Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

@Goteborgan: Jag har inte fått något svar från dem om problemet. Får väll ringa i sämsta fall men med PIA VPN fungerar det utmärkt.

Skickade in ett mail slutet av feb och påpekade att Youtube var segt mest bara. Fick detta svaret av dem.

"Det är inte mycket vi kan göra angående detta tyvärr, kika med Google/Youtube vad dom säger om det.".

Hoppas de svarar iallafall.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Skickade in ett mail slutet av feb och påpekade att Youtube var segt mest bara. Fick detta svaret av dem.

"Det är inte mycket vi kan göra angående detta tyvärr, kika med Google/Youtube vad dom säger om det.".

Hoppas de svarar iallafall.

ja, hoppas de svarar och kan förklara varför YouTube visas felfritt med VPN.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Hoppas de svarar iallafall.

Nope, 4 dagar och inget svar. Och ser en del missnöjda kunder dyka upp på Facebook. Netflix 4K HDR fungerar i alla fall super.

Liten film och skillnaden med att kör med och utan VPN på YouTube med Net At Once GB Internet. Klockan var 17:30 och efter kl 20:00 blir det bara värre.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Nope, 4 dagar och inget svar. Och ser en del missnöjda kunder dyka upp på Facebook. Netflix 4K HDR fungerar i alla fall super.

Liten film och skillnaden med att kör med och utan VPN på YouTube med Net At Once GB Internet. Klockan var 17:30 och efter kl 20:00 blir det bara värre.

https://youtu.be/Q6vNbZ6AAYo

Exakt så har jag med det, allt annat funkar utmärkt.
Fick svar från dem innan.

Citat:

Vår router i Stockholm, STH-CR1 prioriterar ned att svara på ICMP (ping)paket av flera olika skäl. Iom att hoppet därefter inte också ökat med *200' ms så flyter resterande trafik på bra. Men jag förstår att det sticker ut.
Tyvärr kan vi inte göra mycket med buffrande videos (tex youtube) då vi felsökt och inte kan hitta några fel samt att våra grafer ser bra ut i vårt nät. Du kan alltid prova göra en felanmälan på videon i sig vid fel. Den skickar då med en screenshot. https://support.google.com/youtube/answer/7519898?hl=sv&ref_t...

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

@Goteborgan: Fruktansvärt hos Net at Once 1000/1000 nu och har de ingen lösning så kommer jag rösta nej till att fortsätta med dem nästa år när våran bindning går ut.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

@Goteborgan: Fruktansvärt hos Net at Once 1000/1000 nu och har de ingen lösning så kommer jag rösta nej till att fortsätta med dem nästa år när våran bindning går ut.

https://youtu.be/teLN59wZDB4

Så har man det stort sett mellan 12-00. Dock vi har ~2 år kvar på vårat kontrakt, fiberförening som var på 5 år.
Det som är mest tråkigt är att de verkar inte vara så intresserad att försöka med det minsta att kolla in i det, de gjorde någon enkelt graftest och sen var det allt.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

@Goteborgan: Ser ut som om problemet är löst. Om det är Net at Once eller You Tube som löst problemet vet jag inte men det fungerar fint nu.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

@Goteborgan: Ser ut som om problemet är löst. Om det är Net at Once eller You Tube som löst problemet vet jag inte men det fungerar fint nu.

Jo, samma här. Har varit bra nu i en vecka tror jag. Hoppas det håller sig.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC