Någon som vet namnet på PC spelet? Ca 11 år gammalt.

Permalänk
Medlem

Någon som vet namnet på PC spelet? Ca 11 år gammalt.

Ni får ursäkta mig om spelet inte räknas till retro men denna tråden hör inte hemma i Övriga Spel.

Till tråden. När jag gick på förskolan (ca 11 år sedan) så fanns där ett spel på datorn som det hade varit kul om jag fick veta namnet på. Jag tvivlar starkt på att någon har spelat detta men jag ger det ett försök.

Som sagt, detta spelet spelade jag för ca 11 år sedan så jag får försöka beskriva det så gott jag kan. Det är ett barnspel som går ut på att fånga spöken i ett övergivet hus eller något sådant. Det är för det mesta ett point and click game. Man fångar spökena genom att klara minigames. Av vad jag minns så fanns det 1 minigame utanför huset vilket var där man startade som var ett plattformsspel. Ett annat minigame var i en tavla eller något sådant, detta minigamet var som tetris.

Kommer som sagt inte ihåg så mycket av det, hoppas någon vet vad jag pratar om.

cjal

Permalänk
Medlem

Kan inte vara stötnisse åker hiss?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Kan inte vara stötnisse åker hiss?

Stötnisse Det hade jag glömt
Men jag tror tyvärr inte att det är det spelet, eftersom det innehåller betydligt fler moment än att fånga spöken... Man skall ju smyga förbi dinosaurier, laga mat och stjäla vindsnyckeln

Permalänk

Låter som ett julkalender spel? Mysteriet på Greveholm?

http://www.youtube.com/watch?v=KdnvtC03cGk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

Låter som ett julkalender spel? Mysteriet på Greveholm?

http://www.youtube.com/watch?v=KdnvtC03cGk

Jäklar vilken nostalgi kick man fick!

Permalänk
Medlem

Spökhuset Komplett Barn Spel

@cjal: Tjena, jag vilket spel du menar. Hittade video till det spelet, som jag också spelade för cirka 11 år sedan. Spelet heter "Spökhuset Komplett Barn Spel"

Går ut på att fånga 16 spöken som finns i huset. Man fångar dem via minispel för att kunna hjälpa den snälla husspöket ut ifrån fängelset.

Video: https://www.youtube.com/watch?v=b2D7oMFRWqs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thanos95:

@cjal: Tjena, jag vilket spel du menar. Hittade video till det spelet, som jag också spelade för cirka 11 år sedan. Spelet heter "Spökhuset Komplett Barn Spel"

Går ut på att fånga 16 spöken som finns i huset. Man fångar dem via minispel för att kunna hjälpa den snälla husspöket ut ifrån fängelset.

Video: https://www.youtube.com/watch?v=b2D7oMFRWqs

5½ år efter trådstarten lyckades du alltså hitta spelet! Tack och mera tack till dig, som jag letat efter detta spelet

Permalänk
Medlem

@cjal: Inga problem, av slump hittade jag detta inlägg igår, medan jag letade efter spelet då jag fick någon längtan att spela eller se spelet igen som jag spelade när jag var liten.

Trodde att den skulle vara lätt att hitta men det tog tid tills idag, när jag sökte länge på youtube och hittade det. Sen när jag gjorde det ville jag att du skulle få veta att spelet är hittad

Vilka minnen man har med det spelet

Permalänk

Tjena

Skrivet av cjal:

Ni får ursäkta mig om spelet inte räknas till retro men denna tråden hör inte hemma i Övriga Spel.

Till tråden. När jag gick på förskolan (ca 11 år sedan) så fanns där ett spel på datorn som det hade varit kul om jag fick veta namnet på. Jag tvivlar starkt på att någon har spelat detta men jag ger det ett försök.

Som sagt, detta spelet spelade jag för ca 11 år sedan så jag får försöka beskriva det så gott jag kan. Det är ett barnspel som går ut på att fånga spöken i ett övergivet hus eller något sådant. Det är för det mesta ett point and click game. Man fångar spökena genom att klara minigames. Av vad jag minns så fanns det 1 minigame utanför huset vilket var där man startade som var ett plattformsspel. Ett annat minigame var i en tavla eller något sådant, detta minigamet var som tetris.

Kommer som sagt inte ihåg så mycket av det, hoppas någon vet vad jag pratar om.

cjal

Hejsan, har du fortfarande kvar spelet? jag brukade spela det förut och har letat i 3 år när jag hittade det här gamla inlägget. Det jag kommer ihåg är att Man var i ett hus och efter ett viss tid så säger någon "ånej ett spöke igeeen". Om du har spelet så är min discord Maki#9232 om du vill adda mig så kan du skicka över spelet. Youtube videon på spelet är nedtaget så jag kan inte få det därifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makii_SWE:

Hejsan, har du fortfarande kvar spelet? jag brukade spela det förut och har letat i 3 år när jag hittade det här gamla inlägget. Det jag kommer ihåg är att Man var i ett hus och efter ett viss tid så säger någon "ånej ett spöke igeeen". Om du har spelet så är min discord Maki#9232 om du vill adda mig så kan du skicka över spelet. Youtube videon på spelet är nedtaget så jag kan inte få det därifrån.

Ledsen att göra dig besviken men jag har aldrig ägt spelet. Spelade det på förskolan för 20 år sedan och har inte spelat det sedan dess.

Permalänk
Skrivet av cjal:

Ledsen att göra dig besviken men jag har aldrig ägt spelet. Spelade det på förskolan för 20 år sedan och har inte spelat det sedan dess.

ah okej. synd för jag hade verkligen velat spela det igen. Känns som att allting om spelet är borttaget

Permalänk
Medlem
Skrivet av cjal:

Ledsen att göra dig besviken men jag har aldrig ägt spelet. Spelade det på förskolan för 20 år sedan och har inte spelat det sedan dess.

https://archive.org/details/mystery-at-greveholm-3/cover.jpg

verkar finnas här

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200