Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Battlefield V får systemkrav – fungerar med HD 7850 och GTX 660 från 2012

Permalänk
Avstängd

Säger som inför farcry 5 är ganska säker min dator sväljer det på 1080p medium fxaa som tydligen inte skulle gå men jag har kört igenom hela spelet på datorn i sign utan problem men vetfan om jag kände bf sug bara för känslan är sönder haxxad 3 dagar efter släpp så får se

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Varför inte gå på en Ryzen då?

Räcker en fx 6350 finns det ju ingen anledning att skriva en Ryzen model som minimum spec. Men vi får se när spelet går att testa.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag funderade nyligen på om jag behöver uppgradera min dator med i5-5675C och GTX 1070 just för detta spel, men verkar som att jag klarar mig ändå i 1440p. Får vänta på testerna!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Känns som att fortnite och pubg gjorde för bra från sig och EA vill ha en del av kakan. Vi vet ju vad som hände sist EA försökte något liknande med deras battlefield serie, kolla bara på battlefield heroes...

Permalänk
Relik 📜

Noterat: Systemkraven är exakt (?) samma som för Battlefield 1.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Man kanske skulle göra en tråd om att ”660 hänger fortfarande med otroligt bra”

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inget Dx12 / Vulkan?
Synd.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av emilakered:

Noterat: Systemkraven är exakt (?) samma som för Battlefield 1.

Kanske hänger ihop med att det inte släppts några grafikkort med mer beräkningskraft sedan BF1 släpptes ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Kanske hänger ihop med att det inte släppts några grafikkort med mer beräkningskraft sedan BF1 släpptes ;).

Och att de haft tid att optimera Frostbite ytterligare.

Permalänk
Medlem

Känns som Phenom II X6 var före sin tid Helt galet att den orkar så bra fortfarande.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

On:
Hade BF varigt helt verklighetstroget hade jag inte velat spela det.

OT raderat
Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samlooh:

Trots det är det ju oftast Intels processorer som leder i spelprestanda - och även i Battlefield 1. Hur förklarar du det?

Bara nyfiken.

Ja jag är inte direkt insatt i optimering av spel, men förmodligen av samma anledning som det alltid vart med konsoler. Spelen som kommer när en konsol lanseras ser extremt sällan lika bra ut som spelen som kommer i slutet av konsolen"s livstid. Vilket då gör att dom optimerar spelmotorerna bättre med tiden, och vem vet, dom kanske har lyckats att optimera detta battlefield riktigt bra till konsollerna jämfört med one.

Sen sure är en enorm skillnad mellan just dessa två cpuer det kan jag inte förneka. Men om dom båda presterar likvärdigt i detta spel så kan bara jag se optimering för konsol som den ända anledningen till detta.

Sen kan de vara så lätt som ett skrivfel, att någon blandat ihop modellnamn eller likande, återstår att se

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Kanske hänger ihop med att det inte släppts några grafikkort med mer beräkningskraft sedan BF1 släpptes ;).

Skrivet av Falcon:

Och att de haft tid att optimera Frostbite ytterligare.

Så vi nämner inte alltså elefanten i rummet..... ?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mithras:

Så vi nämner inte alltså elefanten i rummet..... ?

?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Om BF5 har exakt samma systemkrav som BF1, där min är ett grafikkort från forna tider, så är det ju inte troligt att det är för att det inte släppts några nya grafikkort på senaste tiden, eller för att de lyckats optimera Frostbite.

Det absolut troligaste är att de gjort en COD och endast re-skinnat det mesta utan att lägga ner någon som helst tid på att utveckla några nya delar grafikmässigt som skulle påverka prestandan. Grafikmotorn och fysikmotorn är troligtvis totalt orörd, och det enda som de har gjort är att ompaketera skiten för att bli lite mer WW2 och ändrat lite i gameplay-delar (som health regen, ny spotting-system, etc)

edit: hoppas man har fel

edit edit: Insåg också precis att det faktiskt kan ändras med tiden och detta endast är en placeholder, som FZ skrev i sin artikel

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Vad för specificerat systemkravs område är detta för, rekommenderat eller minimum?

