deras twitter-kanal.

Permalänk
Medlem

Finns det några vettiga co-op spel som använder JoyCons? Dvs finns det någon anledning att ha mer än ett par JoyCon.

Alla spel jag tittat på ser jag ingen anledning att inte köra med pro controller (eller billigare kopia). Tex Mario Kart, Nine Parchments, Rocket League

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

@Tiamat: Den trailern sa dock inte mig något om vad det är för typ av spel

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Anaii:

@Tiamat: Den trailern sa dock inte mig något om vad det är för typ av spel

Det är ett online spel med focus på pvp 3 vs 3, 5 vs 5 etc:

Du kan även spela med kända karaktärer:

DC characters like Superman, Wonder Woman, Batman, and The Joker are playable in this game.

Mer info finns här.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Anaii:

Finns det några vettiga co-op spel som använder JoyCons? Dvs finns det någon anledning att ha mer än ett par JoyCon.

Alla spel jag tittat på ser jag ingen anledning att inte köra med pro controller (eller billigare kopia). Tex Mario Kart, Nine Parchments, Rocket League

Resident Evil Revelations 2 har co-op med joy-cons även Arms.
Risken är att man boxar till varandra om man spelar på ett litet utrymme i t e x resident evil tror t o m det står en varning om det om man kör med joy-cons.

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag tänkte köpa en powerbank till Switchen, har ni några tips?
Finns det några "dos and don'ts"kring powerbank till Switchen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wallen:

Hej!

Jag tänkte köpa en powerbank till Switchen, har ni några tips?
Finns det några "dos and don'ts"kring powerbank till Switchen?

Anker fungerar för mig riktigt bra.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Moderator
Forumledare

Är det bara jag som saknar ett kortspel i stil med hand of fate eller slay The spire på Switch?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wallen:

Hej!

Jag tänkte köpa en powerbank till Switchen, har ni några tips?
Finns det några "dos and don'ts"kring powerbank till Switchen?

Skynda fynda
Köpte en själv, funderar på en till
10000mAh, USB-C och priset 149:-
https://www.clasohlson.com/se/Powerbank-USB-C-10050-mAh,-Clas...

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NordhNet:

Är det bara jag som saknar ett kortspel i stil med hand of fate eller slay The spire på Switch?

Detta lär nog vara det senaste: https://www.gonintendo.com/stories/294252-hand-of-fate-2-deve...

Blizzard's kortspel hade nog kunnat passa bra med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Ja den ligger uppe på tyska amazon.de för 42.01 Euro inklusive frakt.

För de som är sugna på den nya Pikachu amiibo:n så gick det innan att beställa den för EUR 25,90 + 9,90 EUR för frakt. men de har tagit bort alternativet att beställa till Sverige. Den kan säkert dyka upp igen för beställning till Sverige base.com tar 40 € för samma amiibo.

Mitt ex av Rocket League Collectors Edition har skickats ifrån CDON idag använde julkoden för att få rabatt på den

Wonder Boy: The Dragon’s Trap finns att beställa billigt via base.com 32,03 € + frakt 1,73 €

Hm, kanske skulle dra till med eshop versionen när priset sjunker lite.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segge:

Skynda fynda
Köpte en själv, funderar på en till
10000mAh, USB-C och priset 149:-
https://www.clasohlson.com/se/Powerbank-USB-C-10050-mAh,-Clas...

Fungerar den bra @Segge? Är du nöjd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wallen:

Fungerar den bra @Segge? Är du nöjd?

Inte hunnit testa den mot switchen ännu men laddade upp telefon och en suftplatta och det gick fort, fortare än mina äldre 1-2A powerbank. Tyckte dessutom att det gick fort att ladda den, körde med en 2A laddare från suftplattan. Telefonen har stöd för fastcharge så ska prova ikväll om den indikerar något sånt. Bra med USB-C speciellt om man tänkt använda den med switchen.

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Skvaller, nyheter och info om spelens storlek

Vill du veta hur mycket minne Celeste tar?
Nyligen släpptes det förhandsinformation om ett nytt minneskort med hela 512 GB som kommer säkert kosta mer än 2500:-
Sandisk:s 400 GB finns att köpa för 1400-1500:- via UK siter som ebay t e x. så 1000 kr extra för drygt 112 GB är ändå saftigt.

