Tävlingar och erbjudanden i Komplett Geek Week
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Vilka tölpar ni är! Ingen stil över huvud taget. Alla förslag är förfärliga.
Bär skor, människor!

Jag håller helt med! Jag kan uppleva att "inneskor"/tofflor på ett kontor kan ge en negativ image av en nöjd person och inte en alert individ som vill framåt. (Jag vet ett kontroversiellt påstående)

OT: Annars var de som @hultron: länkade ganska snygga. https://www.zalando.se/gant-chester-tofflor-and-inneskor-ga31... riktigt bra pris också!

OT2: Ett alternativ är också att ha ett par sköna svalare skor, typ sommarskor som du byter till när du kommer till jobbet. Ex. https://www.nike.com/se/t/sko-presto-fly-XPTbLv4z/908019-001?...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrTowle:

Jag håller helt med! Jag kan uppleva att "inneskor"/tofflor på ett kontor kan ge en negativ image av en nöjd person och inte en alert individ som vill framåt. (Jag vet ett kontroversiellt påstående)

OT: Annars var de som @sickhouse: länkade ganska snygga. https://www.zalando.se/gant-chester-tofflor-and-inneskor-ga31... riktigt bra pris också!

Second.
Inga tofflor på ett kontor. Vad blir nästa steg? Korta shorts och nätbrynja?

Permalänk
Medlem

Kanske inte hjälper trådskaparen men det fick mig att tänka på detta underbara insta-konto: https://www.instagram.com/konsultdojan/?hl=sv

Edit:
Det här inlägget hade ju faktiskt lite med ämnet att göra.
https://www.instagram.com/p/BeIUxbXHdOi/?hl=sv

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

@MrTowle:

När du blir 40+ så ställer du dina finskor och drar på dina tofflor.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Hej!

Har nu efter många års knegande på "golvet" blivit tjänsteman. Det jag söker är bra arbetstofflor så jag slipper gå med varma boots när jag väl är inne på kontoret.

Tänkte att någon här inne säkert arbetar på kontor och har sjyssta "pissetofflor".

Typ av denna modell:

https://www.shoemed.se/bilder/artiklar/zoom/551251-01_1.jpg

När du hittat ett par "snygga" tofflor, besök en ortoped och skaffa fotbäddar som skapats för just dina fötter. Skall du ha tofflorna 8 timmar om dagen i flera år så är det värt kostnaden. Verkar kanske lite "gubbigt" men bekvämligheten trumfar detta. Undvik mjuka tofflor, fötterna behöver bra stöd.

Ditt framtida äldre jag kommer tacka dig om du tar hand om dina fötter.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem

Varför läste jag "asbesttofflor" xD lagom trött nu...

Pr0 tip: tjocka strumpor och en sån där ståmatta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Vilka tölpar ni är! Ingen stil över huvud taget. Alla förslag är förfärliga.
Bär skor, människor!

Varför skor och tofflor, när man kan gå barfota..?

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Medlem

99 Kronor på Ica Maxi blev det för mig håller fortfarande ett år senare.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av eat:

Second.

Skrivet av DaBone:

Ernst är alltså en förebild, ett riktigt modeorakel ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Birkas sandaler. Klassiker, blir bara skönare med tiden då sulan formar sig efter foten.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av DaBone:

Hemma går jag barfota mer eller mindre jämt och på sommaren har jag alltid sandaler ute men tyvärr så funkar inte detta i jobbet så då får man ta på sig både strumpor och något snyggare. Shorts åker på så fort en vårsolsstråle sticker fram, brukar ske i början av mars.

När jag jobbade som industrielektriker så var jag barfota i mina arbetsskor ibland och helvete vad mina fötter kunde stinka. Det värsta är att jag bara är 173 cm lång så man kom inte så långt bort från fötterna heller

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av eat:

Second.

Det är skillnad på kontor och kontor.
Har man kundkontakter osv så håller jag med er som inte vill se tofflor på ett kontor.

