Google Chromes testversion får inbyggt stöd för emojis

Permalänk
Melding Plague

Google Chromes testversion får inbyggt stöd för emojis

Det har länge varit omständligt att skriva emojis på traditionella operativsystem som Windows och Mac OS. Nu siktar Google på att förändra det med en inbyggd funktion i Google Chrome.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Som vi har längtat! [insert emoji here]

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

ojoj 2018 och vi kan göra smileys?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Varför denna emoji hype? Iphone X Samsung S9 och nu detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Varför denna emoji hype? Iphone X Samsung S9 och nu detta?

Medelsvenssons fascinationsnivå är ungefär den av ett 6-årskalas när det gäller teknik. Om det fanns en iPhone X med OLED-skärm och en med Animojis, men ingen med båda, sätter jag 100 spänn på att Animoji-versionen hade sålt bättre.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

Läste lite hastigt Google Chromes television och kliade mig lite i huvudet innan det klickade

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Då det i artikeln nämns att det kan vara omständligt att på traditionella operativsystem använda emojis kan det vara värt att nämna att man sedan fall creators update för Windows 10 kan infoga dessa genom kortkommandot Win + "."

Visa signatur

"I hate when people quote me for things i don't say" - Abraham Lincoln

&

Permalänk
Medlem

no thx

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Inaktiv

The more we elaborate our means of communication, the less we communicate.

J. B. Priestley

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

=(

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

🙁

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Emojis 2018.
Dank Pepes 2028?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Masyve:

Medelsvenssons fascinationsnivå är ungefär den av ett 6-årskalas när det gäller teknik. Om det fanns en iPhone X med OLED-skärm och en med Animojis, men ingen med båda, sätter jag 100 spänn på att Animoji-versionen hade sålt bättre.

Haha så jävla sant!

Sen jag fixade Messenger åt farsan på hans mobil så har jag bara sett tummen upp, stickers och GIFs från honom.

Eventuell text har varit "EH" (eller hur) och "OK" (okej).

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Uninstall.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

[sarcasm]Google Chrome Canary build har plötsligt insjuknat i cancer. #Thoughts & Prayers[/sarcasm]

Permalänk
Medlem

Låter som det är på tiden att vi får denna funktion 2018. Jag har själv brukat copy-pasta från getemoji.com

Permalänk
Medlem

På macOS så lägger jag till med "Teckenvisare". Har som alternativ i toppmenyn under Tangentbordsalternativ (normalt svenska flaggan som symbol). Väljer "Visa Emoji och symboler" när jag tryckt på flaggan.

På Windows så öppnar jag det virtuella tangentbordet (genväg nere i Taskbaren) och tar enkelt fram Emojis.

Så riktigt så svårt tycker jag inte att det riktigt är som det beskrivs som i artikeln. 😸

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/