PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Nån som har en lösning på detta med freestyle. Både jag och polaren har aktiverat det i geforce experience men man ska trycka alt+f3 för att få upp menyn i spelet men det händer inget. Den vanliga menyn för skärmbilder och strömning går matt få upp med Alt+z men inte den som är intressant.

Jag hade samma problem. En omstart av burken löste problemet för min del.

Permalänk
Avstängd

Nu förlorade man alltså alla replays igen?!

Är det någon som vet om det går att spela upp dom på något sätt iaf, jag förstår verkligen inte poängen med systemet om de gamla ska bli obrukbara varje gång de uppdaterar. Jag hade 14 låsta replays...

Shithole strikes again alltså.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Nu förlorade man alltså alla replays igen?!

Är det någon som vet om det går att spela upp dom på något sätt iaf, jag förstår verkligen inte poängen med systemet om de gamla ska bli obrukbara varje gång de uppdaterar. Jag hade 14 låsta replays...

Shithole strikes again alltså.

Detta är inget iallafall jag har varit med om, men för att t ex förhindra att förlora replays kan du manuellt spara filerna på valfri destination. Du kan även ta någon annans replay och spela upp den i ditt eget spel:

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Ny Kill Compilation finns nu uppe på kanalen! Hoppas att samtliga har en finfin kväll. (Fick göra en re-upload pga dåligt ljud)

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

@Crazy:

Fan vissa håller siktet blixt stilla vid fullt sprut. Vet att det är möjligt. Lyckats några ggr. Mest fladdrar det omkring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

@Crazy:

Fan vissa håller siktet blixt stilla vid fullt sprut. Vet att det är möjligt. Lyckats några ggr. Mest fladdrar det omkring.

Handlar till 99% om vilket vapen du har och vilka attachments. T ex en Scar med ljuddämpare och Vertical Grip kan studsa rätt fint, speciellt om du inte riktigt är beredd på det. Syns rätt tydligt vid ett tillfälle i videon. Välj vapen, grip och attachment efter spelstil och behov.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Crazy:

Detta är inget iallafall jag har varit med om, men för att t ex förhindra att förlora replays kan du manuellt spara filerna på valfri destination. Du kan även ta någon annans replay och spela upp den i ditt eget spel:
https://youtu.be/fCaIXoHM58k

Problemet är att filerna inte går att spela upp längre då de patchat spelat.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Problemet är att filerna inte går att spela upp längre då de patchat spelat.

Nu startade jag upp och såg vad du menade... Jävlar vad irriterad jag blev. Hade en runda sparad där som skulle vara material för mitt nuvarande Cinematic projekt...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur funkar det med reshade nu efter patch ? Tips på bra inställningar i Nvidia Freestyle mottages gärna

Visa signatur

Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 - AMD Ryzen 5 7600X - Noctua NH-D15 - Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz - PowerColor Radeon RX 7800 XT - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - Samsung Odyssey G5 27´ - Hyper X Cloud II

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Crazy:

Nu startade jag upp och såg vad du menade... Jävlar vad irriterad jag blev. Hade en runda sparad där som skulle vara material för mitt nuvarande Cinematic projekt...

Jag förstår inte hur de tänker, inga förvarningar, ingenting. Helt plötsligt bara "Nope, sorry, alla matcher du sparat är oanvändbara nu".

Det är fan helt oacceptabelt.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Jag förstår inte hur de tänker, inga förvarningar, ingenting. Helt plötsligt bara "Nope, sorry, alla matcher du sparat är oanvändbara nu".

Bluehole har kommit undan i mina ögon med strul och knas under early access. I 1.0 måste sådant bara lira. Att replay-systemet nollas och raderas är en skitpannkaka.
Har inga större förhoppningar om att mina låsta matcher ligger och väntar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Verkar som man får kika mer på Nvidia Freestyle. Har testat men fick inte ordning på det så jag gick tillbaka till reshade, vilket verkar vara dåligt just nu Fan spelet ser ju horribelt utan reshade imo...

Körde reshade ett tag men det började strula så spelet inte startade. Fixade det men efter ca 2v så började det bråka igen.

Var jobbigt att gå tillbaka och spela utan reshade men efter ett tag så blir man van. Nu är det inget jag saknar.

Btw någon som hört när dimman kommer tillbaka?

Älskade dimman!

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk

Istället för ReShade så kan man köra VibranceGui som är en lokal omställning av Nvidia filter så det är inga kompabilitetsproblem och inget belastning för FPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Hur funkar det med reshade nu efter patch ? Tips på bra inställningar i Nvidia Freestyle mottages gärna

Lite skärpa är inte kattskit. Man har sig själv som referens. Jag har försökt använda skärmens reglage i så hög utsträckning som möjligt istället för smeta på massa kostsamma fps-filter.
Skärpa, något kallare färger (mot mina grundinställningar) och lekt lite med exponeringen är mina filter. "Less is more" i mina ögon. Vissa gör karamellfärg av allt vilket är totalförbjudet på min skärm. Karamellfärg eller mer urtvättade färger är upp till dig att avgöra. Testa, lek, gör om osv...Verktygen finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Min reshade funkar utan problem även nu efter patchen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5700x @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Min reshade funkar utan problem även nu efter patchen.

Skickades från m.sweclockers.com

Va brao. Jag trodde det var på nåt sätt blockat av battle eye så det inte gick sgarta spelet. Läst en del trådar på reddit om Nvidia Freestyle om folk som tappar ganska mycket fps på det jämfört med reshade.

Visa signatur

Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 - AMD Ryzen 5 7600X - Noctua NH-D15 - Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz - PowerColor Radeon RX 7800 XT - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - Samsung Odyssey G5 27´ - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Skrivet av REWplayFF:

Bluehole har kommit undan i mina ögon med strul och knas under early access. I 1.0 måste sådant bara lira. Att replay-systemet nollas och raderas är en skitpannkaka.
Har inga större förhoppningar om att mina låsta matcher ligger och väntar...

Håller med er båda. Hade detta skett i Early Access så hade det helt enkelt fått glida, men när spelet nu ligger i 1.0 är det oacceptabelt. Jag kanske har missade något, men såhär var det för mig:

• 30/1 släpptes Patch Notes på deras forum (vilket jag inte hann läsa)

• 31/1 spelade jag en sista runda innan jag skulle ta och spela in nästa dag (1/2)

• 1/2 slutar alla existerande replays att fungera

2 DAGARS VARSEL?! Även om jag hade läst deras patch notes direkt hade jag aldrig hunnit att spela in mina ungefär 12 låsta replays eller de 15 stycken som jag hade sparat undan i en mapp på datorn. Anledningen till att jag inte läste deras patch notes direkt var för att jag var upptagen med annat och av alla artiklar (deras egna och andra speltidningar, deras egna twitterinlägg samt även alla reddit posts) att döma handlade den nya patchen i stort sätt bara om anti-cheats, reshade, etc. Vågar knappt tänka hur många content creators där ute som fick ett slag i ansiktet av detta.

Ska samla ihop mina åsikter om detta, snacka ihop med de content creators som jag har kontakt med och se till att få iväg något till PUBG Corporation som det så fint heter idag. Tröttsamt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som upplever visst prestandadrop av Nvidia freestyle eller vad det heter? Märks framförallt när man möter fiender. Och till er som fortf använder reshade, läste nånting om att det skulle tas med i anti-cheat-engine (men jag kan ha drömt det också). Sådär, då har jag skrivit dagens mest oklara.

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Blev nyss lite lurad i 1-Man Squad... Lite sur avslutning på rundan, haha.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

PUBG hänger sig vid uppstart

Tja

Har stora problem att komma in i matcher på PUBG då spelet hänger sig innan man kommer in i en match. Kan hända 3-4 ggr i rad och jag kan inte göra någonting, utan bara starta om datorn. Kan inte ens klicka mig ut ur spelet eller gå till aktivitetsmenyn eller något överhuvudtaget.

Tacksam för tips vad man kan göra eller om det bara är att invänta ny patch?