Sitter man bara några kollegor ihop och jobbar hela dagarna så kan gott slippa svettiga fötter

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Ecco har ju sköna sandaler, Birkenstock är "klassikern".

Har du ingen butik som pysslar med arbetskläder nära dig?

Nackdelen med billiga tofflor är att de sulorna inte dämpar något, men det kanske inte är ett problem för dig.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Dessa tycker jag är perfekta för kontoret om man inte vill ha skor på sig. De är propra och bekväma, samt fungerar utomhus under sommaren.

Permalänk

Äckliga fötter ni som går barfota, äckliga sandaler och förslag för det mesta. Hatar när jag ser folk på jobbet gå så där. Arbetsplatsen är inte mys pys ni får vänta till på fredag när ni kommer hem.

Permalänk
Medlem

https://toffelshoppen.se/varumarken/rohde/rohde-tofflor-sanda...

Kör jag, riktigt najs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Äckliga fötter ni som går barfota, äckliga sandaler och förslag för det mesta. Hatar när jag ser folk på jobbet gå så där. Arbetsplatsen är inte mys pys ni får vänta till på fredag när ni kommer hem.

Detta, vidrigt.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Vengeance LPX 16GB 3600MHz @16
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
860 EVO 500 | 850 EVO 250 | Crucial M500 240 || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Detta, vidrigt.

Ser inte problemet i vad folk väljer att ha på fötterna? Finns det inte vettigare saker att bry sig om? Som kaffet t.ex.

Permalänk
Medlem

Dessa från Jula använder jag på kontoret. Fungerar utmärkt och är sköna. Skiter i om det står Bluewear eller Gucci i sulan, det är en jävla innesandal. 149kr är överkomligt.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem

Värst vad alla är inne på tofflor här Själv kör jag med ett par luftiga sommar/vårskor inne. Men sen beror det väl kanske på vart man jobbar också. Är man en kostymnisse på kontoret kanske man inte ska kombinera det med sneakers eller tofflor.

Med det sagt, hitta ett par bekväma skor som passar in någorlunda i sammanhanget ^^ Om du ska gå/stå hela dagen så är det värt att lägga lite extra på det. Sitter du för det mesta skulle jag rekommendera något bekvämt bara

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar Jobi (jobi.se).
De har bra sandaler med olika dämpningar och modeller. Jag har använt dem i över 10 år (inte samma par så klart).

Permalänk
Hedersmedlem

GWs favoriter:

https://www.sjoqvistskor.se/pissetofflor/

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Jag har precis köpt ett par för att ha på kontoret då det är vinter och alldeles för varmt att köra kängor hela dagarna.
blev ett par liknande dessa:
https://www.nike.com/se/t/sko-presto-fly-XPTbLv4z/908019-001?...

just för att dom är luftiga och är som vanliga skor, körde med tofflor innan men låter så jävligt när man hasar runt.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Jag försökte införa skogräns och mockasinlåda där man kunde förvara sina "halkisar" på kontoret. Det gick aldrig hem. Idag är jag arbetslös.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mrqaffe:

Provat en "sportsandal" ? De är luftiga och sitter också fast på foten så de är bekväma att gå i, nått av denna typ
https://thumbs.dreamstime.com/b/sportsandal-39392582.jpg

Använder just sådana på jobbet faktiskt, och när man har gått in dom så är dom oslagbart sköna - förutsatt att det inte finns någon klädkod.

Permalänk
Avstängd

Adidas tofflor både inomhus & utomhus givetvis.

Permalänk
Medlem

Jag kör Embla-tofflor som jag köpt hos en ergonomi-affär. Riktigt sköna, hållit länge

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

@r3mpuh: Gillar stilen! Kör själv med ett par rejäla "vakta orten" / förortsfarsa-tofflor.

Förstår inte heller hur man kan störa sig på att folk vill ha sköna tofflor eller liknande på kontoret. Spelar ju ingen roll om det inte finns klädkod eller om man inte behöver beblanda sig med kunder?

Ser jag någon här med knä-höga ullsockor och ett par foppatofflor så är detta standardreaktionen:

Visa signatur

Top 1%