Postnord - en logistisk katastrof

Permalänk
Medlem

@RVX: Jag vet inte om det är en dröm direkt, men jag blev iaf duktigt överraskad

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

@Bruce Wayne: Jag vet inte om det är en dröm direkt, men jag blev iaf duktigt överraskad

Förstår det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Som någon skrev tidigare i tråden, så har det blivit avsevärt sämre senaste halvåret eller så.

Specifikt flöden via Arlanda, verkar vara rent lotteri vad som händer med försändelserna.
Mina 2 senaste exempel - båda försändelser från UK:
1) Avsändaren skickar vanligt brev. Kommer inte fram, försvunnet. Avsändaren skickar nu om försändelsen som REK. Tar 1 dygn från UK till Arlanda. Sedan tar det 9 arbetsdagar innan det dyker upp hos mitt ombud, under tiden ingen uppdatering på spårningen.
2) Avsändaren skickar paket som REK. Åter igen endast ett dygn att komma till Arlanda. Efter 1 vecka ringer man PN: - "Det kan ta upp till en vecka då det är mycket paket nu...". Efter 2 veckor ringer man igen: -"Det borde varit framme nu. Vi kan inte se vad som hänt med ditt paket. Du får nog se det som försvunnet och be avsändaren reklamera".

Behöver jag berätta hur högt mitt förtroende för PN är?

Permalänk

SMS -kaos

Beställer produkt (26 kg) med hemkörning och får leveransaviseringen som SMS dagen efter.
Paketet hamnar i Halmstad (6 mil ifrån) och SMS länken ger enbart valet att själv hämta på plats.

Jag mailar PostNord som ger beskedet att jag kan ringa utkörningscentralen för tidsbeställning.
Jag kopplas där vidare till Lantbrevbäringen (allt utanför Halmstad är tydligen landsbygd).

Utkörning planeras till dagen efter och jag är hemma hela dagen i väntan på utkörningen.
Jag och svågern sitter och fikar här hemma (utanför Falkenberg) då jag får följande SMS:

ons 14:18
"Vi har besökt dig 20180307 kl. 1410, för att lämna ditt paket från XXXX men kunde inte leverera.
Ditt paket kan hämtas nästa vardag efter klockan 16 hos PostNord Halmstad ... ... Mvh PostNord."

ons 14:20
Ingen bil har varit här och inga nya spår i snön utanför (jag har vittnet).
Jag blir f*ban*d och ringer direkt upp PostNord kundtjänst, men hinner inte mer än att läsa upp det
långa tracking numret förrän...

ons 14:23
... en stor bil från PostNord kör upp utanför huset med mitt paket. Föraren förstår inte vad som just skett.

ons 14:26
"Du har just nu fått en leverans från XXXXX. Vi vill gärna höra hur din upplevelse var när du tog emot paketet..."

Så vad kan ha skett med paketet !? Alla beställda utkörningar sköts via PostNords skåpbilar, medan Lantbrevbäring
innebär att brevbäraren tar med paketet i sin bil under den normala postrundan (13-15).
Kan paketutköraren ha plockat med sig paketet eftersom det passade in bland de övriga leveranserna...
och då brevbäraren inte hittat paketet, bara aviserat att jag inte varit hemma för leveransen !?

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

Titta vad glad den jäveln ser ut lol....

Efter helgen hade Postnord skickat ut ungefär 20.000 avier som gäller moms på Kinapaket. Men uppemot 100.000 paket väntar fortfarande på att bli hanterade.

https://www.breakit.se/artikel/12049/sa-manga-har-betalat-pos...

Jag har allafall inte köpt nåt från kina nu och lär inte göra på ett bra tag heller..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waxinator:

Beställer produkt (26 kg) med hemkörning och får leveransaviseringen som SMS dagen efter.
Paketet hamnar i Halmstad (6 mil ifrån) och SMS länken ger enbart valet att själv hämta på plats.

Jag mailar PostNord som ger beskedet att jag kan ringa utkörningscentralen för tidsbeställning.
Jag kopplas där vidare till Lantbrevbäringen (allt utanför Halmstad är tydligen landsbygd).

