Star Citizen – den stora tråden

Permalänk
Medlem

@loka04: Kör själv på 3440x1440p med en 1080 och 7700K, får runt 30-50fps när servrarna är fulla. Annars ligger det runt 80-90fps.

Permalänk
Medlem

Tack för svar och input!

Låter ju som att det skulle funka hyffsat på mitt system. Men man kanske ska vänta ett tag till med spelet tills det blivit lite mer färdigt. Får kanske försöka mig på Elite dangerous istället

Visa signatur

CPU: i9-10900k @ stock MB: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING GPU:3090 Gigabyte gaming OC RAM: 32GB DDR4 @ 3600mhz HDD: Samsung 970 evo plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av loka04:

Tack för svar och input!

Låter ju som att det skulle funka hyffsat på mitt system. Men man kanske ska vänta ett tag till med spelet tills det blivit lite mer färdigt. Får kanske försöka mig på Elite dangerous istället

CIG fokuserar mycket på performance i år. Här har du deras schedule/roadmap: https://www.robertsspaceindustries.com/roadmap/board/1-Star-C...

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Det har dock varit ett stress-test på senaste som har skrämt iväg massan, då det spawnar en mängd pirater som hela tiden stoppar dig under quantum travel. Det har dragit ner prestandan rejält och orsakar mycket drops för alla. Nu har inte jag hunnit spela den senaste veckan, men jag tror det fortfarande pågår då jag inte sett annat på forumet eller chatten än. Det är inte värt att spela så länge detta pågår, om du inte bara är där för att hjälpa till med testet. Vänta isf tills det är över eller till 3.1 i slutet av mars

Måste rätta mig själv här då det verkar som att CIG har fått ordning på prestandan igen i 3.0.1 trots allt. Hörde på forumet och fick svaren att pirat-kaoset har reducerats under förra veckan och ska inte längre orsaka grova drops för folk. Ska prova lite imorgon och se själv

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Måste rätta mig själv här då det verkar som att CIG har fått ordning på prestandan igen i 3.0.1 trots allt. Hörde på forumet och fick svaren att pirat-kaoset har reducerats under förra veckan och ska inte längre orsaka grova drops för folk. Ska prova lite imorgon och se själv

De har gjort flera server updates sen 3.0.1 släpptes, utan att man behöver uppdatera sin klient. Vet att de har minskat interdictions rätt så mycket, eftersom det var en påverkan till performance issues.

Permalänk
Skrivet av loka04:

Tack för svar och input!

Låter ju som att det skulle funka hyffsat på mitt system. Men man kanske ska vänta ett tag till med spelet tills det blivit lite mer färdigt. Får kanske försöka mig på Elite dangerous istället

Det gör du nog helt rätt i, Star Citizen är flera år bort från att ha något vettigt gameplay. Du kan ju kolla tillbaka om något år eller två och göra en bedömning då men i dagsläget är spelet sönderbuggat och innehållslöst. Färre spelar Star Citizen än någonsin förut då det helt enkelt inte finns något vettigt att göra, flight modellen är värdelös och fpsen i botten.

Kolla själv vad folk på star citizens reddit säger i denna tråd angående hur få som spelar och i vilket dåligt skick spelet är:

https://www.reddit.com/r/starcitizen/comments/7z8uxx/261_last...

Permalänk
Skrivet av Evanswachtz:

De har gjort flera server updates sen 3.0.1 släpptes, utan att man behöver uppdatera sin klient. Vet att de har minskat interdictions rätt så mycket, eftersom det var en påverkan till performance issues.

Bra att veta! Det är synd att dom inte är tydligare med sådan information om ändringar som görs på servrarna, i alla fall de grövre som gör så stor skillnad. Många tog en tillfällig paus under det där stresstestet, men dom dyker nog upp igen efterhand.

Skrivet av henrikj82:

Det gör du nog helt rätt i, Star Citizen är flera år bort från att ha något vettigt gameplay. Du kan ju kolla tillbaka om något år eller två och göra en bedömning då men i dagsläget är spelet sönderbuggat och innehållslöst. Färre spelar Star Citizen än någonsin förut då det helt enkelt inte finns något vettigt att göra, flight modellen är värdelös och fpsen i botten.

