Intressekoll: *DEFEKT* Xbox One X Project Scorpio Edition (1 TB)

Permalänk
Medlem

Intressekoll: *DEFEKT* Xbox One X Project Scorpio Edition (1 TB)

Det är en Xbox One X Project Scorpio edition, köpt från Webhallen runt launch, och den fungerar fint att spela på, iaf de första 1-2 veckorna sedan började det här hända:

- Väldigt ofta/hela tiden: konstant "Installation Stopped" fel när man installerar spel på interna disken efter ca 10-20 minuter, oavsett om det är från skiva eller online. Då måste man starta om konsollen och då installerar den kanske 10-20% till men sedan börjar meddelanden komma och man måste starta om igen. När spelet väl är installerat går det att spela. Det verkar dock fungera bättre att installera på extern disk.
- Ibland/väldigt sällan: när man startar den får man ett felmeddelande, oftast E105
- Ibland/sällan: när man spelar kan man få ett felmeddelande om att de lokala sparfilerna är korrupterade och att man måste ladda ner sina sparfiler från Xbox Live på nytt (detta händer även om man installerat på extern HDD)
- Garantin är bruten då jag öppnat konsollen och prövat byta HDD (mer om detta nedan)

Saker jag gjort för att försöka lösa:

- Installerat om OS från USB, diverse återställningar osv
- Bytte HDD till en Seagate Firecuda 2 TB. Detta verkade fungera i någon dag men sen började felen komma igen, så jag stoppade tillbaka original 1 TB disken (pga detta är alltså garantin bruten då jag tog bort "warranty void if removed" klistermärket)

Då det inte hjälpte med att byta HDD har jag verkligen ingen aning vad som är felet. Överhettande SATA kontroller? Defekt SATA kabel? Defekt moderkort?

Gjorde även en tråd om detta på Reddit (engelska) där det finns lite mer detaljer: https://www.reddit.com/r/xboxone/comments/88i211/tech_is_ther...

I övrigt är allt i fint skick och så. Komplett med låda, vertikal stället (som endast kommer med Scorpio edition tror jag), Project Scorpio orginal kontroll, strömkabel, HDMI kabel osv.
Enda kosmetiska är väl att jag klottrade lite på gallret där inne, fast det är ju inget som ses på utsidan, och så får man se ett glatt ansikte om man öppnar den

Så är lite intresserad vad någon kan tänka sig betala för detta, om något alls.
Project Scorpio versionen är ju lite svårare att få tag i och som sagt så fungerar det ju att spela, men är bara extremt irriterande att få spel installerat och jag kan inte lita på den när man får meddelande om korrupterade sparfiler ibland.
Är priset nog bra så får ni ta över den, annars behåller jag den och experimenterar mer i framtiden eller kanske det kommer någon systemuppdatering som fixar, vem vet...

Om ni undrar något eller om ni har några idéer om vad som är fel får ni gärna höra av er.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Testpilot

2 snabba frågor:
Har du kvittot kvar och har du pratat med Webhallen?
Vad är det absolut lägsta du kan tänka dig släppa den för (onödigt att bjuda om det är såpass under vad du tänkt dig)?

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Börjar på 500kr då

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@Yatagarasu: Har kvar kvitto digitalt om inte annat, men har inte pratat med dem och tror de bara lär hänvisa till Microsoft och de lär ju inte vilja ha den när den har varit öppnad.

Det är lite knepigt det där med priset då jag inte vill bort den då jag hellre experimenterar med den själv, men å andra sidan om någon vill ge en summa så jag har bidrag till att köpa en ny till typ RDR 2 så är det ju intressant.

500 är för lågt iaf, bara kontrollen går ju på det.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Avstängd

Garantin är inte bruten för att du pajade klistermärket. Detta är bara vad Microsoft vill att du ska tro, och det funkar ju uppenbarligen. Det är upp till dem att bevisa att felet inte är deras. Lämna tillbaka konsolen bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleidoskop:

Garantin är inte bruten för att du pajade klistermärket. Detta är bara vad Microsoft vill att du ska tro, och det funkar ju uppenbarligen. Det är upp till dem att bevisa att felet inte är deras. Lämna tillbaka konsolen bara.

Är bara till 6 månader det är upp till dom att bevisa det, efter 6 månader är det på kundens ansvar att kunna bevisa att man inte orsakat felet när man bröt plomberingen.

har ganska nyligen grottat ner mig i liknande nämligen. Är dock osäker vad som gäller när det kommer till plombering dock, men skulle inte förvåna mig med våra underbara svenska lagar gör att om plomberingen är bruten så är de kört.

Samt blanda inte ihop detta med plomberingar i USA som det kommit upp en massa om, inte samma lagar där som här.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

@Kaleidoskop: Jag orkar inte börja tjafsa med dem, och framförallt anledningen varför jag inte bara tog den på garantin hos dem direkt är för de insisterar på att använda UPS för frakt och de hämtar inte paket häromkring.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Bjuder 800 plus frakt

Permalänk

Hej jag läste beskrivningen felet och är det rätt att den oftast startar tänker om man fortfarande kan använda den som 4K spelare för film, och andra lättare funktioner som kanske inte kräver hårddisken?

Visa signatur

-:Main:- Asus sabertooth X58 | 980X@3.4 | 24GB Corsair PC3-12800 | Gigabyte GTX480 | SB X-Fi Titanium Pro | Corsair SSD Force GT 120GB/WD30EZRX | Antec p183 | Corsair HX850 | Corsair H80 |

Permalänk
Medlem

@compaqdeskpro: Ja oftast startar den utan problem. Har inte riktigt testat att spela 4K filmer i den och endast provat YouTube och Plex som snabbast och de har fungerat, när du väl har fått dem installerat (även små installationer kan lida av "Installation Stopped" problemet)

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Har funderat lite och kommit fram till att minst 1000 vill jag ha för att släppa allt. Och vi inkluderar frakten i det priset (jag bjuder på frakten alltså). Spårbart via posten.
Så ge bud från 1000 om någon är intresserad.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Har funderat lite och kommit fram till att minst 1000 vill jag ha för att släppa allt. Och vi inkluderar frakten i det priset (jag bjuder på frakten alltså). Spårbart via posten.
Så ge bud från 1000 om någon är intresserad.

Ger 1000:-

ändra till :-
Visa signatur

3900X, RX 6700 XT, 32gb RGB RAM.

Permalänk
Medlem

Hej
Bjuder 1100Kr inkl frakten.

Mvh
Kennet

Permalänk
Medlem

Finns det något sluttid tänkt på budgivningen?

Permalänk

1350 inkluderat frakt

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

@plops: Nja inte riktigt. Vore skönt att få iväg den i veckan, såå onsdag 10:00 kanske eller nåt sånt som senast?
Sen har jag även fått några erbjudanden via PM, om jag får respons på någon av dem kanske det tar slut tidigare.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Skrivet av lambdan:

@plops: Nja inte riktigt. Vore skönt att få iväg den i veckan, såå onsdag 10:00 kanske eller nåt sånt som senast?
Sen har jag även fått några erbjudanden via PM, om jag får respons på någon av dem kanske det tar slut tidigare.

Vad ligger buden på i pm rättvist om vi får ta del av dom också för jag exempelvis är oerhört intresserad

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

@djdennistm: Det var inte riktigt ett bud utan det var mer ett "hur mycket ska du ha för jag ska få den direkt"-erbjudande, och jag svarade med en summa men har inte hört något efter det..
Så ditt 1350 bud är ledande.
Skulle jag få ett vanligt bud via PM skriver jag det i tråden.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Skrivet av lambdan:

@djdennistm: Det var inte riktigt ett bud utan det var mer ett "hur mycket ska du ha för jag ska få den direkt"-erbjudande, och jag svarade med en summa men har inte hört något efter det..
Så ditt 1350 bud är ledande.
Skulle jag få ett vanligt bud via PM skriver jag det i tråden.

Va bra tack😄

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

Hej
Bjuder 1400kr inkl frakt.

Mvh
Kennet

Permalänk
Medlem

Påminner att budstopp är 10:00 idag (onsdag). Efteråt pm'ar jag uppgifter.
Har packat den redan så kan få iväg den ganska snabbt.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Varför utnyttjar du inte garanti och låter dom laga den?