Unikt fall för Asus, där goodwill ej existerar

Permalänk
Medlem

Unikt fall för Asus, där goodwill ej existerar

Här kommer en historia som verkar vara unikt i sitt slag, där jag som kund hamnar mellan stolarna.

Har kört en router som jag fick gratis från bredbandsleverantören. Men det är ju ingen höjdare så jag bad om råd för att införskaffa mig en ordentlig router. Samtliga ansåg att Asus är det bästa märket på marknaden.

Så jag införskaffa mig en värsting i mina ögon, Asus RT-AC3200 i december 2016 hos en mindre butik till en kostnad av 2690kr. Koppla in den och allt var frid och fröjd. Jag har stationär dator i hemmet och använder då kabel och det fungera som det ska. Då jag jobbar mycket och är borta ofta så dröjde det någon vecka innan jag testa wifi. Det var här problemen börja uppstå. Wifi är ostabilt och anslutningen kan bara dö helt oväntat. Trodde först det kan bero jag har en dålig mobiltelefon som har några år på nacken (iPhone 5) och att den börjar sjunga på sista versen och är orsaken till ostabilt wifi. Hade över bekant som är mer teknisk än mig som testade ansluta olika enheter med problemet kvarstod. Testade även uppdatera firmware utan framgång. Hans slutsats att det måste vara en Dead on arrival produkt.

Under den här tiden så går butiken i konkurs. Så jag hinner ej skicka in produkten till återförsäljaren. Jag kontaktar då Asus support där jag först ombeds att göra vissa guider, uppdatera till viss firmware bland annat. Men problemet kvarstår ändå. Det måste vara hårdvaran som är trasig. Då återförsäljaren gått i konkurs så bollas ansvaret över till distributören. Asus kollar upp vilken distributör som har ansvaret.

Jag kontaktar distributören via mejl. Under några veckors tid skickar jag ett flertal mejl men får aldrig svar. Distributören finns både i Sverige och Danmark. Så jag skickar till både svenska och danska kontaktmejlen och via deras kontaktformulär. Tillslut så ringer jag upp det svenska numret och berättar om min situation. Jag blir vidarekopplad till RMA avdelningen som är i Danmark. Berättar om min situation och får svar ”vi säljer inte asus längre”. Vilket jag påpekar att det är väl inte väsentligt om ni slutat sälja det varumärket. Men ni har ju fortfarande hand om reklamationer. Varav personen i fråga säger att ”då vi inte säljer asus har vi inte det ansvaret, utan du måste vända dig till asus”. Ringer något enstaka till samtal i hopp om att få prata med en person som bryr sig om mig som kund och inte frånsäger sig allt ansvar och lägger på luren.

Jag ringer upp Asus kundtjänst och drar denna historia och vad distributören sagt till mig. Kundtjänst tycker att det ska ju inte va något problem att lösa och ber mig kontakta supporten. Kontaktar supporten och ger en uppdaterad version av vad som hänt sedan sist. Får som svar att Asus kan ej göra något då det är distributören som fortfarande har ansvaret för reklamationer trots dom ej säljer Asus längre.

Skriver till Asus på FB där jag drar hela historian åter igen. I hopp om att personerna på FB kanske har mer flexibilitet och hitta någon sorts lösning för mig. Uppger ett förslag på en lite billigare router jag kan acceptera ifall jag får min nuvarande utbytt. Får informationen att Asus försöker kolla ifall någon annan distributör eller återförsäljare kan ta över ansvaret så jag kan skicka in via dessa. Vilket jag inte har några förhoppningar om att det kommer att lyckas.

Två månader passerar och Asus uppger att de inte kan göra något. Står fast vid att det inte är deras ansvar utan det måste gå via distributören.

Så jag vet inte vad jag ska göra och behöver råd. Trodde att tillverkare som Asus kan se till så att deras kunder ej hamnar mellan stolarna som jag gjort. Att man i sådana här fall kan ha någon typ av goodwill. Jag förstår att det juridiskt inte är deras ansvar. Men då deras tidigare distributör aldrig svarat på mejl eller slänger på luren mer eller mindre direkt. Så tycker inte jag iaf att det är orimligt man kan vara flexibel och erbjuda någon typ av goodwill. Speciellt inte då det är en betydande summa och inte en billig produkt för någon hundralapp. Sticker lite i ögonen då Asus arrangerar diverse tävlingar där man kan vinna fina priser som nyligt router för 4-5000kr, men hjälpa mig det är omöjligt.

Vad ska jag göra? Skicka distributören till ARN? Då distributörer endast har kontakt med företag och har inget med vanliga privatkunder att göra. Så känns det som att distributören i fråga inte kunde bry sig mindre om dessa blir anmälda till ARN och att jag vinner. Påverkar ingenting ifall dessa ej följer ARNs rekommendation.

TL;DR Köper Asus RT-AC3200 för 2690kr. Återförsäljaren går i konkurs. Distributören slutar sälja varumärket Asus och svarar aldrig på mejl och vid telefon hänvisar bara till Asus. Asus hänvisar till distributör då de ej har det juridiska ansvaret för ärendet och finns ingen möjlighet till någon typ av goodwill. Jag som kund hamnar mellan stolarna och betalt nästan 3000kr för en produkt som inte fungerar och verkar som inte att jag får någon hjälp.

Permalänk
Medlem

Hej!

Nu förstår jag att du är less på det hela men det kan vara värt att prova följande:

1. Testa Merlin FW istället => https://sourceforge.net/projects/asuswrt-merlin/files/RT-AC32...

2. Testa att stänga av 2.4GHz och bara kör 5GHz och vice versa.

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Medlem

Har haft lite problem med min ASUS router med, annat problem dock, men det var först vid en fabriksåterställning som den började fungera som den ska igen och då testade jag allt annat innan, olika firmwares, både ASUS egna och Merlin och kollade guider etc..

Så har du inte gjort det redan så återställ den.

Permalänk
Medlem

Kanske kan @ASUS_Tommy ge en hjälpande hand, även om han inte är specifikt inriktad på routers och dylikt?

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belsebull:

Har haft lite problem med min ASUS router med, annat problem dock, men det var först vid en fabriksåterställning som den började fungera som den ska igen och då testade jag allt annat innan, olika firmwares, både ASUS egna och Merlin och kollade guider etc..

Så har du inte gjort det redan så återställ den.

Skulle just föreslå detta, hade samma problem och fabriksåterställning löste det.

Permalänk
Medlem

Jag hade även detta problem och den enda lösningen är att tilldela en manuell ip adress till iphonen. Behövs inga nya FW.

LAN ->DHCP-server -> Aktivera manuell tilldelning -> Manuellt tilldelad IP runt DHCP Lad (Maxgräns : 128)

Lägg tíll och njut.

Detta gäller alla Apple produkter!

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Jag har en ASUS RT-N66U och har problem med att WiFi-kopplade enheter tappar internetkontakt samtidigt (inte kontakten med själva WiFi), men trådade enheter fungerar finfint hela tiden.

Finns massvis med förslag på hur man löser detta på nätet, men än har inget hjälpt mig iaf. Jag får vänta 30 sek eller så innan t.ex. min mobiltelefon får internet igen.

Har installerat Merlin, och det gick väldigt bra i början men sen kom problemen tillbaka.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Oavsett om detta är ett fel som du kan åtgärda själv eller ej, tycker jag att Distributören/Tillverkaren i detta fall gjort fel.

För enligt konsumentköplagen står det:
"Då affären där du köpt varorna har gått i konkurs kan du som konsument istället reklamera fel hos tillverkaren/leverantören som affären köpt in varorna från enligt 46§."

och det är i allmänhet så att när du vänder dig till en inköpsbutiken som gått i konkurs att i ett garantiärende, så skickas ärendet vidare till tillverkaren. (Dvs ärendet borde Asus ta direkt)

Sen framgår det när man läser på lite att:
"I vissa fall kan det vara smidigare för konsumenten att reklamera direkt hos tillverkaren om de hänvisar dig dit, så kan fallet vara om de har större kunskap eller dylikt. Men detta är ett val du har som konsument" Och jag anser att distributören eller tillverkaren bägge skulle tagit större ansvar i frågan.

