Bokföringsprogram till förening.

Permalänk
Medlem

Bokföringsprogram till förening.

Någon som har ett bra tips?
Vi behöver att bokföringsprogram till vår skytteförening.
Vi behöver inget avancerat, lägga upp poster och så.

Gratis är gott, men vi är öppna för förslag.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Livsnjutare 😎

Funkar det bara inte med Excel ?
.. eller helt gratis open office.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Vill man ha något online kanske Visma eEkonomi är ett alternativ?

Permalänk
Skrivet av andreas_dock:

Funkar det bara inte med Excel ?
.. eller helt gratis open office.

Libre Office*

Permalänk
Medlem

Excel och liknande är inte godkänt, eftersom de går att ändra i efterhand. Jag kör xor4, har gjort det i många år, vet inte om man kan få tag på licens nyckel längre. Det kostade en slant men i gengäld har man inga löpande prenumerationsavgifter för att det ska fortsätta fungera.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Körde speedledger i en förening jag var aktiv i tidigare, sjukt smidigt men kostar några tusenlappar om året.

Körs online direkt mot banken så enkelt med automatisk inläsning från bankkonto ifall man inte hanterar så mycket kontanter. Annars så fungerar valfritt spreadsheet program bra om man inte har speciellt stora flöden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Excel och liknande är inte godkänt, eftersom de går att ändra i efterhand. Jag kör xor4, har gjort det i många år, vet inte om man kan få tag på licens nyckel längre. Det kostade en slant men i gengäld har man inga löpande prenumerationsavgifter för att det ska fortsätta fungera.

Skickades från m.sweclockers.com

För en ideel skytteförening är nog kraven lite mindre dock, går ju alltid ändra i efterhand ändå om man skulle vilja det.

Permalänk
Medlem

Kolla https://www.bokio.se/ eller https://www.kapitas.se/

Excel eller motsvarande funkar som sagt inte eftersom man inte kan garantera att inget har ändrats. Naturligtvis så går det att ändra bokförda poster i bokföringsprogram men då kan man se vilken ändring som har gjorts och av vem, något som inte går att garantera med Excel.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk

@improwise: Det får inte ändras utan att man har med spåren fram till ändringen, därav inte excel. Speedledger osv har med alla referenser till ändringar fram och bak. Sedan om dom någonsin kommer att bry sig om en förening är något annat.
Men smidigt att ha något online som någon revisor känner till. Ibland behöver man för att söka bidrag.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk

Kör med Standard Accounts för en stiftelse jag bokför åt. Gratis om man bara har en användare + enkel bokföring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Någon som har ett bra tips?
Vi behöver att bokföringsprogram till vår skytteförening.
Vi behöver inget avancerat, lägga upp poster och så.

Gratis är gott, men vi är öppna för förslag.

Du kan för 99 kr i månaden ha Fortnox. Tror det kostar 199 i månaden om du använder kopplingen med Idrottonline, då ingår också fakturering och offert\order.

Gratis support också.

Permalänk
Medlem

Fortnox

https://www.fortnox.se/forening/

Edit: tvåa på bollen etc
Edit2: känns vettigt att köra på ett riktigt bokföringsprogram än å köra på något gratisprogram anser jag. 99 kr per månad är ju inte så mkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av orig_rejser:

@improwise: Det får inte ändras utan att man har med spåren fram till ändringen, därav inte excel. Speedledger osv har med alla referenser till ändringar fram och bak. Sedan om dom någonsin kommer att bry sig om en förening är något annat.
Men smidigt att ha något online som någon revisor känner till. Ibland behöver man för att söka bidrag.

Att man inte får ändra utan att ändringen redovisas är inte samma sak som att det inte går. Sen är man ju ansvarig för att ha korrekt bokföring oavsett vilket program man har (om man ens har ett program).

Permalänk
Medlem

@SirMacke: Ingen som sagt Bokio? Känns modernt och ser bra ut. Helt gratis om man kan göra bokföringen själv.

Permalänk
Skrivet av tomle:

Kolla https://www.bokio.se/ eller https://www.kapitas.se/

Excel eller motsvarande funkar som sagt inte eftersom man inte kan garantera att inget har ändrats. Naturligtvis så går det att ändra bokförda poster i bokföringsprogram men då kan man se vilken ändring som har gjorts och av vem, något som inte går att garantera med Excel.

Som även åvan så kan jag rekomendera kapitas

Visa signatur

Jag kan hittas på 127.0.0.1

Permalänk
Medlem

Vi använder Visma Förening, mest för att vår kassör kunde Visma sedan innan.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem

Tack alla, ska kolla igenom!

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Välj en molnlösning så ni slipper strula med backuplösningar själva.

Permalänk
Medlem

En sak jag kom att tänka på, är ni bokföringsskyldiga eller är det bara för att ni vill hålla koll internt?

Permalänk
Medlem

Här kommet ett förslag till

Skrivet av SirMacke:

Någon som har ett bra tips?
Vi behöver att bokföringsprogram till vår skytteförening.
Vi behöver inget avancerat, lägga upp poster och så.

Gratis är gott, men vi är öppna för förslag.

eFRedo är ett utmärkt program som kostar endast 950 kr per år. Men det är gjort för enskild firma och duger inte till aktiebolag eller handelsbolag.
Länk: http://www.enskildfirma.nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av HellDildo:

Kör med Standard Accounts för en stiftelse jag bokför åt. Gratis om man bara har en användare + enkel bokföring.

Gör den bokslut?

Permalänk

Bokslut/Deklaration

@Flia:

Använder edeklarera.se när jag gör bokslut till mina bolag. Funkar bra! Smidig tjänst!

SRU-fil och Årsredovisning