Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vilken film såg du senast?

Permalänk

Black Panther

Förstår inte att denna film hyllas så som den gör. En högst medioker action-rulle med en tämligen ointressant handling imo. Men jag kanske missar något?
Två ganska tråkiga timmar av mitt liv jag inte får tillbaka.

5/10

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon285887:

Senaste filmen jag såg var Top Gun, det blev väl sjunde gången tror jag.

Hehe, också sett den bra många gånger. Kittlar fint i nostalginerven.
Kommer ihåg att jag lirade spelet på PC också som kom 1996. DANGER ZONE !

Permalänk
Skrivet av Myllerman:

Kommer ihåg att jag lirade spelet på PC också som kom 1996. DANGER ZONE !

Själv spelade jag det smått omöjliga Top Gun till NES. Lyckades nästan aldrig landa på hangarfartyget eller tanka i luften vill jag minnas.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Jag och sambon kikade igenom några klassiska filmer som kryddats med så mycket ost att det blir en fest!
Point Break 1991 - Härligt ostig - 7/10 ostbollar
Road House 1989 - Svårt att inte skrika ut "Road house!" vid varje snurrkick! 9/10 ostbollar
Commando 1985 - Så mycket one-liners så osten smälter i kylskåpet! 10/10 ostbollar!

Notera att rankning med ostbollar motsvarar inte vanlig rankning av filmer.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Inaktiv

@Myllerman:

Håller med! Introt är nog det bästa med hela filmen, och som du skrev;
Danger Zone!
Kan inte sluta tycka att de där F-14:orna är så sexiga!

Permalänk

@anon285887 @Myllerman:

Även en av mina favorit-filmer från "back in the days". Sett den ett otaligt många gånger.

Visst är det en uppföljare på G?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

@M18_Hellcat @Myllerman:

Även en av mina favorit-filmer från "back in the days". Sett den ett otaligt många gånger.

Visst är det en uppföljare på G?

Ja, 2019 tror jag en uppföljare ska komma. Har inga stora förhoppningar dock. Brukar inte gilla "nyversioner" av filmer men förhoppningsvis blir man positivt överraskad.

Lägger till två filmer jag såg lite tidigare. Sliver och Color of Night.
Båda ganska mediokra betyg på IMDB och är väl inga mästerverk direkt men dom har något som gör att dom är "klassiker" i min samling. En sån där atmosfär av mystik/surrealism/dröm som man sugs in i och är svår att finna i nutida filmer. Men det kanske bara är jag hehe.
Sen är det fina damer i både bl.a Sharon Stone
Betyg svårt att sätta, tillräckligt bra rullar för att kolla om ibland så dom har en plats i samlingen.

Sliver (1993)

Color of Night (1994)

Permalänk
Inaktiv

@Guybrush82:

Japp, Bruckheimer sa det iallafall till media. Vi får väl se om den blir en riktig höjdare som Top Gun från -86.

Permalänk
Medlem

Kingpin, extended edition - Helt otroligt rolig humor om den utslagne bowlaren Roy Munson som tillsammans med en Amish kille och en hora försöker vinna en stor bowlingturnering i Reno. 8/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Kingpin, extended edition - Helt otroligt rolig humor om den utslagne bowlaren Roy Munson som tillsammans med en Amish kille och en hora försöker vinna en stor bowlingturnering i Reno. 8/10

Kingpin och Me, Myself and Irene är mina favoritfilmer av Farrelly-bröderna.

Permalänk

@killawife
@Buio

Underbar film. Höll på att ramla ur soffan av skratt första gången jag såg denna scen:

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

12 Strong Betyg: 7/10

Ännu en krigsfilm från mig (ja jag gillar krigsfilmer)

Filmen är en s k True Story. Men med Hollywood mått då såklart.......Men ändå, där finns historia i den som är sann, och bara där blir den än mer intressant.

"12 Strong tells the story of the first Special Forces team deployed to Afghanistan after 9/11; under the leadership of a new captain, the team must work with an Afghan warlord to take down for the Taliban"

12 Strong

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

The Ritual.