Så jag tycker absolut att du kan kräva av Asus enligt lag att de borde göra en RMA även om de hänvisar tillbaka till distributören.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marccini:

TL;DR Köper Asus RT-AC3200 för 2690kr. Återförsäljaren går i konkurs. Distributören slutar sälja varumärket Asus och svarar aldrig på mejl och vid telefon hänvisar bara till Asus. Asus hänvisar till distributör då de ej har det juridiska ansvaret för ärendet och finns ingen möjlighet till någon typ av goodwill. Jag som kund hamnar mellan stolarna och betalt nästan 3000kr för en produkt som inte fungerar och verkar som inte att jag får någon hjälp.

Anspråk mot näringsidkare i tidigare säljled
46 § Om säljaren är på obestånd, har upphört med sin näringsverksamhet eller inte kan anträffas, har köparen rätt att rikta anspråk på grund av fel på varan mot en näringsidkare i tidigare säljled som har överlåtit varan för vidareförsäljning.

ÅF ska alltså hjälpa dig. Är de på obestånd och har gått i graven övergår ansvaret till Asus (som ändå bord kunna ta sig i kragen kan man tycka).

http://www.domstol.se/Tvist/Stamningsansokan/

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Korgan:

Hej!

Nu förstår jag att du är less på det hela men det kan vara värt att prova följande:

1. Testa Merlin FW istället => https://sourceforge.net/projects/asuswrt-merlin/files/RT-AC32...

2. Testa att stänga av 2.4GHz och bara kör 5GHz och vice versa.

Tack för förslaget. Ska testa detta om det är sista utvägen.

@Belsebull @Sp0de ja routern är fakbriksåterställd ett flertal gånger.

Skrivet av M89:

Jag hade även detta problem och den enda lösningen är att tilldela en manuell ip adress till iphonen. Behövs inga nya FW.

LAN ->DHCP-server -> Aktivera manuell tilldelning -> Manuellt tilldelad IP runt DHCP Lad (Maxgräns : 128)

Lägg tíll och njut.

Detta gäller alla Apple produkter!

Även om det känns sådär att göra en sådan lösning för alla som kommer på besök. Så ska du ha tack för förslaget. Kan ju helt klart vara alternativet som sista utväg om det inte sker någon förändring.

Skrivet av Azathoth:

Oavsett om detta är ett fel som du kan åtgärda själv eller ej, tycker jag att Distributören/Tillverkaren i detta fall gjort fel.

För enligt konsumentköplagen står det:
"Då affären där du köpt varorna har gått i konkurs kan du som konsument istället reklamera fel hos tillverkaren/leverantören som affären köpt in varorna från enligt 46§."

Så jag tycker absolut att du kan kräva av Asus enligt lag att de borde göra en RMA även om de hänvisar tillbaka till distributören.

Skrivet av Dr.Mabuse:

Anspråk mot näringsidkare i tidigare säljled
46 § Om säljaren är på obestånd, har upphört med sin näringsverksamhet eller inte kan anträffas, har köparen rätt att rikta anspråk på grund av fel på varan mot en näringsidkare i tidigare säljled som har överlåtit varan för vidareförsäljning.

ÅF ska alltså hjälpa dig. Är de på obestånd och har gått i graven övergår ansvaret till Asus (som ändå bord kunna ta sig i kragen kan man tycka).

http://www.domstol.se/Tvist/Stamningsansokan/

Eftersom ÅF konkursat så ja då ska det gå vidare till nästa i ledet. Jag var i kontakt med konsumentverket för få vägledning. Dessvärre så kunde de inte besvara om det är distributören eller tillverkaren som har det yttersta ansvaret. Det jag fick till svar är att jag måste vända mig till tingsrätten för få ärendet beprövat. Enda de kunde konstatera är att ja, du har enligt lag rätt till hjälp. Men från vem är något som domstol ska avgöra.

Även kontaktat konsumentombudsmannen i kommunen där jag kommer få ett svar under morgondagen. Återkommer med uppdateringar om detta då det verkar vara något sorts unikt fall.

Permalänk
Avstängd

Jovisst ska Asus hjälpa till med det här!

Utmaningen är sedan att just en AC-3200 är en riktig krångelrouter så Asus vill kanske slippa undan?

