Prisvärd mobil, bra byggkvalitet i lägre mellanpris.

Permalänk
Medlem

Skulle helt klart rekommendera er Iphone (med lightning) om du inte vill ha ett ladduttag som glappar eller känns löst.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Ursäkta att jag "bumpar" lite, men vad är värdelös batteritid för dig? För mig håller min OnePlus 3 för det mesta utan problem. Och vad är normalanvändning enligt dig? Normalanvändning är ett som stort begrepp när det gäller mobiler

Har på 4g och gps. I skrivande stund har jag 1h 12m skärmtid och batteriet är nere till 47%. Har idag använt telefonen till 35 minuter surf i chrom och 11m i Youtube.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Kan man få en pixel för det priset så kör på det. Nog bästa kameran i prisklassen och snabba uppdateringar. Annars är det ju klassikern att åka bort nånstans där du kan klämma på lite olika modeller. Återkom gärna med vad du valde 😊. Många bra föslag så beror lite på vilka delar som är viktigast för dig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Uppdatering: Moto G5s+ hittar man nu för 1790:- på webhallen... Jag köpte en till min andra dotter.
Mest prisvärda telefonen om ni frågar mig

Edit:
Attans, dom har höjt priset igen. Vilken berg och dalbana, men jag lyckades få den för 1790:- iaf.

Visa signatur

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb

Permalänk
Medlem

Ni som köpte Xiaomi Mi A1, ni köpte den från utlandet? Ändå värd svenskt pris på ca 2500 kr?
Hur står den sig mot Honor 8 (2200 kr)? Främsta fördelen är kanske nyare Android?

Permalänk
Medlem

Måste säga att Motorola Moto X4 Dual 64GB verkar rätt tilltalande nu när den prissänks från ~4200:- till 2500:-. Funderar faktiskt på ifall man ska slå till på en själv.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

Vad sägs om LG G6 för 4000 kr? Var nere på 3500 kr nyss.

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläckman:

Jag köpte en Moto G5S+ till dottern och jag blev mycket överraskad över hur välbyggd den var. Skärmen var bättre än väntat och då är jag ändå fan av oled-skärmar.

Nu hittar man den telefonen för 2200:-
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4430865

Kan säga att exakt samma kände jag för G4 Plus också. Kanon bra mobil för priset, med en sak jag älskar... stort batteri.

Det är dock många vettiga telefoner i dessa prisklasser idag, och det är därför mer viktigt än någonsin att @Rist tänker lite på sina prioriteringar. För alla telefoner i dessa klasser gör kompromisser. Så vad vi tycker är kanske inte vad du tycker. Vad är de viktiga bitarna? Batteriet? Skärmen? Storleken? USB-C bör alla moderna ha, så bör du inte ha problem med USB porten iaf.

Personligen hade jag inte gått mer än max 1 gen bak på telefoner dock, just pga mjukvaran. iOS uppdateras, ja, men med allt det skiten där de försämrar din gamla mobil pga batteriet och att nya version av mjukvaran är optimerad för nyare och rejält sega på äldre gör det mindre kul med en gammal enhet. Android är samma, massor med säkerhetshål som du kanske inte får fix för.

Sen har du batteriet, som kan vara illa skött, eller bra skött, men oavsett lär du bara få 2-3 år ut det. Så köper du en 3 år gammal telefon måste du räkna med att behöva byta batteri, eller har märkbart kortare drifttid.

En generation brukar de vettiga tillverkarna släppa säkerhetsoptimeringar för. Motorola släpper även ny Andorid version till många äldre, och det är väldigt ren Android de kör. Och 1 år är okej för batteriernas nivå också, iaf om de sköts. Ofta får man iaf 1 Android/iOS version uppgradering utan att det påverkar negativt.

Men då är vi nere i betydligt bättre mobiler i mellanklass märke, för helt nya lurar som kanske har liknande funktioner för det priset du tänkt.