Nintendo Magazinet - Inscannad

Permalänk
Medlem

Nintendo Magazinet - Inscannad

Jag kom över en nästan (saknas ett nummer) komplett samling av Nintendomagazinet från tidigt 90-tal och har nu scannat in den.

Bilderna är runt 29GB

Nån som vet nåt smidigt sätt att tillgängliggöra dom på? Med tanke på hur griniga Nintendo är så är jag inte så sugen på att lägga upp nåt självhostat.

Permalänk
Medlem

Torrent är väl bästa sättet för så stora filer?
EDIT: ...och om det är upphovsrättsskyddat så får det inte diskuteras här

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Regeln borde vara att om det inte finns ett lagligt sätt att komma över något så är det fritt fram att dela ut kopior.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scuttle:

Jag kom över en nästan (saknas ett nummer) komplett samling av Nintendomagazinet från tidigt 90-tal och har nu scannat in den.

Bilderna är runt 29GB

Nån som vet nåt smidigt sätt att tillgängliggöra dom på? Med tanke på hur griniga Nintendo är så är jag inte så sugen på att lägga upp nåt självhostat.

maila eller ring nintendo och se vad dom säger, antar att det skulle nog klassas som någon sorts abandonware?

EDIT: jag hade laddat ned det iallfall, tjejen sitter fast i zelda a link to the past och då är det nintendo power man behöver

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Scuttle:

Jag kom över en nästan (saknas ett nummer) komplett samling av Nintendomagazinet från tidigt 90-tal och har nu scannat in den.

Bilderna är runt 29GB

Nån som vet nåt smidigt sätt att tillgängliggöra dom på? Med tanke på hur griniga Nintendo är så är jag inte så sugen på att lägga upp nåt självhostat.

Nintendo/utgivaren av dessa har all rätt att bli griniga över sånt här. Du har ingen rätt att ladda upp deras material på detta sättet och av ditt inlägg låter det som att du vet om det.

Skrivet av Squallie:

Regeln borde vara att om det inte finns ett lagligt sätt att komma över något så är det fritt fram att dela ut kopior.

Hur reglerna borde se ut går att diskutera hur länge som helst. De ser i alla fall inte ut på det sättet just nu och därför är det precis som någon här ovanför sa att vi inte diskuterar sånt på Sweclockers.

*tråd låst*

Citat:

§7 Piratkopiering

Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.