Kolla själv vad folk på star citizens reddit säger i denna tråd angående hur få som spelar och i vilket dåligt skick spelet är:

https://www.reddit.com/r/starcitizen/comments/7z8uxx/261_last...

Färre än någonsin är att ta i. Arena Commander är det som har dött pga buggar och dålig balans, men Universe är populärare än någonsin sedan 3.0 släpptes. Det är där fokus ligger nu och det är där folk hänger. Nackdelen är väl att vi har splittats på fler regioner, så söker man mycket folk så får man se till att tänka på vilka tider de olika regionerna är som mest aktiva och ansluta därefter, ping är oftast inte något problem ändå. Tyvärr så är det dock många som tänker baklänges och vill hellre ansluta till regioner som är mindre aktiva, för att undvika motstånd från andra spelare och dålig prestanda, då dom vill köra trading i lugn och ro.

Att tänka på, vilket tråden du länkar även reflekterar, är ju att det har blivit ett skifte av aktiva spelare. Majoriteten av de veteraner som nötat AC de senaste åren är de som tagit en paus och gnäller på Reddit, medans spelare som suttit och väntat på utvecklingen av annat än ren strid är de som nu har blivit aktiva istället och roar sig med trading, utforskning, och multicrew, även om det ännu är i sitt mest primitiva stadie. Dom syns självklart inte i AC-relaterade siffror, för vad skulle dom göra där?

Detta märkte man direkt när 3.0 släpptes, och är en diskution som har dykt upp på spectrum flera gånger. Det är ett helt annat folk som spelar, som är helt ointresserade av att strida, och flyger ju dessutom ofta skepp som inte är särskilt lämpliga för sådant. Det har aldrig direkt varit ett problem förr även i ännu sämre fungerande patchar. Tråkigt på ett sätt då konflikter ska vara en större del av spelandet, och det är väl det jag personligen är mer intresserad av, men samtidigt så kan jag tycka att det är rättvist att låta den andra delen av communityn få roa sig ett tag också. Det ska bli intressant när de två grupperna kan kombineras

Innehållsmässigt, ptja det är väl i princip ett snyggare ED fast i mindre skala och med fps-gameplay Beror på vad man jämför med. Folk betalar fullpris för rena multiplayer-shooters som i princip inte innehåller mer än 5 platta små banor och 7 vapen. Det stadiet passerade Star Citizen för flera år sedan. Visst att det fortfarande inte är något jämfört med vad det ska bli, men det kan man ju inte heller kräva i en testversion. Med lite fantasi och framförallt polare att spela med så kan man fortfarande ha riktigt kul.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Folk tycks inte ha koll hur spelutveckling funkar, inget spel går i utvecklingen från klarhet till klarhet utan det är lite som en berg o dalbana men den i längden går mot det bättre hållet men kan vara ganska stora svängningar där emellan. Unreal Tournament alpha t.ex. så fick ju typ varje uppdatering förändringar som alltid någon hade något att klaga om, sällan så att det var bara bra saker med en ny build.

Det som har ändrat på senare år är att det har blivit allt vanligare att spelutvecklingen har blivit alltmer öppen för allmänheten, kommer inte ihåg att något sånt skulle ha funnits när jag var liten.

Kan vara lite riskabelt att köra med open development modell då det alltid finns risk att spelarbasen inte orkar hänga med på tåget och tröttnar på vägen och hittar andra intressanta spel. Star Citizen har ju fått så enorm budget att de kan göra lite vadsomhelst av spelet vilket gör att tidtabellen dröjjer men tycker ändå det är häftigt att följa med och kolla presentationer av nya builds och så. När man backar projekt på Kickstarter blir det som en community runt spelet och gillar vara med på resan av spelets utveckling.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
CS-mästare

@RPGWiZaRD:

Har följt utvecklingen av spelet lite av och till sedan 2015, och även om jag inte backat det eller ens spelat spelet tycker jag att det är häftigt med den galet höga ambitionsnivån och är imponerad att de vågar hålla linjen trots bakslag från media samt delar av spelarbasen.

Hoppas verkligen att de bryter ny mark i spelutvecklingsområdet och att när de väl är klara (oavsett om det tar många år till), får liknande framgång som det Blizzard fick med WoW 2004. Personligen känner jag att utvecklingen av spel (indiescenen borträknat) generellt sett stagnerat ganska ordentligt de senaste 4-5 åren, kanske kan SC skaka om utvecklingslandskapet och sätta en ny standard när det väl kommer ut.

Hoppas bara att pengarna räcker hela vägen fram...

Permalänk
Medlem

@almness:
Bara inom vår organisation så ligger vi över 1 miljon satsade pengar

Permalänk
CS-mästare
Skrivet av The187:

@almness:
Bara inom vår organisation så ligger vi över 1 miljon satsade pengar

Det är en hel del haha, hur många är ni i organisationen?

Är det någon som vet hur mycket de dragit in totalt? För det måste ju ha kostat enorma summor att byta studios, köpa in utrustning och betala löner samt löpande driftkostnader under såhär många år, och de har ju med all sannolikhet flera år kvar i utvecklingsstadiet innan de kan sälja en färdig produkt, hoppas verkligen att kassakistorna räcker hela vägen

Permalänk
Medlem
Skrivet av almness:

Det är en hel del haha, hur många är ni i organisationen?

Är det någon som vet hur mycket de dragit in totalt? För det måste ju ha kostat enorma summor att byta studios, köpa in utrustning och betala löner samt löpande driftkostnader under såhär många år, och de har ju med all sannolikhet flera år kvar i utvecklingsstadiet innan de kan sälja en färdig produkt, hoppas verkligen att kassakistorna räcker hela vägen

FUNDS RAISED
179,255,756 dollars

Haha ja det är en hel del som vi har. Dock så är den uppskattningen bara av typ hälften av våra medlemmar.
Vi är 184 pers idag. Egen hemsida, teamspeak, discord och sånt

Dom har pengar så det räcker, och folk kommer fortsätta att köpa skepp och annat, så att pengarna ska ta slut är omöjligt.
inte med denna hype som finns.
Du hade inte skaffat spelet ännu? Jag kan säga att jag fått många goda vänner pga detta spel och gemensam dröm

Permalänk
Medlem

Är det någon här som aktivt spelar i dagsläget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av The187:

Är det någon här som aktivt spelar i dagsläget?

Jag har nyligen skaffat mitt första skepp och har börjat testa det.
Är ED veteran men känner mig ändå rätt lost. Några tips för att komma igång?

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk
Skrivet av GTXOla:

Jag har nyligen skaffat mitt första skepp och har börjat testa det.
Är ED veteran men känner mig ändå rätt lost. Några tips för att komma igång?

Du får nog vara lite mer specifik med vad du vill göra och vad du inte förstår Det är så mycket som ändras hela tiden så det är lite dåligt med guider och dylikt som är aktuella.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Du får nog vara lite mer specifik med vad du vill göra och vad du inte förstår Det är så mycket som ändras hela tiden så det är lite dåligt med guider och dylikt som är aktuella.

Ok du bad om det 😜 du får ursäkta om jag inte har läst hela tråden.

Jag får 25FPS vid 70%cpu och gpu. Vad kör du för prestanda tweaks?

Finns det nåt snabbare sätt att landa på en planet än att ligga på afterburner genom atmosfären?

Jag kan inte hitta skeppets bränslemätare.

Vad har man för alternativ för att tanka, scoopa? Landa på bas och köpa?

Mitt skepp har tydligen 300 cargospace, men jag hittar ingen lucka att öppna för detta område i skeppet. Hur lastar man? Terminaldator?

Jag kan inte låsa destination på specifika baser på en planet utan kör manuellt hela vägen efter hoppet. Finns det nåt sätt att låsa på en bas och aktivera nån kurshållning?

När man stänger av spelet, ska man bara lämna skeppet på en landningsplatta eller hur gör man för att förvara det?

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk
Medlem
Skrivet av GTXOla:

Jag har nyligen skaffat mitt första skepp och har börjat testa det.
Är ED veteran men känner mig ändå rätt lost. Några tips för att komma igång?

