Kan man göra något åt bollspelande barn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Ja jag förstår att barn är barn och deras tid går ut på att leka men att man måste stå ut med en studsande basketboll utanför sitt fönster vilket låter väldigt mycket, många timmar varje dag under hela sommaren kommer ta mig väldigt hårt på psyket.
Det är ingen bollplan eller liknande utanför utan en vanlig väg där dom studsar sin boll. Det finns en väldigt bra typ fotbollsplan 3 min bort där dom kan studsa bollen på men dom orkar väl inte gå dit? Går det att göra nånting?

Om det är på en väg vore det säkert jättejobbigt att spela basket om någon körde där hela tiden och man fick avbryta spelet gång på gång...speciellt om det finns en bollplan nära där man slipper problemet...

Permalänk
Medlem

Be dom spela mellan x-x tid, får kompromissa lite.

Annars kan du flytta in brevid mig när det finns möjlighet, du bör dock veta att jag har hemmabio i hyresrätten

Visa signatur

PSU: Corsair HX1200i Case: Phanteks NV9
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 9800X3D RAM: Corsair Dominator 96GB
Motherboard: Asus TUF X870-Plus Wifi Cooler: Noctua NH-D15 G2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av crew seven:

Kan man hitta ett lugnt område utan barn idag tror inte det....

Absolut, allt är väl relevant till vart du vill flytta och kan tänkas offra. Din hyresvärd kommer inte ens anstränga sig för att lösa ditt problem, utan dom kommer bara säga att du får flytta om du inte trivs.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FANTEN:

Störs ni på riktigt av barnens ljudvolym eller störs ni att det finns andra i närheten?

Jag skulle tro att det är båda och. Vissa personer klarar inte av att bo i en civilisation överhuvudtaget.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Helt klart, men barn kring lägenheter verkar ganska ovanligt överallt där jag varit.

I varenda stad av lite storlek är det väldigt vanligt med barn i lägenheter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av improwise:

Hells Angels?

Jag säger ingenting... :X

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Jag kan inte hjälpa att undra om du är en ängslig typ som är rädd för lite av varje.

Först var det drönare o nu högljudda barn....du känns som en panschis som klagar på minsta lilla oväsen o så.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]