"People speaking Swedish softly" - 'Bmugoka ooto ubbmop asschsrj'.

7/10

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Såg precis "The Dark Tower", blev faktiskt väldigt överraskad.

Ger den en 7,5/10

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Spiderman Homecoming stängde av efter någon timme, bland de sämsta jag sett. 2/10

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Arena X: Annihilation

Enligt taggarna på IMDB är detta en "Adventure, Drama, Fantasy".
Skulle vilja lägga till "Horror" och byta ut "Fantasy" mot "Sci-Fi".

Vet inte vad jag ska säga om filmen riktigt.
Första halvan var mestadels okej, men under andra halvan så tappade filmen mig totalt och från och till undrade jag vafan det var jag satt och tittade på. Kändes mer som en knarkdröm än en film.

Finns säkert folk som gillar denna typen av filmer men för min egen skull klassar jag den som "knäpp skitfilm" som jag lagt 2 timmar av mitt liv på som jag inte får tillbaka.

3/10.
Poäng enbart för cinematografin och för Tuva Novotny.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Fullmetal alchemist (Netflix-rullen)

Jag tycker faktiskt denna var bra. Mycket bättre än andra filmer som gjorts med serier som grund. Tog med det viktigaste och efterliknade karaktärerna mycket bra (förutom Winry).
CGIn var helt okej, men kunde förbättrats.

7/10.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Inaktiv

Skepp 9 Netflix produktion.

Filmen handlar om en kvinna på 20 år som är har varit ensam på ett skepp i många år. När kvinnan var ung fick skeppet problem med syre och föräldrarna offrade sig för att flickan skulle klara sig längre. Skeppet sände ut en nödsignal och en manlig mekaniker till räddning och just där början filmen. Tanken är sedan att han ska lämna skeppet och hon ska färdas ensam i 20 år till.

Filmen har dock en tvists, det finns några olika tvister men detta är en av de bättre, detta leder sedan till en massa problem. Allt riktigt bra så långt, resten av filmen lite halvseg och sist ett bra slut på det.
Lite mer pengar in och höjt mitten och jag skulle säga en toppenrulle.

Men mitt betyg nu är gillar ni scifi thrillers och har netflex så rekommenderar jag verkligen att kolla in filmen. Sedan visst det finns filmer med nästan exakt samma tvist men de är ovanliga.

Permalänk
Medlem

The Commuter
Med bland annat Liam Neeson, Vera Farmiga, Sam Niell.
The Commuter

Storyline: A hard-working life insurance salesman and a caring family man, the former police officer, Michael MacCauley, has taken the commuter rail to New York for the past ten years. But, unexpectedly, things will take a turn for the worse, when on one of his daily journeys, the cryptic passenger, Joanna, makes Michael a generous and tempting offer to locate a single commuter or face grave consequences.

Ger filmen 8.5/10

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Three billboards outside Ebbing, Missouri

Jodå, jodå. Bra drama, klart sevärd. Särskilt Woody Harrelsons karaktär föll mig i smaken.

Permalänk

The Unknown Soldiers

10/10 krigs film som ger inblick i den vanliga soldatens liv.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

The commuter - Action film med Liam neeson som nisse som blir inblandad i nåt skit. Denna var alldeles för osannolik för att vara bra tyvärr. 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

The Fugitive (1993)

En rulle som aldrig blir gammal och måste ses åtminstone ett par ggr/år.
Klockren improvisationen som Tommy Lee Jones gör i vattentunneln. Repliken passar verkligen. Den var inte i manus så att säga för den som inte visste.
"Dr. Kimble grabs the gun, points the pistol at Gerard: “I did not kill my wife!”. Chief Deputy Marshall Gerard’s responds “I don’t Care!”

