Permalänk
Medlem

Logitech G403, bra mus?

Har katter som gillar att äta kablar och sladdar, så tänkte köpa en trådlös mus, hört att de blivit bättre på sistone. Något som testat denna? https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingmus/logitech-g403-pr...

Undrar också om den är laser eller optisk? Hittar inget om det. Katthår i hela lägenheten och kommer ett hårstrå på musmattan så blir det tvärstopp och jag wipar raiden om jag kör med laser

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Ja det är en bra mus.
Ja logitechs wireless är riktigt bra och du kommer inte märka något jämfört med kabel.
Optisk med bästa sensorn på marknaden PWM3366.

Permalänk
Medlem

@xcluzive: köp logitech g703 om du funderar på g403 wireless, samma mus i grunden men nyare och något uppgraderad. G703 har samma sensor, aningen förbättrad trådlös anslutning, bättre brytare till musknapparna, förbättrat scrollhjul och stöd för logitech powerplay om du vill använda induktionsladdning av batteriet i framtiden. G703 finns just nu för 949 kr på webhallen och 999 kr på inet (ordinarie pris 1290kr).

Har en g703 som jag köpte på inets vårkampanj för 2 veckor sedan, jättenöjd med mitt köp och märker ingen fördröjning i fps spel jämfört med min förra sladdmus.

Edit: g403 wireless finns för 599kr på webhallen just nu så väldigt bra pris, köp den inte på netonnet för 929 kr vilket är sjukt överpris då den funnits för runt 700kr sedan g703 släpptes https://new.webhallen.com/se/product/250785-Logitech-G403-Pro...

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Ja det är en bra mus.
Ja logitechs wireless är riktigt bra och du kommer inte märka något jämfört med kabel.
Optisk med bästa sensorn på marknaden PWM3366.

Skrivet av b3h4ppyn0w:

@xcluzive: köp logitech g703 om du funderar på g403 wireless, samma mus i grunden men nyare och något uppgraderad. G703 har samma sensor, aningen förbättrad trådlös anslutning, bättre brytare till musknapparna, förbättrat scrollhjul och stöd för logitech powerplay om du vill använda induktionsladdning av batteriet i framtiden. G703 finns just nu för 949 kr på webhallen och 999 kr på inet (ordinarie pris 1290kr).

Har en g703 som jag köpte på inets vårkampanj för 2 veckor sedan, jättenöjd med mitt köp och märker ingen fördröjning i fps spel jämfört med min förra sladdmus.

Edit: g403 wireless finns för 599kr på webhallen just nu så väldigt bra pris, köp den inte på netonnet för 929 kr vilket är sjukt överpris då den funnits för runt 700kr sedan g703 släpptes https://new.webhallen.com/se/product/250785-Logitech-G403-Pro...

Tack för tipsen och input, får nog bli denna då!
https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingmus/logitech-g703-li...

Måste tyvärr vara på netonnet. Har 1000kr presentkort som jag glömt bort som håller på att gå ut Så blir ju nästan "gratis" iallafall

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Köpte den för ett tag sen. Jättenöjd. Kan tom säga att det är den skönaste jag använt efter att jag satt i vikten.

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem

Av erfarenhet kan jag säga att Logitech alltid har gjort bra möss. Naturligtvis är G403 inget undantag. Jag tror dock att det inte skiljer sig markant från andra möss i samma prisklass. Det handlar nog mer om vad som känns rätt i handen. Det är ju där den ska sitta i slutändan.

Permalänk
Medlem

Äger den trådade varianten av G403 och detta är nog den bästa musen jag använt. Väldigt responsiv, snabb och bekväm. Du blir nog inte missnöjd med någon av de trådlösa varianter, de har visserligen lite högre responstid med då pratar vi om någon enstaka millisekund så inget man egentligen märker av

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

G403 Prodigy är åtminstone, i mitt tycke, den bästa mus jag någonsin har använt. Extremt bra sensor.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk

Äger G403 och tycker den är väldigt trevlig. Särskilt när man stängt av julgransbelysningen och batteritiden blir mycket bättre. Märker ingen skillnad mot att använda en trådad, förutom att man slipper strul med sladd. Mycket nöjd att jag slog till på black friday! För 600 kr är den ett mycket bra val tycker jag!

