Crash Bandicoot N.Sane Trilogy bekräftas för PC/Windows, Nintendo Switch och Xbox One

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Crash Bandicoot N.Sane Trilogy bekräftas för PC/Windows, Nintendo Switch och Xbox One

Nu avtäcker Activision Crash Bandicoot N.Sane Trilogy för Nintendo Switch, PC/Windows samt Xbox One. Lanseringen av plattformsspelet äger rum den 10 juli.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Apr 2004
Skrivet av Nyhet:

Nu avtäcker Activision Crash Bandicoot N.Sane Trilogy för Nintendo Switch, PC/Windows samt Xbox One. Lanseringen av plattformsspelet äger rum den 10 juli.

Läs hela artikeln här

Instaförbokning: check.

Intel Core i7 8700k | Asus Z-370 Prime-A | EVGA Supernova G2 750w | 16 GB Crucial Vengeance 3000 mHz | MSI GeForce RTX 2080 Duke OC| Western Digital 3 TB - Samsung Evo SSD 500 GB & Intel 330 180 GB | Asus ROG PG279Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004

Glömde köpa det till PS4 under förra PSN rean och tur det nu när det kommer till PC och förhoppningsvis i 60fps (det är ju låst till 30 på PS4).

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer X34A]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]--[Creative Gigaworks T20]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Huddinge/Stockholm
Registrerad
Jan 2015

Riktiga gamla klassiker till mitt första playstation

Dator 1: | i7 7700k | MSI GTX 1080 Gaming X | MSI Z270 Gaming pro carbon | Corsair LPX DDR4 16 GB | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 10
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012

Alltid kul när sånt här släpps på PC

CPU: i7 3770k @ 4.2ghz + Be Quiet! Dark Rock Pro 3 Moderkort: Asrock Z77 Extreme6 Minnen: Corsair Vengeance Pro 4x4gb 2133mhz GPU: MSI GTX 980 Ti Gaming SSD: 2x Samsung 840 Pro 256gb RAID 0 Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Fractal Design Define C Windowed Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sollentuna
Registrerad
Maj 2007

Känns lite speciellt att få se Crash på annat än playstation. Hoppas switch-portningen blir bra.

i9-7920X 4.7 GHz | 32GB DDR4 3200 MHz | ASUS WS X299 PRO | Geforce GTX 1080 Ti | 500GB NVMe + 2x 500GB SATA SSDs | Philips 40" 4K-skärm, 2x HP Z27n 1440p-skärmar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bohuslän
Registrerad
Apr 2009

Tjoho!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010

Blir köp! Varför inte också den första CTR medan vi ändå håller på.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jan 2002

Inte första gången en Nintendo eller Microsoft-konsol får Crash men första gången PC får en. Riktigt bra att spelet dyker upp till fler plattformar med tanke på hur länge serien varit multiplattform.

Personligen är jag inte mycket för Crash, hatade dessutom Crash-segmenten i Uncharted 4. Men vi får se. Och blir det att jag skaffar så blir det Switch-utgåvan dessutom.

Om vi nu bara kunde få Uncharted och Last of Us på lite fler plattformar. Samma utvecklare men tyvärr skulle Sony garanterat sätta stopp för något sådant. Med tanke på hur fort utvecklingen av RPCS3 går så finns iallafall möjligheten att emulera inom en relativt snar framtid.

Main: Corsair 350D, Ryzen 1700, 32GB RAM, 4,5TB SSD+HDD, GTX 1070 Phoenix GS, XB271HU, U2713HM, HP ZR24w
Spel: R5 Blackout, 6700K, 32GB RAM, 2TB SSD, 1080 Ti Phoenix GS, X34A + Oculus Rift
"HTPC": Ncase M1, 2700K, 16GB RAM, 0,75TB SSD lagring, GTX 1070 Mini, TV
Lenovo 700-15ISK: 6300HQ, 16GB RAM, 2,25TB lagring, 950m 4GB
Switch, Wii U, 3DS, GBA, PS4, PS3, PS2, PSP, PS Vita, Xbox One, Dreamcast

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av Mocka:

Glömde köpa det till PS4 under förra PSN rean och tur det nu när det kommer till PC och förhoppningsvis i 60fps (det är ju låst till 30 på PS4).