Snbforums tråd i delforumet där även Asus personal postar i en del trådar.
https://www.snbforums.com/threads/rt-ac3200-current-official-...

Sen ska man köra Merlin så verkar det som man bör välja 384.3 (inte 384.4) eventuellt .5 som utvecklas just nu.
https://www.snbforums.com/threads/384_4-broke-my-ac3200.45870...

Det verkar även som att man får rensa nvram mha Putty med kommandot mtd-erase2 nvram

Och det här vet Asus...... iaf ute i den stora världen!

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Jovisst ska Asus hjälpa till med det här!

Utmaningen är sedan att just en AC-3200 är en riktig krångelrouter så Asus vill kanske slippa undan?

Snbforums tråd i delforumet där även Asus personal postar i en del trådar.
https://www.snbforums.com/threads/rt-ac3200-current-official-...

Sen ska man köra Merlin så verkar det som man bör välja 384.3 (inte 384.4) eventuellt .5 som utvecklas just nu.
https://www.snbforums.com/threads/384_4-broke-my-ac3200.45870...

Det verkar även som att man får rensa nvram mha Putty med kommandot mtd-erase2 nvram

Och det här vet Asus...... iaf ute i den stora världen!

Vad är det som gör AC-3200 sticker ut som att vara mer krånglig? Vad är ett bättre köp i 2000-3000kr klassen? Föreslog tidigare till Asus att jag accepterar ett byte till Asus RT-AC86U som då var snäppet billigare. Men sådant byte kunde jag inte få göra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marccini:

Vad är det som gör AC-3200 sticker ut som att vara mer krånglig? Vad är ett bättre köp i 2000-3000kr klassen? Föreslog tidigare till Asus att jag accepterar ett byte till Asus RT-AC86U som då var snäppet billigare. Men sådant byte kunde jag inte få göra.

Jo men studerar du länkarna så är det inte fel på routern utan problemet är att man inte fått fram ett stabilt firmware. Troligen kommer det ett nytt firmware ganska snart nuvarande är från Januari. Sen har man inte gett ut något AiMesh-firmware för den här routern och det tyder på att man först vill få ordning på grundfirmwaret.

Instabila firmware är ingen anledning till återköp!

Visa signatur

HTC 10
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.

Permalänk
Avstängd

Jag har flera gånger kontaktat ASUS direkt istället för att ta vägen via återförsäljaren, även om det nu är så man egentligen SKA göra.

Men det har aldrig varit något strul ifrån ASUS sida.

Det har gällt moderkort i två fall, en skärm samt en bärbar dator. Låter dock precis som vanligt annars. Vissa blir dåligt bemötta medans andra inte blir det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Instabila firmware är ingen anledning till återköp!

Det här påståendet är ju helt tokigt. Firmwaren är en del av produkten och fungerar inte den så fungerar inte produkten. På samma sätt som reparation av en trasig produkt får göras inom skälig tid efter reklamation så kan man förvänta sig en fungerande firmware inom samma tid. Får man inte det ska man kunna kräva att köpet hävs.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Jag har flera gånger kontaktat ASUS direkt istället för att ta vägen via återförsäljaren, även om det nu är så man egentligen SKA göra.

Men det har aldrig varit något strul ifrån ASUS sida.

Det har gällt moderkort i två fall, en skärm samt en bärbar dator. Låter dock precis som vanligt annars. Vissa blir dåligt bemötta medans andra inte blir det.

Kan vara värt att påpeka eftersom många som söker på nätet tror efter sådana här inlägg att asus direkt tar hand om saker som komponenter eller nätverksprodukter
Det är ENBART laptops, skärmar och stationära datorer t e x som de har egna verkstäder för, allt annat tas direkt via återförsäljarna/butikerna
Påpekar det här ofta i trådar tyvärr, verkar inte som att man kan upprepa sig nog om det, och innan man skriker att jag har fel, så har jag sålt deras grejer i flera år så koll på det där har jag

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Fyfan vad äckligt beteende från deras sida, de bör skämmas rejält!!!

Lider med nåt så in i själen. Förstår precis din situation, är helt paff att orkat hålla på så länge och behöva dra om storyn hundra gånger för en massa totalt ointresserade idioter.

Håller också helt med dig. De kan anordna tävlingar och en massa sponsorgrejer till folk. Men att serva sin EGNA BETALANDE kunder, det går inte? Skamlöst och äckligt

Med det sagt, har en Asus router själv, inte heller helt felfri då det känns som den spökar ibland, men så är det. Köpte en budgetvariant i jämförelse med dig En RT-AC87u
Men det känns bättre med Merlin som FW iaf, rekommenderas!

Permalänk
Medlem

@Marccini: jäkla tråkig situation, Jag körde asus på allt innan, numera avråder jag fan alla att köpa deras skit då just kundhantering vid strulig hårdvara/mjukvara är otroligt dålig, och mycket av hårdvaran är väldigt dyr för vad man får.

Antingen skulle jag köra in ddwrt på den om det går, tyvärr löser inte det alltid alla problem och risken är att det blir än mer struligt med reklamationen, Eller kontakta arn och be dom guida dig hur du ska gå tillväga.

När du väl tröttnat på strulet skulle jag råda dig att titta på unifi saker i stället, otroligt stabilt, och bra täckning som du kan bygga ut allt efter som. Bor du i en liten lägenhet har dom även allt i ett produkter (jag föredrar dock att kunna byta enskilda produkter)

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av godspeed:

Kan vara värt att påpeka eftersom många som söker på nätet tror efter sådana här inlägg att asus direkt tar hand om saker som komponenter eller nätverksprodukter
Det är ENBART laptops, skärmar och stationära datorer t e x som de har egna verkstäder för, allt annat tas direkt via återförsäljarna/butikerna
Påpekar det här ofta i trådar tyvärr, verkar inte som att man kan upprepa sig nog om det, och innan man skriker att jag har fel, så har jag sålt deras grejer i flera år så koll på det där har jag

Inte helt sant eftersom det inte var några problem att kontakta ASUS direkt och få hjälp då jag hade två trasiga moderkort, vid två olika tillfällen.

Men de kan såklart gjort två undantag de gångerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Inte helt sant eftersom det inte var några problem att kontakta ASUS direkt och få hjälp då jag hade två trasiga moderkort, vid två olika tillfällen.

Men de kan såklart gjort två undantag de gångerna.

Då har du haft något specialfall i de ärendena, är t e x endast ett fåtal servermoderkort som går den vägen
Absolut kan man kontakta dem, och be om support/felsökning etc, men göra retur av ett rent konsumentkort, det kan du tyvärr inte göra för de har aldrig haft någon annan typ av väg att ta sig i övrigt på komponentnivå
Har hållit på med det här sedan Amd Athlon xp serien/Intel Pentium 3/4 , så jag "bör" ha rätt bra koll på det:)

För övrigt för att bidra till tråden så undviker jag asus nätverksprodukter som pesten, jag har aldrig ägt någon av deras nätverksprodukter som varit felfri mjukvarumässigt sett, men det är jag det, det finns lika många som aldrig haft problem , så funkar världen bara

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Då det inte låter som du kommer (orka) få enheten utbytt, så har jag tre förslag, eftersom jag inte tror det är något fel på hårdvaran i sig.

Merlin (tips ovan i tidigare post, denna är i princip en modifierad Asus FW)
DD-WRT (tips ovan i tidigare post, kan vara lite knepigt att hitta en build som fungerar bra beroende på vilken hårdvarurevision man sitter med)
AdvancedTomato (denna kör jag själv på min ac66u, wifi har hittills funkat klockrent med alla möjliga typer av enheter trots att min specifika routermodell har en tendens att bli för varm)

Samtliga flashas med Asus flashningsverktyg för windows, eller genom att försätta routern i rescueläge och flasha över http. Rensa nvram efter flashning, kan lättast göras genom att hålla in WPS-knappen samtidigt som du förser routern med ström, fortsätter hålla knappen inne tills lampan börjar blinka snabbt. Kan också göras via telnet eller i http-gränssnittet (iaf. på AdvancedTomato).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av elBenko:

Merlin (tips ovan i tidigare post, denna är i princip en modifierad Asus FW)
DD-WRT (tips ovan i tidigare post, kan vara lite knepigt att hitta en build som fungerar bra beroende på vilken hårdvarurevision man sitter med)
AdvancedTomato (denna kör jag själv på min ac66u, wifi har hittills funkat klockrent med alla möjliga typer av enheter trots att min specifika routermodell har en tendens att bli för varm)

Jag blir så trött på alla dessa som rekommenderar DD-WRT eller Tomato för nyare Asus-routrar!