Utkörning planeras till dagen efter och jag är hemma hela dagen i väntan på utkörningen.
Jag och svågern sitter och fikar här hemma (utanför Falkenberg) då jag får följande SMS:

ons 14:18
"Vi har besökt dig 20180307 kl. 1410, för att lämna ditt paket från XXXX men kunde inte leverera.
Ditt paket kan hämtas nästa vardag efter klockan 16 hos PostNord Halmstad ... ... Mvh PostNord."

ons 14:20
Ingen bil har varit här och inga nya spår i snön utanför (jag har vittnet).
Jag blir f*ban*d och ringer direkt upp PostNord kundtjänst, men hinner inte mer än att läsa upp det
långa tracking numret förrän...

ons 14:23
... en stor bil från PostNord kör upp utanför huset med mitt paket. Föraren förstår inte vad som just skett.

ons 14:26
"Du har just nu fått en leverans från XXXXX. Vi vill gärna höra hur din upplevelse var när du tog emot paketet..."

Så vad kan ha skett med paketet !? Alla beställda utkörningar sköts via PostNords skåpbilar, medan Lantbrevbäring
innebär att brevbäraren tar med paketet i sin bil under den normala postrundan (13-15).
Kan paketutköraren ha plockat med sig paketet eftersom det passade in bland de övriga leveranserna...
och då brevbäraren inte hittat paketet, bara aviserat att jag inte varit hemma för leveransen !?

Låter som det vore fallet.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Idag skötte sig dock postnord riktigt bra!
Väntade på en leverans som skulle komma mellan 11 och 13. 11:20 så ringer chauffören och säger att han är på ingång.
Helt och fint var det också som tur är Skickades iofs inte löst, utan på halvpall, så hade ju varit själve fan om det inte varit helt

Tycker även att deras app funkade galant! Där man kunde välja dag och tid för leverans.
Ska dom faktiskt ha lite cred för.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Till att börja med ber jag om ursäkt för dom stora bilderna, med det sagt...kolla bilderna nedifrån och uppåt som ni gör i appen. Till topic.
Seriöst, ska det vara så här j***a krångligt för dessa personer att leverera ett enda paket? Notera att jag också ska ha aviserats hela 4 gånger via sms, har erhållit 2st. Ett att det fanns att hämta ute i Pilängen i Örebro där deras sorterings-central ligger, detta trots att jag specifikt valt att få det levererat till mitt lokala ombud, blir en jäkla bökig omväg för mig att ta mig ut till Pilängen för ett paket rengörings-tabletter till kaffemaskinen liksom. Och hålla på att boka hemleverans och planera dygnet runt en vara värt mindre än 300:- kändes både som en aningen stort slöseri av både min och deras tid.
Aja åter till sms:en som dom påstår sig ha skickat 4st av, har fått 1 (ovanstående) och ett imorse att det minsann är på tiden att jag hämtar ut mitt paket för annars riskerar det att gå i retur. Detta trots att jag så sent som i onsdags förra veckan (den 28/3) ringde till kundtjänst och förklarade att jag inte ville ha den levererad till Pilängen utan till mitt ombud. Han i telefonen bad om ursäkt och förklarade det hela med att det hade skett en miss i skanningen och att han skulle mejla dom och vidarebefordra mitt val. Tänker att nu är allt frid och fröjd, är ingen viktig vara men skönt att få strulet avklarat...hoppades man. Tills sms:et kom imorse...
*suck* Happ, ställer in mig på att dom minsann inte klarar av flytta ett paket mindre än 3km inom samma stad så jag räknade med att få ta mig till Pilängen efter jobbet och få detta helvete överstökat.
Slutar jobbet och tänker sätta mig på bussen ut till ,ja ni vet, då en notis dyker upp i appen, (den översta)
2018-04-03 17:20
Försändelsen är på väg

?? Hur jäkla ineffektivt är det här företaget egentligen? Får väl se om det ligger hos mitt ombud imorgon, fick ringa kundtjänst ytterligare en gång och kontrollera vad jag skulle göra. Vill helst inte hålla på och krångla med paket-retur och kreditering etc etc. Men allt detta besvär för ett paket värt 250:- kafferengöring? Herregud. Är dom småsakerna i livet man blir irriterad över, och det här är verkligen en av dom, har haft relativt lite problem med Postnord genom åren till skillnad mot en del andra i den här tråden. Men jag kände att det var dags att väcka den här tråden som legat i dvala en dryg månads tid nu och att jag fick skriva av mig lite.