Jag har det på PS4'an och som du säger 30fps är inte kul.
Fungerar ok med interpoleringen på TV'n som gör att det känns lite "snappigare" - men 60fps och max settings på PC är lite dreggel-dreggel back-to-childhood-memories...

Citera eller Svara för respons! •
Pixel Artist - Öppen för förslag på beställningsjobb! PM'a mig. • Mer på Instagram
YouTube - Gör lite såsaker här ibland, unboxing, drönar/go-pro saker och dyl. •

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014
Skrivet av andreas_dock:

Jag har det på PS4'an och som du säger 30fps är inte kul.
Fungerar ok med interpoleringen på TV'n som gör att det känns lite "snappigare" - men 60fps och max settings på PC är lite dreggel-dreggel back-to-childhood-memories...

Jag har läst att spelet är utvecklat för att spelas i 30fps för att efterlikna originalet. Rent tekniskt finns det så klart inget som hindrar det från att köras i 60fps, det borde vara möjligt även på Switch utan problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Lenovo X1 Carbon / ASUS PB278Q 1440p

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014
Skrivet av anders190:

Inte första gången en Nintendo eller Microsoft-konsol får Crash men första gången PC får en. Riktigt bra att spelet dyker upp till fler plattformar med tanke på hur länge serien varit multiplattform.

Personligen är jag inte mycket för Crash, hatade dessutom Crash-segmenten i Uncharted 4. Men vi får se. Och blir det att jag skaffar så blir det Switch-utgåvan dessutom.

Om vi nu bara kunde få Uncharted och Last of Us på lite fler plattformar. Samma utvecklare men tyvärr skulle Sony garanterat sätta stopp för något sådant. Med tanke på hur fort utvecklingen av RPCS3 går så finns iallafall möjligheten att emulera inom en relativt snar framtid.

Skillnaden är väl att Activision äger rättigheterna till Crash men Uncharted och TLOU är Sonys egna IPn även om spelen är utvecklade av Naughty Dog.

Enligt Wikipedia köptes studion dessutom upp av Sony kring millennieskiftet så möjligheterna att spelen släpps utanför Sonys ekosystem är nog tyvärr obefintlig.

Skickades från m.sweclockers.com

Lenovo X1 Carbon / ASUS PB278Q 1440p

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av ågren:

Skillnaden är väl att Activision äger rättigheterna till Crash men Uncharted och TLOU är Sonys egna IPn även om spelen är utvecklade av Naughty Dog.

Enligt Wikipedia köptes studion dessutom upp av Sony kring millennieskiftet så möjligheterna att spelen släpps utanför Sonys ekosystem är nog tyvärr obefintlig.

Skickades från m.sweclockers.com

Precis, problemet är Sony. Nu vill de förstås hålla i sina exklusiva utvecklare och titlar men dessa hade varit riktigt fina på PC. Eller portabelt för den delen.

Uncharted: Golden Abyss, eller vad spelet heter, till PS Vita var inte speciellt trevligt dock, mycket pga att man tvingades kladda runt med fingrarna på skärmen hela tiden samt vicka hela Vitan så fort Nate skulle över en liten stock. Ungefär som med PS3-utgåvorna men värre.

Main: Corsair 350D, Ryzen 1700, 32GB RAM, 4,5TB SSD+HDD, GTX 1070 Phoenix GS, XB271HU, U2713HM, HP ZR24w
Spel: R5 Blackout, 6700K, 32GB RAM, 2TB SSD, 1080 Ti Phoenix GS, X34A + Oculus Rift
"HTPC": Ncase M1, 2700K, 16GB RAM, 0,75TB SSD lagring, GTX 1070 Mini, TV
Lenovo 700-15ISK: 6300HQ, 16GB RAM, 2,25TB lagring, 950m 4GB
Switch, Wii U, 3DS, GBA, PS4, PS3, PS2, PSP, PS Vita, Xbox One, Dreamcast

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I en byhåla
Registrerad
Feb 2010

1'a spelets banor....

