Permalänk
Medlem

Själv är jag mest irriterade på alla självmordsbenägna rådjur/vildsvin som finns överallt.
Haft 3 viltolyckor där fanskapet hoppat framför bilen helt utan anledning.
Vad är problemet liksom, om de mår så dåligt så kan de väl avsluta det på annat vis.

sist så totalförstörde jag min 1 år gamla Audi A5...

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Tvåfiliga vägar och rondeller är inget man behöver kunna för att klara uppkörningen. Finns det inga kan man inte köra de på uppkörningen

Men på din andra krock är det väl du som gjort fel?

Ser varje morgon folk som seriöst riskerar sitt liv och andras bara för att komma fram till jobbet 10-20 sek snabbare. Undviker nu e4an om det närmar sig heltimme, sitter hellre på parkeringen på jobbet i 20min och väntar än att trängas med någon som vill dö i trafiken.
Kör 150 mil i veckan (25mil om dagen i yrket och sen pendla lite hem) och tänker då fan inte dö för jobbet.

Stör mig dock mest på folk som blinkar vänster i en cirkulationsplats, brukar lämna lite extra utrymme för såna eftersom de uppenbarligen inte har tagit körkort.

Hej

nej det är högerfilen som gjort fel. rondellen är tvåfilig fram till och med där jag skulle ut ur vänsterfil, som är andra utfarten, därefter försvinner högerfilen där den andra bilen låg och skulle vänster. Dvs han prejar mig i mitt körfält, skulle han vidare vänster till avfart 3 skulle han ha legat i min fil då hans upphörde iom utfart 2 där jag skulle av.

Jag är röd och den andra är blå, som du ser av bilden försvinner hans fil och han måste svänga ut, krocken beror på att han fortsätter vänster in i mitt körfält samtidigt som jag ska ut ur rondellen.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk

Bara att ha inställningen att alla i trafiken är idioter så löser det sig👌

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Varje gång jag ser en fotgängare/cyklist gå över en gata/övergångsställe utan att titta eller liknande så säger jag till mig själv "Han har inget körkort"

Jag tänkte också så, tills jag läste en artikel om en polisinsats där de stoppade cyklister som cyklade mot stopp och rött ljus i Lund - en rätt stor andel av dem hävdade att Stopplikten inte gällde cyklar, samtidigt som många av dem faktiskt hade körkort.

Permalänk
Medlem

Har haft körkort nu i 8 nästan 9 år och har aldrig varit med om en olycka. Lärt mig att de flesta BMW, Mercedes och Audi ska man släppa fram på motorvägarna då de är "viktigare" än andra människor och kör gärna i 140-150 på motorvägarna, blinkers värkar ju även inte dessa fina bilar ha eller kanske väldigt dyr extra utrustning.
Kör man inne i en större stad och speciellt en fredag är det djungelns lag som gäller och man blir inte längre förvånad över någon kör mot rött, svänger vänster vid ljussignal fast det från motsatt håll fortfarande finns bilar som ska rakt.
Parkeringshus vid köpcenter är folk också helt värdelösa om det finns inga eller väldigt få platser kvar. En gång stod jag snällt och vänta på en familj som hade storhandlat blinkade höger för att markera för andra bilister. När familjen väl är klar och kör ut kommer det en från motsatt håll och snabbt tar platsen, varpå man blir ganska sur och speciellt min då gravida sambo som gick bananas. Jag tuta på dem och ut ur den bilen kommer en snubbe som visade sig inte ens ha körkort och skulle argumentera "Ni stod ju bara där" var hans enda argument. Jag såg efter en liten stund att några platser bort så blev det en ledig plats så jag tog den och tänkte att det inte var lönt att ta det längre då han ändå inte var mottaglig för en "Vett och etikett lektion" :P. Var tvungen att lugna ner sambon med en fika, herregud aldrig sett hennes ögon lysa av ilska så mycket som då.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

Jag har blivit påkörd vid två tillfällen, inget allvarligt men ändock. Ena gången var det en taxi som låg i högerfil när jag låg i vänsterfilen och han helt plötsligt bestämmer sig för en u-sväng?? och vi krockar i ca 10km/h då jag hann bromsa. Andra gången påkörd i sidan av en person som låg i högerfilen i en tvåfilig rondell och fortsatte vänster när jag låg i vänsterfil och skulle ut ur rondellen. samma sak här, inga större skador men man börjar ju fundera på hur personerna dels klarat uppkörningen och dels lyckats bli yrkeschaufförer

har också kört in i en ford pickup en gång när jag precis tagit körkort som 18-åring och var ouppmärksam, vi hade kört av en motortrafikled och han framför bromsade tvärare än jag var beredd på. Alla skador blev dock den gången på min lilla peugeot 205.