Listan finns som spoiler:

Earth Wars – 1.8GB
Fantasy Hero: Unsigned Legacy – 1.5GB
Celeste – 1.2GB
Disc Jam – 1.1GB
The Fall Part 2: Unbound – 769MB
Sky Force Reloaded – 678MB
Her Majesty’s Spiffing – 586MB
Dandara – 571MB
Dustoff Heli Rescue 2 – 545MB
Aperion Cyperstorm – 445MB
Atomik: RunGunJumpGun – 385MB
Tachyon Project – 366MB
Tennis – 139MB
Zero Gunner 2 – 136MB
Strikers 1945 II – 109MB
Super One More Jump – 86MB
Space Dave! – 66MB

Källa e-shop

Dold text

Abyssrium ett akvariespel som finns till mobiler ska dyka upp till switch med förbättrade egenskaper:

“while a concrete release schedule has yet to be determined, the Nintendo Switch version will have higher quality graphics than the smartphone version and implement various experiences. We are working as best as we can in order to appeal to Nintendo Switch fans across the world.”

Ett klickspel som du använder skärmen att spela på och som tydligen har 25 miljoner nedladdningar via mobiler. Återstå att se om detta spel blir en hit på switch?

Källa

Rykte: Det har listats lite olika spel via gamestop.dk bl a. De blob, Legend of Kay Anniversary och slutligen en fysisk version av Celeste som också släpps idag kl 15:00 på e-shop.

Källa

Koei Tecmo har lagt upp en ny trailer till spelet Attack on Titan 2:

Källa

Slutligen Nintendo Japan har nu öppnat deras officiella Bayonetta sida, nya videos finns där.
Det har även lagts upp en lista på kompatibla amiibo:s och vad de kan ge se listan nedan:

Touch the following amiibo to get a special costume named after the character.

  • Peach

  • Daisy

  • Link

  • Toon Link

  • Fox

  • Falco

  • Samus (Smash)

  • Samus Aran (Samus Returns)

  • Zero Suit Samus

Touch the following amiibo to get special weapons.

  • Bowser

  • Bowser Jr.

  • Koopa

  • Boo

  • Goomba

Källa I, Källa II

Dold text

Källa

Hoppsan glömde totalt bort Hello Kitty undrar varför
Hello Kitty Kruisers kommer till switch i vår både som digitalt och fysisk kopia:

Källa

Uppdatering: ATOMIK: RunGun JumpGun kommer till switch den 8 februari 7.99 GBP/e-shop:

Dold text

Rainway beta finns ute att ladda ned men det finns ingen uppdatering till switch ännu.

The app is still in beta, and they’ve said multiple times that support for the switch isn’t ready yet.

Ni som missade trailern kan se den nedan:

Hade varit roligt att spela Cupheads på switch.

Castle of Heart ett hack 'n slash spel som kommer exklusivt till switch TBA (Q1).

Permalänk
Medlem

Jag har ett oöppnat Nintendo Case med skärmskydd(film) hemma som kostade 250 kr, köpte det främst för skärmskyddet då jag troligen inte kommer bära runt på själva switchen nämnvärt.

Nu funderar jag på att nyttja öppet köp på detta och istället beställa ett amFilm tempered glas från Amazone UK för ca 150 kr inkl frakt.

Jag har ju alltid haft skärmskydd av typen film på mina telefoner så jag vet ju att det är ganska stor skillnad mellan film och att köra direkt på glaset.

Frågan är om någon här vet hur just de 2 som jag nämnt ovan jämförs? Är det värt att köra på amFilm eller fungerar Nintendos film lika bra?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Har kört utan någon form av case & skärmskydd hittills vilket tyvärr resulterat i lite repor. Ni vill jag försöka sätta stopp för att det blir värre - vad ska man köpa? Finns ju onekligen mycket att välja på.
Idag har jag bara standardkonsol direkt ut boxen.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Jag har ett oöppnat Nintendo Case med skärmskydd(film) hemma som kostade 250 kr, köpte det främst för skärmskyddet då jag troligen inte kommer bära runt på själva switchen nämnvärt.