Nuvarande PC -> 4670k - 16GB RAM - GTX 980Ti - EVGA Supernova G2 750W
Uppgradering 2018 -> 6850k - MSI x99a Goodlike Gaming - 64GB@3000MHz - M.2 SSD - 2TB SSD
Konsoler -> PS4 Pro - Xbox One X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av andreas_dock:

Jag har det på PS4'an och som du säger 30fps är inte kul.
Fungerar ok med interpoleringen på TV'n som gör att det känns lite "snappigare" - men 60fps och max settings på PC är lite dreggel-dreggel back-to-childhood-memories...

Hade inte varit fel att testa ett demo bara för skojs skull, detta är ju en riktig remake med allt vad det innebär.

Skrivet av ågren:

Jag har läst att spelet är utvecklat för att spelas i 30fps för att efterlikna originalet. Rent tekniskt finns det så klart inget som hindrar det från att köras i 60fps, det borde vara möjligt även på Switch utan problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Enligt en video jag sett håller PS4 (1080p) och PS4 Pro (4K) 30fps igenom hela spelet utan att tappa något. Mao är din teori korrekt att det definitivt finns spelutrymme för 60fps. Anledningen du nämner att efterlikna originalet ställer jag mig tveksam till eftersom 60fps är en gigantisk förbättring som hade gynnat alla.

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer X34A]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]--[Creative Gigaworks T20]

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jan 2002

Var det inte något problem med hur Crash hoppade också?

Skickades från m.sweclockers.com

Main: Corsair 350D, Ryzen 1700, 32GB RAM, 4,5TB SSD+HDD, GTX 1070 Phoenix GS, XB271HU, U2713HM, HP ZR24w
Spel: R5 Blackout, 6700K, 32GB RAM, 2TB SSD, 1080 Ti Phoenix GS, X34A + Oculus Rift
"HTPC": Ncase M1, 2700K, 16GB RAM, 0,75TB SSD lagring, GTX 1070 Mini, TV
Lenovo 700-15ISK: 6300HQ, 16GB RAM, 2,25TB lagring, 950m 4GB
Switch, Wii U, 3DS, GBA, PS4, PS3, PS2, PSP, PS Vita, Xbox One, Dreamcast

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Some Days, You Just Can't Get Rid of a Bomb!
Registrerad
Aug 2008

Underbart! Crash var med tekken 2 mina första ps1 spel

Skickades från m.sweclockers.com

Some Days, You Just Can't Get Rid of a Bomb!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014
Skrivet av anders190:

Var det inte något problem med hur Crash hoppade också?

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, det klagades mycket på input lag/eftersläpning i kontrollerna. Jag har inte spelat Crashspelen sen PS1-tiden men det var säkert samma sak i originalet.

It's not a bug, it's a feature.

Lenovo X1 Carbon / ASUS PB278Q 1440p

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av anders190:

Var det inte något problem med hur Crash hoppade också?

Skickades från m.sweclockers.com

Jo jag har hört detta med, men ingenting jag upplevt de gånger jag spelat

Sedan är ju spelet i sig svårt, det var det även under PS1'ans tid... jäkligt oförlåtande.
Lite det som var / är charmen med det dock

Citera eller Svara för respons! •
Pixel Artist - Öppen för förslag på beställningsjobb! PM'a mig. • Mer på Instagram
YouTube - Gör lite såsaker här ibland, unboxing, drönar/go-pro saker och dyl. •

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014
Skrivet av Mocka:

Enligt en video jag sett håller PS4 (1080p) och PS4 Pro (4K) 30fps igenom hela spelet utan att tappa något. Mao är din teori korrekt att det definitivt finns spelutrymme för 60fps. Anledningen du nämner att efterlikna originalet ställer jag mig tveksam till eftersom 60fps är en gigantisk förbättring som hade gynnat alla.

Det kanske inte stämmer, det är bara vad jag har hört. Men det vore ju märkligt annars, det är ett oerhört simpelt korridorspel som säkert nästan skulle gå att spela på mobilen i 60fps så det beror uppenbarligen inte på klen hårdvara och det måste vara ett medvetet val.

Däremot går ju vissa PC-spel att låsa upp till 60fps så det kan ändå finnas hopp för 60fps på PC åtminstone även om officiellt stöd saknas.

Skickades från m.sweclockers.com

Lenovo X1 Carbon / ASUS PB278Q 1440p

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2017

Crash Bandicoot på Steam? Kommer med största sannolikhet bli ett köp Var väldigt länge sen man spelade Crash nu. Har fortfarande Crash Bandicoot till PS1 liggandes även fast jag inte ens har kvar något PS1

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av anders190:

Inte första gången en Nintendo eller Microsoft-konsol får Crash men första gången PC får en. Riktigt bra att spelet dyker upp till fler plattformar med tanke på hur länge serien varit multiplattform.

Personligen är jag inte mycket för Crash, hatade dessutom Crash-segmenten i Uncharted 4. Men vi får se. Och blir det att jag skaffar så blir det Switch-utgåvan dessutom.

Om vi nu bara kunde få Uncharted och Last of Us på lite fler plattformar. Samma utvecklare men tyvärr skulle Sony garanterat sätta stopp för något sådant. Med tanke på hur fort utvecklingen av RPCS3 går så finns iallafall möjligheten att emulera inom en relativt snar framtid.

Naughty Dog skapade Crash men dom äger inte licensen längre och har inte gett ut den remastrade n'sane trilogin utan det har istället Activision gjort. Sony äger Naughty Dog och därmed så är möjligheten att få uppleva deras titlar på något annan än en Playstation noll.

EDIT: såg att redan fått svar.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av ågren:

Jo, det klagades mycket på input lag/eftersläpning i kontrollerna. Jag har inte spelat Crashspelen sen PS1-tiden men det var säkert samma sak i originalet.

It's not a bug, it's a feature.

Skrivet av andreas_dock:

Jo jag har hört detta med, men ingenting jag upplevt de gånger jag spelat

Sedan är ju spelet i sig svårt, det var det även under PS1'ans tid... jäkligt oförlåtande.
Lite det som var / är charmen med det dock

Stämmer, hittade detta i historiken nu när jag kom hem efter jobbet.

https://arstechnica.com/gaming/2017/07/crash-bandicoot-remast...

Skrivet av Lionheartus:

Naughty Dog skapade Crash men dom äger inte licensen längre och har inte gett ut den remastrade n'sane trilogin utan det har istället Activision gjort. Sony äger Naughty Dog och därmed så är möjligheten att få uppleva deras titlar på något annan än en Playstation noll.

EDIT: såg att redan fått svar.

Var ju det jag också åsyftade i mitt inlägg.

Main: Corsair 350D, Ryzen 1700, 32GB RAM, 4,5TB SSD+HDD, GTX 1070 Phoenix GS, XB271HU, U2713HM, HP ZR24w
Spel: R5 Blackout, 6700K, 32GB RAM, 2TB SSD, 1080 Ti Phoenix GS, X34A + Oculus Rift
"HTPC": Ncase M1, 2700K, 16GB RAM, 0,75TB SSD lagring, GTX 1070 Mini, TV
Lenovo 700-15ISK: 6300HQ, 16GB RAM, 2,25TB lagring, 950m 4GB
Switch, Wii U, 3DS, GBA, PS4, PS3, PS2, PSP, PS Vita, Xbox One, Dreamcast

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2015

Någon som minns "Crash Nitro Kart"? Dagen det får en remastering (om ens någonsin) kommer jag vara det lyckligaste nostalgitrollet på jorden.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2009

Undra om spelet kommer ha samma problem som den har i Ps4an gällande delays..

Alltså spelet är i stor sätt ospelbart.. Typ allt händer ju en halv sekund efter att du klickar något. Köpte det och kunde knappt spela genom första nivån innan jag stängde av spelet Jävligt besviken.
Många har ju problemet men inget händer åt saken. Många säger typ att inget är fel med den men antar att det är olika från person till person?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2007

@Hagge: Kan det vara din tv som har hög input delay?

Ryzen 5 1600 | ASUS B350M-A | Corsair 16GB 2666mHz | GTX 1080ti

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av tOPO:

@Hagge: Kan det vara din tv som har hög input delay?