Det finns nog inget som stör mig mer än folk som ligger i ytterfil runt hela rondeller som om dom äger den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VituraZ:

Haha du har inte tänkt på att det underlättar för alla om man blinkar vänster när man ska till vänster i en rondell? Självklart ska man ju blinka höger när man ska ut, många som låter vänster blinkers vara på även då dom kör ut.

Skrivet av keyser:

Ja, jag föredrar om någon blinkar vänster, så jag vet vart de är på väg. Förutsatt att de blinkar höger ut ur rondellen när de väl ska ut. Det verkar dock som om folk är arga på detta beteendet bara av anledningen att det inte bokstavligen står i lagboken att man måste göra det och därför är det det värsta trafikbrottet du kan begå.

Är ju mer att de blinkar vänster på en väg där man bara kan köra rakt tills man svänger höger. Förstår ju varför folk gör det, men det gör ju inte saken nå mindre skum att de tänkt köra åt ett håll som inte finns egentligen
Vet också att det inte bryter mot någon lag.

Är ju inte enormt med trafik här men är saken jag oftast ser folk göra fel och därför blivit mest störande.

Det är ju t.ex social accepterat att inte stanna vid stop här (göra ett så kallat kalixstopp, bilen slutar inte rulla).
http://www.lokalix.se/nyheter/stopp-och-belagg-kalix/ finns säkert på andra orter men också men aldrig hört liknande.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Jag kör bil varje dag till och från jobbet genom Södra Länken i Stockholm, och det är oerhört påfrestande. Heldragen linje verkar inte gälla för många här, folk byter fil hej vilt och använder på- och avfartsfilerna som omkörningsfält.

Igår var en riktigt skitdag i trafiken:

1) Volvo i tunneln byter fil tvärs över heldragen linje utan att blinka. Jag tvingas bromsa hårt, tur att jag inte hade någon för nära bakom mig.
2) Toyota struntar i väjningsplikt och bränner rätt ut i en rondell framför mig - blicken fäst rakt fram utan någon som helst koll åt sidorna.
3) Gammal sunk-Seat bränner om mig inne i ett villaområde på en smal gata med dålig sikt. Jag signalerar med tuta varpå han pallnitar precis framför mig, och jag tvingas väja. Folk som utsätter mina barn, mig och andra trafikanter för livsfara har jag inte mycket till övers för..

De två första har jag fångat på dashcamen, men tyvärr var den avstängd i fall #3.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Hehe ja "hur kör folk"... Skulle också vilja påstå att det är du som gjorde fel här.

jag är röd, han är blå, hans fil försvinner och min finns kvar. Hur gör JAG fel? Han MÅSTE svänga ut och kan ur högerfil inte fortsätta i rondellen.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyces:

Själv är jag mest irriterade på alla självmordsbenägna rådjur/vildsvin som finns överallt.
Haft 3 viltolyckor där fanskapet hoppat framför bilen helt utan anledning.
Vad är problemet liksom, om de mår så dåligt så kan de väl avsluta det på annat vis.

sist så totalförstörde jag min 1 år gamla Audi A5...

Har ni vildsvin i Halmstad? trodde de var mer norrut men är på väg hit

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAnDis:

Välkommen till detta "moderna samhället" det är allt handlar om "JAG JAG JAG JAG".

Som sagt, alla andra är idioter, utom oss själva.

Men jag håller med dig, har kört lastbil tidigare i många år, körkort borde vara svårare att ta

Skulle snarare vilja ha dem bara gälla 10 år, och du måste göra en ny uppkörning var 10:e år. Misslyckas du med uppkörningen får du ta om både teori och uppkörningen. Detta får bort många av dem dom "tror de kan köra" från vägarna, då oddsen att de inte visar sina dåliga vanor vid uppkörningen är rätt låg.

