Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Grafikkort: GeForce RTX 2080 Ti || Processor: Intel® Core™ i9-9900K@5Ghz || Moderkort: Gigabyte Z390 AORUS ||

Permalänk
Medlem

"just nu kan du inte nå det önskade numret, försök igen om en liten stund"

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Skönt sound med metalcore

Permalänk
Medlem

Rotting Christ- Chronos

De begynnande synth/blåsinstrumenttonerna påminner mig alltid om grekiska antika kolonner, av någon anledning.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Lite skön nostalgi från 90-talet, iofs kom denna ut 2000 men men.....

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem

Sjukt bra!

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Lite klassisk musik

@Olegh: Gillar den andra videon bättre, men låten är grym.

Permalänk

Sounds of Nature. Bakgrundsljud.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ehm, musikstil vet jag inte men dunkar lite BONES iaf.

BONES - OXYGEN

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

@loefet
Yes, håller med, osäker på swec policy när det gäller naket animerat bara

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus Xi Extreme - Cpu: Intel Core i9-9900K - Cpu kylare: Corsaid h100i PLatinum - Gpu: MSI GeForce GTX 1080 - Chassi: Corsair Carbide 100R Silent Edition + EVGA 1000W PSU - Hårddisk: x2 Samsung 970 EVO 500GB nvme - Minne: 64B DDR4 3200mhz - Skärmar: 2x AOC Agon AG241QX 144hz,1ms

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Newer dies...
R.I.P. Chrissy Amphlett, sleep well my friend.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av mkl:

Lyssnar inte på musik (believe it or not) men på Koran recitationer, exempelvis:
https://www.youtube.com/watch?v=jFLdhKTFGPc

Kul, jag var dock, med bakgrund i vår stränga lutheranska kyrka där man till och med kalkade över väggmålningarna, inte riktigt beredd på sånginslaget där, det skulle vara väldigt vågat att göra i en svensk kyrka, kul att det det dessutom verkar vara han som ropar ut bönerna som leder sången...

Det är intressant att lära sig mer om andra kulturer tycker jag.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Kul, jag var dock, med bakgrund i vår stränga lutheranska kyrka där man till och med kalkade över väggmålningarna, inte riktigt beredd på sånginslaget där, det skulle vara väldigt vågat att göra i en svensk kyrka, kul att det det dessutom verkar vara han som ropar ut bönerna som leder sången...

Det är intressant att lära sig mer om andra kulturer tycker jag.

Jag utgår ifrån att du inte är sarkastisk och kan förklara att det finns regler för hur Koranen bör reciteras (kallas Tajweed), inklusive det du syftar på med "sånginslaget" vilket han följer.

Kuriosa: han leder de flesta bönerna i den stora moskén i Mecka dit Muslimer vallfärdar. Dock tror jag att det är en separat person som ropar ut bönerna, enligt tradition

Permalänk
Medlem

crap30-7.mp3

En låt jag jobbar på. Alla låtar får arbetsnamnet "crap" följt av ett löpnummer, bindestreck och ytterligare ett löpnummer som representerar versionen.

Den här har jag konverterat till .mp3 och lagt up på en server så jag lätt kan referenslyssna på den där det passar

Edit Det är melankolisk klassisk trance, 138 bpm ftw!

Visa signatur

9900K - GTX 1080 ti - 64 GB - 3xXB270HU - 1xU2717DA
Yamaha HS7 - HD600 - Focusrite Clarett 8Pre - Akai MPK261 - AT2050
2x Auralex Project 2™ Roominator Kit - Multibrackets Gas Lift Quad
www.soundcloud.com/frozen_orb
www.facebook.com/FrozenOrbMusic

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mkl:

Jag utgår ifrån att du inte är sarkastisk och kan förklara att det finns regler för hur Koranen bör reciteras (kallas Tajweed), inklusive det du syftar på med "sånginslaget" vilket han följer.

Kuriosa: han leder de flesta bönerna i den stora moskén i Mecka dit Muslimer vallfärdar. Dock tror jag att det är en separat person som ropar ut bönerna, enligt tradition

Nej, det var inte min avsikt att vara sarkastisk, jag tyckte bara att det var en intressant kulturskillnad, påminde om Indiska diktverser, jag vet inte om de har samma ursprung (men vet att delar av befolkningen i de områdena följer Islam, bland annat Sikherna även om de har sin egen gren, deras kultur har alltid fascinerat mig och gjorde ett starkt intryck när jag var liten)?
De är ofta långa och väldigt personliga när de inte har en religiös innebörd.

Det hade varit intressant att se det någon gång, en turkisk man förklarade delar av detdär för mig för länge sedan.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mkl:

I den traditionella Svenska kyrkan är sångerna distinkt avdelade från själva gudstjänsten, även om psalmerna ofta är (färdiga, tematiska) böner i sångform.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number