Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vilken betalsite är störst på filmer i antalet filmer?

Permalänk
Medlem

Vilken betalsite är störst på filmer i antalet filmer?

Skriv inte NETFLIX för att den är populärast filmsiten.
Vilken betalsite är störst på filmer i antalet filmer?
En månadskostnad eller lågt pris per film.
Netflix i amerika ska vara större än den i sverige men de går nog inte.

Permalänk
Medlem

När du skriver 'inte NETFLIX' så tar du bort en väldigt stor del av urvalet....

HBO har en del, men även där tittar man igenom det intressanta ganska fort.

Amazon:s Prime video och Google Play är också stora aktörer, dock inte alltid så billiga.

Gillar man anime så verkar Crunchyroll stor och bredast utanför USA med orginalspråk och engelsk sub utan allt för många regionspärrar, men de börja lida av att både Netflix och Prime Video nappar dom (potentiellt) bra titlarna före Crunchyroll... då de har mer ekonomiska muskler.

Netflix går dessutom in och (del)finansierar en del av produktionerna numera, vilket gör att titlarna faktiskt inte försvinner efter en tid i deras repertoar som det annars gör med licensierad material.

Permalänk
Skrivet av pgu579:

Skriv inte NETFLIX för att den är populärast filmsiten.
Vilken betalsite är störst på filmer i antalet filmer?
En månadskostnad eller lågt pris per film.
Netflix i amerika ska vara större än den i sverige men de går nog inte.

Men varör går amerikanska netflix bort då? Använd en VPN och kör amerikanskt IP, din svenska premunation funkade förr iaf även på amerikanska.
Mullvad är bara en av flera som ger gratis IP'n i 3 timmar per gång och det fungerar bra att kolla netflix på.

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem

Nu är väl dock netflix störst på filmer oavsett om du vill det eller inte?

Jag tror inte man är nöjd med bara en hur som helst. Själv kör jag flera streamingtjänster för att få ett så stort utbud som möjligt.

Netflix, Viaplay & HBO är de jag använder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lineri:

Men varör går amerikanska netflix bort då? Använd en VPN och kör amerikanskt IP, din svenska premunation funkade förr iaf även på amerikanska.
Mullvad är bara en av flera som ger gratis IP'n i 3 timmar per gång och det fungerar bra att kolla netflix på.

Netflix har väl varit vääldigt flitiga på att banna alla VPN-adresser som används?

Så är det iaf med OVPN

Permalänk
Medlem

Viaplay. Bättre på både film och serier än Netflix. Har ingen koll på antal men kvaliteten på utbudet är bättre.
Kan inte uttala mig om HBO då det bara fungerar på Samsung TV och någon speciell chrome cast.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Skrivet av Chromatic:

Netflix har väl varit vääldigt flitiga på att banna alla VPN-adresser som används?

Så är det iaf med OVPN

https://privatevpn.com/se funkar på amerikanska. här
jag vågar dock inte lova 100% att Mullvad fugnerar, men senast jag kollad så gjorde det det iaf

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Viaplay. Bättre på både film och serier än Netflix. Har ingen koll på antal men kvaliteten på utbudet är bättre.
Kan inte uttala mig om HBO då det bara fungerar på Samsung TV och någon speciell chrome cast.

Har en samsung tv själv, tycker HBO har riktigt bra utbud på serier, många av dom är faktiskt riktigt bra! Kan inte uttala mig om filmer dock, ser inte film speciellt ofta, blir mer serier

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lineri:

Men varör går amerikanska netflix bort då? Använd en VPN och kör amerikanskt IP, din svenska premunation funkade förr iaf även på amerikanska.
Mullvad är bara en av flera som ger gratis IP'n i 3 timmar per gång och det fungerar bra att kolla netflix på.

Mullvad fungerade inte med Netflix senast jag testade, känner dock folk det fungerar för...

Permalänk
Medlem

Själv kör jag inte HBO för att de har? (haft!) så fruktansvärt pissigt på klientsidan när man sitter på ADSL (ännu, fiber är på G), att det inte går att se på filmerna med behållning pga frysningar etc. - medans Netflix sköter det utmärk med adaptiv kvalitet beroende på hur väl förbindelsen fungerar och tränar upp sig till så bra kvalitet det går under visningen - skulle nog säga att de flesta sköter sig hyfsat till bra även om Netflix fortfarande gör bäst jobb i det avseendet - ja utom HBO när jag provat... har inte provat viaplay ännu, när jag tänker efter...