Då kan jag tänka mig att kommande GTX 1180 kan bli högsta kortet för 4K/60 med tanke på att DICE har hårdvarusamarbete med NVIDIA för Battlefield V.

1180 lär ju inte bli många procent snabbare än 1080Ti och 1080Ti är knappast ett 4K/60 kort...men tänker man enbart på det här spelet så har du rätt. Trots allt är Frostbite motorn väldigt optimerad och det är inte speciellt svårt att köra spelet på högsta inställningar med stabil FPS.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Om BF5 har exakt samma systemkrav som BF1, där min är ett grafikkort från forna tider, så är det ju inte troligt att det är för att det inte släppts några nya grafikkort på senaste tiden, eller för att de lyckats optimera Frostbite.

Det absolut troligaste är att de gjort en COD och endast re-skinnat det mesta utan att lägga ner någon som helst tid på att utveckla några nya delar grafikmässigt som skulle påverka prestandan. Grafikmotorn och fysikmotorn är troligtvis totalt orörd, och det enda som de har gjort är att ompaketera skiten för att bli lite mer WW2 och ändrat lite i gameplay-delar (som health regen, ny spotting-system, etc)

edit: hoppas man har fel

edit edit: Insåg också precis att det faktiskt kan ändras med tiden och detta endast är en placeholder, som FZ skrev i sin artikel

Precis som de gjorde med fallout 3 NV 4 och Skyrim?

Permalänk
Testpilot

Systemkraven är precis som för Battlefield 1 och snarlika Battlefront 2 med andra ord, inget jag klagar på då båda dom spelen fortfarande ser bra ut även i low 720/1080p. Och känner jag DICE rätt så finns det mycket extra att kräma i för dom som sitter på en lite hungrigare hårdvara. Tyckte mig se ny/uppdaterad ljusmotor i speldelen av trailern, även riktigt fina texturer och animationer.
Hur spelet än blir rent spelmässigt tror jag ingen kommer bli besviken varken på den grafiska delen eller ljudaspekten

Edit:
Förtydligade sarkasmen~

Off topic raderat /mod
Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Testpilot

@Mithras

Citat:

Det absolut troligaste är att de gjort en COD och endast re-skinnat det mesta utan att lägga ner någon som helst tid på att utveckla några nya delar grafikmässigt som skulle påverka prestandan. Grafikmotorn och fysikmotorn är troligtvis totalt orörd, och det enda som de har gjort är att ompaketera skiten för att bli lite mer WW2 och ändrat lite i gameplay-delar (som health regen, ny spotting-system, etc)

Dock verkar samtliga modeller ha fått nya textures och animationer, även vegetationen & skyboxes ser annorlunda ut från BF1.
Sedan av den lilla gameplay delen man sett från trailern så verkar en ny/uppdaterad ljusmotor vara på plats, även bättre bokeh/post-processing effekter, partiklar för exlosioner/rök & betydligt mer detaljerad muzzleflash mm.
Helt nya ljud för flygplan, stridsvagnar mm kan också höras i trailern.

Sedan om man lyssnar/läser vad större profiler inom BF-communityn har att säga som spelat det/fått backstage information, då så ska gameplay vara helt annorlunda från något tidigare Battlefield spel.
En ny/uppdaterad fysikmotor måste vara på plats för att dom skulle kunna få in dom nya sakerna i spelet, bl.a. så är alla 'player models' numera raggdolls som styrs från server-sidan, detta gör att man kommer kunna dra sina kamrater som fallit för att återuppliva dom bakom skydd o.s.v.
Eller den biten att man kommer kunna stå på fordon igen utan att sparkas/bugga av dom, samt den nya delen med att kunna bygga upp/ändra fortifikationer på banan.

I mina ögon och öron känns detta inte alls som en reskin/rehash av Battlefield 1 faktiskt, men kan dock förstå att det kan verka så om man inte kollar efter småsakerna - Speciellt då det är såpass "nära" Battlefield 1 rent estetiskt (var inte så många år mellan första och andra världskriget trots allt). Personligen är jag imponerad att man kunnat göra såhär stora ändringar i spelet och fortfarande kunnat bibehålla samma låg systemkrav i förhållande till den grafiska fideliteten.