Mvh Davve

Permalänk
Medlem
Skrivet av xdavvex:

Tja

Har stora problem att komma in i matcher på PUBG då spelet hänger sig innan man kommer in i en match. Kan hända 3-4 ggr i rad och jag kan inte göra någonting, utan bara starta om datorn. Kan inte ens klicka mig ut ur spelet eller gå till aktivitetsmenyn eller något överhuvudtaget.

Mvh Davve

Väldigt irriterande. Men 3-4 ggr på raken har aldrig hänt mig eller någon jag lirat med. Fryser det inte mer - eller bara - i duo/squads? Kan inte minnas att det hänt i solo men flertalet gånger i duo/squads.

Permalänk
Medlem

@REWplayFF: Har hänt i alla lägen men mest duo/squads och i fpp..

Permalänk
Skrivet av xdavvex:

Tja

Mvh Davve

Händer mig hela tiden också, oftast varannan match ungefär, men ibland 3-4 gånger i rad som du. Jag lyckas dock få upp windows startmeny via windowsknappen och kan logga ut. Om jag har tur hinner jag trycka avbryt medan datorn stänger ner öppna program och då loggas jag aldrig ut, men Steam avslutas. Då kan jag bara starta om steam och PUBG. Oftast kan jag då välja "reconnect" och komma in i matchen som fortsatte ladda medan det hängde sig.

Men det är fruktansvärt irriterande.

Visa signatur

| MB: Asus ROG Strix B550-F | CPU: AMD Ryzen 9 5900x | CPU-Kylare: Corsair H100i
| GPU: GeForce RTX 3080 | RAM: Crucial Ballistix 32GB 3600 MHz
|SSD:
WB Black SN850X 1TB
| Chassi: Corsair Obsidian 450D | PSU: Corsair RM850 | OS: Windows 11 Pro 64bit

Permalänk
Medlem

@Steinmarkh: Okej, var lite orolig att det var något fel på min dator då jag nyss bytt ut cpu och moderkort. Men då får man väl bara gilla läget och vänta på en ny patch

Permalänk
Medlem

"We have banned over 1,044,000 PUBG cheaters in January alone, unfortunately things continue to escalate."

Från BattlEye på Twitter. Läskig siffra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som vet när man måste sluta med reshade.
Synd att de inte lägger in i själva spelet så man kan få det lite ljusare och mer färgglatt... digital vibrance gör inte mycket :(?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabbe_1:

Nån mer än jag som upplever visst prestandadrop av Nvidia freestyle eller vad det heter? Märks framförallt när man möter fiender. Och till er som fortf använder reshade, läste nånting om att det skulle tas med i anti-cheat-engine (men jag kan ha drömt det också). Sådär, då har jag skrivit dagens mest oklara.

Absolut, Freestyle är inte bra vad gäller prestanda. Det är bara att testa slå på endast "vibrance" i Freestyle och kolla skillnaden i FPS man har i huvudmenyn. För mig varierar det mellan 7-10 fps så länge det är aktiverat. Givetvis blir det också mer och mer krävande ju fler effekter man slår på.

Just nu är det enda vettiga i min mening att köra med digital vibrance på 90-100%, antingen att dra upp inställningen i Nvidia's kontrollpanel manuellt varje gång man spelar... eller köra med VibranceGUI. Då har man en trevlig mängd färg, inget att tänka med vad gäller anti-fusk och noll prestanda påverkan.

Permalänk
Medlem

Då har de postat på twitter att reshade inte fungerar längre. Tillbaks till de grå och tråkiga färgerna
Kör denna så slipper ni ominstallera spelet.
https://pubgsettings.com/uninstall-reshade-pubg/

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av xdavvex:

Tja

Mvh Davve

Jag hade precis samma skit och har upplevt att det blev bättre när jag körde Verify game files eller vad det heter i Properties för PUBG i Steam.

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Då har de postat på twitter att reshade inte fungerar längre. Tillbaks till de grå och tråkiga färgerna
Kör denna så slipper ni ominstallera spelet.
https://pubgsettings.com/uninstall-reshade-pubg/

Pimpa upp PUBG med nvidia freestyle istället. Funkar utmärkt.