Jag skiter fullständigt i om det är GROV piratkopiering eller inte då jag anser att våldtäkt mot ett barn ska vara dubbelt så hårt straff bara du har tänkt tanken att våldta ett barn mot att du ser till att folk kommer över en film gratis, och dessutom borde det vara mildrande straff då just Åsa Nisse är en skitfilm även om det nu inte direkt handlar om den i just detta fall men det var det jag hittade lite snabbt på nätet.
Jag vet att det inte handlar om personer som laddat hem Åsa Nisse utan gjort det möjligt att ladda hem filmen.
Skulle tro att det genomsnittliga straffet för våldtäkt mot barn är mångfalt mycket högre än det genomsnittliga straffet för piratkopiering.
Kan samtidigt tänka mig att det finns tillfällen där det faktiskt är motiverat med högre straff för piratkopiering än vid våldtäkt mot barn. Det lär finnas våldtäktsfall som av olika anledningar ligger i den nedre delen av straffskalan, samtidigt som det kan finnas fall där piratkopiering dragit in mångmiljonbelopp och påtagligt skadat bolagen bakom verken. Jag förstår inte verkligen inte denna trivialisering av det som kan tänkas klassas som grov piratkopiering.
Att skjuta folk är ok men jävlar om du gör en FTP med filmer som någon mer än du kommer åt. Det är där som polisen i detta land verkligen måste lägga allt sitt krut. Skjutningarna kommer snart sluta så fort de hunnit skjuta av alla eller de som skjuter blir färdiga med sina läkarutbildningar eller ingenjörsutbildningar. Då jäklar kommer vi se ett annat Sverige. Men tills dess får vi leva med att några skjuts då och då.
Var någonstans uttrycker någon att det är det ok att skjuta folk, då gärna från någon som har möjlighet att påverka? Källa till detta skulle uppskattas!
Kom gärna även med en källa till att skjutningar inte prioriteras?