Mionix släpper heltäckande bordsmatta med snabbmatinspirerade tryck

Permalänk
Medlem

Hade faktiskt kunnat tänka mig mattan med hamburgare. Sen förstår jag inte hur man inte kan se storheten i en desktop-musmatta?

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Hade faktiskt kunnat tänka mig mattan med hamburgare. Sen förstår jag inte hur man inte kan se storheten i en desktop-musmatta?

Samma här, jag gick över till stor musmatta vilket känns betydligt bekvämare än den lilla plutten man hade innan.

Nu är det bara att hoppas på att Biltema tar efter och gör en gigantisk matta med massa Biltemakörv på

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Haha, hemsidan va ett stort skämt

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Är man minoritet med sin hårda musmatta eller?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bullenz:

Men, vad är det för barnsliga motiv? Är det för 6-åringar? Har de inga för någon som vill ha lite stil på skrivbordet?

Alla har väl olika smak och stil? De kanske riktar sig mot de som gillar denna typ av design? Jag tycker att det är kul att se något mer udda på marknaden, ett kreativt försök att göra en intressant produkt, inte för att jag gillar den särskilt mycket dock..

Permalänk
Medlem

Jag såg handledsstöd (~43x10x3cm) i samma design häromdagen, tror det var elgigantens hemsida jag såg dem på. Blev nästan sugen. Men en sånhär matta har jag inte plats med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Hade precis lagt en beställning på SteelSeries QcK XXL, men efter ha sett denna tyckte jag den var roligare/snyggare så jag avbeställde den. Då är jag ändå snart 32 år, så inte bara barn som gillar denna då.

Dom säljer den redan på sin hemsida, men för ~370 kr inkl. frakt. Så tänkte avvakta då artikeln nämner 235 kr.

Min enda fundering är om denna är mycket hårdare än QcK XXL, då den är 1 mm tunnare och kanske i annat material? Hade gärna sett att den agerat handledsstöd.

Dock föredrar jag sydda kanter och förhoppningsvis att denna musmatta inte drar åt sig lika mycket skräp som jag upplevt att SteelSeries tygmattor gjort för mig tidigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Själv köpte man denna idag, betydligt snyggare.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Åh helvete va fult!

Och sedan efter att ha läst några inlägg så gick jag in på deras hemsida... Fan den va ju ännu värre. Vad fan är det här?!?

Känner mig mindblown efter att ha kört Mionix Naos möss under massa år och känt att de va ett seriöst Svenskt företag.

@MiLeS har faktiskt exakt samma, dock ser jag inte fördelen med den, trodde det skulle bli snyggare men då jag ändå kör musmatta på musmattan så känns det rätt onödigt. Kör med en hård Logitech G440, är omöjligt att köra på mjuka tygmattor imo.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker det är ett riktigt dåligt val med hajfenor om temat är snabbmat? Det är ju inget jag skulle vilja förknippas med iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Jag hamnade i chock efter att ha sett deras hemsida... herregud.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Det här är ju gamla nyheter... Mionix har hållit på i flera år och först nu gör Swec en artikel?

Permalänk
Föredetting

Var också tvungen att spana in hemsidan... Marketing by forced memes på svengelska, liksom.

Nog ser jag poängen med stora musmattor, men de kanske kunde provat att ha åtminstone en någorlunda clean och trist design som komplement.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

De har ju möss som går i samma serie och matchar mattorna. Varför var inte DET nyheten?

Tycker det är skönt med lite udda skit istället för vanlig, vidrig gaming-design.

Kör fortfarsnde med apple-tangentbord och vit vanlig Logitech mus vara för att jag är så trött på allt svart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Jag inser att jag har levt under en sten, då jag upptäckte att mionix även bytt logga... Saknar deras gamla logga och skulle säga att den passar bättre på deras mindre möss än nya loggan (speciellt när inte ens den svarta modellen går i samma färg som loggan utan den sticker ut ändå). Skulle inte säga att jag är helt emot att försöka bryta med nå roliga mönster, men det här följer samtidigt inte min smak riktigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

https://imgur.com/a/4MdhI

"Try it and you'll like it"

:'D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Det här är ju gamla nyheter... Mionix har hållit på i flera år och först nu gör Swec en artikel?

