Någon gamer som använder Lg60uj750v?

Permalänk
Medlem

Någon gamer som använder Lg60uj750v?

Använder en Lg60uj750v till mitt xbox One x. Märker tydlig skillnad i input lag när jag använder game mode. Tyvärr blir bildupplevelsen lite lidande. Har pratat med LGsupporten som först inte verkade ha någon riktig koll. Sen menade de att game mode ger en input lag runt 12 sekunder och övriga bildlägen runt 60 ms.
Någon med erfarenhet av denna skärm, eller snarlik LG-produkt som vet om det är rimligt att vänta sig mjukvaruuppdatering som trycker ner input lag överlag? Eller är det någon finurlig inställning jag har missat. Använder Hdmi ultra HD deep colour-inställningen för xboxens hdmi-utgång.
Jag tycker kort och gott att input lagen är schysst i game mode, och lite på gränsen i övriga bildlägen, fast då blir det emellertid mer "godis" för ögonen.. Era erfarenheter?

Permalänk
Medlem

@Anlander: 12 sec? Inte mer?

Haha om du köper ett Xbox one X, köp en riktig gamingskärm! 1440p, native resolution ju.

Du kommer lida av input lag med TV-skärmar, aint no workaround. Jag skulle hellre inte spela något alls än på en sådan skärm.

Nej men för att vara lite allvarlig, har vänner som är lite konsollnördar. Jag har inte spelat något på konsoll sedan jag var barn.

Med en 55-60 skärm så är det 35.000 som gäller om du vill ned till 20-någonting i inputlag, om ens det. Det är bara "hemskt" *edit* det är till för casuals, "gamers" använder "datorskärmar"... Har du problem med input lag och stör dig på det -> Kör 1440p med en jävligt bra IPS-panel. Max 4ms sen börjar jag känna att det är ospelbart, G-Sync t.ex märks så fruktansvärt väl att jag helt och hållet låter bli funktionen.

Visa signatur

Asus Z370-F | i7-8700K 4.9Ghz konstant synced + NZXT Kraken x62 4x NF-A14@rad front | EVGA 1080 Ti SC2 Hybrid 2x Corsair ML120 Pro@rad (sjuka temps :D) | 2x8 GB Corsair Ven 3000mhz standard XMP | Seasonic Prime Titanium 1000w | Samsung 970 Evo x2 500gb+250gb, 850 Pro 250gb | / G303 Daedalus - Corsair K95 non-RBG - Acer XB271HU A /

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newlund:

@Anlander: 12 sec? Inte mer?

Haha om du köper ett Xbox one X, köp en riktig gamingskärm! 1440p, native resolution ju.

Du kommer lida av input lag med TV-skärmar, aint no workaround. Jag skulle hellre inte spela något alls än på en sådan skärm.

Nej men för att vara lite allvarlig, har vänner som är lite konsollnördar. Jag har inte spelat något på konsoll sedan jag var barn.

Med en 55-60 skärm så är det 35.000 som gäller om du vill ned till 20-någonting i inputlag, om ens det. Det är bara "hemskt" *edit* det är till för casuals, "gamers" använder "datorskärmar"... Har du problem med input lag och stör dig på det -> Kör 1440p med en jävligt bra IPS-panel. Max 4ms sen börjar jag känna att det är ospelbart, G-Sync t.ex märks så fruktansvärt väl att jag helt och hållet låter bli funktionen.

Hör att vi lirar i lite olika ligor! Men, uppskattar ditt input. Stör mig inte så avsevärt på laggen, som ändå bara gör sig påmind i vissa lir. Behåller nog min 60tummare med det i åtanke! Du märker alltså skillnad mellan 0-4 ms... Du måste vara ett perceptivt unikum!

Skickades från m.sweclockers.com