Borde inte vara det.. Sitter på en LG B7.. Spelar GT sport och Project Cars 2 samt massa annat utan något sorts lagg.. Endast Crash som har delay. Och delayen är liksom bara när du rör på dig

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014
Skrivet av Hagge:

Undra om spelet kommer ha samma problem som den har i Ps4an gällande delays..

Alltså spelet är i stor sätt ospelbart.. Typ allt händer ju en halv sekund efter att du klickar något. Köpte det och kunde knappt spela genom första nivån innan jag stängde av spelet Jävligt besviken.
Många har ju problemet men inget händer åt saken. Många säger typ att inget är fel med den men antar att det är olika från person till person?

Läs artikeln som Anders postade. De ursprungliga spelen hade olika fysik och för att få en mer enhetlig känsla i samlingsboxen (att spara pengar var säkert en bidragande orsak) valde de att applicera treans fysik med hopp och allt vad det innebär även på de andra spelen och utan att ha spelet nyversionen tycker jag faktiskt att det låter som ett vettigt beslut.

De fick mycket kritik för det men det är som sagt ett medvetet val och det är tveksamt om de ändrar på det eftersom de skulle tvingas skriva om stora delar av koden och det säljer som smör i alla fall.

Alla verkar inte heller vara missnöjda så det är nog också lite individuellt. Om man inte störde sig på det i originalet så stör man sig nog inte här heller. Dessutom tror jag att många som klagar inte är vana vid plattformsspel eftersom de allra flesta har en viss fördröjning vid hopp osv (t.ex. Uncharted som jag själv stör mig på).

tl;dr Samma fysik används i alla tre spelen till skillnad från originalet. Det innebär bl.a. att man måste hålla in hoppknappen lite längre än man är van vid vilket många kanske inte känner till.

Skickades från m.sweclockers.com

Lenovo X1 Carbon / ASUS PB278Q 1440p

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Maj 2014
Skrivet av marykay112:

Någon som minns "Crash Nitro Kart"? Dagen det får en remastering (om ens någonsin) kommer jag vara det lyckligaste nostalgitrollet på jorden.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har de på Ps2, så fett kul med svårt som fan

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / CPU: i3 6100 @ 3,7 Ghz / GPU: Sapphire Radeon RX 560 Pulse 2 GB / Kylning: Intel stock och 3st i chassit 1xpush 2xpull / PSU: Fractal Fesign Integra M 450 / MB: MSI h110 PC MATE / RAM: Crucial Ballistix Sport 2x4GB 2400 Mhz / OS: Win10 Pro / Mus: Trust GXT 32 / TB: Logitech G110 / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av ågren:

Läs artikeln som Anders postade. De ursprungliga spelen hade olika fysik och för att få en mer enhetlig känsla i samlingsboxen (att spara pengar var säkert en bidragande orsak) valde de att applicera treans fysik med hopp och allt vad det innebär även på de andra spelen och utan att ha spelet nyversionen tycker jag faktiskt att det låter som ett vettigt beslut.

De fick mycket kritik för det men det är som sagt ett medvetet val och det är tveksamt om de ändrar på det eftersom de skulle tvingas skriva om stora delar av koden och det säljer som smör i alla fall.

Alla verkar inte heller vara missnöjda så det är nog också lite individuellt. Om man inte störde sig på det i originalet så stör man sig nog inte här heller. Dessutom tror jag att många som klagar inte är vana vid plattformsspel eftersom de allra flesta har en viss fördröjning vid hopp osv (t.ex. Uncharted som jag själv stör mig på).

tl;dr Samma fysik används i alla tre spelen till skillnad från originalet. Det innebär bl.a. att man måste hålla in hoppknappen lite längre än man är van vid vilket många kanske inte känner till.

Skickades från m.sweclockers.com

Hm, det låter faktiskt rätt troligt. Många animationer samt "actions" har tagits bort.
Men jag har spelat alla Crash spel som släpps. Har dem till tidigare konsoler och denna "delay" existerar inte. Jag förstår vad du menar men personligen kan jag inte smälta det.

Vet att många konsolspel har en viss känsla vid typ hoppande och så, men detta var överdrivet för min smak i alla fall.