Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Köpråd 27"-28" curved datorskärm

Hej på er,

Går i tankarna att uppgradera skärm ifrån en 23" 120hz till en 27-28" 144hz skärm som ska vara curved
Hittade nästan den perfekta skärmen men stativet förstörde allt,, den hamnar för nära mig. Samsung C27FG70 heter den

Har ni tips på välvda skärmar för runt 4000:- ?

krav 27-28" , 144hz samt curved

Permalänk
Skrivet av mr_kenzo:

Hej på er,

Går i tankarna att uppgradera skärm ifrån en 23" 120hz till en 27-28" 144hz skärm som ska vara curved
Hittade nästan den perfekta skärmen men stativet förstörde allt,, den hamnar för nära mig. Samsung C27FG70 heter den

Har ni tips på välvda skärmar för runt 4000:- ?

krav 27-28" , 144hz samt curved

Blir svårt, blir nog 6000 kr plus om du ska ha g sync

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_kenzo:

Hittade nästan den perfekta skärmen men stativet förstörde allt,, den hamnar för nära mig

VESA?

Permalänk
Medlem

@mr_kenzo: Msi Optix serien får du för dom pengarna, 27" 144hz curved VA-panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusHuddinge:

75x75 tror jag... hurså ?

Permalänk
Medlem

@mr_kenzo: Kanske köpa väggmontering eller skrivbordsmonterad gas-arm att montera skärmen på istället för originalstativet?

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Medlem

@Paddglutt: hmmmm intressant, något specefikt märke?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_kenzo:

75x75 tror jag... hurså ?

Eftersom du tycker den är perfekt förutom foten så är det väl bara köra på den och skaffa en egen fot/arm?

Permalänk
Medlem

tanken har inte slagit mig,, ska kika runt lite,, tack för input

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite. Jag har stora funderingar på denna skärmen med, fast monterad på ett väggfäste i mitt datorskåp.
Någon som har lirat med denna skärmen? Har en gammal samsung 120 Hz skärm nu och jag vill uppgradera mig. Dock inte till TN panelernas blaskiga färger utan den skall ju duga till annat med.

Mr Kenzo, löste du det med fäste till foten?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

ursäkta sent svar ,men jag valde en skärm som inte bygger mycket mellan vägg o stativ.

https://www.proshop.se/Bildskaerm/Samsung-27-Bildskaerm-CFG7-...

måste ändå säga att hur slimmad fäste jag än använder så är mitt skrivbord inte optimerat för 27"

Permalänk
Medlem

@mr_kenzo: Snygg skärm för övrigt. Många skärmar ser ju ut som skräp!

Permalänk

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4552143 27tum, va,kurvad, 144hz, free sync, kostar 4,5k.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2