För om vi tänker på det lite... du tar körkort en gång, av ren tur ibland, och sedan förväntas du kunna alla regler, alla detaljer, osv i 50+ år? Hur mycket minns ni av grundläggande skolan idag om jag får fråga?

Det du säger ovan stämmer rätt bra dock... det där med "jag jag" och alla andra är idioter.
Folk gör fel, och det kan jag acceptera. Vad jag inte accepterar är när de inte kan stå för, eller lära sig av sina fel dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Ja.. man kan undra.
Speciellt då du har väjningsplikt när du byter till hans fil, när du ska ut ur rondellen. Mao... du gjorde fel, då du bytte till hans fil (körfält).
http://cdn1.mestmotor.se/YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOjEwNDIzNDE7czoxOiJ3IjtpOjI1MDtzOjE6ImgiO2k6MzIwMDtzOjE6ImMiO2k6MDtzOjE6InMiO2k6MDtzOjE6ImsiO3M6NDA6ImI4ZGIyMTI0ODIyNzY5MTkxYzAyYzc1N2IwY2EyYWE3MDViZTViYzMiO30=
http://www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/nyheter/20170...

Du får dock köra ut från vänster dom du gjorde, men du måste vara beredd på att om där är en bil där, har han förkörsrätt, oavsett var han ska.

se bilden, hans fält finns inte kvar, fram till där jag kör ut är det tvåfiligt men bara mitt fält kan fortsätta i rondellen. jag är aldrig i hans fält utan kör i vänsterfil genom hela rondellen. Han måste däremot köra ut vid samma avfart som mig då hans fält försvinner, alt lämna företräde eftersom HAN byter till MITT fält. Jag är röd och han är blå. Definitivt inte mitt fel.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk

En grej min morfar sa en gång är så sann. Översatt till svenska så går det något såhär:
Jag vet vilken typ av galning som sitter bakom min ratt, men inte andras rattar.

Man ska vara uppmärksam och inte lita på att andra sköter sig alls. Iaf i storstäderna är det så (kan inte uttala mig om landsbygden. Har sett folk sköta sig där men inte bott där själv).

Antar du att alla är idioter och kommer bryta mot alla regler för egen vinning så går det bra. Men vi gör alla misstaget att lita på att andra förare ska följa reglerna och hamnar i olyckor (eller väldigt nära olyckor)

Huvudsaken är att det inte är någon lek att vara på vägarna, oavsett fordonstyp. Lite paranoia är hälsosamt när det skyddar en från olyckor

Visa signatur

Jag kan hittas på 127.0.0.1

Permalänk
Medlem

Kom på en annan grej nu när det är snö ute, sett i år två personer drifta runt på parkeringar medans det är folk och massvis med bilar där. Börjar man undra vilket minimalistiskt spindelnät som agerar hjärna inne i deras huvud är.

Permalänk
Medlem

@htbtoma: Till de andras försvar så framgick det inte riktigt av din ursprungliga berättelse hur rondellen är konstruerad.

Men vi har snart självkörande bilar och förhoppningsvis förbud mot manuell körning. Så blir vi av med problemet.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

se bilden, hans fält finns inte kvar, fram till där jag kör ut är det tvåfiligt men bara mitt fält kan fortsätta i rondellen. Han måste köra ut vid samma avfart som mig. Jag är röd och han är blå. Definitivt inte mitt fel.

https://preview.ibb.co/ixJiMH/rondellen.png

I det fallet håller jag med dig. Då skiftade han till din fil, över de streckade linjerna.

Det du beskrev tidigare tolkade jag som generell 2-filig rondell dock, och då hade du gjort fel. Man håller på många ställe på att ta bort dessa specialrondeller, då det skapar förvirring hos folk, vilket troligen är en bidragande orsak till detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Är ju mer att de blinkar vänster på en väg där man bara kan köra rakt tills man svänger höger. Förstår ju varför folk gör det, men det gör ju inte saken nå mindre skum att de tänkt köra åt ett håll som inte finns egentligen
Vet också att det inte bryter mot någon lag.

Jag hoppas verkligen att du inte bara kör rakt fram i rondellen, utan faktiskt utövar någon slags rattrörelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Jag hoppas verkligen att du inte bara kör rakt fram i rondellen, utan faktiskt utövar någon slaggs rattrörelse.