För att klargöra, hackar inte på dig specifikt utan bara att ditt namn dök upp mycket när det kommer till just denna biten av diskussionen. Detta inlägg är riktat mot alla som tycker sig inte kunna se någon uppdatering eller skillnad gentemot BF1.

Dold text

Edit: taggar dig @lord_vasagos då du gjorde ett inlägg relaterat till detta precis under detta inlägg.
Ang. fusk så tror jag det kommer bli mindre sådant nu då man flyttat en massa saker till serversidan av spelet. Ju mindre saker som körs på client-side desto mindre chans för hållbara fusk i längden.

Detta med fusk i BF5 är ju såklart rena spekulationer från min sida, men tar man t.ex. GTA5 som exempel så fungerar ju fusken där (Hack menyn t.ex.) bara för att spelet körs i grunden som ett SP-spel med ett lager för Online-biten ovanpå, inte mycket som sköts på server sidan alls faktiskt. Själv tjänade jag över 20miljoner i spelet på launch genom att använda memory edit programvara för att sälja stulna bilar för 999,999 varje gång, fick visserligen en 2 veckors ban för det, men faktum att jag ens kunde göra det visar ju bara hur dålig idé det är att lägga sådana saker på klient sidan.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrwu:

Precis som de gjorde med fallout 3 NV 4 och Skyrim?

exakt så och kollar man battlefield V Frostbite motorn kör dom version 3 som är samma som battlefield 1 och battlefield 4 och är troligen ganska identisk med när den släptes 2013 när alla kör samma version av spelmotorn

Sen är det inget fel med det för allt ser bra ut och den är väl optimerad men det som oroar mig är att existerande hack/aimbot/whatever från battlefield 4 och battlefield 1 antagligen kommer funka väldigt snabbt till bf-v och så snart skydden inte håller kommer det finnas en myriad med fusk att tillgå vilket är ett minor problem med fallout/skyrim men förstör ett multiplayer spel

Spelet i sig verkar annars ok men är hemskt skeptisk till det för jag tror det kommer vara sönder haxxat på nolltid

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Det lär ju vara typ 720p@60FPS med minimi kraven där om man ser på hur BF1 presterar., med typ low-medium inställningar.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Datavetare
Skrivet av anon162230:

Hmmm. Vet inte riktigt vad du får dina åttor ifrån men i ett spel som BF V som använder multi core ser FX 6350 avsevärt bättre ut. Hade BF V varit ett singel core spel skulle det där emot varit omvänt.

GeekBench 3 (Multi-core) Data courtesy Primate Labs
Core i5 6600K=5,051
FX 6350=8,598
Högre är bättre!

Du reagerar inte på att en trekärnig CPU med SMT med väsentligt lägre prestanda per kärna skulle vara ~70 % snabbare jämfört med en någorlunda likvärdigt klockad fyrkärnig CPU utan SMT?

FX-6350 ligger mycket riktigt runt 8,600 i GB3 (~2,250 i enkeltrådat), vet däremot inte var du hittat 5,051 för i5-6600K då den modellen normalt får runt 14,000 poäng i multitrådat (och runt 4,200 i enkeltrådat).

Sedan bör man undvika Geekbench 3, det är en dålig benchmark där man kan få väldigt märkliga resultat. Som tur är har man fixat dessa problem i Geekbench 4, som på det stora hela är en av det bättre benchmarks som finns idag för "generell" prestanda.

GB3 = en trave microbenchmarks där någon specifik HW-finess som har extremt liten påverkan på generell prestanda kan ge x10 utslag i vissa deltester. Med GB3 kan man bl.a. visa att vissa ARM CPUer för mobiler är snabbare än x86 CPUer med tio gånger högre TDP...

GB4 = tester av verkliga program, självklart finns det nischer men på det stora hela är detta en utmärkt benchmark.

Just i detta fall spelade det inte så stor roll, i5-6600K är 60-70 % snabbare i multicore både i GB3 och GB4. Vilket gör specifikationen i BF1/BFV rätt märkligt...

Skrivet av wowsers:

Det beror på hur spelet är utformat, om du som utvecklare blev tvungen att optimera för många sämre kärnor (PS4/Xbox 1) är det nog inte superenkelt att bara fjärta till och göra koden effektivare på färre starkare trådar.

Är uppenbart att många av dagens spelmotorer fortfarande använder tekniker som man vet inte är bra på att anpassa sig till olika HW-konfigurationer, som t.ex. få starka CPU-trådar vs fler men svagare CPU-trådar. Detta kommer sig garanterat av att CPU-delen är normalt sett bara en primär flaskhals på konsolerna och där finns bara egentligen en HW-konfiguration att bry sig om.

Finns dock massor med forskning på problemet och i teorin är detta rätt mycket ett löst problem. Är fullt möjligt att designa ramverk som med bravur hanterar uppgiften att anpassa ett givet problem till få starka kärnor alt. fler svagare kärnor.

Har analyserat några spel, varierar rätt mycket hur de är designad. Ett skräckexempel är Fortnite, här verkar man använda explicita OS-trådar och av någon outgrundlig anledning tycker man det är en bra idé att ha >40 trådar som alla drar några enstaka procent CPU-kraft när underliggande system är en 4C/8T CPU...

Finns ändå spel som har vettig design. FarCry-serien verkar i grunden bygga på någon form av "work-sharing" mekanism där man anpassar antalet "worker-threads" efter hur många CPU-trådar som faktiskt finns i systemet.

Optimalt är att aldrig ha fler OS-trådar som aktivt jobbar än vad det finns CPU-trådar. Sedan delar man upp allt som ska göras i spelmotorn i separata jobb (eventuellt med prioritet på jobben), dessa jobb sprids sedan ut dynamisk via en work-sharing (ofta enklare att stoppa in i legacy kod) eller optimalt i work-stealing (skalar bättre, men kräver att man designat för detta från start).

Skrivet av norrby89:

Ja jag är inte direkt insatt i optimering av spel, men förmodligen av samma anledning som det alltid vart med konsoler. Spelen som kommer när en konsol lanseras ser extremt sällan lika bra ut som spelen som kommer i slutet av konsolen"s livstid. Vilket då gör att dom optimerar spelmotorerna bättre med tiden, och vem vet, dom kanske har lyckats att optimera detta battlefield riktigt bra till konsollerna jämfört med one.

Sen sure är en enorm skillnad mellan just dessa två cpuer det kan jag inte förneka. Men om dom båda presterar likvärdigt i detta spel så kan bara jag se optimering för konsol som den ända anledningen till detta.

Sen kan de vara så lätt som ett skrivfel, att någon blandat ihop modellnamn eller likande, återstår att se

Skickades från m.sweclockers.com

Tror det finns en väldigt orealistiskt bild kring vilken typ av optimering som är möjligt att göra för specifika CPU-modeller.

Faktum är att moderna CPUer är väldigt okänsliga för saker som långnivåfaktorer som exakt hur kompilatorn väljer att ordna instruktioner och liknande. Detta då alla dagens CPUer har extremt mycket logik för att dynamiskt själva välja att köra instruktioner i det för dem mest optimal sättet.

Skiljelinjen här går mellan s.k. "in-order" CPUer och "out-of-order" CPUer. På konsol-sidan användes de enklare "in-order" designerna fram till PS3/Xbox360. Med en sådan CPU spelar kompilatorn rätt stor roll, så även vissa specifika handoptimeringar. Något som manifesterat sig i att spelen blev märkbart bättre under konsolernas livslängd (både verktygen och utvecklarna blev bättre på att förstå HW).

En sak som sades redan initialt om PS4/XBO var att CPUerna i dessa konsoler krävde långt mindre handoptimering jämfört med föregående generation.