Nu funderar jag på att nyttja öppet köp på detta och istället beställa ett amFilm tempered glas från Amazone UK för ca 150 kr inkl frakt.

Jag har ju alltid haft skärmskydd av typen film på mina telefoner så jag vet ju att det är ganska stor skillnad mellan film och att köra direkt på glaset.

Frågan är om någon här vet hur just de 2 som jag nämnt ovan jämförs? Är det värt att köra på amFilm eller fungerar Nintendos film lika bra?

Skrivet av MoNkeY-05:

Har kört utan någon form av case & skärmskydd hittills vilket tyvärr resulterat i lite repor. Ni vill jag försöka sätta stopp för att det blir värre - vad ska man köpa? Finns ju onekligen mycket att välja på.
Idag har jag bara standardkonsol direkt ut boxen.

Kör på amFilms. Ska vara grymt bra och har bra passform, plus man får 2 st i paketet. (Jag råkade dock fucka upp mina,#17175835 så fick köra på Deltacos från Webhallen som har fungerat bra för mig.)

La till länk till mitt inlägg om amFilm
Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Kör på amFilms. Ska vara grymt bra och har bra passform, plus man får 2 st i paketet. (Jag råkade dock fucka upp mina,#17175835 så fick köra på Deltacos från Webhallen som har fungerat bra för mig.)

Tipstack - ska kolla på dessa!

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Ni som kör Xenoblade 2, använder ni Tora/Poppi? Jag vill gärna köra Poppi a som tank (med inspiration från Reddit) och samlar ether och delar i Tiger Tiger. Får man bättre saker ju längre man kommit i storyn? Eller är det bara att nöta Tiger Tiger tills man har allt man vill ha? Level 5 ska vara bäst för att hitta nya delar har jag läst. Level 2 för ether.

@Neon, @MoNkeY-05
Jag har amFilm och det var superlätt att sätta på (ta det lugnt och använd klisterlapparna som gångjärn när ni ska fästa skyddet!). Ganska skön känsla också. Konsolen blir några tiondels mm tjockare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

Ni som kör Xenoblade 2, använder ni Tora/Poppi? Jag vill gärna köra Poppi a som tank (med inspiration från Reddit) och samlar ether och delar i Tiger Tiger. Får man bättre saker ju längre man kommit i storyn? Eller är det bara att nöta Tiger Tiger tills man har allt man vill ha? Level 5 ska vara bäst för att hitta nya delar har jag läst. Level 2 för ether.

@Jimmy, @MoNkeY-05
Jag har amFilm och det var superlätt att sätta på (ta det lugnt och använd klisterlapparna som gångjärn när ni ska fästa skyddet!). Ganska skön känsla också. Konsolen blir några tiondels mm tjockare.

Är på Episode 6 tror jag och kört med Tora som Tank. Inte fått så många bra Tank Blades att byta ut någon annan att vara Tank.

Permalänk
Inaktiv

Någon hos Squenix har fått i sig lite kaffe: http://nintendoeverything.com/square-enix-considering-the-sec...

Med lite tur borde vi få lite Secret of Mana/Seiken Densetsu till Switch.
Personligen ser jag detta som mycket troligt vad gäller remastern. Samlingsutgåva borde "bara" behöva översättas. Marknad finns det ju i alla fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Limited run games har annonserat ut två spel Flinthook.

Källa

Den andra titeln är Mercenary Kings 6 februari:

Källa Källa II

Wild guns dyker upp till switch, e-shop.

This includes new game modes, including Beginner Mode, in which players will have unlimited lives. You’ll also be able to partake in Boss Rush: Time Attack mode where players take on all the bosses in the game, one right after the other.

Källa

Dead cells, är en annan nyhet som kommer till e-shop.

Källa

Permalänk
Medlem

Då blev man med Switch

Var köper folk sina fysiska spel ? Är lite kluven med angående det, skönt och slippa byta hela tiden men man vill ju ha boxarna

Visa signatur

blärg..