Google play store fungerar inte

Permalänk

Google play store fungerar inte

Jag har problem med Google play, varje gång jag öppnat upp den får jag felmeddelandet 'det gick inte att hämta information från servern. [DF-CHARTA-01]'

Provat allt man kan göra, återställa till fabriksåterställningar, rensa cache, ta bort Google-kontot, uppdatera telefonen men de hjälper inte. Har en Samsung galaxy J5 6.
Någon som har en annan lösning?

Permalänk
Medlem

@Pinkiepie59: har du rootat den?

Permalänk

@krasha: Nej iom att det är min arbetstelefon. Vi kan inte göra allt med dom precis

Permalänk
Medlem

Om du googlar felkoden finns det en massa information som troligtvis ger svar.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 128GB, Suprim 4080 Super, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk

@_niko_: de jag har gjort, och provat allt som står (inklusive google support) men inget löser det.

Permalänk
Medlem

Testat denna metoden?

https://www.youtube.com/watch?v=AN3KFQ2RXeA

Annars har jag faktiskt ingen aning.

Önskar dig lycka till!

Permalänk

@Smack Jack: provade men inte ens de fungerade

Permalänk
Hedersmedlem

Var är den inköpt och är den för svenska marknaden? Är Google-kontot skapat i Sverige? Jag är inte speciellt påläst om alla problem som kan uppstå med telefoner för andra marknader just när det gäller Play, men vill minnas att jag sett sådana problem i olika forum.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinkiepie59:

@695mb: provade men inte ens de fungerade

Shit pommes, sjukt konstigt problem! Har du gjort en hard reset på den? Du vet när Android-loggan syns?

Permalänk

@MultiMan: misstänker att den är det iom att den är köps som arbetsredskap för kommunen men är osäker då vi bara får telefonerna levererade och klara av IT (och nej de vet inte heller hur de ska lösa problemet)

Permalänk

@Smack Jack: typ 3 gånger ._.