Kan man göra något åt bollspelande barn?

Permalänk
Medlem

Kan man göra något åt bollspelande barn?

Ja jag förstår att barn är barn och deras tid går ut på att leka men att man måste stå ut med en studsande basketboll utanför sitt fönster vilket låter väldigt mycket, många timmar varje dag under hela sommaren kommer ta mig väldigt hårt på psyket.
Det är ingen bollplan eller liknande utanför utan en vanlig väg där dom studsar sin boll. Det finns en väldigt bra typ fotbollsplan 3 min bort där dom kan studsa bollen på men dom orkar väl inte gå dit? Går det att göra nånting?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Höj volymen på dina hörlurar eller joina dem och lek som vi gjorde på 90talet

Permalänk
Sötast

Stänga fönster och öronpluggar ^^

Om det blir för mycket så kan du ju alltid be dem snällt att studsa lite längre bort, men i övrigt så leker ju barn som du själv sagt

Permalänk
Medlem

Barn är ju barn och det är väl förståeligt om de vill lira lite boll ute på gården. Du kan ju alltid be dem snällt att gå iväg till fotbollsplanen alternativt kolla med deras föräldrar, mer än det kan du förmodligen inte göra

Permalänk
Medlem

Ja du skulle ju kunna gå ut och prata med dom vänligt och nämna det att du blir störd.
Mer än så kan du inget göra förutom att köpa öronproppar eller börja spela basket.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

@Ang3r: De flesta gårdar förbjuder bollspelande för stor risk med krossade fönster så bostadsrättsförening eller hyresvärden kan kanske hjälpa.

Edit Att prata med barnen eller deras föräldrar först är bäst.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av crew seven:

Ja jag förstår att barn är barn och deras tid går ut på att leka men att man måste stå ut med en studsande basketboll utanför sitt fönster vilket låter väldigt mycket, många timmar varje dag under hela sommaren kommer ta mig väldigt hårt på psyket.
Det är är ingen bollplan eller liknande utanför utan en vanlig väg där dom studsar sin boll. Det finns en väldigt bra typ fotbollsplan 3 min bort där dom kan studsa bollen på men dom orkar väl inte gå dit? Går det att göra nånting?

Finns ingen annan utväg än att flytta.

Tro mig. Barn får göra _allt_.

Just nu leker grannens barn upptill så att mina rutor vibrerar, de är barn.. låt de vara barn.

Nu lät det som om 2-3 hoppade ner från stolar samtidig.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Finns ingen annan utväg än att flytta.

Tro mig. Barn får göra _allt_.

Just nu leker grannens barn upptill så att mina rutor vibrerar, de är barn.. låt de vara barn.

Nu lät det som om 2-3 hoppade ner från stolar samtidig.

Kan man hitta ett lugnt område utan barn idag tror inte det....

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Avstängd
Skrivet av crew seven:

Kan man hitta ett lugnt område utan barn idag tror inte det....

Seniorboende, det är var jag siktar in mig på.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Gå ut och ta bollen...;)

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DatorMuppen:

Gå ut och ta bollen...;)

Vet att du skojar, men jag rekommenderar att inte störa barnen..

Sist jag sa till barn att lugna ner sig fick jag hot av deras föräldrar och föräldrarnas polare.

Polis, Securitas gör inget åt hot.. ord mot ord.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Ja jag förstår att barn är barn och deras tid går ut på att leka men att man måste stå ut med en studsande basketboll utanför sitt fönster vilket låter väldigt mycket, många timmar varje dag under hela sommaren kommer ta mig väldigt hårt på psyket.
Det är ingen bollplan eller liknande utanför utan en vanlig väg där dom studsar sin boll. Det finns en väldigt bra typ fotbollsplan 3 min bort där dom kan studsa bollen på men dom orkar väl inte gå dit? Går det att göra nånting?

Du kan prova att gnälla eller skälla och bli den där surpuppa som man gärna retas med. För all framtid.

Mitt pro tips som jag själv använt framhångsrikt:
Leka med dem.
Föreslå att ni kör på ett annat ställe, inom 100m.
Varje gång de kör utanför dig så går du ut och kör lite med dem, helst på det andra stället.
Be dem låta bli att leka utanför dig.

Mao, du måste få deras respekt innan du säger till dem
Å va inte så svenne att du börjar tänka att du verkar som en pedofil för att du leker med dem, det är väl investerad tid om du verkligen tycker det är jobbigt. Är det inte hela världen så bit ihop

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mizzarrogh:

Fan jag skulle *döda* föräldrarna om de hotade mig...
Men bör väl åtminstone gå att påpeka för hyresvärden?

Har jag gjort, värden gör inget åt dessa situationer.

Allt de säger ''ring Securitas'' Securitas säger ''ta det med värden''

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Villa på landet.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av VadSaDu:

Har jag gjort, värden gör inget åt dessa situationer.

Allt de säger ''ring Securitas'' Securitas säger ''ta det med värden''

Det skall finns någon motsvarighet till konsumenträttsförening även för den som hyr en lägenhet, vet ej om man behöver vara medlem, men om man är det så brukar de kunna hjälpa en med var man skall vända sig, sätta press på hyresvärdar, etc.
Minns inte vad de hette dock...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk

var glad att barnen leker utomhus, tycker ärligt talat detta är ett i-lands problem av rang. bättre att barnen leker utomhus än sitta inne framför datorn i sommarvärmen...

som andra sagt så ifall du säger till dem tycker dom nog bara det är kul och för mer liv

Permalänk
Medlem

Introducera dem för överklockning, så håller de sig inne tills vidare.

Permalänk
Inaktiv

@Mizzarrogh: Du tänker på Hyresgästföreningen? Finns säkert fler också förstås men de lär nog fortfarande vara den största föreningen för just hyresgäster.

https://www.hyresgastforeningen.se

Permalänk
Avstängd

Ett tag så busringde gårdens barn på min dörr hela tiden, jag har plockat bort ringklockan, men sen började de att knacka på min dörr..hela tiden, jag har hjärtproblem så det är inte bra att jag brusar upp mig, men jag kanske är en lam jäkel som faktiskt mår dåligt av en massa som knackar och busar med en.

Jag anmälde detta som ofredande, men ABK och polisen skrattade bara nedlåtande och sa ''haha, ja det är ganska så vanligt att barn busar med de på första våningen'' inget åtgärd gjordes, utan barnen slutade pga att vintern kom och nu till våren sommaren kommer de att börja igen med buset.

Så jag har gett upp hoppet om uppfostran och de andra som barnen hade på 80-talet.

Då vad det gäller för mig är att flytta och jag rekommenderar TS att försöka göra likadant, för det kommer bara att bli värre med tiden.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Tycker att de kan få spela, är det så¨att du sitter inne hela sommaren och retar dig på detta så ut med dig ett par timmar.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

@Mizzarrogh: Du tänker på Hyresgästföreningen? Finns säkert fler också förstås men de lär nog fortfarande vara den största föreningen för just hyresgäster.

https://www.hyresgastforeningen.se

Låter som det borde vara rätt... Har något vagt minne av att jag mötte dem i trapphuset och fick ett gäng papper....

De borde kunna hjälpa med råd.

Visst, normal aktivitet ute och inne får man acceptera, jag använder själv öronproppar när jag delar hus med normala personer.
Är det inne kan man tex vänligt föreslå att man lägger en matta om det tex är en bebis som studsar en boll, kan låta betydligt mer i våningen under, men mattan gör mycket, osv... (Själv skruvar jag ned volymen på stereon, osv när jag vet att de lägger barn, osv)
Det brukar inte vara några problem att snacka i vänlig ton med normala och välfungerande personer.

(Personligen tycker jag även att man bör acceptera fester ibland, att någon vill använda sin stereo rimligt mycket, osv... Jag vill kunna göra det själv, då måste ju även andra få göra det.)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Tycker att de kan få spela, är det så¨att du sitter inne hela sommaren och retar dig på detta så ut med dig ett par timmar.

Jag är ute många timmar under sommaren men varför ska dom just spela när jag är hemma och vill ha lugn och ro??? Jag har blivit väldigt aktiv utav mig och vill vara ute men det slår aldrig fel att när jag vill ta det lugnt så börjar dom studsa....

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Slå till hårt! Kläm dom på Förargelseväckande beteende!

Den som för oljud på allmän plats eller annars offentligen beter sig på ett sätt som är ägnat att väcka förargelse hos allmänheten, döms för förargelseväckande beteende till penningböter.

Blir ingen veckopeng till dom på ett bra tag sen!

Eller; stå ut och acceptera att man kan ändra mycket med sitt nuvarande boende, förutom läget xD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mizzarrogh:

Låter som det borde vara rätt... Har något vagt minne av att jag mötte dem i trapphuset och fick ett gäng papper....

De borde kunna hjälpa med råd.

Visst, normal aktivitet ute och inne får man acceptera, jag använder själv öronproppar när jag delar hus med normala personer.
Är det inne kan man tex vänligt föreslå att man lägger en matta om det tex är en bebis som studsar en boll, kan låta betydligt mer i våningen under, men mattan gör mycket, osv... (Själv skruvar jag ned volymen på stereon, osv när jag vet att de lägger barn, osv)
Det brukar inte vara några problem att snacka i vänlig ton med normala och välfungerande personer.

(Personligen tycker jag även att man bör acceptera fester ibland, att någon vill använda sin stereo rimligt mycket, osv... Jag vill kunna göra det själv, då måste ju även andra få göra det.)

Exakt, jag har inget emot fester, musik då och då, jag lyssnar hellre på grannens musik än barnskrik eller en studsboll i flera timmar.

Men konstant härjande med bollar och skrik inomhus är fan tortyr, varje vardag när de kommer hem från skolan och dagarna långa på helgerna, nu på sommarlovet kommer det vara katastrof här.. Öronproppar och hörlurar kör jag också med, otroligt att det har blivit så att folk ska behöva leva döva om dagarna pga dålig föräldraskap..

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Jag är ute många timmar under sommaren men varför ska dom just spela när jag är hemma och vill ha lugn och ro??? Jag har blivit väldigt aktiv utav mig och vill vara ute men det slår aldrig fel att när jag vill ta det lugnt så börjar dom studsa....

Ja det var med glimten i ögat. Har tyvärr ingen bra lösning förutom att köpa ett hus på landet kanske. Vet att vi hade en massa barn här som lekte rätt sent på kvällen och väsnades (Bostadsrätt) och det var väldigt irriterande. Men vi kom över det, tror inte vi kunde svara på varför det var så irriterande. Nu ägnas det inte en tanke ens.

Hoppas att du hittar ett sätt så att du får njuta av din sommar.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av crew seven:

Kan man hitta ett lugnt område utan barn idag tror inte det....

Jo, skogen.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Uppmaningar till våld/brott är inte ok!

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Bjud de på hallonkakor tills de får ont i magen och storknar.

Permalänk
Medlem

Ställ dig i fönstret med kikare och titta på dom tills de känner obehag och beger sig därifrån om nu förslaget med att prata med dom känns för skrämmande.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Kan man hitta ett lugnt område utan barn idag tror inte det....

Bor man i lägenhet finns det ju nästan aldrig barn nära? Medelåldern på området jag bodde förr var 65, här är den typ 50. De som har barn köper ju hus ganska fort och drar.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.