Tips på GPS app om man ska cykla (med offline maps)

Permalänk

Tips på GPS app om man ska cykla (med offline maps)

Hade tänkt att börja cykla igen! Så jag skulle behöva någon bra GPS app (Android). Google Maps hade varit perfekt då offline maps finns, bara o ladda ner hela Stockholm t.ex, stänga av internet o köra på. Men problemet är att det endast funkar för bil, När jag ska välja en "biking route" offline även fast jag har mappen nerladdad så står det: google maps biking directions not available offline

Så har ni något tips på en bra GPS app? Jag bryr mig inte alls om hur långt jag har cyklat eller kalorier o liknande, föredrar en enkel GPS app som stöder offline. Mvh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av psrfreddyz06:

Hade tänkt att börja cykla igen! Så jag skulle behöva någon bra GPS app (Android). Google Maps hade varit perfekt då offline maps finns, bara o ladda ner hela Stockholm t.ex, stänga av internet o köra på. Men problemet är att det endast funkar för bil, När jag ska välja en "biking route" offline även fast jag har mappen nerladdad så står det: google maps biking directions not available offline

Så har ni något tips på en bra GPS app? Jag bryr mig inte alls om hur långt jag har cyklat eller kalorier o liknande, föredrar en enkel GPS app som stöder offline. Mvh!

Välj själv vilka länder du vill ladda ner, sen använder du appen offline. Välj tex gå, cykla eller bil.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.here.app.ma...

Permalänk
Medlem

OSMand tycker jag fungerar vädigt bra med både offline kartor samt cyckelleder.
Den finns både som kostnadsfri och betalversion.

Permalänk
Rekordmedlem

Vad är syftet, ska du navigera eller logga eller nått annat ?
För navigering så brukar navigatortillverkarnas appar vara överlägset bäst och vill du inte köpa nått sånt så finns det flera appar som använder OSM kartor men det finns även appar som kör efter lantmäteriets kartor.
Personligen så tycker jag inte alls om navigering utan föredrar att navigera själv utefter en karta då navigeringen brukar fungera dåligt för andra än de som åker bil.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Vad är syftet, ska du navigera eller logga eller nått annat ?
För navigering så brukar navigatortillverkarnas appar vara överlägset bäst och vill du inte köpa nått sånt så finns det flera appar som använder OSM kartor men det finns även appar som kör efter lantmäteriets kartor.
Personligen så tycker jag inte alls om navigering utan föredrar att navigera själv utefter en karta då navigeringen brukar fungera dåligt för andra än de som åker bil.

Syftet är endast navigering. O tack för alla svar! Ska testa båda dom ni tipsade om! återkommer

Permalänk
Skrivet av ojz0r:

OSMand tycker jag fungerar vädigt bra med både offline kartor samt cyckelleder.
Den finns både som kostnadsfri och betalversion.

OSMand verkar vara det jag letar efter! Kompassen verkar lite konstig dock, upplever du också detta? (kan vara min mobil då det är en gammal galaxy S2 jag använder som endast GPS). Även fast jag väljer "compass oriented" så verkar den peka norr..

Edit: Bytte mobil o nu funkar allt som det ska! Tack för tipset

Permalänk
Medlem

Tjena.
Vet inte hur den sköter sig specifikt för cykling men hantering av offline-kartor sköter denna appen galant:
Maps.Me
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mapswithme....