Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Fallout 4 gratis att testa på PC under helgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Far Harbor är litevsom att spela ett nytt Fallout, den enda som var riktigt bra.

Spelar man från scratch så lägger de andra DLC till ganska mycket i originalstoryn, men har man redan spelat igenom vanilla utan DLC så är det inget revolutioerande direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Far Harbor är litevsom att spela ett nytt Fallout, den enda som var riktigt bra.

Far Harbor var helt klart ett av de bästa DLC som de släppt till ett Fallout spel. Historien är bra, det länkar och svarar på massor av frågor från just FO4, samtidigt som det ställer fler nya frågor, och du har ett fullt 3 vägs scenario, med moraliska frågor och dilemman. Är några roliga sido-quests också... och där är mycket att utforska.

Monstren är bra gjorda och man blir faktiskt lite smått "orolig" eller tom rädd när man går igenom skogen där (blir väl som en skräckfilm när man kommer dit i VR). Karaktärerna gör att man kan falla för både sidan att följa med mobbing och hatet, eller försöka respektera allt levande. Du väljer hur ön ska formas, och hur framtiden ser ut för den.

Om ni bara ska köpa ett enda DLC till FO4... köp detta, utan tvekan, då det verkligen är "Fallout 4.5".

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannesthlm:

Vilket spel är det INTE som funkar utan tidigare spel i en serie? Jag känner inte till ett enda iallafall. ...

Lite av en definitionsfråga.
Det finns en hel del spel som kan skrämma bort dem som vill prova en ny genre för första gången. Jag minns till exempel när jag ville testa online FPS och göra detta i något spel som inte gav något annat val än att som nybörjare direkt hamna i strid mot erfarna spelare. Jag stod väl ut i ungefär 30 sekunder effektiv speltid (dödad ett halvdussin gånger) innan jag gav upp!

Bethesdas spel är väldigt mycket bättre för nytillkomna spelare.
Jag har börjat med Elder Scrolls 5 och Fallout 4 och senare när jag testat tidigare versioner av respektive serie inse att de äldre också är sämre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

Lite av en definitionsfråga.
Det finns en hel del spel som kan skrämma bort dem som vill prova en ny genre för första gången. Jag minns till exempel när jag ville testa online FPS och göra detta i något spel som inte gav något annat val än att som nybörjare direkt hamna i strid mot erfarna spelare. Jag stod väl ut i ungefär 30 sekunder effektiv speltid (dödad ett halvdussin gånger) innan jag gav upp!

Bethesdas spel är väldigt mycket bättre för nytillkomna spelare.
Jag har börjat med Elder Scrolls 5 och Fallout 4 och senare när jag testat tidigare versioner av respektive serie inse att de äldre också är sämre!

Onlinespel kan ju kännas ganska tråkiga (vissa av dom) när man är ny, det beror väl dels att min inte arbetat upp fördelar med upplåsbar utrustning och att vissa kan ge mer kännbar nackdel när man kommer som ny/mindre bra spelare. Speciellt jobbigt är det väl med spel med hetsiga communitys (kanske CS och LOL) där folk i laget kanske blir arga när man spelat dåligt. Fast då lämnar man väl lite grunddiskussionen.

Nu syftade jag mer på att jag inte tycker att man behöver "känna sig tvungen" att spela en föregångare i en spelserie för att spela nästa spel i serien (och samtidigt kunna uppskatta denna). Gamla spel är ofta mer "omoderna" i sin uppbyggnad och kanske snarare avskräcker någon från att spela uppföljaren, vilket du kanske delvis antyder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

@Marticus: Är det inte en större anledning att sänka priset ordentligt?

och locka ännu fler att köpa det och märka det?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Lirar F4 i VR. Riktigt roligt faktist, även med alla buggar osv.

Permalänk
Medlem

Kunde aldrig spela detta på grund av head bob åksjuka. Det var tråkigt och med tanke på att jag betalade fullpris för det dessutom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Så många timmar man lagt på detta spel... tror det är närmare 1000 timmar totalt.

För er som inte provat så ta chansen nu... Fallout världen är kul att utforska.

Har spelat det i 8 timmar enligt Steam
Har tänkt att jag ska spela det mer någon gång men har inte kommit mig för. Det är väl inte dåligt direkt, men det finns så många bättre spel och begränsad fritid.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik11:

Fallout är en av de spelserier jag aldrig har provat. Hur skulle det funka att spela fyran utan erfarenhet av de tidigare spelen?

