Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Tips på stolar!

Tjenare!

Nu är det så att jag är på jakt efter en ny stol till mitt skrivbord. Min nuvarande är för låg då sitsen är lite högre än 50 cm från golvet när mitt skrivbord är 80 cm. Skulle gärna vilja ha lite tips på bra stolar som går att höja högre än 50 cm. Jag spelar mest men sitter också och kollar ganska mycket på film, så den får gärna vara snäll mot ryggen samtidigt som den är bekväm.

Tack i förväg!

Permalänk

IKEA Markus

Visa signatur

Intel Core i5-4670K 3,4 GHz | gigabyte ga-z97x-gaming 3 | HyperX Fury 120GB | Seagate Desktop 500GB | Asus GeForce GTX 1060 DualOC 6GB| Corsair 8GB (2x4GB) VENGEANCE | Noctua NH-U12P SE2 | XFX Core Edition 650W | NZXT H440 |ASUS 24" MG248Q |

Permalänk
Medlem

Letar själv efter en begagnad Kinnarp 8000

Permalänk
Medlem

@Megaviking: värdelös,kan inte justera armstöd eller nånting.

Permalänk
Medlem

@Robbinros: sitt och uppdatera blocket hela tiden,tillslut kommer det nått guldkorn.
ett tips köp en Riktig kontorstol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robbinros:

Tjenare!

Nu är det så att jag är på jakt efter en ny stol till mitt skrivbord. Min nuvarande är för låg då sitsen är lite högre än 50 cm från golvet när mitt skrivbord är 80 cm. Skulle gärna vilja ha lite tips på bra stolar som går att höja högre än 50 cm. Jag spelar mest men sitter också och kollar ganska mycket på film, så den får gärna vara snäll mot ryggen samtidigt som den är bekväm.

Tack i förväg!

Hur lång är du, vad väger du och vad har du för budget? Det där med stol är lite som möss, det är ganskq individuellt vad man trivs med. Men om du ger lite mer info kan jag komma med några förslag

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk

@Hondaxl: Trevligt

Visa signatur

Intel Core i5-4670K 3,4 GHz | gigabyte ga-z97x-gaming 3 | HyperX Fury 120GB | Seagate Desktop 500GB | Asus GeForce GTX 1060 DualOC 6GB| Corsair 8GB (2x4GB) VENGEANCE | Noctua NH-U12P SE2 | XFX Core Edition 650W | NZXT H440 |ASUS 24" MG248Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megaviking:

Ok jag ska va trevlig;)

Har haft Ikea Marcus och den är icke så bra som en riktig kontorsstol.
ha en bra kväll alla.

Rymdkramar.

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig på 100 år köpa en Marcus. Testat i butik, var ju inte ens skön i 2 minuter.

Använder själv en DxRacer Iron och är 195cm lång, väger 90kg. Sjukt bekväm imo.

Hade en jysk random innan, herregud vad skönt att slippa alla ryggproblem den gav.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Avstängd

@Flygman: Tycker personligen att "Markus" är en av de skönare stolarna jag testat. Den har en bra kurvatur på stolsryggen och kompenserar inte urusel grunddesign med en kudde som svankstöd till skillnad från de flesta "gamingstolar"

Permalänk
Medlem

Fick tag i en Kinnarp 8000 på blocket för 500:-

Brukar kosta runt 1500-2000. Dx och andra lull lull stolar kan inte jämföra sig mot en sån stol.

Tack för mig

Permalänk
Medlem

Lägger också min röst på en Kinnarps 8000. Hade en på mitt förra jobb och det var nästan så man blev ledsen när man kom hem till sin knapriga IKEA stol.

Som referens, har IKEA Markus hemma nu. Söker också efter en Kinnarps 8000.

Visa signatur

Dator: R5 3600 + RX6800XT
OS: Arch + i3
Telefon: OnePlus 5T
OS: LineageOS 20