Börjar bli less på allt jag spelar

Permalänk
Medlem

Börjar bli less på allt jag spelar

Jag börjar bli less på alla spel förut lirade jag mycket wow, lol, cs, Diablo 3 mm. Men jag har tappat all lust att spela dessa spel och spelar endast fortnite nu men börjar även bli less på det nu. Någon som har några tips på vad man kan lira.

Permalänk
Medlem

Diablo 2

Permalänk
Medlem

The Witcher 3
Diablo 2

Permalänk
Medlem

@gonace: föredrar nyare spel som är mp är inte riktigt en sp lirare

Permalänk
Medlem

Sätt in dig i Star Citizen
En helt fantastisk gemenskap och även event som man kan åka på
''

Permalänk
Medlem

Kanske inte ett tips på ett spel, men ibland kan det vara gott att hitta en annan hobby eller projekt som tar upp ens tid ett tag för att senare återvända till spelandet, gärna i 1-2 månader. Känner själv att jag kan få tillbaka gnistan efter sådana uppehåll.

Annars, har du spelat igenom Witcher 3? Du kan få ut säkert 100 timmar ur det genom att bara vara casual i spelet och inte göra precis allt

Arma 3 har ett läge som kallas King of the Hill (KotH) på onlineservrar och är överlag ett ganska slow-paced spel. Det har sina buggar och flyter inte, men när 100 spelare uppdelat på 3 lag krockar i en stad för att strida om kontroll är ganska fett. Taktiska beslut och positionering väger ofta tyngre än reflexer.

Killing Floor 2 är ett shoot em up zombie survival i upp till 6 spelare Co-Op där zombies med olika förmågor kommer i vågor. Stor variation på klasser, vapen, banor och monster.

Har du några tajta polare så är Borderlands en awesome spelserie att spela igenom tillsammans. Borderlands 2 är att rekommendera, upp till 4 spelare Co-Op.

EDIT: lade till fler spel

Permalänk
Avstängd

Vet ju inte vad du spelat tidigare, men GTA5 är jävligt lätt att spendera många timmar på, speciellt om man är 4st som lirar ihop

Permalänk
Medlem

Doom och Doom 2 på nätet. Inte moderna tramsdoom utan klassikern som är 25 år.

Permalänk
Avstängd

Warhammer Vermintide 2.

Rainbow six siege.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Avstängd

Kanske är dags att göra nått annat än att spela

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Assetto Corsa om du gillar racing/sim spel, funkar bra med handkontroll men ratt är ju överlägset roligare.
Online är det mest Nurburgring/Spa som dominerar servrarna.
Kanske inte det mest befolkade spelet men är sjukt roligt när man lärt sig banan och ett gäng bilar.

Permalänk
Medlem

Har du provat brädspel istället?

Permalänk
Medlem

@ezakimak: Assetto tycker jag är kul kör det med ratt driftar för det mesta men kan inte spela det mer än 1 timme åt gången

Permalänk
Skäggig legend

Jag är lite av samma människa. Jag spelar CSGO, pyttelite wow 30 min här och där, lite wc3 och någon timma BF1.

Jag kan verkligen inte kötta spel längre, alls.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Ta en paus is spelandet. Det finns mycket skoj man kan göra med datorn.
Försöker själv lära mig videoredigering. Lirar ingenting just nu men suget kommer alltid tillbaka förr eller senare.

Permalänk
Medlem

Börja med en produktiv hobby i stället! Skaffa dig ett renoveringsprojekt, lär dig finsnickra, you name it! Känslan av belöning, framgång osv som man ofta får genom spel finner du även i färdigställande av saker irl. Dessutom får du nytta av dina riktiga "experience points" till nästa pertinent

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Avstängd

Rocket League

Permalänk
Medlem

overwatch?

Permalänk

Jag kan inte heller spela längre. Förr kunde man mosa igenom ett SP spel utan problem men nu tröttnar jag direkt. Spelar lite Rust med vänner ibland nu bara.

Köpte mig en Motorcykel istället och Gud vad mycket bättre jag mår nu när jag inte sitter vid datorn så mycket. Blivit en helt ny människa med livslust och kommer i tid till jobbet för första gången på 5år.

Lägger mig tidigare och sover allmänt bättre.

Så tröttnar du fort på spel kanske din gamingperiod för stunden är över?

Jag märkte inte förän jag slutade spela varje dag att jag var fast i ett deppigt och trött beroende.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Suget går upp och ner. Inte spelat på ca 6 månader, sen testade jag Surviving Mars och blev fast i några timmar.

Permalänk
Medlem

Mitt spelsug ligger på ganska låg nivå hela tiden med några tippar uppåt ibland. Lite anledningen till att man drar sig för att införskaffa bättre dator för att det inte riktigt känns värt pengarna. Samtidigt så lägger man fortfarande en del tid på spelandet och då vill man ju att det ska prestera bra.

Som tidigare sagt kan det nog hjälpa att hitta en hobby eller i alla fall spendera tid på andra saker. Det är ju inte heller direkt viktigt att ha ett spelsug, så att sluta spela helt till och med är ju inte farligt

Permalänk
Medlem

@SimpanDirr: Har snart körkort ska snart köpa en bil man kan pilla på så då blir det att lägga spelen åt sidan

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisse240:

@SimpanDirr: Har snart körkort ska snart köpa en bil man kan pilla på så då blir det att lägga spelen åt sidan

En 240 ?

Permalänk
Medlem

Ett alternativ är att kolla streams medans man gör annat. Brukar kolla Blue Beard Clan
på tuben medans jag gör annat på datorn. Just nu kör han Farcry 5. Då känns det som man får ut lite av spelvärlden även om man inte pallar lira själv.

Permalänk
Avstängd

Instämmer med @Myllerman , streams lättar på uttråkningen ^^ själv brukar jag köra alla möjliga småspel vid sidan om, sånna som man kan hitta super billigt på steam. Räcker för att roa sig ett par dagar så kan man köpa något nytt sen ^^

Permalänk
Medlem

Kan varmt rekommendera Mount and blade warband för episka multiplayer matcher.
Eller ett nyare alternativ Blackwake helt otroligt roligt pirat MP som har otroligt härliga kaptener som skriker åt en att ladda om kanoner eller reparera ett hål i aktern

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ta paus.
Hade själv en period för ca 10 år sen då jag blev lite små less.
Slutade inte spela men spelade mer kvalite.
Nu idag spelar jag så mtcket jag hinner då det är riktigt kul igen fast nu finns det också massa annat som tar tid och jag tror det är bra med balans

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

jag är i samma läge, enda jag spelar är några rocket league matcher per vecka, riktigt roligt spel.. synd ja är kass bara

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

@nisse240: Har du testat att helt byta spelstil? Typ Smite eller Palladin är ju smidigt om man inte vill sitta timtal. En Arena på Smite tar en kvart ungefär, så kan man göra nåt annat sen.

Permalänk
Medlem

Om man är trött på AAA-online-shooters så kan Insurgency eller Rising Storm 2 vara skön omväxling med mer fokus på metodiskt spelande och inlevelse.