Asus och flera andra ledande tillverkare använder alltmer proprietär kod, i det här fallet Broadcom kretsar samt en massa kringkod till själva WRT-koden.

Merlin är egentligen det enda alternativet och viktigast är att det Asus som ska hjälpa till.

Läser man då även på i flera snbforum-trådar, där då även Merlin håller till så kan nvram behöva rensas, har man aldrig kört Putty så kan det vara kryptiskt.

Så TS bör diskutera det här med Asus-supporten och att det är känt därute i den stora världen!
Kom sedan fram till vad som bör göras...

Visa signatur

HTC 10

Permalänk
Medlem

@plunn: Absolut noll problem att köra firmware som inte implementerar broadcoms CTF+FA, under förutsättningen att man inte sitter på en lina snabbare än 250mbit. De flesta, om inte praktiskt taget samtliga stabilitetsproblem på broadcom-baserade routrar härstammar just från den proprietära drivaren och de modifikationer de gjort på linux-komponenter för att få vissa funktioner att fungera med CTF+FA aktiverat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Konstigt då dom reparerade mitt grafikkort utan att gå via åf.

Permalänk
Medlem

Tackar för alla tar sig tiden att skriva olika lösningar inom mjukvara. Då det är lite för avancerat för min kompetens så avvaktar jag med detta. Har som tur bekant som är mer kunnig som kan testa och förstå sig på all terminologi.

UPPDATERRING:
Vet ej om det beror på grund av denna tråd. Men Asus har nu första gång tagit initiativet att kontakta mig. Blivit erbjuden ett demo-exemplar av RT-AC3200 som använts under event(s?). Dock utan garanti.

Har ej besvarat förslaget, då jag inväntar svar från kommunens konsumentvägledare.

Permalänk
Medlem

Rent ut sagt förjävligt att du som kund ska behöva ta så mycket av din tid för att inget av företagen du kontaktar vill ta ansvar.
Tycker det låter ok att du blir erbjuden en ersättare som är använd men däremot så måste du ju få garanti ändå. Annars är det en dålig deal för dig.

Hoppas det löser sig i slutändan!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag håller med, gå inte med på en sådan deal om de inte kan ge dig åtminstone något års garanti också.

De har sålt en dåligt fungerande produkt, de och ingen annan skall ta ansvaret för den. Du skall inte få en sämre deal pga av det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

-- FubbHead

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Konstigt då dom reparerade mitt grafikkort utan att gå via åf.

*tar ett djupt andetag .1..2.3..4* Det finns alltid undantag och skäl till att man gör det, jag har också haft tillfällen där det gjorts, men normalt sett så går det till som jag sagt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marccini:

Tackar för alla tar sig tiden att skriva olika lösningar inom mjukvara. Då det är lite för avancerat för min kompetens så avvaktar jag med detta. Har som tur bekant som är mer kunnig som kan testa och förstå sig på all terminologi.

UPPDATERRING:
Vet ej om det beror på grund av denna tråd. Men Asus har nu första gång tagit initiativet att kontakta mig. Blivit erbjuden ett demo-exemplar av RT-AC3200 som använts under event(s?). Dock utan garanti.

Har ej besvarat förslaget, då jag inväntar svar från kommunens konsumentvägledare.

Det du nog ska fundera över, är vad som sker om du får samma problem med den här routern, det är kanske nåt du bör fråga om

Hoppas det löser sig för dig, verkligen!
Kör du någon annan router i nuläget som funkar felfritt, eller kör du med den från din bredbandsleverantör fortfarande?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marccini:

UPPDATERRING:

Heh, vilket val. Så dom väljer att ge dig en produkt som dom troligen skulle slänga annars som lösning på dina problem?
Skulle aldrig acceptera det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5