Permalänk
Avstängd

Break an embargo

Hej,

Känner en snubbe som kommer ge mig early access till ett AAA-spel. Tänkte passa på att "breaka embargot" genom att ladda upp let's play-avsnitt i min Youtube-kanal och på så vis förhoppningsvis få exponering.

Twitch kan jag glömma då jag har fått höra att min account kan bli permanent avstängd. Hur ser det dock ut med Youtube? Kan min account stängas av?

Permalänk
Medlem

Spelutgivaren kommer antagligen ta ner din video, och du kan få s.k "strikes" på ditt konto. Får du 3 strikes så kan det stängas av.

Permalänk
Avstängd

@m4gnify: På Twitch får man tydligen ingen varning utan där blir man körd direkt.

Jag har inga strikes. Så att få en är nog inte hela världen. Tänkte endast ladda upp ett avsnitt i förväg isåfall för att inte få mer än ett. Får nog bli ett längre avsnitt.

Kan ett strike försvinna med tiden så småningom? Eller är detta ett märke som består för evigt?

Permalänk
Medlem

@Lothric: Osäker. Jag skulle inte göra det, men det är ditt konto som står på spel

Permalänk
Medlem

Dom försvinner med tiden, vet dock inte tidperioden

Permalänk
Avstängd

@m4gnify: Go big or go home som man säger. Känner mig verkligen underrated och detta är ju en god möjlighet till exponering...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lothric:

Kan ett strike försvinna med tiden så småningom? Eller är detta ett märke som består för evigt?

Det beror nog på hur "stor" du är. Har youtube ett intresse av att behålla dig och du kan visa på att det var ett misstag kanske det försvinner. Annars låser de nog bara ute dig. De har absolut inte något intresse av att hosta dina videoklipp om du är krånglig.

Permalänk
Medlem

då kommer nog du och troligen också din kompis blir svartlistad. så lycka till att kommer någonstans efter du har gjord det.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Inaktiv

Deja Vu, Dottern visade upp hans Iphone X på Youtube – pappan fick sparken från Apple
https://computersweden.idg.se/2.2683/1.691649/iphonex-youtube...

Permalänk
Avstängd

@Bernd_P1: Grejen är den att jag fick Assassin's creed Origins på samma sätt. Jag var bokstavligen den första i världen att streama (då jag breakade embargot).

Dock var jag sjukt upptagen med skolan under denna tid och kunde endast streama i totalt 5 timmar innan embargot då upplöstes och alla hundratals andra streamare hoppade in.

Jag hade runt 1,2k live-tittare på Twitch och 400-500 på Youtube (streamar på båda plattformar samtidigt).

Inget hände under dessa 5 timmar. Förstår att jag kunde termineras i Twitch. Väljer därmed att göra motsvarande i Youtube istället...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lothric:

@m4gnify: Go big or go home som man säger. Känner mig verkligen underrated och detta är ju en god möjlighet till exponering...

God möjlighet till dålig exponering. Det finns hur många personer som helst som skulle kunna bryta dessa avtal men som inte gör det. Tänk på varför. Förvänta dig inte hyllningar i kommentarerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

@Andreaz1: Hur föreslår herr pingvin att jag istället gör då?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lothric:

@Andreaz1: Hur föreslår herr pingvin att jag istället gör då?

Att du håller dig till avtalen precis som alla andra, det borde varit självklart. Du är helt uppenbart desperat för uppmärksamheten och folk kommer att se genom det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothric:

@m4gnify: Go big or go home som man säger. Känner mig verkligen underrated och detta är ju en god möjlighet till exponering...

Hosta upp vad din kanal heter då så får du gratis exponering mot alla som läser tråden

Permalänk
Medlem

Sök hjälp.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Du själv har ju inte skrivit under någon NDA, men din kompis skulle kunna råka illa ut om dom kommer på vem som "läckt".

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Du själv har ju inte skrivit under någon NDA, men din kompis skulle kunna råka illa ut om dom kommer på vem som "läckt".

Brukar gå godkänna ett innan man börjar spela

Permalänk
Inaktiv

Hype!!! Antar att det är ett Ubisoft spel. Ubisoft vill ha gratis reklam vilket hjälper dom

Youtube kommer kanske ge dig 1 strike, inget att vara orolig över.

Permalänk
Medlem

Du får troligen 1 "strike" och det är ju inte så farligt i sig. Däremot kanske man ska tänka på framtiden om du vill att kanalen ska växa. Du läcker ett spel och samtidigt förlorar du förtroendet från de du fick early access av. Varför ska de ge early access till nån som bara kommer läcka det för lite views?

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

All exponering, "dålig" eller "bra" är bra. Skriverier drar folk oavsett. Finns de som kommer tänka, "denna snubben kan man få leaks/early info ifrån" och därmed får denne en extra följare/tittare. Även om nyheterna i sig är "dåliga"

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Då är det väl bättre att satsa på viewbotters i stället för att kasta din kompis under bussen? Inte att jag anbefaller det, men då är det ju bara du som råkar illa ut.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

Din kompis kan i värsta fall bli Blacklistad från AAA industrin, om dom hittar en koppling mellan du och han.