Som en liten måttstock: ett decennium av kompilatorutveckling på x86 har i det generella fallet gett i storleksordningen 5 % bättre prestanda. För att få något relevant förbättring måste man tänka utanför lådan, något som börjat hända senaste året då man insett att vissa sekventiella fall kan köras parallellt genom att automatiskt utnyttja SIMD (SSE/AVX på x86).

Så handoptimeringar i form av att räkna cykler är idag meningslöst. Det enda som spelar roll är att ändra på sitt problem så det består av relativt stora oberoende delar (vilket gör det möjligt att köra på fler kärnor) alt. ändra på problemet så flera iterationer kan köras parallellt (vilket gör det möjligt att använda SIMD). Dessa optimeringar är egentligen helt generella, d.v.s. de fungerar vare sig man kör på en ARM Cortex A75, Zen eller Skylake.

Att optimera för en specifik "out-of-order" mikroarkitektur är i stort sett omöjligt. Det som är bra för Zen är även bra för Skylake, sett till timing på individuella instruktioner är Zen och Haswell extremt lika, Haswell är väldigt lik Skylake. Det som kan skilja är exakt hur mycket boost man får av något.

Core-serien ser en större boost från SIMD (högre kapacitet där) medan Zen vinner mer på om fler kärnor används (då dessa modeller har fler kärnor vid en viss prispunkt), men sett till spel finns ju massor med outnyttjad potential redan vid 4C/8T och än mer outnyttjad potential hos SIMD.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Inget Dx12 / Vulkan?
Synd.

Tar ju längre tid och kräver mer för att utveckla mot DX12/Vulkan.
Tid är något EA knappast ger DICE då dom vill ha ut spelet så fort som möjligt.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Om BF5 har exakt samma systemkrav som BF1, där min är ett grafikkort från forna tider, så är det ju inte troligt att det är för att det inte släppts några nya grafikkort på senaste tiden, eller för att de lyckats optimera Frostbite.

Det absolut troligaste är att de gjort en COD och endast re-skinnat det mesta utan att lägga ner någon som helst tid på att utveckla några nya delar grafikmässigt som skulle påverka prestandan. Grafikmotorn och fysikmotorn är troligtvis totalt orörd, och det enda som de har gjort är att ompaketera skiten för att bli lite mer WW2 och ändrat lite i gameplay-delar (som health regen, ny spotting-system, etc)

edit: hoppas man har fel

edit edit: Insåg också precis att det faktiskt kan ändras med tiden och detta endast är en placeholder, som FZ skrev i sin artikel

ELLER... Så har man optimerat motorn. Kom ihåg att detta är minimikraven.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yatagarasu:

Edit: taggar dig @lord_vasagos då du gjorde ett inlägg relaterat till detta precis under detta inlägg.
Ang. fusk så tror jag det kommer bli mindre sådant nu då man flyttat en massa saker till serversidan av spelet. Ju mindre saker som körs på client-side desto mindre chans för hållbara fusk i längden.

Detta med fusk i BF5 är ju såklart rena spekulationer från min sida, men tar man t.ex. GTA5 som exempel så fungerar ju fusken där (Hack menyn t.ex.) bara för att spelet körs i grunden som ett SP-spel med ett lager för Online-biten ovanpå, inte mycket som sköts på server sidan alls faktiskt. Själv tjänade jag över 20miljoner i spelet på launch genom att använda memory edit programvara för att sälja stulna bilar för 999,999 varje gång, fick visserligen en 2 veckors ban för det, men faktum att jag ens kunde göra det visar ju bara hur dålig idé det är att lägga sådana saker på klient sidan.

Är spekulationer från min sida med men samma motor några år senare brukar oftast inte vara någon hit då hack och exploits ofta är överförbara till nästa spel och skydd brukar inte hålla länge och jag har inte koll på ändringar som rör vad som går på server sidan eller klienten men tänker det är samshit som tidigare med nya texturer och innehåll och man kör på samma sätt som tidigare

Sen är det som du är inne på att stora saker för spelet som pengar du nämer i gta-v och är samma problem i mmo´s som är bästa exempel på sönder haxxade spel och en gång i tiden körde jag ett där man lurade server sidan att rätt version av skyddet användes men var en haxxad äldre version då var det öppet för fusk och man kunde köra bot som grindade dygnet runt och hade skillhack och teleporter hack så boten för att lämna loot i stash o.s.v och vist är det lite skoj men är ändringar som inte bör kunna göras

Problemet idag är att kunskapen är bättre och det blir så utspritt då dom flesta fusk är relativt enkla att använda och speltillverkare vill lägga minimalt med tid på spelen och ser man på bf-1 hade det beta hax på en gång och bf-v kanske inte blir day-z förstört men har svårt att tro det är större förändringar och är bara spekulationer som sagt men får mig skeptisk till att köpa det

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Jag är HELT ok med kvinnor i multiplayer. Samuraj svärd också även om det är lite "cringe"... Till och med rullstolar är OK om det får folk att känna sig inkluderade. Multiplayerdelen har i BF alltid släppt lite på realismen för att göra det roligt. Började redan med "Secret Weapons of WWII"... och personligen skiter jag fullständigt i vad jag mejar ned med min STG44... MEN...

"War-storries" däremot... Ser jag EN ENDA kvinnlig allierad (Ryssar, partisaner och frihetskämpar kan få viss dispens) eller tysk soldat på frontlinjen så kommer jag inte röra detta spelet. Historisk revision är inte OK ens i underhållning om det inte klart framgår att detta är ALTERNATIV historia.

Nog om detta. Trevligt att systemkraven inte är helt orimliga, jag utgår från att detta är för minimum. Vill man ha ögongodis så får man nog räkna med att införskaffa ett fläskigare system.

språk
Visa signatur

5800X3D, ASUS TUF 4080 , 32 GB G.SKILL Tridentz 3600cl16, Gigabyte x570 wifi pro, Samsung 960 EVO 512GB, Corsair SF750, Xtia Xproto-L

Permalänk
Medlem

@Xinpei: Jag försökte hålla isär två spellägen, Multi och singleplayer men det kanske inte framgick av mitt inlägg. Ett spel kan vara två saker samtidigt och faktiskt göra detta bra.

Visa signatur

5800X3D, ASUS TUF 4080 , 32 GB G.SKILL Tridentz 3600cl16, Gigabyte x570 wifi pro, Samsung 960 EVO 512GB, Corsair SF750, Xtia Xproto-L

Permalänk
Medlem

Gällande systemkrav så är det hela med processor trams. Spel begränsas knappast av processorer så mycket som grafikkort. Enda fall då CPU är för dåligt är om CPUn skulle bli flaskhals för grafikkortets prestanda, detta beror då på vilket grafikkort som används. En I5 2500 är mer än tillräckligt att köra HD7850 / GTX660 på. Det är när man kör bättra grafikkort som man behöver bättra CPU. Kör spelet på en 2012 Grafikkkort så kör den också på en 2012 processor. En i5-3330 i sådant fall.

Off topic raderat /moderator
Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad (off topic)*

Observera att denna nyhetstråden handlar om systemkraven, vill man diskutera gameplay osv. går det bra att göra i Battlefield V avtäckt – äger rum under andra världskriget-tråden.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrwu:

Gällande systemkrav så är det hela med processor trams. Spel begränsas knappast av processorer så mycket som grafikkort. Enda fall då CPU är för dåligt är om CPUn skulle bli flaskhals för grafikkortets prestanda, detta beror då på vilket grafikkort som används. En I5 2500 är mer än tillräckligt att köra HD7850 / GTX660 på. Det är när man kör bättra grafikkort som man behöver bättra CPU. Kör spelet på en 2012 Grafikkkort så kör den också på en 2012 processor. En i5-3330 i sådant fall.

Om du hade spelat Battlefield eller Battlefront så hade du vetat att multiplayer med 64 spelare är väldigt processorkrävande. Även med ett svagt grafikkort händer det att man får framedrops pga. att 2500 inte räcker till.

Har man en i7 3770 (2012) får man en bra uppgradering om man väljer GTX 1060 6GB. En i5 från den perioden begränsar dock prestandavinsten man annars skulle få med GTX 1060 6GB.