Permalänk
Medlem

You were never really here - Lite speciell film om en kille som spöar upp pedofiler för att rädda barnen. Han har en del psykiska problem så det är lite knepigt att håla reda på vad som egentligen händer men filmen är rätt ok. Med Joaquin Phoenix. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Jumanji: Welcome to the Jungle 3/10

Jag känner att om jag verkligen skulle orda ut allt jag känner efter att ha sett detta mediokra försök till en uppföljare så skulle det helt enkelt ta för lång tid.
I korta drag så är filmen inte helt värdelös men för mycket har ändrats.. tex att Jumanji spelet i sig förvandlats till en tv-spels konsol istället för ett brädspel. Detta innebär att man tydligen kan spela en karaktär/avatar som inte ens liknar sig själv.. **bort //mod**

PK-maffian//Mod (§1)
Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pixo:

Jumanji: Welcome to the Jungle 3/10

Jag känner att om jag verkligen skulle orda ut allt jag känner efter att ha sett detta mediokra försök till en uppföljare så skulle det helt enkelt ta för lång tid.
I korta drag så är filmen inte helt värdelös men för mycket har ändrats.. tex att Jumanji spelet i sig förvandlats till en tv-spels konsol istället för ett brädspel. Detta innebär att man tydligen kan spela en karaktär/avatar som inte ens liknar sig själv.. **bort //mod**

**bort//mod**. Har visserligen inte varit så mycket på nätet men ändå. Nog för att det är bra när en film väcker tankar efter man sett den men det är Jumanji vi pratar om, om du inte tittar på den med syfte att underhållas och koppla bort vardagen så gör du fel.

Du ger den ett väldigt lågt betyg men nämner ingen anledning varför. Beror det på att filmen har ett dåligt underhållningsvärde eller är det bara för att "pk-maffian" försöker göra män till mesar (eller vad du nu tror)? Om det är det senare kan jag tycka att en normalt funtad person inte låter det gå ut över underhållningsvärdet.

Du verkar missat att människan "alltid" tyckt det är komiskt att dels driva med könsstereotyper samt att även göra det rakt motsatta, d.v.s låta en stor muskulär man vara räddare än en liten mus. Detta har gjorts även långt innan "hen" och "pk-maffian". Det är roligt helt enkelt. Och tro det eller ej, men Jumanji har som syfte att vara rolig. Några av de roligaste scenerna hade aldrig blivit av ifall

Om du verkligen stör dig så här mycket på en film kan jag inte annat än att tycka lite synd om dig, **bort//mod** Jag gläds däremot, för din skull, åt att det finns tusentals filmer där stereotyperna är mer framträdande än finnarna på en tonåring.

Personligen tyckte jag, som jag redan nämnt, att Jumanji var en förvånansvärt bra film. Jag brukar inte gilla den här sortens komedier men det var länge sedan jag skrattade så mycket. Men men, kanske indoktrinerades jag till att bli underordnad det kvinnliga könet utan min vetskap, konstigt nog var det inget jag reflekterade över.

(PK-maffian) §1 //mod
Permalänk
Medlem

Day of the Dead: Bloodline 1/10

Förväntade mig en hyfsad zombierulle men fick istället en kräkkollaps i knävecket.

Ravenous: 2/10

En kanadensfransisk zombiefilm som hade potential att bli riktigt bra om filmmakarna fokuserade lite på bättre på att göra en spännande film.

Permalänk
Medlem

A quiet Place

Jag är så otroligt imponerad. Jag gillade verkligen filmen. Eventuellt älskade jag den till och med. Det är ingen perfekt film. Vet inte om jag håller med påståenden om att det skulle vara ett måste på just bio. Men gode gud vad jag tyckte om den här filmen. Eventuellt en ny på min personliga tips 5. Absolut top 10.

Edit Jag kan inte rekommendera den nog. Jag är verkligen hyperförjust.

Permalänk
Medlem

Life of brian - Otroligt klockren komedi från Monty python som fortfarande funkar väldigt bra på att visa det absurda med religioner. Och så har det en karaktär som heter Biggus Dickus. 9/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Life of brian - Otroligt klockren komedi från Monty python som fortfarande funkar väldigt bra på att visa det absurda med religioner. Och så har det en karaktär som heter Biggus Dickus. 9/10

[OT]
He had a wife you know.....

[OnTopic]
Thor: Ragnarok jag gillade denna, att se Thor sårbar var givande.
8/10

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |