Fulkultur om Travelers – när Kanada gör tidsresor

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Fulkultur om Travelers – när Kanada gör tidsresor

Det är återigen dags för nytt avsnitt av Fulkultur, som denna vecka handlar om Netflix-serien Travelers.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Karlskoga
Registrerad
Jan 2007

Travelers är en favorit.
Sista avsnittet, säsong 1, var en ovanligt ful cliffhanger. det var närmast första avsnittet av ett dubbelavsnitt.
Som tur är såg jag om det. innan jag började på säsong två, annars hade det blivit väldigt förvirrat för mig.

AMD Ryzen 7 1700 | Vega RX 64 | https://valid.x86.fr/ufsz9j | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W | Corsair 600T Graphite vit.
AMD FX8350 | Polaris RX 460 4 GB | https://valid.x86.fr/0q5pkm | Cooler Master V 700W | 32 GB ECC-Minnen.
HTPC | https://valid.x86.fr/ez1zxw |

Trädvy Permalänk
Datakunnig 🚀
Emil Åkered
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003

Någonstans flummar vi ut i diskussion om "Grace Park". Jag blandade ihop när @Paradis-Jakob sade fel namn, var helt säker på att skådespelerskan heter Grace Park då det kändes bekant. Idag satt den vem jag tänkte på!

Helt annan person (såklart), men var därför jag inte kopplade ordentligt..

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-8400 - Z370M-ITX/ac - GTX 1070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 2600X - MSI X370 - GTX 1070 Ti - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> Surface Pro 4 - m3-6Y30 - 4 GB DDR3
▪ Konsol -> Playstation 4 Pro - Playstation Vita

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

Känns som det varit väldigt mycket film och tv-serier ett tag nu i podden. Känns väl lite som bakloggen börjar bli lika lång där som när det gäller spelsidan ;).

Skulle gärna se en bokpodd lagom till sommaren, dock osäker på något nytt tema för detta. Men personligen skulle jag ju gärna höra på ett avsnitt om Asien inspirerad litteratur (Jay kristoff, Gillian Rubinstein, Takashi Matsuoka m.m.)

Annars när det kommer till spelsidan finns det mer förslag i form av:
#spelstunder vi minns.
#Spelserier som får nytt liv, (remakes, nyversioner och återigen då vita duken).
#Spelmusik igen, men mer fokusera på titlar som använder artisters musik på ett bra sätt, eller lyfter fram viss typ av musik (Life is strange är exemplet från mig).
# Indispelen som vi ser framemot eller som överraskat oss.

Trädvy Permalänk
Chefredaktör, 99
Jakob Nilsson
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2014
Skrivet av atlantica4ever:

Känns som det varit väldigt mycket film och tv-serier ett tag nu i podden. Känns väl lite som bakloggen börjar bli lika lång där som när det gäller spelsidan ;).

Skulle gärna se en bokpodd lagom till sommaren, dock osäker på något nytt tema för detta. Men personligen skulle jag ju gärna höra på ett avsnitt om Asien inspirerad litteratur (Jay kristoff, Gillian Rubinstein, Takashi Matsuoka m.m.)

Annars när det kommer till spelsidan finns det mer förslag i form av:
#spelstunder vi minns.
#Spelserier som får nytt liv, (remakes, nyversioner och återigen då vita duken).
#Spelmusik igen, men mer fokusera på titlar som använder artisters musik på ett bra sätt, eller lyfter fram viss typ av musik (Life is strange är exemplet från mig).
# Indispelen som vi ser framemot eller som överraskat oss.

Tack för väldigt bra feedback! Det är helt klart hög tid för nån slags bok-avsnitt, och spelmusik vet jag att flera av oss är sugna på! Ska se vad vi kan få ihop!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2002

Lost bra idé har BRbox från AmazonUK. Grace Park, Cylonen Boomer i Battlestar Galactica. Annan hyfsad tidsreseserie 12apor är nog kanadensisk den också. Primer är kult.

Lian Li PC-V2120B Corsair-HX750W ASRock 990FX-extreme9 W7-64 Plextor-M5S Vishera9590 MSI-R9-280X Samsung-P2770H
Lian Li PC-V355 bequiet!-StraightPowerE9-480W MSI B350M-Mortar W10-64 Kingston-M.2-2280-G2 Ryzen™5 1600 XFX-RX460Passive SONY-KD-65ZD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollnäs
Registrerad
Sep 2007

Vart tog förra avsnittet av Fulkultur vägen?

Riggen: 2x Xeon E5-2670 @ 16x3,2 Ghz - Z9PE-D8 WS - Corsair 32GB RAM - GTX 1080 ti - Dell U3415W 34" - HyperX Predator PCIe/M.2 - 4x Samsung 840 500GB - Asus Xonar DX - 2x NH-U12S - 2x EVGA Supernova G2 850W - Obsidian 900D
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Trädvy Permalänk
Chefredaktör, 99
Jakob Nilsson
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2014
Skrivet av skogsvilden:

Vart tog förra avsnittet av Fulkultur vägen?

Det finns här!

https://fulkulturpodden.tumblr.com/post/173265588775

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2015

Den var väldigt bra faktiskt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2017

Travelers är grym! Hoppas säsong 3 kommer snart.

Asus ROG laptop - Xbox One S - iPad - Honor 7 (privat) - iPhone 7+ (jobb)
- En massa annat skräp :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av Paradis-Jakob:

Tack för väldigt bra feedback! Det är helt klart hög tid för nån slags bok-avsnitt, och spelmusik vet jag att flera av oss är sugna på! Ska se vad vi kan få ihop!

Trevligt ser fram emot att lyssna och se vad framtiden bringar =).

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av Nätälskare:

Travelers är grym! Hoppas säsong 3 kommer snart.

De började spela in i Mars. Någon gång senare i år hoppas jag på, och har för mig att jag läst rykten om.

X370 Taichi / R7 1700 @ 3.75 GHz 1.2 V / 2x8 GB 3200 MHz CL16 / MSI GTX 1070 Gaming, OC / Samsung 960 EVO 500 GB / Corsair RM650x
LG G6 (H870)