Min pappa hade en kompis vilken av körskoleläraren fick i uppgift att åka rakt fram i rondellen. Sagt och gjort så gjorde han det. Läraren fick lov att formulera sig mera tydligt i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Även jag fick lära mig av mina föräldrar att "alla är idioter i trafiken, kör med förutsättningen att de kommer att försöka mörda dig när som helst"

Varje gång jag ser en fotgängare/cyklist gå över en gata/övergångsställe utan att titta eller liknande så säger jag till mig själv "Han har inget körkort"

För om man faktiskt har körkort och bil, ja då är man plötsligt livrädd för allt på hjul och man vet att det är rent lotto varje gång man är ute i trafiken. Speciellt om man inte är skyddad av en egen stålbur aka bil.

Övriga favoriter: Folk som bromsar långt innan de blinkar, skulle kunna vara smart att blinka först (det den är skapt för)
Samt angående rondell: Såklart skall man blinka både vänster och höger i rondellen, den är faktiskt en cirkel så man kommer att köra ett av båda hållen.

Menar du blixtlåsprincipen vilken alla borde använda för ett bättre och säkrare trafikflöde? ^^
http://www.bilaieuropa.se/images3/blixtl%C3%A5s.jpg
https://www.korkortsverige.se/a/blixtlasprincipen
https://televinkenseftertradare.wordpress.com/2013/11/12/blix...

Nej inte riktigt, jag menar snarare att när man börjar släppa in varandra, varannan bil(alltså blixlåsprincipen) så finns alltid någon/några som tycker att "Jag har ju extra bråttom och kan komma tre bilar längre fram," och gasar på och trycker sig in.

Visa signatur

ASUS Maximus X Hero z370 | Intel I7 8086k | | Custom Loop vattenkylning | MSI 3070ti | 16GB GSkill tridentZ RGB @ 3200mhz| Samsung EVO 850 250GB SSD | Samsung EVO 970 500GB Nvme SSD | Corsair RM750x PSU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Min pappa hade en kompis vilken av körskoleläraren fick i uppgift att åka rakt fram i rondellen. Sagt och gjort så gjorde han det. Läraren fick lov att formulera sig mera tydligt i framtiden.

Min mor gjorde det samma, en dimmig morgon i en rondell under ombyggnad med rätt så begränsad skyltning om att det faktiskt var ett bygge på gång. Det gick rätt bra, mobbade henne bara i 15 år för det.

Permalänk
Medlem

Man upplever ju något magiskt i princip varje gång man är ute och kör.

Personliga favoriter är föraren som kör i 40 konstant (40 när det är 30 och 40 när det är 50) och rondell-fegisen (den som bara inte kan köra in i rondellen om den inte är tom).

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

@Terrell:
Kan vara så att man kör på fler ställen än i Halmstad

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av gylldevik:

Bara att ha inställningen att alla i trafiken är idioter så löser det sig👌

Skickades från m.sweclockers.com

Absolut. Citerade bara ditt inlägg på måfå, flera som skrivit samma sak.

Jag kommer då till paradoxen: Om alla tycker att alla andra är idioter, så är mao alla i trafiken idioter?
Det här är ju också en av grunderna till problemen i trafiken, alla utgår från att dom har rätt och anser att alla andra är idioter.

Nu är detta då inte menat mot dig, men det är bara så festligt för VEM man än frågar, så är ju alla andra idioter och dom själva världens bästa förare, så jag får inte ihop ekvationen

Edit: Ett till problem är ju att körkorten deles ut på tok för enkelt. Det är accepterat att gå många år i skola, högskola, you name it. Men att få ett körkort efter en 10-14 dagars intensivkurs är inga konstigheter.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Terrell:

Har ni vildsvin i Halmstad? trodde de var mer norrut men är på väg hit

Utbredningen för vildsvin rör sig uppåt i landet, inte nedåt ;). Var väl i skåne de började smita från hägn och springa runt själva någon gång på 1900talet. Nu kan jag inget om halmstads viltutbedning alls, men de verkar ju trivas typ överallt utanför tätbebyggt så det är väl rätt troligt att även åker/skog runt halmstad har vildsvin.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Sötast
Skrivet av Jejk0b:

Nej inte riktigt, jag menar snarare att när man börjar släppa in varandra, varannan bil(alltså blixlåsprincipen) så finns alltid någon/några som tycker att "Jag har ju extra bråttom och kan komma tre bilar längre fram," och gasar på och trycker sig in.

Ja, men om man tillämpar blixtlås - vilket görs där andra vägfilen praktiskt upphör så finns det inget "längre fram" att köra utan man gör sin merge precis i slutet av vägen där de delade filerna upphör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Jag hoppas verkligen att du inte bara kör rakt fram i rondellen, utan faktiskt utövar någon slags rattrörelse.

Har sett flera mindre "rondeller" där det går bra

Permalänk
Medlem

Ja, vad ska man säga... Varje gång vi åker till och från Sälen, vi är upp ett par ggr. per år, så blir vi ALLTID omkörda av SUV'ar, oftast Volvo, men det dyker upp Audi Q5-7'or, BMW X5 mm.
Lägger sig närmare än om det vore rusningstrafik i Sthlm. Kör om vid dem mest olämpliga ställen och helst flera bilar åt gången...
Man blir så fascinerad varje gång över att man hellre riskerar sina liv och andras för att spara ett par minuter för att komma hem tidigare...

Permalänk

Jag tror att dålig bilkörning väldigt ofta handlar om dålig respekt för andra trafikanter ,låg ansvarskänsla och sist stress.

Har bara varit med om en mindre grej där jag tror stress och att personen inte var van vid fordonet som var boven.

Vinter kallt och halt, stort snökaos och jag ska åka från Linköping till Norrköping,
denna dag var det flertal personer som körde av vägen på alla möjliga ställen och räddningstjänst hade fullt upp med att komma fram till alla olyckor.
Jag har sakta rullat på E4an i cirka 30 km/h ett tag men sen så stannar trafiken och en lång kö visar sig framför. Jag stannar med lite avstånd från en vit Citroen Berlingo (Verkar vara snik utrustad, inga baksensorer eller bakkamera). Efter några minuter stillastående så kommer det en flotta med brandbilar , polisbilar och ambulanser.
Kön som jag står i blockerar båda körfälten på motorvägen så att ovannämnda inte kommer fram. Alla bilar försöker ställa sig så nära mitträcket som möjligt i vänstra körfältet och alla i högra körfältet går åt höger så mycket som det går.
Jag står nu ungefär en meter från den vita skåpbilen. jag står dock lite snett så om kvinnan som kör den vita berlingon tittar i vänstra sidospegeln så ser hon lite mindre än halva min bil och vi skulle kunna vinka till varandra.
När första Brandbilen passerar så gör kvinnan något konstigt, hon får för sig att backa.
Jag förstår vad som håller på att hända och tutar så mycket jag bara kan, får tyvärr ingen respons och hon backar in i min bil. Jag kunde tyvärr inte ha backat för Securitas vakten bakom mig stod ganska nära. Jag och större majoriteten av alla andra stod kvar för att vi förstod att det kommer flera fordon som måste komma fram. Något jag inte förstår är varför hon skulle backa helt plötsligt, sen var det ju inte så att hon rullade lite på dragläge utan var ju mer rivstart backning.

Några hypoteser ?

vänstra sidospegeln inte backspegeln
Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrell:

Har sett flera mindre "rondeller" där det går bra

Även när du ska till vänster? för det var en del av problemet med blinkandet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Ja, men om man tillämpar blixtlås - vilket görs där andra vägfilen praktiskt upphör så finns det inget "längre fram" att köra utan man gör sin merge precis i slutet av vägen där de delade filerna upphör.

Man kan ju tycka det men tro mig, folk kör t.ex. ett par cm ifrån vägarbetarna/hindret. Eller så har jag varit snäll och hållit en och en halv bil i avstånd för att kunna släppa in någon lättare och för att själv kunna "rulla" sakta hela vägen. Då ska alltid någon annan försöka köra in mellan mig och bilen jag släppte in, där avståndet då gått från en och halv bil till en halv bil...
Dessutom är vägrenen i t.ex södralänken tillräckligt stor för att en bil ska kunna köra där. Det gör taxichaufförer dagligen just för att kunna komma en eller möjligtsvis två bilar längre fram..

Visa signatur

ASUS Maximus X Hero z370 | Intel I7 8086k | | Custom Loop vattenkylning | MSI 3070ti | 16GB GSkill tridentZ RGB @ 3200mhz| Samsung EVO 850 250GB SSD | Samsung EVO 970 500GB Nvme SSD | Corsair RM750x PSU |