Speltrailers vi minns (och som kanske blev bättre än resultatet?)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Måste ta med en till från BF3 - definitivt en som gjorde intryck (väldigt lång för en trailer - egentligen största delen av ett uppdrag...). Extra roligt var ju dinosauriereferensen i början till 4chans "need more dinosaurs"

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Första WoW-trailern.

WoW Classic-trailern, en ny trailer men mer gåshud för en spelutannonsering har jag aldrig haft. Jag satt rent ut sagt och skakade i minuter efteråt. Ser ni Chromie i spelet, skicka henne en /hug från mig

Mad World-trailern för Gears of War 3. Då jag var ett stort fan av Gears of War så släpptes denna och jag kunde inte bli mer hypad för en trea. Trist att 4an blev så sunkig

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

och självklart

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk

Need for Speed Underground

Battlefield 1942

World of Warcraft

det är nog dem jag kommer ihåg bäst

Visa signatur

CPU: Intel Core i9 11900K | GPU: EVGA RTX3080 FTW3 | Mobo: ASUS Maximus XIII HERO | RAM: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey

Permalänk

Svårt att glömma den här.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Under E3 1994 var det i vanlig ordning krig mellan sega och nintendo som vid sina presskonferenser visade den ena barnvänliga plattformaren efter den andra... Då kom Capcom och öppnade med en trailer för sitt nya spel Resident evil till sonys precis utannonserade Playstation konsol. När super play inkluderade denna på sin traditionella e3 trailer vhs blossade debatten upp igen om våld i filmer och spel med resultatet att spelet var nära att bli förbjudet. Trots att trailern är 24 år gammal är den rätt tung än idag och få speltrailers kommer ens i närheten av mängden blod än idag

Visa signatur

Valkommitens ordförande går till dikatorn och säger vi har en bra och en dålig nyhet vilken vill du höra först?
-Den Bra -Du är president igen
-Så vad är den dåliga nyheten? -Ingen röstade på dig!
Om du vill veta hur det är att leva i en diktatur läs här https://charter97.org/en/news/

Permalänk
Medlem

Alla trailers från Gametrailers.com som tyvärr är borta.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Köpte ett Geforce 2 GTS delvis pga. den trailern. Blev inte så glad när Microsoft gjorde om spelet till en Xbox-titel.

Permalänk
Medlem

The Division E3 2013 trailer

The Division E3 2014 trailer

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Jag bidrar med:
Mirror's Edge

Och DX11-trailern för Crysis 2. Episka toner.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Epic:

Går ju inte att ha en trailer-tråd utan att nämna Aliens: Colonial Marines.
https://youtu.be/jBiwSzbPOzc

Det här spelet hade så mycket potential, och på något sätt så tappades bollen helt :/

Permalänk
Medlem

Den här asså. Som man hade väntat på att den trailern skulle släppas. Man blev helt golvad av grafiken och detaljrikedomen. Längtar efter nästa stora kliv i serien, eftersom hoppet mellan IV och V inte alls var lika stort.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Den bästa EVE-Online trailern:

Visa signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Permalänk
Inaktiv

Counter strike online 2

Permalänk

Spelet Z måste vara med

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem

Det enda jag kan säga... Shit vad mycket feta spel det finns. Och det kommer mer.
Har kanske spelat 20% av de som är starkt rekommenderade från reviews..... Jag hinner inte med!!!

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Ninjaflipp:

Kanske mindre välkänt här då det är ett konsolspel, men jag minns precis hur det kändes när jag såg trailern och reaktionen till den första gången för många år sedan.

https://www.youtube.com/watch?v=VE2Dc1sx71U

Precis samma känsla och samma gåshud än idag! Kanske ett av de mest hypade spelen genom tiderna.

Den där är fortfarande magisk! Fick såna Ocarina of Time-vibbar och tyckte spelet lyckades leva upp till mina högt ställda förväntningar.

Skrivet av Dangerdan:

Trailern såg jag inte förrän långt efter jag spelade spelet, men Xenogears är utan tvivel ett av de bästa spelen genom tiderna för mig. <3

Skrivet av Lessismore:

Trailern är gammal, ironiskt nog har spelet inte släppts än.
https://youtu.be/P99qJGrPNLs

Det gör den inte mindre magisk!

Skrivet av Elghinnarisa:

EVE Online är speciellt också, det är något extra med att försöka återskapa den gemenskapen som spelet generellt bygger på.

https://www.youtube.com/watch?v=AdfFnTt2UT0

Det bästa med EVE Online när jag spelade var ändå dess community och det universum man skapade. Alla trailers och kampanjfilmer som gjorts av spelarna själva tycker jag talar för storheten som är EVE Online. Det är spelet jag lagt i särklass mest tid på och ibland sörjer jag att jag gjorde mig av med karaktären för att bryta mig loss.

Minns fortfarande rysningarna när denna video släpptes och alla väntade sig att alliansen Band of Brothers (BoB) skulle krossas. Vill minnas att kampanjen blev väldigt kortvarig.

Skrivet av Ogge86:

Synd att detta spelet inte levde upp till Hypen!

https://www.youtube.com/watch?v=PlgBT-wGAVY

Vad pratar du om Freelancer äger ju!