Tjaa.
Det man tjänar mest pengar på just nu är cargo, så börja smått och kolla upp vad du får får varorna på dom olika platserna.
Sen är det bara att åka och köpa/ sälja... Du kommer bli miljonär in no time!

Du är välkommen att spela med oss om du vill

Permalänk
Skrivet av GTXOla:

Jag får 25FPS vid 70%cpu och gpu. Vad kör du för prestanda tweaks?

Personligen kör jag inga tweaks, men stänger iaf av vsync. Jag får mest mellan 30-40 fps med mitt system i 1440p, men det hänger mest på servern då det är där flaskhalsen ligger just nu. Loggar man in och får usel prestanda så är det bara att logga ut och prova en ny. Det är även värt att prova olika regioner beroende på tid på dygnet.

Det är dock ett väldigt törstigt spel, framförallt vad gäller internminne. 16gb RAM är ett minimum, men är inte tillräckligt om du kör högre upplösning än 1080p. För mig så nyttjar spelet drygt 17gb RAM och över 7gb vRAM i 1440p, efter en stunds spelande då dvs. Att ha spelet på en snabb ssd/nvme är också fördel när du lågsniffar i full fart på månarna.

Vet att det finns en del tweaks man kan göra via console, typ stänga av motion blur och dylikt. Ett tag så laddade folk in cfg-filer med en mängd tweaks, men tror inte det funkar längre. Detta får dock någon annan svara på, eller kika på deras spectrum.

Skrivet av GTXOla:

Finns det nåt snabbare sätt att landa på en planet än att ligga på afterburner genom atmosfären?

Nja, det finns 6 QT beacons runt varje måne som du kan nyttja för att fortare kunna ta dig runt. Använd dessa för att komma så nära din destination som möjligt med quantum travel innan du kör sista biten med afterburner. Det ska inte vara nå problem att komma 300-400km nära. Är det över 600 så är du troligtvis på fel sida.

Skrivet av GTXOla:

Jag kan inte hitta skeppets bränslemätare.

Det finns på din HUD. Du ser till höger att det står QF med ett nummer, det är Quantum Fuel. Den övre mätaren intill hastighetsmätaren visar mängden hydrogen fuel. Kika på den här videon för lite mer info om HUD;

Värt att notera är dock att det ändras en del med varje stor patch, särskilt med MFD's. Alla skepp är inte lika uppdaterade, så vissa är mer funktionella än andra.

Skrivet av GTXOla:

Vad har man för alternativ för att tanka, scoopa? Landa på bas och köpa?

Scoopa hydrogen görs automatiskt med de skepp som kan, vilket är alla förutom de väldigt små skeppen. Tanka kan man för närvarande bara göra på Cryastro Service, där man även kan bli reparerad. Du måste använda quantum travel för att ta dig dit, och det är bara där du kan fylla på quantum fuel.

Skrivet av GTXOla:

Mitt skepp har tydligen 300 cargospace, men jag hittar ingen lucka att öppna för detta område i skeppet. Hur lastar man? Terminaldator?

Vilket skepp har du?

Sysslar du med trading så använder du terminaler, som finns på alla stora stationer samt de mindre som säljer. Du måste dock ha landningstillstånd och ha landat ditt skepp på de större, samt ha ett skepp som faktiskt har stöd för cargo. Iom att vissa skepp inte har hunnit bli uppdaterade för cargo, trots att dom enligt specs ska kunna rymma det, så går det inte att använda terminaler för alla skepp. Kommer jag ihåg rätt så gäller detta dock bara de mindre skeppen som tex Aurora, Hornet, Mustang, osv. Avenger får sin stora uppdatering nästa patch i sommar så att även den kan lasta cargo.

Du kan även lasta enstaka lådor förhand, genom att helt enkelt plocka upp lådan och slänga in den i ditt skepp, förutsatt att du har plats för det då dvs, alltså inte i de som bara har en cockpit. Har du ett större skepp med en eller flera stora portar så kan du öppna dessa och scoopa upp lådor i rymden, men det är egentligen inte en officiell "feature" än, så det kan bugga en del med att lådorna klipper genom ditt skepp osv. Säkrast är att lyfta in dom för hand, men kan bli väldigt tidsförödande om du har poppat ett större skepp Förutsatt att du har ett skepp som stödjer cargo så kan du sen landa på en station med terminal och sälja de lådorn a du har slängt in i ditt lastutrymme. Denna metoden är väl dock än så länge mer av ett kul rp-element för pirater.

Skrivet av GTXOla:

Jag kan inte låsa destination på specifika baser på en planet utan kör manuellt hela vägen efter hoppet. Finns det nåt sätt att låsa på en bas och aktivera nån kurshållning?

Nu vet jag inte om du använder joystick/throttle eller tangentbod, men det är ju bara att ställa max fart och sikta på den markering du vill ta dig till, så är det bara att passa på att gå och hämta nå gott att dricka eller pinka sålänge. Afterburner kan bråka lite dock då den ibland kan hålla sig på max fart när du släpper knappen, och ibland återgår den till SCM-hastighet när man släpper den. Det är en bugg. Flyger du SCM-hastighet så kan du även välja decouple för att "glidflyga", vilket är effektivt för att hålla ner signaturer och bränsleförbrukning.

Skrivet av GTXOla:

När man stänger av spelet, ska man bara lämna skeppet på en landningsplatta eller hur gör man för att förvara det?

Ja, se till att ha landningstillstånd på en av de större baserna och landa skeppet, stäng av det och hoppa ur, så kommer det sparas där till nästa gång du loggar in. Nu i 3.1 så ska det även gå att logga ur från ditt skepp i rymden, och sen kunna logga in i det igen. Har dock inte provat det själv än, så vet ej hur pass pålitligt det är.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av The187:

Tjaa.
Det man tjänar mest pengar på just nu är cargo, så börja smått och kolla upp vad du får får varorna på dom olika platserna.
Sen är det bara att åka och köpa/ sälja... Du kommer bli miljonär in no time!

Du är välkommen att spela med oss om du vill

Schysst. Jag försökte lägga till The187 i kontakter men det står att kontaktlistan är full trots att jag bara har 2 kontakter där.
Hur gör man för att komma i kontakt?
Jag heter GTXOla

Skrivet av Mr. Bravo:

Vilket skepp har du?

Klockrent inlägg, tack för det.
Jag kör Aurora för tillfället.

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk
Medlem
Skrivet av GTXOla:

Schysst. Jag försökte lägga till The187 i kontakter men det står att kontaktlistan är full trots att jag bara har 2 kontakter där.
Hur gör man för att komma i kontakt?
Jag heter GTXOla

Klockrent inlägg, tack för det.
Jag kör Aurora för tillfället.

Jag skickar ett privat meddelande till dig

Permalänk
Medlem

Enklaste sättet att lägga till nån på kontaktlistan är att gå till deras profil t.ex. https://robertsspaceindustries.com/citizens/wylde och klicka på follow. För att ni skall se varandra online behöver ni ta follow på varandra.
Är du inloggad i spelet medans du gör det behöver du stänga ner och starta om klienten för att det skall synas.

Som föreslagits innan så är en snabb ssd att föredra, men alla ssd:er är en stor förbättring mot mekaniska diskar. Jag kör på en gammal Corsair F120GB2 sata2 ssd för SC och det är en rejäl skillnad mot mina hårddiskar.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av GTXOla:

Jag får 25FPS vid 70%cpu och gpu. Vad kör du för prestanda tweaks?

Kan kolla in BoredGamers tweaks för 3.0, vet inte hur mycket som är funktionsdugligt i dagsläget, men kom ihåg att jag fick ut några fps fler.

https://redacted.tv/2017/12/13/star-citizen-performance-guide-3-0/

Gammal video, men tror att man ska kunna använda lite knep ifrån den än idag.

Permalänk
Medlem

Dåså gott folk
Om 2 veckor kör vi en liten träff! Alla är välkommna, medlemmar och icke medlemmar

Permalänk
Medlem

Kan man fortfarande refunda hos RSI eller ska man sälja sitt konto till annan?