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av b3h4ppyn0w:

@xcluzive: köp logitech g703 om du funderar på g403 wireless, samma mus i grunden men nyare och något uppgraderad. G703 har samma sensor, aningen förbättrad trådlös anslutning, bättre brytare till musknapparna, förbättrat scrollhjul och stöd för logitech powerplay om du vill använda induktionsladdning av batteriet i framtiden. G703 finns just nu för 949 kr på webhallen och 999 kr på inet (ordinarie pris 1290kr).

Har en g703 som jag köpte på inets vårkampanj för 2 veckor sedan, jättenöjd med mitt köp och märker ingen fördröjning i fps spel jämfört med min förra sladdmus.

Edit: g403 wireless finns för 599kr på webhallen just nu så väldigt bra pris, köp den inte på netonnet för 929 kr vilket är sjukt överpris då den funnits för runt 700kr sedan g703 släpptes https://new.webhallen.com/se/product/250785-Logitech-G403-Pro...

Kan bara hålla med. Kör g703'an också och är otroligt nöjd. Vacker och avskalad, sitter som ett smäck i handen och jag märker ingen fördröjning vid spelande.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Skrivet av b3h4ppyn0w:

@xcluzive: köp logitech g703 om du funderar på g403 wireless, samma mus i grunden men nyare och något uppgraderad. G703 har samma sensor, aningen förbättrad trådlös anslutning, bättre brytare till musknapparna, förbättrat scrollhjul och stöd för logitech powerplay om du vill använda induktionsladdning av batteriet i framtiden. G703 finns just nu för 949 kr på webhallen och 999 kr på inet (ordinarie pris 1290kr).

Har en g703 som jag köpte på inets vårkampanj för 2 veckor sedan, jättenöjd med mitt köp och märker ingen fördröjning i fps spel jämfört med min förra sladdmus.

Edit: g403 wireless finns för 599kr på webhallen just nu så väldigt bra pris, köp den inte på netonnet för 929 kr vilket är sjukt överpris då den funnits för runt 700kr sedan g703 släpptes https://new.webhallen.com/se/product/250785-Logitech-G403-Pro...

Skrivet av Beatnutz:

Kan bara hålla med. Kör g703'an också och är otroligt nöjd. Vacker och avskalad, sitter som ett smäck i handen och jag märker ingen fördröjning vid spelande.

Sjysst
Tröck sönder vönster knappen spelandes Vermintide 2 på min Razer Diamondback igår, /detta är på kort tid den tredje Razer musen som ballar ur på något sätt för mig) och var nu på jakt efter Ny mus, och hittade fram till denna tråden då G403, var något jag sneglat på innan, och sökte lite user Exp.

Jag tog till orda på det du/ni skrev om G703, och efter lite sökning hittade jag den på Amazon i tyskland för 899:-, så det vart ett köp
Nu väntas den hem för att testas...

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

En sak som är intressant med G403 wireless är att den verkar fungera med Power Play precis som G703 och G903. Detta är dock inget Logitech själva har gått ut och sagt.

Källa: http://www.legitreviews.com/found-logitech-powerplay-works-ol...

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireRed:

En sak som är intressant med G403 wireless är att den verkar fungera med Power Play precis som G703 och G903. Detta är dock inget Logitech själva har gått ut och sagt.

Källa: http://www.legitreviews.com/found-logitech-powerplay-works-ol...

Jag funderade över just det här, intressant att det fungerar! Dock behöver man en PowerCore som medföljer just G703, men dessa kanske medföljer PowerPlay mattorna också?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

@Icte: Var tvungen att kolla upp om det följde med Power Play och mycket riktigt så ser det ut som att man får med en Power Core när man köper mattan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireRed:

@Icte: Var tvungen att kolla upp om det följde med Power Play och mycket riktigt så ser det ut som att man får med en Power Core när man köper mattan.

Då får jag nog följa artikeln ovan och se hur det går, kanske blir G403 Wireless (istället för G703) + PowerPlay matta!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av Icte:

Då får jag nog följa artikeln ovan och se hur det går, kanske blir G403 Wireless (istället för G703) + PowerPlay matta!