Skrivet av macce601:

Vet inte om spelet varit uppe tidigare i tråden.
men här är en klassiker iaf.

https://www.youtube.com/watch?v=B2Sy7qkkTy8

Tycker fortfarande spelet i sig är underskattat. Lade väldigt många timmar på det och ångrar inte en sekund!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|CPU: Intel i9-13900k |GPU: Gigabyte RTX 4080 OC |MB: Gigabyte Aorus Pro |RAM: 32GB |Chassi: Fractal Design Torrent |PSU: Seasonic PU Titanium 1000W|
Skärm: ASUS PG42UQ, Asus PG279Q

Permalänk
Medlem

Battlefield Bad Company 2

Battlefield 3 Caspian Border Multiplayer gameplay trailer

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Detta är förvisso inte en ren trailer-upplevelse men denna minns jag skarp pga. många anledningar. Men kanske främst för att spelet sen råkade bli xbox-eklusivt vid release

Visa signatur

Det var bättre förr när datorer var något man kunde göra vad man ville med. Lägg ner hårdvarubegränsningar och fåniga förhinder så hårdvaran kan utnyttjas på ett kreativare sätt.

Permalänk
Medlem

Fan vad alla kommer ihåg saker... minns inte någon trailer rent spontant

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av patton:

Battlefield 1942 ( Då allt började)

https://www.youtube.com/watch?v=x0npQ6sdbqw

Battlefield 1942 vs BATTLEFIELD 1 Graphics Evolution Comparison
https://www.youtube.com/watch?v=cx6u9j-lqZo

Bäst. Har nog aldrigt spelat ett demo så mycket som jag spelade Bf1942 demot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Det bästa med EVE Online när jag spelade var ändå dess community och det universum man skapade. Alla trailers och kampanjfilmer som gjorts av spelarna själva tycker jag talar för storheten som är EVE Online. Det är spelet jag lagt i särklass mest tid på och ibland sörjer jag att jag gjorde mig av med karaktären för att bryta mig loss.

Minns fortfarande rysningarna när denna video släpptes och alla väntade sig att alliansen Band of Brothers (BoB) skulle krossas. Vill minnas att kampanjen blev väldigt kortvarig.

Håller med.
Det var communityn, där man tom träffades IRL lite då och då. Vårt största problem var att hitta något prisvärt ställe som kunde ta så många som vi blev... började gå mot nivån att behöva ett slott eller industrilokal nästan.

Jag var på Island förra året och det märks att EVE inte har ändrats. Spelets regler och vem som regerar har, men inte andan. Striderna, taktikerna och slagen blir bara mer och större dock sedan 2007-2008.

Minns själv också de enorma striderna och jakten på fler och större. Det som drev BoB var inte isk, makt eller dominans, det var striderna. Vi spenderade flera år på att bygga upp allt... för att sedan skaka getingboet (resten av EVE) allt man kunde, för att få strider värda att minnas. Och enda striden vi förlorade var i tilliten till en EVOL spelare, som raserade det. Inget utanför kunde rå på BoB på flera år... krävdes en som förrådde dem inifrån för att lyckas.

Var dock enormt kul att se alla försök att döda en Titan i produktion som inte fanns... Så man förstörde fel POS och vår Aeon blev byggd ändå

Har kvar mina chars... och funderar på att väcka dem, men precis som du säger, det är enormt tidskrävande. Och jag ser ingen poäng att "tjäna isk" längre... jag vill bara ha striderna.

Men där är enorma mängder bra videor om EVE, men man måste förstå... det är strider både med skepp, och taktik, och politik. Det är få spel där du kan ha en strid där båda parter ansåg att de vann... men politik är vad det är, och det gör EVE väldigt unikt i att spelarna verkligen styr världen.

Permalänk
Skrivet av LPG:

Tror inte det finns en enda SC trailer som inte ger mig gåshud

Permalänk
Medlem

Det här spelet minns jag knappt, det var ganska lätt att glömma bort även om det var kul för stunden. Men trailern, och framförallt musiken har fastnat.

Visa signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Permalänk

Hellgate London gillade jag skarpt, men så har jag lirat många hundra timmar Diablo, Diablo 2 och Diablo 3 också..

Diablo 2:

Men jag kommer ihåg en trailer som faktiskt fick mig att förköpa något som inte var Diablo.
Får du inte den känslan av denna Overwatch-trailer så kanske kortspel, fotboll eller hästar är din grej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Har aldrig suttit så "in awe" med öppen mun åt en speltrailer som jag gjorde med GoW när jag såg den första gången, magisk är den!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Måste nog vara Lich King. Förmodligen då jag spelade mest och nådde "högst" resultat så det väcker en del minnen.

Visa signatur

1::3700+ San Diego@3.0GHzghz[300x10], Abit KN8-Ultra, 1024mb, X850XT @ PE. 01: 27190. 05: 6220.
2::XP 2500+ @ 3200+, Asus A7N8X-X, GeForce FX 5700 Ultra@ 605/1100, 512mb ddr. 01: 13550

Permalänk
Medlem

Kul tråd! Mycket gåshud och nostalgi här inne

Mina top 3:

World of Warcraft: Wrath of the Lich King - Suger in mig fullständigt och jag blir helt fångad av att se denna

Battlefield 3 - Får mig uppjagad till 1000, älskar detta spel och lirade det hela tiden både själv och med kompisarna

Gears of War - Nostalgitrippen #1

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