Nyheten handlar inte om att det finns ett nytt företag som heter Mionix utan att ett företag som heter Mionix släpper en ny serie med stora musmattor. Det är dessutom inte första gången Sweclockers skriver om Mionix.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Tycker det är kul att dom testar nytt med designen. Är sjukt trött på allt "Stealth" och "RGB-gaming" på alla produkter. Är väl bra med lite omväxling? Det är ju inte så att Mionix är ensamma på marknaden för stora musmattor.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk

saknar motivet "korv med bröd", hade köpt en direkt

Permalänk
Medlem

Själv kör jag med Razer Goliathus Speed Cosmic Extended musmatta. fast med ett annat utgånget tryck (razer goliathus)

Gillar s k Extended, då man får lite dämpning under t.bordet.

Mionix desk pads skulle jag inte ta med en tång ens! Värsta jag sett.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiiiw:

https://imgur.com/a/4MdhI

"Try it and you'll like it"

:'D

Ja man måste nog vara pårökt utav bara fan för att tycka att "Nä grabbar den här hemsidan är fucking AWESOME"

Det är fan den värsta sidan jag sett sen Kristen Webbdesign.

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Man får ju samma mattor med andra tryck, till exempel PUBG för 100 spänn med frakt eller mindre (gav 62 för min 900X400X3mm) från geek/wish.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Skrivet av Agustavsson:

saknar motivet "korv med bröd", hade köpt en direkt

Mionix X Biltemakörv collab?

Permalänk

Folk som tycker RGB överallt är illa, så här kan framtiden se ut. Helt ärligt, det vidrigaste, fullaste produkten jag sett inom datorvärlden. Inte ens roligt skämt.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk

Har hört från goda källor att VD:n är övertygad om att Mionix är ett mode- och livsstilsföretag, inte en datortillbehörtillverkare. Antar att det här går enligt affärsmodellen. Ska bli mycket intressant med försäljningssiffror..!

Visa signatur

Intel i5-4670K, 4,4 GHz || DeepCool Maelstrom 120 || ASUS Z87I-PRO || MSI GTX 980 Ti Gaming 6G || Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 2x4GB || Samsung SSD 850 EVO 240 GB || EVGA Supernova G2 850 W || Fractal Design Define R5 White

Permalänk
Medlem

Tycker inte alls att det är så illa som alla ska ha det till. Kul att någon gör något annat än de två alternativen som finns nu (avskalat/stilrent eller gaming/led/transformers/stealth).

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lasse Laserman:

Tycker inte alls att det är så illa som alla ska ha det till. Kul att någon gör något annat än de två alternativen som finns nu (avskalat/stilrent eller gaming/led/transformers/stealth).

Instämmer, vill man istället ha en massa (löjliga) gamermotiv finns ju dessa i extremt överflöd med. Ingen större risk att snabbmatsmusmattor skulle konkurrera ut dessa.

Personligen är jag mest för enfärgade musmattor utan motiv. Har snöat in på Steelseries QcK-serier på senare år och dessa uppfyller kraven rätt väl, förutom logon då. Brukar dölja den i den mån det går.

Permalänk
Medlem

Folk sitter i en stol som ser ut som en jävla racing stol och en setup beståendes av ledlampor, rgb och "coola" chassin. Men det är ju verkligen inte töntigt om något?

Personligen tycker jag att detta förmodligen är det bästa som hänt i marknaden för gamingtillbehör. Banbrytande hemsida, banbrytande stil på produkterna. Jävligt bra gjort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Full:

Folk sitter i en stol som ser ut som en jävla racing stol och en setup beståendes av ledlampor, rgb och "coola" chassin. Men det är ju verkligen inte töntigt om något?

Personligen tycker jag att detta förmodligen är det bästa som hänt i marknaden för gamingtillbehör. Banbrytande hemsida, banbrytande stil på produkterna. Jävligt bra gjort.

Full och ärlig!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Tyvärr för lowsens räcker inte 90cm (jag skulle behöva 110).
Kör avklippt 90 =55cm med T-bordet vänsterställt (numpad mitt för).