Har själv en G403 + powerplay! Funkar riktigt bra och man fick även med power core med mattan..

Jag behövde dock connecta musen till powerplayen via logitec programmet, alltså gick det inte att bara koppla in mattan o köra som med de andra kompitabla musarna.. men det tog bara nån minut att fixa

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarreBarre:

Har själv en G403 + powerplay! Funkar riktigt bra och man fick även med power core med mattan..

Jag behövde dock connecta musen till powerplayen via logitec programmet, alltså gick det inte att bara koppla in mattan o köra som med de andra kompitabla musarna.. men det tog bara nån minut att fixa

Skickades från m.sweclockers.com

Och det har inte strulat för dig? Hur länge har du kört med denna setup?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk

@Icte: nej strular ingenting och funkar riktigt bra! har haft setupen i ca 5 månader

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Tack för tipsen och input, får nog bli denna då!
https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingmus/logitech-g703-li...

Måste tyvärr vara på netonnet. Har 1000kr presentkort som jag glömt bort som håller på att gå ut Så blir ju nästan "gratis" iallafall

Vissa butiker har fortfarande prisgaranti även om de inte marknadsför det, Elgiganten tex!
På Elgiganten så accepterar de onlinebutiker med, vet inte om de räknar med frakt, men sparade 150kr/dosa till switchen iaf, jämförde då med spelbutiken som hade fraktfritt.
Kika om NetOnNet har det med

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarreBarre:

Har själv en G403 + powerplay! Funkar riktigt bra och man fick även med power core med mattan..
Skickades från m.sweclockers.com

Beställde just en G403 wireless + Orion G610 från Inet utan närmare efterforskningar. Detta var oväntat med trådlös laddning. Måste nog också beställa en powerplay :). Tack för infon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

Sjysst
Tröck sönder vönster knappen spelandes Vermintide 2 på min Razer Diamondback igår, /detta är på kort tid den tredje Razer musen som ballar ur på något sätt för mig) och var nu på jakt efter Ny mus, och hittade fram till denna tråden då G403, var något jag sneglat på innan, och sökte lite user Exp.

Jag tog till orda på det du/ni skrev om G703, och efter lite sökning hittade jag den på Amazon i tyskland för 899:-, så det vart ett köp
Nu väntas den hem för att testas...

Grattis!

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Sensorn är oerhört bra! Det enda jag saknar är väl lite mer anpassning av RGB men det är ju skitsamma egentligen.

Permalänk

@Beatnutz:
Den kom som en blixt från klar himmel,
Nu har jag ju hunnit ha musen i 2 månader sedan jag skrev inlägget, men kan passa på att nämna att allt ni tyckte om den tycker jag med.
Den fungerar precis som önskat, passar min storlek på hand perfekt, och att köra den på trådlöst, är ingen märkbar skillnad alls till när den går men sladden i.

Kan inte annat jag heller än att fortsatt rekommendera den till andra som, använder denna storleken och söker en bra gedigen mus.

PS jag använder de extra vikterna på 10gr som kom med, då för mig, kändes den för lätt utan..bra att man har valet i alla fall.

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

@Beatnutz:
Den kom som en blixt från klar himmel,
Nu har jag ju hunnit ha musen i 2 månader sedan jag skrev inlägget, men kan passa på att nämna att allt ni tyckte om den tycker jag med.
Den fungerar precis som önskat, passar min storlek på hand perfekt, och att köra den på trådlöst, är ingen märkbar skillnad alls till när den går men sladden i.

Kan inte annat jag heller än att fortsatt rekommendera den till andra som, använder denna storleken och söker en bra gedigen mus.

PS jag använder de extra vikterna på 10gr som kom med, då för mig, kändes den för lätt utan..bra att man har valet i alla fall.

Kul! samma här... gillar när det är lite tyngd i musen. Har väldigt svårt för såna som inte väger nånting.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk

Musen är kanon, heheh. Den passar alla spel jag har provat utom CSGO. Är du en hardcore CS fantast så kolla vidare. Annars är den suverän.