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Skrivet av Tickles:

Kan man fortfarande refunda hos RSI eller ska man sälja sitt konto till annan?

Vad jag förstått så är det nästan omöjligt att få en refund numera, dom hävdar bara att man ska vänta på att en "refund specialst" ska se över ärendet men sedan händer inget mera, vet att folk har väntat i månader utan att något händer. Det är nog bättre att du säljer kontot och får tillbaka en del av pengarna så istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tickles:

Kan man fortfarande refunda hos RSI eller ska man sälja sitt konto till annan?

Får man fråga varför du väljer att hoppa av?

Permalänk
Medlem
Skrivet av The187:

Får man fråga varför du väljer att hoppa av?

Känner att min tid till att kunna spela med skeppen man köpt bara blir mindre och mindre. Är ju ett spel man måste lägga lite timmar på. Att tradea på reddit kändes så där och i SweClockers marknad får man ju inte lägga ut konton osv.

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem

Mitt största "klagomål" är väll att jag fick mitt grundspel + ett skepp att flyga med, när jag köpte mitt Radeon7950. Ett grafikkort som i dag helt enkelt inte duger till att driva spelet med vettiga inställningar.
Sedan ser det ut som om mitt spelande även begränsas av att lastkapaciteten, om jag fick för mig att försöka handla mig till möjligheter att uppgradera osv, är 0.
Mustan Omega - AMD Edition
Den enda trösten är att det verkar som om skeppet är värt runt en 500'ing, om man fick för sig att sälja det. (Mitt går fortfarande att skicka iväg som en "gift")
Känns inte aktuellt. Men det ÄR trist att man inte gett det åtminstone en liten lastkapacitet. En pissig bössa är inte mycket att komma med, så att säga.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Mitt största "klagomål" är väll att jag fick mitt grundspel + ett skepp att flyga med, när jag köpte mitt Radeon7950. Ett grafikkort som i dag helt enkelt inte duger till att driva spelet med vettiga inställningar.
Sedan ser det ut som om mitt spelande även begränsas av att lastkapaciteten, om jag fick för mig att försöka handla mig till möjligheter att uppgradera osv, är 0.
Mustan Omega - AMD Edition
Den enda trösten är att det verkar som om skeppet är värt runt en 500'ing, om man fick för sig att sälja det. (Mitt går fortfarande att skicka iväg som en "gift")
Känns inte aktuellt. Men det ÄR trist att man inte gett det åtminstone en liten lastkapacitet. En pissig bössa är inte mycket att komma med, så att säga.

Tyvärr är performance det största problemet just nu, men CIG kommer ha tre till uppdatering i år med flertal uppdatering till netcoden.

Om jag var du skulle jag kolla hur spelet är i slutet av året. Om det fortfarande är dålig performance skulle jag helt enkelt skita i spelet tills det släpps.

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

Mitt största "klagomål" är väll att jag fick mitt grundspel + ett skepp att flyga med, när jag köpte mitt Radeon7950. Ett grafikkort som i dag helt enkelt inte duger till att driva spelet med vettiga inställningar.
Sedan ser det ut som om mitt spelande även begränsas av att lastkapaciteten, om jag fick för mig att försöka handla mig till möjligheter att uppgradera osv, är 0.
Mustan Omega - AMD Edition
Den enda trösten är att det verkar som om skeppet är värt runt en 500'ing, om man fick för sig att sälja det. (Mitt går fortfarande att skicka iväg som en "gift")
Känns inte aktuellt. Men det ÄR trist att man inte gett det åtminstone en liten lastkapacitet. En pissig bössa är inte mycket att komma med, så att säga.

Eh, det spelar ju ingen roll hur stor lastkapacitet du har då du ändå inte kan köpa några skepp i spelet hur mycket in-game pengar du än har då det inte finns någon funktionalitet för att köpa skepp just in-game.

Din bästa möjlighet är ju att sälja ditt nuvarande skepp för riktiga pengar och använda dessa för att köpa ett nytt skepp. Detta kommer nog vara det bästa och enda sättet att få nya skepp i detta spel i flera år framöver då det är så dom tjänar pengar. Pay to win i ett nötskal.