Dold text

Edit. Rant over.

La till Spoilertaggar runt bilderna (för att minska "längden") //Mod
Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag måste vara en av få som 99ggr av 100 aldrig har problem med Postnord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jlyck:

Jag måste vara en av få som 99ggr av 100 aldrig har problem med Postnord.

Du kan skratta dig lycklig 99/100 gånger alltså
Grattis!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

"Rolig" grej som hände två veckor sedan. Skickade in ett dokument som ska vara signerat och tvunget måste postas. PostenNord lyckas slarva bort brevet. Det är bokstavligt talat 300m dit brevet skulle från lådan jag lagt det i. Vet inte om byrokratin med att tvunget måste postas, eller PostNord som är värst... Brevet postades på ett sjukhusområde, till sjukhuset btw.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk

"Försändelsen har felsorterats"

Vanligt jävla paket, 20x20cm, beställt från svenskt företag, skickat från Sverige. Gick att tracka tills det kom fram till min stad då detta meddelande kom fram.
Hur lång försening kan man förvänta sig nu tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av grimmoire:

"Försändelsen har felsorterats"

Vanligt jävla paket, 20x20cm, beställt från svenskt företag, skickat från Sverige. Gick att tracka tills det kom fram till min stad då detta meddelande kom fram.
Hur lång försening kan man förvänta sig nu tro?

Hoppas det går bättre för dig än det gick för mig när det hände. Mitt paket felsorterades ut till ett ombud och det var uppenbarligen helt omöjligt för de som kör ut ut paketen att påminna ombudet om sådana saker och ta med de felsorterade paketen tillbaka. Nej, det skulle mailas till ombudet som sedan skulle se till att det skickades tillbaka och hamnade rätt. Så jag fick snällt vänta en vecka till på att ombudet skulle få tid till detta.... (lite sur nu då jag väntar ett paket som för nästan två veckor sedan lämnade Torsvik och sedan dess verkar ingen veta var det befinner sig. Börjar lite smått tänka mig att det är brevbäraren själv som drar en bur med paket längs vägrenen på E4:an)

Permalänk
Medlem

Väntar på ett paket från italien, det har varit hos postnord i 1.5 vecka med statusen "Försändelsen tullklareras av oss". Någon som varit med om liknande? Något jag behöver göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av djazz:

Väntar på ett paket från italien, det har varit hos postnord i 1.5 vecka med statusen "Försändelsen tullklareras av oss". Någon som varit med om liknande? Något jag behöver göra?

Mitt paket från USA har stått utan uppdatering på "Försändelsen tullklareras av oss" sedan den 12:e Mars... bered dig på att vänta ungefär en månad, kanske mer, kundtjänsten på postnord kan inte ens ge en approximation så kan vara ungefär nu eller om 2-3 månader . vem vet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av djazz:

Väntar på ett paket från italien, det har varit hos postnord i 1.5 vecka med statusen "Försändelsen tullklareras av oss". Någon som varit med om liknande? Något jag behöver göra?

Har ett paket som suttit fast där i 2 månader... Ringer man dom så kan dom inte göra något så de är bara att vänta

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

I vanlig ordning har dom supit bort ett paket. Skulle varit framme igår men nu är senaste status ”Örebro” och inget har hänt på 48 timmar.
Deras kundtjänst svarar bara att dom väntar på att paketet ska ”scannas igen”, men dom kan/vill inte ge mig något svar på hur det kommer sig att ett paket som resan borde passerat typ 4-5 scannar och varit framme igår, inte har scannats på 48h.

Sanningen är nog närmre att dom för tillfället inte vet var paketet är

Permalänk
Medlem

Har ett paket från USA som suttit i tullen sen 2018-03-01. Moms + tull + PostNords avgifter är sedan länge betalda (fick hem en faktura som skulle betalas via moms.postnord.se) men sedan dess har paketet inte rört sig. Två veckor sedan anlände två andra paket som också fastnade i tullen men dessa betalade jag och fick hem rätt fort. Kommer inte fram till PostNords kundservice (satt i 3h [nej, jag överdriver inte] som nummer 6 igår kväll när de skickade mig vidare till tullavdelningen innan jag gav upp och la på luren) och alla meddelanden jag skickat till dem via deras egna hemsida har jag inte fått svar på.

Vad har jag för alternativ? 300 kr har jag betalat men inte fått paketet på mer än en månad. Visst, förstår att de har problem men hur *** kan två andra paket som anlände EFTER detta komma fram så snabbt? Prioriterar de inte paket i den mån de kommer in till tullen?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av djazz:

Väntar på ett paket från italien, det har varit hos postnord i 1.5 vecka med statusen "Försändelsen tullklareras av oss". Någon som varit med om liknande? Något jag behöver göra?

Detta betyder att Postnord kommit fram till att Italien inte är ett EU-land och att du därför ska betala moms och eventuellt tull på försändelsen. Jag föreslår att du skickar Postnord en lista på alla EU-länder så att de kan se att Italien är med i EU.

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför alla är så negativa, Postord levererade denna fina kartongbit till mig snabbt och helt oskadd.

Nu väntar jag bara på innehållet också...

Permalänk
Medlem

Jag fick hem ett brev om att jag måste betala moms för ett paket som kommer från USA. Jag fyllde i försändelse_ID:t som står nämnt i brevet samt postnummer och betalade via Swish, på moms.postnord.se, och allt såg bra ut. Detta var för runt en vecka sedan.

Men när jag söker på försändelse-ID för att spåra paketet så hittar den inget. Har provat både på postnords hemsida och i appen.
Har det varit så för er andra också eller ska jag börja bli orolig?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus K:

Jag fick hem ett brev om att jag måste betala moms för ett paket som kommer från USA. Jag fyllde i försändelse_ID:t som står nämnt i brevet samt postnummer och betalade via Swish, på moms.postnord.se, och allt såg bra ut. Detta var för runt en vecka sedan.

Men när jag söker på försändelse-ID för att spåra paketet så hittar den inget. Har provat både på postnords hemsida och i appen.
Har det varit så för er andra också eller ska jag börja bli orolig?

Jag hade det på ett av mina paket. PostNord bestämde sig för att skicka samma paket från tullen icke spårbart när det annars var spårbart hela vägen till Sverige från USA. Men det kom fram iaf tur nog, dröjde ca 1.5v.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk

Idag fick jag en tvättmaskin på pall levererat av Postnord. Det gick jättebra!
När jag igår kikade på deras app om leveransstatus så kunde man välja tid för utkörning, typ för- eller eftermiddag.
Jag valde förmiddag som var mellan kl 09-13.

Idag kl 09:30 ringde en postkille och frågade om det var OK att han kom förbi. 5 minuter senare var pallen här och jag fick även lite hjälp att baxa pallen till ytterdörren. Så jag är glad idag

Förövrigt så är jag väldigt ledsen över att Posten valt att ta ut enhetstaxa på tullhanteringen. Det kunde varit baserat på det deklarerade värdet precis som momsen. Detta har effektivt tagit död på nya roliga, kreativa och kanske lite knasiga projekt man ägnat sig åt sista åren. Varför?!?

Permalänk
Skrivet av Icte:

Jag hade det på ett av mina paket. PostNord bestämde sig för att skicka samma paket från tullen icke spårbart när det annars var spårbart hela vägen till Sverige från USA. Men det kom fram iaf tur nog, dröjde ca 1.5v.

Många paket (oavsett om de förtullas här eller före sin resa) blir av med sina amerikanske spårnummer när de når svenska gränsen. Mina lootcrates blir förbetalda för tull så de hamnar inte där men är aldrig spårbara efter gränsen t.ex. Även de flesta andra paket jag fått från USA blir det så med...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Och där fick jag också smaka på Postnords haveri. Paket från Kina:

Datum/Tidpunkt Plats Händelse
2018-03-22 18:46 Sverige Försändelsen är på väg

2018-03-05 14:56 Sverige Försändelsen tullklareras av oss

2018-03-05 14:56 Sverige Försändelsen har ankommit mottagarlandet.

2018-02-24 17:52 Transport av försändelsen har påbörjats

Dom lyckas ta 3 veckor på att tulldeklarera två kretskortssladdar från Kina. När moms väl är betald lyckades dom slarva bort brevet i Sverige...

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Många paket (oavsett om de förtullas här eller före sin resa) blir av med sina amerikanske spårnummer när de når svenska gränsen. Mina lootcrates blir förbetalda för tull så de hamnar inte där men är aldrig spårbara efter gränsen t.ex. Även de flesta andra paket jag fått från USA blir det så med...

Intressant, visste inte detta. Detta är dock det första paketet från USA som varit icke-spårbart när det väl hamnat i Sverige. Ganska riskabelt med tanke på PostMords hantering (alla mina paket som hamnar i Årsta försvinner).

Skrivet av Aje:

Och där fick jag också smaka på Postnords haveri. Paket från Kina:

Datum/Tidpunkt Plats Händelse
2018-03-22 18:46 Sverige Försändelsen är på väg

2018-03-05 14:56 Sverige Försändelsen tullklareras av oss

2018-03-05 14:56 Sverige Försändelsen har ankommit mottagarlandet.

2018-02-24 17:52 Transport av försändelsen har påbörjats

Dom lyckas ta 3 veckor på att tulldeklarera två kretskortssladdar från Kina. När moms väl är betald lyckades dom slarva bort brevet i Sverige...

GG PostMord. Får man pengarna tillbaka som man är tvungen att betala vid tulldeklarationen?

Så här ser det ut för mig:

Händelser
Datum/Tidpunkt Plats Händelse
2018-03-02 14:27 Sverige Försändelsen tullklareras av oss
2018-03-02 14:27 Sverige Försändelsen har ankommit mottagarlandet.

Väntar för närvarande i 2h i telefonkön, plats #23 med start #51...

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Intressant, visste inte detta. Detta är dock det första paketet från USA som varit icke-spårbart när det väl hamnat i Sverige. Ganska riskabelt med tanke på PostMords hantering (alla mina paket som hamnar i Årsta försvinner).

GG PostMord. Får man pengarna tillbaka som man är tvungen att betala vid tulldeklarationen?

Så här ser det ut för mig:

Händelser
Datum/Tidpunkt Plats Händelse
2018-03-02 14:27 Sverige Försändelsen tullklareras av oss
2018-03-02 14:27 Sverige Försändelsen har ankommit mottagarlandet.

Väntar för närvarande i 2h i telefonkön, plats #23 med start #51...

Absolut. Jag kommer fakturera en admin avgift dessutom för handläggandet.

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk

Nope, här var garanterat ingen bil från posten igår vid lunchtid och inte har det kommit en avi heller. En vanlig dag med postnord med andra ord.
Gick bra så länge DHL skötte paketet i tyskland men så fort posten tar över går det åt skogen.. Ska bli intressant att se vart det ska hämtas ut med tanke på hur stort och tungt paketet är..

2018-04-06 09:10
Toftanäs Sverige
Försändelsen är på väg

2018-04-06 09:08
UPK Malmö Sverige
Försändelsen är på väg

2018-04-05 12:06
Kristiandstad Sverige
Det gick inte att leverera. Mottagaren får en avi om var försändelsen kan hämtas.

2018-04-05 09:50
Kristiandstad Sverige
Lastad på bil, utkörning påbörjad

2018-04-05 08:19
Kristiandstad Sverige
Försändelsen har ankommit distributionsterminal

2018-04-05 06:02
Kristianstad Sverige
Försändelsen är på väg

2018-04-04 22:02
Toftanäs Sverige
Försändelsen är på väg

2018-04-04 13:40
Toftanäs Sverige
Försändelsen är på väg

2018-04-04 13:39
UPK Malmö Sverige
Försändelsen är på väg

Permalänk
Medlem
Citat:

– Förtroendet för PostNord är rekordlågt. Därför är det viktigare än någonsin att möta svenska folket och verkligen lyssna. Vad är deras upplevelse av oss? Vad fungerar och var finns bristerna? Vad har ni för frågor som ni vill ha svar på? Med den här turnén vill vi visa att vi är närvarande i hela Sverige och att vi tar kritiken på allvar, säger PostNord Sveriges VD Annemarie Gardshol.

https://www.postnord.se/lyssnar