Skickades från m.sweclockers.com

Mycket bra, mekaniken tog någon/några timmar att "hajja" för mig, men jag brukar vara ovanligt trög gällande spel. Kan du missa något som andra känner till? Möjligt, jag kände inte att jag saknade något eller att jag hamnade utanför, hade mest det ganska trevligt med att smyga runt och snipa folk liksom..

Har du spelat oblivion/skyrim/morrowind? För mig är dom och fallout serien likadana, bara att ena är pilbågar och ena är vapen från den moderna tiden.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

och locka ännu fler att köpa det och märka det?

Hur menar du? Menar du att de har ett spel ute på Steam som de inte vill att folk ska köpa för då kommer de att upptäcka hur dåligt det är?
Känns det inte rimligare att ta bort det helt från steam då?

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Hur menar du? Menar du att de har ett spel ute på Steam som de inte vill att folk ska köpa för då kommer de att upptäcka hur dåligt det är?
Känns det inte rimligare att ta bort det helt från steam då?

dom har ju medvetet skippat att ha med VR versionen av en anledning och jag tror att det är anledningen jag nämnde innan.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Inte ens till det låga priset av gratis ett tag är jag sugen. Äger inte längre 3:an och hade hellre kört det en sväng.

Visa signatur

I/O-Master 5000 @ 77GHz - 512kb tvärlatensminne - VengeanceXtremeDeathboard Socket-666 - Radeon RV100 DDR

Permalänk
Medlem

Finns det folk som inte klarat ut det?

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Fallout 4 har inte trollbundit mig på samma sätt somtidigare fallout spel.
Jag är en som i denna typ av spel inte ger mig in i mainquest enbart hela tiden utan jag kan i många timmar sväva utanför.
Allt detta kändes roligt i tidigare fallout spel men det är som att fallout 4 känns been there done that.

Ett fel i det hela kan vara witcher 3 som imo satte en ny standard med ribban väldigt högt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Tack för tipset Swec!

Riktigt roligt spel ju.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Inaktiv

Kort in i spelet och man märker hur stendött singleplayer är, som att sätta upp ett eget forum att skriva i, mmorpg är enda rätta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon34034:

Kort in i spelet och man märker hur stendött singleplayer är, som att sätta upp ett eget forum att skriva i, mmorpg är enda rätta!

Det beror bara på att Fallout 4 helt enkelt är ett dåligt spel. Prova ett riktigt RPG; Witcher, Dragon Age, Mass Effect, Kingdom Come: Deliverance.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk

Håller på att ladda ner nu, blir kul att se vad min värsting dator i sign klarar. Jag förväntar mig iaf Ultra i 4K med minst 100 fps

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem

Har själv aldrig lyckats komma in i fallout serien, spelat fyran rätt långt och har försökt spela new vegas, men combat systemet och miljön känns väldigt trist för mig :/

Permalänk
Medlem

@hunkaboy86: Vad är dina specs?

Permalänk
Skrivet av Evanswachtz:

@hunkaboy86: Vad är dina specs?

Datorn som står i min signatur är mina dator specs

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Tack för tipset Swec!

Riktigt roligt spel ju.

Skrivet av anon34034:

Kort in i spelet och man märker hur stendött singleplayer är, som att sätta upp ett eget forum att skriva i, mmorpg är enda rätta!

Så rätt du hade!

Även rätt långt in i spelet, så är singleplayer platt och enformigt.

Ska prova en gång till imorgon, för att se om jag kan ta mig förbi det mest långtråkiga, och hoppas på en vändning.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunkaboy86:

Datorn som står i min signatur är mina dator specs

Du drev om att få 4K 100fps va? Med en GTX 750 kommer du få 10fps max på 4K.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Evanswachtz:

Du drev om att få 4K 100fps va? Med en GTX 750 kommer du få 10fps max på 4K.

Ja han skojade med oss lite grann.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Hjälpsam

Testat lite nu under helgen, gillade byggandet, blev trots allt ett köp, hoppade dock över DLC:rna.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Far Harbor är litevsom att spela ett nytt Fallout, den enda som var riktigt bra.

Jo jag slog precis till på ett seasonpass för FO 4 där alla DLC verkar ingå. Skumt att dem kostar 42€ att köpa en och en när seasonpass fanns för 25€? Hursom nu blir det spela av

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |